17 września 2019

Za dwa miesiące fuzja operacyjna BNP Paribas z ex-Raiffeisenem. Klienci pytają, co z ich lokatami, kartami i bankomatami. Wyjaśniam!

Za dwa miesiące fuzja operacyjna BNP Paribas z ex-Raiffeisenem. Klienci pytają, co z ich lokatami, kartami i bankomatami. Wyjaśniam!

Na dwa miesiące przed fuzją operacyjną (połączenie systemów informatycznych banków) BNP Paribas zdradził, co czeka ex-klientów Raiffeisen Polbank. Najodważniejszy krok to zamknięcie „na siłę” „Wymarzonych Kont” i zastąpienie ich rachunkami z bieżącej oferty BNP Paribas. Pytacie o lokaty, karty kredytowe, wypłaty i wpłaty. Odpowiadam

Kilka dni temu pisałem w „Subiektywnie…” o tym, co BNP Paribas zamierza zrobić z blisko 470.000 „Wymarzonych Kont”, flagowym ROR-em w ofercie Raiffeisen Polbank. Wydawało się, że w momencie fuzji operacyjnej, te rachunki przejdą w tryb „w administracji”, czyli że będzie można z nich dalej korzystać na niezmienionych warunkach, ale bank nie będzie już ich sprzedawał.

Zobacz również:

To delikatna sprawa, bo dobrze pamiętam, że gdy Raiffeisen je wprowadzał, obiecywał, że nigdy nie zmieni zasad. Ale sytuacja się skomplikowała, bo BNP Paribas „połknął” w ubiegłym roku Raiffeisen Polbank, a w listopadzie dojdzie do fuzji operacyjnej, czyli połączenia systemów informatycznych obydwu banków. Bankowcy z Paribas tłumaczyli mi, że nie chcą dalej utrzymywać systemu do obsługi „Wymarzonego Konta”. Produkt zniknie, czyli nie będzie nawet w trybie „produkt w obsłudze”. Klienci automatycznie przejdą na „Konta Otwarte na Ciebie” z trzeba kartami debetowymi do wyboru.

Przeczytaj też: Klienci BNP Paribas „przesiądą się” na GOonline, czyli nowy system do bankowania przez internet. Czym się różni od „Pl@net”?

Przeczytaj też: BNP Paribas stracił trzy literki w nazwie, ale zaatakował nowym pakietem usług. Specjalne karty dla internautów i podróżników. Warto?

Nie tylko „Wymarzone” do odstrzału

Bank zapewnia, że migracja na nowe rachunki nie wyrządzi szkody klientom. W poprzednim artykule analizowałem, czy faktycznie nie będą stratni. Skupiłem się na „Wymarzonym Koncie”, bo zmiany obejmą największą grupę klientów ex-Raiffeisena. Ale podobny los czeka inne rachunki. Właśnie o nie zapytał pan Grzegorz, a zwłaszcza o konto Premium z bezpłatnym pakietem assistance.

BNP Paribas zdecydował, że z oferty ex-Raiffeisena pozostawi niezmienione tylko „Konto Komfortowe”. Pozostałe konta wymieniane są na rachunki możliwie najbardziej zbliżone (trzeba będzie przyzwyczaić się do nowych nazw). „Konto Premium” z ex-Raiffeisena migrowane będzie na konto Premium BNP Paribas. Niestety, w wydaniu „francuskim” ten rachunek nie ma assistance. Klienci zostaną go pozbawieni. 

Mam kredyt hipoteczny, czy muszę zapewnić wpływy?

Klienci ex-Raiffeisena korzystali nie tylko z rachunków osobistych. W komentarzach pod tekstem i na e-maila dostałem garść pytań w sprawie innych produktów.

Pan Daniel pyta o kredyt hipoteczny. Podobnie jak na całym rynku, również Raiffeisen kusił niższą marżą w zamian za korzystanie z innych produktów banku, m.in. z konta osobistego z regularnymi wpływami np. wynagrodzenia. Ale w wyniku fuzji biznes hipoteczny nie trafił do BNP Paribas. Jego obsługą zajmuje się działający w Polsce w formie oddziału Raiffeisen Bank International (RBI).

„Jak ma się sytuacja osób, które mają w ex-Raiffeisen kredyt hipoteczny? Czy mogę zmienić konto i robić przelewy za mieszkanie, pomimo że Raiffeisen wymagał ode mnie wpływów? Jak to wygląda dla takich jak ja?”

– pyta pan Daniel, a ja uspokajam. RBI nie prowadzi kont osobistych, a BNP Paribas to zupełnie inna instytucja. Dlatego Austriacy z Raiffeisena musieli zrezygnować z tego warunku. Klienci zachowują więc warunki kredytu hipotecznego i nie muszą zapewniać wpływów na rachunku.

