1 września 2017

Kupowanie bez kupowania, czyli UPC na tropie Świętego Graala. Już myśleli, że go zdobyli, ale…

W XXI wieku Świętym Graalem branży handlowej jest kupowanie bez… kupowania. I bez płacenia. A więc sytuacja, w której np. lodówka sama wie co trzeba zamówić, żeby było dobrze. I która potrafi zamówić i zapłacić, pozwalając swojemu właścicielowi koncentrować się na innych przyjemnościach dnia codziennego. Inteligentne lodówki i całe inteligentne domy, albo samochody, które same się tankują i same za to płacą. A do tego sztuczna inteligencja zaszyta w „automatycznych asystentach”, którym wystarczy powiedzieć, żeby zarezerwowali stolik w restauracji i oni to robią. To jest wizja przyszłości.

Czytaj: Płaciłem okiem, a mój mózg sam „powiedział” jakie auto mam wybrać w salonie. Dziwna ta przyszłość

Do niektórych polskich firm ta przyszłość już zawitała. Niedawno opisywałem przypadek klienta banku, który przyszedł po kredyt (którego nota bene nie dostał, bo go „odstrzelono” z powodu niskiego scoringu), a po kilku latach okazało się, że… ma w tym banku konto. Dziwnym trafem było to konto istniejące właśnie od czasu wizyty w banku w sprawie kredytu. A na tym koncie 600 zł nie zapłaconych prowizji. Ani chybi sztuczna inteligencja bankowa skomunikowała się bezpośrednio z mózgiem klienta i razem doszli do wniosku, że klient powinien mieć to konto :-).

Czytaj też: Przyszedł po kredyt, ale go nie dostał. Po kilku latach przyszedł słony rachunek za jakieś… konto

Wysokie technologie, w tym kupowanie bez kupowania, testują na całego u niektórych operatorów kablowych. W takim np. UPC nie tylko dostaniesz automatycznie szybszy (a więc i droższy) internet, ale i kupisz usługi nawet nie wiedząc, że je kupujesz. O tym, że te wysokie technologie są już dostępne dla każdego, kto choćby zbliży się do punktu obsługi UPC, poinformował mnie jeden z czytelników, pan Piotr. Nie wiem tylko dlaczego go nie ucieszyło takie unowocześnienie 😉

„W poniedziałek byłem w oddziale UPC w Warszawie, by dopytać o ofertę na hipotetyczną okoliczność, gdybym chciał przedłużyć moją umowę. Pani przy stoisku obsługi po wejściu do systemu i sprawdzeniu mojej kartoteki przedstawiła ofertę, ponoć spersonalizowaną, specjalnie dla mnie. Podziękowałem informując, że przemyślę, sprawdzę i porównam, a może nawet wrócę. Następnego dnia przychodzi do mnie e-mail pod tytułem „potwierdzenie zmian w umowie” z informacją, że zamówiłem taką-a-taką usługę i że wtedy-a-wtedy przyjdzie instalator, żeby wprowadzić zmiany w życie”

To pewne, że w punktach obsługi klientów UPC działa już nie tylko sztuczna inteligencja, ale i systemy identyfikujące stan emocji klienta po wyrazie jego twarzy (są już takie technologie, bójcie się!). I te systemy zadziałały perfekcyjnie, odczytując pozytywną reakcję konsumenta na przedstawioną mu ofertę. W myśl filozofii kupowania bez kupowania od razu zakupiono dla klienta tę usługę, żeby nie trudzić go koniecznością samodzielnego procedowania.

„Wystarczy, że ktoś przyjdzie dopytać o nową ofertę, a już jest namaszczany na klienta z nową umową? Błąd systemu, czy może nadgorliwość lub nadużycie konsultantki, z którą rozmawiałem? Jej kreatywna walka o prowizję od pozyskanej umowy, a może efekt cichych szkoleń, na których namawia się konsultantów, by tak w podobnych sytuacjach robili? Bo może jakiś odsetek klientów nie zaprotestuje i milcząco wszystko przyjmie?”

– zastanawia się pan Piotr, najwyraźniej nie doceniając rozwoju technologicznego operatora kablowego. Panie Piotrze, pan zapytał, a Pana mózg odpowiedział, bezpośrednio komunikując się ze sztuczną inteligencją UPC. Tak to działa w XXI wieku. Rozumiejąc, że nie każdy konsument już pojął nowe zasady w handlu i usługach, odbyłem z panem Piotrem długą i bolesną rozmowę przekonując go, że tak już teraz będzie – wchodzisz do sklepu, a tam już czekają wypełnione torby z zakupami, o których nie zdążyłeś nawet pomyśleć. Wchodzisz do salonu z telewizją i internetem i już masz internet. Nie musisz nic robić, tylko płacić.

