13 lipca 2017

Klient przywiązany do dekodera jak chłop do ziemi. Nie planuj urlopu jeśli zamierzasz rozstać się z nc+

Rozstania bywają bolesne i to nie tylko wtedy, gdy dotyczą spraw sercowych. Bardzo często nagłego porzucenia nie potrafią znieść firmy, które zakochują się w nas bez pamięci (albo w naszych abonamentach, tak do końca nie wiadomo) i bardzo cierpią po zerwaniu. Cierpienie, jak wiadomo, może się objawiać bardzo gwaltownie – np. demonstracją niezadowolenia i nierozumieniem dla świata. Chyba właśnie taki objaw towarzyszył opuszczeniu przez mojego czytelnika, pana Jacka, platformy cyfrowejnc+. Platforma nie potrafiła zrozumieć dlaczego pan Jacek chce się z nią rozstać tak gwałtownie, bez pożegnania.

Przywołuję tę historyjkę, bo spodziewam się, iż w najbliższych miesiącach będzie to dość typowy widok. Tych, których przy nc+ trzymają głównie emocje sportowe, czeka przecież duży test siły związku z platformą. Po utracie praw do piłkarskiej ligi hiszpańskiej, włoskiej oraz francuskiej ostatnio przegrała na rzecz Polsatu możliwość transmisji piłkarskiej Ligi Mistrzów i Ligi Europy. Jeśli Wasz związek z platformą nc+ nie przetrwa tej próby, być może Was też czekają emocjonalne demonstracje porzuconego kochan… tfu, kontrahenta.

Pan Jacek zakończył przygodę z nc+, nie przedłużając terminowego kontraktu, który łączył go z platformą. Jak wiadomo, w takiej sytuacji obowiązkiem klienta jest dostarczyć do dowolnego punktu sieci dekoder cyfrowy i ewentualnie inne wypożyczone od operatora elementy. O ile w przypadku przedłużenia umowy ewentualna wymiana sprzętu na nowszy odbywa się na koszt operatora, to w razie rozstania jest to problem klienta.

Tak się składa, że w dzień zakończenia kontraktu pan Jacek wyjeżdża na urlop i będzie przebywał daleko od szosy, zaś termin na zwrot sprzętu ma w umowie zapisany dość krótki – 14 dni. Mój czytelnik oszacował, że jeśli nie załatwi sprawy przed urlopem, to po powrocie może na niego już czekać opłata karna za niewywiązanie się z obowiązku wymiany sprzętu. Pobiegł więc do najbliższej placówki nc+, żeby zdać sprzęt i z czystym sumieniem udać się na wakacje. Niestety, czekała go niemiła niespodzianka w postaci ugodzonej dumy operatora.

„Odmówiono przyjęcia dekodera tłumacząc, że przyniosłem go… za wcześnie. A gdy nalegałem, pani w punkcie obsługi straszyła mnie bliżej nieokreślonymi karami za „porzucenie dekodera”. Nie widzę żadnego logicznego wyjaśnienia tego zachowania. Nie chciałem przecież zrywać umowy, nie chciałem też żadnej bonifikaty za ten jeden dzień, w którym nie korzystałbym z dekodera, choć miałbym do tego prawo. Chciałem po prostu oddać sprzęt wcześniej”

Pan Jacek, przepędzony z placówki nc+, postanowił zapytać infolinię operatora co jest grane. A tam dowiedział się, że dopóki jest klientem tej firmy, to jest przywiązany do sprzętu jak chłop pańszczyźniany. Nie może go oddać wcześniej, bo regulamin tego zabrania. Oznacza to zakończenie umowy przed terminem:

„Wcześniejsze zwrócenie sprzętu traktowane jest jak zerwanie umowy, co skutkuje naliczeniem opłat karnych. Najpierw obie strony muszą wypełnić warunki umowy, potem ją rozwiązać, a następnie rozliczyć się ze sprzętu”

– oświadczyła pani na infolinii. Pan Jacek nie może wyjść z podziwu nad istotą relacji, która łączy go z nc+. Klient ma obowiązek korzystać ze sprzętu za który płaci do ostatniego dnia umowy. Nie może jechać na wakacje. Nie może nad morze. Musi korzystać. Bo jak nie będzie korzystał do ostatniej minuty, to zapłaci karę. Wielu z nas ma o sobie wysokie mniemanie, ale nc+ nas wszystkich bije na głowę.