Przeczytaj też: Klienci Raiffeisena już w BGŻ BNP Paribas. Ale nie wszyscy. Co Austriacy zrobili klientom z kredytami walutowymi? Interweniuję!

Przeczytaj też: Trzymasz oszczędności w Idea Banku i Getin Banku? Czekają cię niemiłe zmiany w kwotach państwowej gwarancji depozytów

Depozytowa rekompensata

Ewenementem rynkowym było to, że „Wymarzone Konto” w Raiffeisenie było symbolicznie oprocentowane. BNP Paribas od środków na kontach nie nalicza odsetek. Przymusowa przesiadka oznacza więc stratę. Dlatego bank przygotował dla klientów promocję – na 6-miesięcznej lokacie płaci 1,5%. W związku z tym pan Stefan zapytał:

„Jakie są planowane zmiany i propozycje dla nowej lokaty 6-miesięcznej, tzn. czy będzie ona odnawialna, jakie kwoty można będzie lokować oraz czy w kolejnej lokacie bank nie planuje zastosować dość prostego haczyka – lokata dla nowych środków”

Niestety, dedykowana klientom posiadającym produkty „wymarzone” 6-miesięczna lokata nie będzie odnawialna. Po jej wygaśnięciu kwestia dalszego lokowania środków w produkty depozytowo-inwestycyjne będzie indywidualnie uzgadniana z każdym z klientów, czyli będzie trzeba korzystać ze standardowej oferty banku. Dobra wiadomość jest natomiast taka, że maksymalna kwota tej lokaty w okresie obowiązywania tej oferty nie będzie limitowana dla wskazanej grupy klientów ex-Raiffeisena.

Nie zgadzam się na zmiany. Co mi grozi?

Nie trzeba godzić się na zmiany zaproponowane przez BNP Paribas. Pani Zofia zapytała o konsekwencje:

„Czy dobrze rozumiem, że po zgłoszeniu braku chęci zmian wszystko zostanie po staremu? I jeśli tak, to na jak długi czas?”

Muszę wyprowadzić czytelniczkę z błędu. Po zgłoszeniu „braku chęci zmian”, czyli odmowy przyjęcia nowych warunków produkty ulegają rozwiązaniu, czyli przestają funkcjonować. Nie będzie możliwości korzystania z tych produktów na dotychczasowych warunkach.

Kilka pytań dotyczyło konkretnych kart kredytowych. Pan Piotr poprosił mnie o sprawdzenie, co będzie dalej z kartą „Wizz Air Mastercard” Raiffeisena.

Z końcem sierpnia 2019 r. BNP Paribas zakończył sprzedaż tej karty Wizz Air Mastercard. Na dotychczasowych zasadach można zbierać punkty i korzystać z programu „Wizz Discount Club” oferowanego przez tego przewoźnika.  na dotychczasowych zasadach.

Przeczytaj też: Do biegu, gotowi, PPK! Co trzeba podpisać? Kiedy i jak się wypisać? Co przy zmianie pracy? Jak zmienić sposób lokowania kasy?

Przeczytaj też: Żegnamy zdrapki i tokeny. Jak po 14 września będziemy się logowali do banków? Lektura obowiązkowa dla każdego!

Z kolei pana Michała interesuje karta kredytowa „Class & Club”. Chwali sobie ją zwłaszcza za ubezpieczenie w podróżach zagranicznych. Przede wszystkim jej użytkownicy będą musieli przyzwyczaić się do jej nowej nazwy – „Mastercard Gold”. Bank zapewnia, że jest ona objęta bezpłatnym (w cenie karty) Grupowym Ubezpieczeniem Podróży (bez zmian w stosunku do aktualnego ubezpieczenia), Flight Delay Pass (gdy lot opóźniony jest o ponad 2 godziny, można oczekiwać w specjalnych lotniskowych salonikach) oraz programem korzyści mamBONUS, czyli programem lojalnościowym i rabatowym BNP Paribas. Płacąc kartą kredytową, klient zbiera punkty, które może wymienić na nagrody (np. vouchery zakupowe, nagrody rzeczowe, bilety do kina etc).

Bankomaty – które płatne, które za darmo?

Pan Rafał jest ciekaw, co stanie się z klientami, którzy obecnie mają konta w BNP Paribas i ex-Raiffeisenie.

„Po fuzji będziemy mieć dwa różne konta w jednym banku i dwa loginy do GoMobile [system bankowości elektronicznej – red.]?”

Będzie tak, jak przypuszcza nasz czytelnik – po fuzji operacyjnej klienci nadal będą mieli oddzielne konta i oddzielne loginy.