Czytaj też: Klient przywiązany do dekodera jak chłop do ziemi

Pan Piotr jednak nie umiał się odnaleźć w nowej rzeczywistości i pozostał marudny. Zadzwonił do UPC i odbył drugą bolesną rozmowę, tym razem z konsultantką, która – chyba nie mając innego wyjścia, bo trudno przysyłać instalatora z umową do podpisu, gdy klient nic nie chce podpisać – przeprosiła i zapewniła, że to nie powinno się stać, że usuwa informację o zamówieniu usługi i anuluje wizytę instalatora. Nie wiadomo tylko co poszło nie tak? Czy sztuczna inteligencja w pacówkach operatora wymaga dodatkowego skalibrowania?

 

61
Dodaj komentarz

avatar
60 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
60 Comment authors
click hereclick herecheck this outTRAPcheck this out Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lolca
Gość
Lolca

Pierwsza pani konsultantka, która coś tam sobie samowolnie kliknęła mogłaby odpowiadać np. z tego paragrafu KK:
Art. 287. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia innej osobie szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie danych informatycznych lub zmienia, usuwa albo wprowadza nowy zapis danych informatycznych,podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Ja odnoszę wrażenie że konsultantom UPC nie zależy również na ochronie danych o czym przekonałem się kiedy dzwoniłem w sprawie konta oficjalnie na teściową (w praktyce na mnie) – zero identyfikacji. Wystarczył adres.

trackback

[…] Czytaj też: Kupowanie bez kupowania czyli UPC na tropie Wielkiego Graala […]

personal injury lawyer NJ
Gość

You made some respectable factors there. I seemed on the web for the issue and located most people will associate with with your website.

den led day
Gość

Aw, this was a really nice post. In thought I want to put in writing like this additionally – taking time and precise effort to make a very good article… however what can I say… I procrastinate alot and not at all seem to get one thing done.

bong gon
Gość

You made some decent factors there. I seemed on the internet for the problem and found most people will associate with with your website.

đồng hồ sapphire nam
Gość

I’m impressed, I must say. Actually rarely do I encounter a weblog that’s each educative and entertaining, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. Your concept is outstanding; the issue is something that not sufficient people are speaking intelligently about. I’m very pleased that I stumbled throughout this in my seek for something relating to this.

gối lười
Gość

When I initially commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any means you may take away me from that service? Thanks!

mua ban nha dat
Gość

I discovered your weblog web site on google and check a number of of your early posts. Proceed to maintain up the superb operate. I just additional up your RSS feed to my MSN Information Reader. Searching for ahead to reading more from you afterward!…

gia thung mut xop
Gość

It’s arduous to search out knowledgeable folks on this topic, but you sound like you realize what you’re talking about! Thanks

thùng carton tphcm
Gość

You need to take part in a contest for one of the best blogs on the web. I will advocate this website!

aplikasi like facebook
Gość

Howdy! I just would like to give a huge thumbs up for the good info you’ve got right here on this post. I will likely be coming back to your weblog for extra soon.

dicas e segredos de maquiagem
Gość

It’s hard to search out knowledgeable individuals on this topic, but you sound like you realize what you’re speaking about! Thanks

click here
Gość

Aw, this was a very nice post. In thought I would like to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make an excellent article… but what can I say… I procrastinate alot and certainly not appear to get something done.

click here
Gość

Can I simply say what a aid to find somebody who really is aware of what theyre speaking about on the internet. You positively know how to convey an issue to mild and make it important. Extra people must learn this and perceive this side of the story. I cant consider youre no more well-liked because you positively have the gift.

wrong head pony
Gość

It is best to take part in a contest for among the best blogs on the web. I’ll advocate this website!

Learning Color Shapes Colors
Gość

You made some respectable points there. I looked on the internet for the issue and found most individuals will go along with together with your website.

cheap emporio armani clothes
Gość

This website online is mostly a walk-through for all of the information you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse here, and also you’ll undoubtedly discover it.

cheap armani exchange watches
Gość

Your house is valueble for me. Thanks!…

click here
Gość

It’s hard to seek out knowledgeable individuals on this subject, however you sound like you recognize what you’re talking about! Thanks

click here
Gość

Once I originally commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now every time a remark is added I get 4 emails with the same comment. Is there any approach you can take away me from that service? Thanks!

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij

Gratulacje! Jesteś zapisany