„O co chodzi z tym wypełnieniem umowy? Moim obowiązkiem jest płacić rachunki. Ich obowiązkiem jest dostarczyć mi sygnał i sprzęt niezbędny do jego odbioru. I obie strony się z tego obowiązku wywiązały. Mam możliwość – ale nie obowiązek! – korzystania z dekodera i sygnału. Ale chciałbym z tego prawa zrezygnować dzień wcześniej, nie żądając żadnych rekompensat”

Pan Jacek słusznie poczuł się jak klient restauracji, w której – po zapłaceniu rachunku – kelner oświadczyłby mu, że nie może opuścić lokalu dopóki nie dokończy jedzenia zupy. „Zupa ma być zjedzona, talerz wylizany i dopiero wtedy możemy zakończyć nasz kontrakt. Restauracja zobowiązała się przygotować panu zupę, pan zobowiązał się pan do korzystania z tej zupy. I nie wyjdzie pan dopóki pan nie skorzysta w pełni”. Tak właśnie, dla dobra klientów, mogliby się zachowywać restauratorzy. Ale w restauracji, inaczej, niż w nc+, klient ma prawo do zjedzenia zupy, za którą zapłacił, nie obowiązek.

Mój czytelnik, skoro już musiał stracić część urlopu, by dogodzić operatorowi platformy cyfrowej, postanowił dowiedzieć się który punkt regulaminu mówi o tym, że nie wolno mu było zwrócić sprzętu wcześniej, niż po wygaśnięciu umowy. Dowiedział, że tyle, że… ma sobie to sam sprawdzić, bo zradzony kocha… tfu, kontrahent ma gdzieś jego wątpliwości.

„Regulamin może się różnić w zależności od posiadanej oferty, można go znaleźć na naszej stronie internetowej. Informacje te znajdują się w Regulaminie z 22.12.2014, Cenniku z 22.12.2014, Szczegółowych Warunkach Korzystania ze Sprzętu z 22.12.2014, Szczegółowych Warunkach Udostępniania Zestawu Antenowego Premium z 22.12.2014. Dodatkowo kwestię tę może regulować Twoja umowa”

Teraz pan Jacek już wie w jaki sposób może spożytkować resztę urlopu, który tak pięknie mu się rozpoczął. Czytanie regulaminów, warunków i umów też może być na swój sposób podniecające. Pamiętajcie, żeby przed zaplanowaniem urlopu sprawdzić czy przypadkiem nie kończy się Wam wtedy umowa z nc+. To ważne w sytuacji, gdybyście zorientowali się, że niedługo będzie tam tylko polska liga piłkarska i saneczkarstwo, a co za tym idzie, chcielibyście zrezygnować z usługi. Albo urlop albo rozstanie.

A może w nc+ myślą, że są Królem Julianem z „Pingwinów z Madagaskaru”? Król Julian – o czym wiedzą fani tej animowanej serii – ma podobne podejście do swoich wiernych poddanych. „Czy mógłbyś stąd wyjść? To jest biznesklasa. Naprawdę, to nic osobistego, po prostu jesteśmy od ciebie lepsi” – mawia Król Julian. Prawie tak jak pani do klienta chcącego oddać dekoder jeden dzień przed terminem rozwiązania umowy.

85
Dodaj komentarz

avatar
64 Comment threads
21 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
80 Comment authors
SebastianLeszekAntonfranchise opportunities austin txEntrepreneur Leads Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
varek
Gość
varek

Jak widać NC+ łączy „najlepsze” praktyki biznesowe N-ki i Cyfry+.
Dawno już sobie powiedziałem NIGDY WIĘCEJ CYFRY+.

Na szczęście czasy telewizji bezpowrotnie mijają.

Monter
Gość
Monter

Czasy TV już dawno minęły, tylko rząd myśli inaczej.

BTW: Taka INEA na przykład dostarcza i odbiera sprzęt wysyłkowo za pomocą kuriera. Więc NC też by mogło.

Gość
Gość
Gość

Jest tak samo w UPC z odbiorem sprzętu że przyjeżdża kurier a Inea tak wprowadziła ponieważ dyrektorem Inea jest osobą która w UPC pracowała. Np
W Multimediach jest 90dni na zdanie sprzętu po skończeniu umowy

T1000
Gość
T1000

A ja korzystam z NC+ bezumownie, bo w Polsce po prostu nie podpisuje się umowy z jakimkolwiek dostawcą usług telewizji satelitarnej. Z góry wiadomo, że to strata czasu, nerwów a niekiedy i pieniędzy. Odbieram na swoim sprzęcie i nie muszę nikomu nic oddawać pod koniec obowiązywania umowy oraz dzwonić po infoliniach w razie problemów. Wszystkim tak polecam. Można wykupić dostęp bezumownie, płacąc za wybrany okres z góry.