Pana Adama interesują warunki korzystania z bankomatów i wpłatomatów, w tym wypłaty za pośrednictwem BLIK-a. Posiadacze „Wymarzonego Konta” mogli wypłacać gotówkę za darmo z bankomatów Euronetu. Teraz dojdzie do wymiany – Euronet będzie płatny (5 zł od wypłaty), za zero będą natomiast wypłaty z bankomatów Planet Cash. To nie do końca sprawiedliwa zamiana, bo tych drugich jest po prostu mniej.

Jeśli chodzi o BLIK, to nadal trwa promocja, w ramach której można dokonywać za darmo wypłat z maszyn Planet Cash. W przypadku wpłaty gotówki w Planet Cash (takie pytanie też się pojawiło), to mam niestety złą wiadomość – za darmo będzie to można robić tylko we wpłatomatach zlokalizowanych w oddziałach BNP Paribas.

Jeśli macie inne pytania dotyczące fuzji, piszcie w komentarzach pod tekstem lub na adres: maciej.bednarek@subiektywnieofinansach.pl

Subscribe
Powiadom o
41 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Adam
5 lat temu

„Z końcem sierpnia 2019 r. BNP Paribas zakończył sprzedaż tej karty Wizz Air Mastercard. Na dotychczasowych zasadach można zbierać punkty i korzystać z programu „Wizz Discount Club” oferowanego przez tego przewoźnika. na dotychczasowych zasadach.”

Czy to oznacza, że po wygaśnięciu ważności obecnie posiadanych kart, w których można zbierać punkty i ma się członkostwo w klubie wznawiane będą one jako zwykłe karty kredytowe z oferty BNP Paribas bez programu Wizz Air Discount Club oraz bez zbierania punktów?

Michał
5 lat temu
Reply to  Adam

Nie odpowiadam na pytanie, ale wpis też w temacie Wizz Air Mastercard.
Jest taka strona: https://www.bnpparibas.pl//informacja-o-zmianach, a w niej linki do różnych dokumentów, m.in. „INFORMACJA O ZMIANACH, DLA KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH POSIADAJĄCYCH KARTĘ WIZZ AIR …”.
Jak się kliknie w ten link otwiera się zupełnie inny dokument, mówiący o zmianach na kontach – ten sam, który jest dostępny z pierwszego linku. Nie ma sposobu, aby dobrać się do właściwego dokumentu.
A teraz ciekawostka: na infolinii powiedzieli, że opłata za kartę wzrośnie z 6 zł miesięcznie do 10 zł. NIGDZIE w internecie tej informacji nie znalazłem.

Jacek
5 lat temu
Reply to  Michał

Wejdź tu: https://tn.kir.pl/trwalyNosnik/appKir/ a następnie postępuj zgodnie z instrukcją z pdf.
Aby zapoznać się z dokumentami zamieszczonymi na stronie KIR, w polu „Wpisz skrót dokumentu” należy wprowadzić następujący identyfikator (hash):

e88952993371d4fd4984b698d2c8e4edb532e92efea9d8a23d64fc9796addddc
Pakiet Informacyjny cz. I Rachunki bankowe, Karty debetowe do rachunków bankowych, Bankowość internetowa, mobilna oraz telefoniczna

f83e38711b062853840cd2d4781c084b239d3f47e829803bca9e64a4368a9566
Pakiet Informacyjny cz. IIa Produkty kredytowe

818bfaa0d4742035f29725b5545b7342fd05eada999304b3af1586ed71c31d70
Pakiet Informacyjny cz. IIb Produkty kredytowe

fe3fa1666cdbdfb79f80c3b01c7896fa5e99a54fceeb679bd343c340df3406a7
Pakiet Informacyjny cz. IIIa Ubezpieczenia, Produkty inwestycyjne, Biuro maklerskie, Dodatkowe informacje

bc1e345cab37f0903ee80b85ba19b6db2ead31d66448026f74b0fe57e7a421ff
Pakiet Informacyjny cz. IIIb Ubezpieczenia, Produkty inwestycyjne, Biuro maklerskie, Dodatkowe informacje

Michał
5 lat temu
Reply to  Jacek

W Twoim tekście brakuje identyfikatora tekstu, o którym pisałem, informacji o karcie Wizz Air Mastercard. Taki identyfikator istnieje, dostałem w systemie transakcyjnym BNP Paribas wiadomość o tym dokumencie:

Aby zapoznać się z broszurą zamieszczoną na stronie KIR, w polu „Wpisz skrót dokumentu” należy wprowadzić następujący identyfikator:
d01766569dca089725fbe508e39110180635a77204467ef6288ed3fc281c1e02
Informacja o zmianach dla posiadaczy karty Wizz Air-sig.pdf

I co? Podany identyfikator prowadzi też do dokumentu ogólnego (Pakiet informacyjny cz. I).
Ja tu widzę niezły… itd

Michał
5 lat temu
Reply to  Michał

Telenoweli ciąg dalszy: właśnie dostałem od BNP Paribas e-maila o tytule „Informacja o zmianach dla Klientów Banku BNP Paribas – posiadaczy karty Wizz Air”. W mailu jest załącznik PDF – jak myślicie, co w niem jest? Oczywiście informacja ogólna, Pakiet informacyjny cz. I.