Mat
Gość
Mat

I tu muszę się odezwać
N-ka była świetna, dopóki ich cyfra+ nie przejęła byli świetni.
Nie zawracali gitary, nie namawiali do wyższego abonamentu, za 50zł miałem Ligę Mistrzów
pd czasu przejęcia jest tragedia, ich oferta reklamowana jako elastyczna wymagała żebym wykupił najwyższy pakiet żeby oglądać sport
Tak więc mam bajki seriale muzykę itp…
a oglądam tylko sport

Jesse Grillo
Gość

I’m surprised at how quick your blog loaded on my mobile. I enjoyed reading this. If you can, send me an email and we will chat because I have an idea you will like. I am going to follow you on Instagram.

marcinek-m
Gość
marcinek-m

Jeszcze mógł zabrać sprzęt ze sobą nad morze i we właściwiym terminie oddać go do placówki NC+ najbliższej miejsca pobytu (niekoniecznie najbliższej miejsca zamieszkania).

hermosa beach
Gość

You have a lot of knowledge on this subject. Looking forward to reading more. That is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere. awesome little bit of written content.

BUhahahaha
Gość
BUhahahaha

Sprzet mozna oddac w kazdej placowce w polsce. Jakis frustrat pisal ten teskt.
I nie 14 dni a 30 dni na zdanie sprzetu ( mozna to zrobic nawet w placowce nc+ nad morzem) ….. ale jak debil podpisuje umnowe nie czytajac warunkow korzystania to potem powstaja takie debile teksty

Lolca
Gość
Lolca

A może nie wszyscy mają w umowie 30dni? Pan Jacek wyraźnie pisze, że u niego było 14. Ktoś tu ma problemy z czytaniem a innych wyzywa od debili. A kto powiedział, że urlop trzeba spędzać w Polsce? NC+ też nie ma placówek w każdej polskiej miejscowości. I co? Zamiast relaksować się na urlopie trzeba latać i szukać punktów, żeby zać dirny dekoder? Klient chciał oddać dekoder by wypełnić warunki rozwiązania umowy a NC+ robi mu złośliwie pod górke.

ed
Gość
ed

Bo się zrzygam co za miernota to pisała. Pewnie autor sam pisze o sobie i postanowił się wynaturzyć w tym tekście sierota.

eF
Gość
eF

Panie Samcik, czy mógłby Pan wyłączyć autoodtwarzanie filmiku na stronie głównej? Ileż razy mogę słuchać, że codziennie Pan wpada na trop cffaniaczkuf…?

Sosna
Gość
Sosna

To samo usłyszałam, gdy chciałam oddać dekoder UPC. Wiec to nie jest sprawa tylko NC+.

Jarek
Gość
Jarek

Orange ma dokładnie tak samo

Ja
Gość
Ja

Ja miałem dokładnie taki sam przypadek przy rezygnacji z Cyfrowego Polsatu.

pajacyk_123
Gość
pajacyk_123

Prawie 30 lat jak oficjalnie skończył się PRL, a mentalność ciągle ta sama 🙂

mati
Gość
mati

co do filmiku na poczatku strony to faktycznie irytujacy juz jest troche

pajacyk_123
Gość
pajacyk_123

W przeglądarce stacjonarnej – uBlock, tworzysz prosty filtr i kończy się autoładowanie filmiku na głownej 🙂
Zresztą polecam RSS i wchodzenie na konkretne artykuły wprost z niego.

Arczi
Gość
Arczi

NC+ rezygnowałem z końcem 2016 roku za oglądanie sportu chcieli dostawać wiecej aniżeli dawali, ale to nic nigdy w życiu nie spotkałem się z większym napastowaniem telefonicznym i mailowym kilka razy dziennie telefon bądź SMS, gdy zablokowałem numer to jeszcze emailem nie poddawali się. Zawsze była walka nawet gdy podpisywałem ostatnią umowę w 2015 roku składałem 2 razy reklamacje. Za 1 razem nie dostałem dekodera, a po miesiącu mając go nie miałem kanałów których bez niego nie mogłem sprawdzić i kolejny miesiąc oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji. Podsumowanie jest takie po 10 latach współpracy najgorsze czekało po fuzji firmy z nką.… Czytaj więcej »

Anom
Gość
Anom

Faktycznie, 14 dni na zwrot sprzętu. Ale nie trzeba zwracać go osobiście, więc bohater artykułu mógł bez problemu poprosić o oddanie dekodera kogokolwiek członka rodziny, sąsiada czy znajomego.

Ja
Gość
Ja

Ja miałem lepszy numer w Cyfrowym Polsacie.Chciałem dostać nowy dekoder na przedłużenie umowy.Jednak nie mogłem podobno go dostać do starej umowy więc podpisałem nową.Gdy już dostałem nowy sprzet to chciałem zdać stary,ale również musiałem czekać na zakończenie chyba tydzień bo mi w punkcie odmówili przyjęcia.

blad201
Gość

Widać wszyscy operatorzy mają podobne regulaminy, bo dokładnie to samo miałem w grudniu w nc+ – chciałem nowy dekoder więc nie mogłem kontynuować umowy, tylko zacząć nową. I oczywiście poczekać z oddaniem starego sprzętu.

Nerkofil
Gość
Nerkofil

Wysyłamy urządzenie pocztą z potwierdzeniem odbioru, a w środku przesyłki umieszczamy pismo o treści : odbiorca kwitując odbiór przesyłki potwierdza, że otrzymał sprzęt kompletny, w stanie nienaruszonym, w terminie przewidzianym umową.”
Przesyłka idzie tydzień, awizowana leży dwa tydodnie, wraca tydzień. Mamy dowód zwrócenia w terminie. Miesiąc wystarczy na zwiedzenie Indii.

Przemo
Gość
Przemo

Próbowałem z NC+ kilka lat temu ten numer.. Paczka wróciła nieodebrana. Nie da się zwrócić zdalnie, bo rzekomo nie są w stanie sprawdzić co jest w przesyłce.

Artur
Gość
Artur

Nie przeczytałem wszystkich komentarzy, może już padła ta propozycja. Nie mógł Pan Jacek wysłać dekodera pocztą ew. kurierem ? Przecież przyszedłby do nc+ już w okresie w którym miał już zdać dekoder.

Pozdrawiam

cynikk
Gość
cynikk

W Orange to samo, dekodera przed końcem umowy nie przyjmą.
Z punktu widzenia operatora sprawa jest jasna – klient oda wcześniej dekoder to potem będzie miał roszczenia że nie mógł korzystać bo oddał sprzęt i przez to ma być zwrot za x dni i kara umowna…
Brak wyobraźni żeby w formularzu klient mógł zaznaczyć że nie ma roszczeń z powodu wcześniejszego zdania sprzętu, albo asekuracja, bo potem i tak będzie się wypierał że nie wiedział co podpisał, że został oszukany itp. więc nikt takiego punktu nie doda. Polskie cwaniactwo i kombinatorstwo wymusza takie a nie inne podejście do sprawy.

Anton
Gość
Anton

Wydaje mi się, że chodzi o coś innego – zdając wczesnej dekoder praktycznie zamykasz im szansę na wciśnięcie jakiejkolwiek oferty retencyjnej.

nerkofil
Gość
nerkofil

Skoro umowę można zawrzeć na odległość, np.przez kuriera, to z mocy ustawy i wprost można ją w ten sposób rozwiązać, a nieodłącznym elementem rozwiązania umowy jest zwrot sprzętu. Kurierem. Z grzecznym pismem wewnątrz : odbiorca kwitując odbiór przesyłki potwierdza dopełnienie warunków umowy.” Resztę opisałem w innym poście. Z UPC wygrałem po roku. Da się. Da się skutecznie zrazić do siebie klientów. Byłych i rzesze potencjalnych!

pogwizd
Gość
pogwizd

Analogiczna sytuacja w przypadku kablówki Vectra.
Nie przyjmiemy pańskiego/naszego sprzętu przed końcem umowy.
Bo tak.

Eks-enceplusowiec
Gość
Eks-enceplusowiec

Jako eks-pracownik punktu nc+ potwierdzam – system nie pozwala przyjąć sprzętu na aktywnym kontrakcie, nawet ostatniego dnia umowy.

Ja w takiej sytuacji postarałbym się pójść klientowi na rękę, przyjąć sprzęt poza systemem (jest, a w każdym razie był od tego formularz), a klient po urlopie najwyżej podpisałby właściwy papierek.

piotr333
Gość
piotr333

Dzień dobry,
a czy jest coś takiego jak protest zbiorowy do Rzecznika praw obywatelskich, żeby w naszym imieniu postawił na pewne miejsce zadufanych w sobie media dostawców?

Cleotilde Birkenmeier
Gość

ver partidos online

cpasbien
Gość

Cpasbien est un site de téléchargement de Torrent : Films, Séries, Albums, Logiciels, Jeux Is the best Site

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij
social-facebook social-feed social-google social-twitter social-instagram social-youtube social-linkedin