Jacek
5 lat temu
Reply to  Michał

Ok. Czyli jest wesoło skoro to co skopiowałem z oficjalnego pisma z banku nie obejmuje wszystkich produktów.

Zaciekawiony
5 lat temu

Lokata na 1,5% to rzeczywiście wspaniała promocja. Wzruszyłem się. 1,5% to daje BOŚ dla lokaty we franku szwajcarskim

Michał
5 lat temu

Dziękuję, ale nie rozwiali moich wątpliwości. Ubezpieczenie Class&Comfort w końcu zostaje czy nie? W oddziale nie wiedzą.

Michał
5 lat temu
Reply to  Michał

Złożyłem reklamację na brak informacji o zmianach w tym ubezpieczeniu. Zobaczymy co odpowiedzą.

Michał
5 lat temu
Reply to  Michał

Dostałem dwie odpowiedzi, chyba bez interwencji redakcji się nie obędzie. Odp. pierwsza: „Zgodnie z przekazanymi 05.09.2019 przez Bank, w systemie bankowości internetowej, informacjami o zmianach dla Klientów Banku BNP Paribas, wyjaśniamy, że posiadana przez Pana karta kredytowa World Mastercard Class&Club będzie zmigrowana na kartę kredytową Mastercard Gold. Warunki posiadanego do ww. karty ubezpieczenia Class and Comfort nie ulegają zmianom.” Odp. druga: „w związku z wstąpieniem przez BNP Paribas Bank Polska w prawa i obowiązki Raiffeisen Bank Polska S.A. określone w planie podziału z dnia 28 kwietnia 2018 r., w tym w prawa i obowiązki wynikające z umów ubezpieczenia, z dniem… Czytaj więcej »

Filonski
5 lat temu

Mam konto w Raiffaisen Polbank tylko po to żeby przeleweć walutę na konto Raiffeisen AG, gdzie znajduje się mój kredyt hipoteczny w EUR. Ciekawe, czy po migracji również będę dysponował takim rachunkiem do robienia przelewów w EURO, bez prowizji?

Michał
5 lat temu
Reply to  Filonski

Od roku nie masz już konta w Raiffeisen Polbank, tylko w BNP, brandu też już takiego nie mają.

Filonski
5 lat temu
Reply to  Michał

Wiem, ale nie w tym rzecz. Mój kredyt hipoteczny został wytransferowany do Austrii. Zapisy mojej umowy kredytowej mają się tak do rzeczywistości jak… brak mi porównania. Wygląda to tak, że przesyłam pieniądze gdzieś w świat dysponując jedynie jakimiś pismami z Banku, używając do tego platformy, która zaraz zniknie. Przecież to jest chore….

Michał
5 lat temu
Reply to  Filonski

Kredyt masz w polskim oddziale RBI, a nie w Austrii i podlega on pod polskie prawo, a nie zagraniczne. Komunikuje się z Tobą też tylko polski oddział i na jego konto przesyłasz pieniądze na spłatę rat. Jest inaczej, ale nie jakoś dramatycznie.

Filonski
5 lat temu
Reply to  Michał

Dzięki za trzeźwe spojrzenie i wyjaśnienie tej sytuacji. Chętnie zakończę współpracę z „tym czymś”.

Adam
5 lat temu

Jeśli chodzi zaś o wymianę Euronetu na PlanetCash i łaskawą „promocję” na wypłatę blikiem w przypadku posiadaczy Wymarzonej Visy to zwyczajna granda i brak słów.

Anna
5 lat temu
Reply to  Adam

Ja już wcześniej tu pisałam,że jest to postulat w rodzaju „masz wybór:czy chcesz wisieć za jedną nogę,czy za obie”.

jakub
5 lat temu

Jak Bank odnosi się do zerwania zagwarantowanych w umowie bezpłatnych usług (opłaty, których wysokość nie ulegnie podwyższeniu w okresie prowadzenia konta Wymarzonego prze Bank?)?

Admin
5 lat temu
Reply to  jakub

O ile dobrze rozumiem, bank zakłada, że skoro oferuje pakiet porządnych usług „na zamianę”, to klienci powinni być zadowoleni

Adam
5 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Panie Macieju, ciężko nazwać porządną usługą zamianę oprocentowanego konta wymarzonego z darmowymi wypłatami z euronetu na nieoprocentowane konto z wypłatami z PlanetCash z dziadowską nieodnawialną lokatą na otarcie łez… Sad but true.

jakub
5 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Niestety ty śmiem polemizować z Bankiem; wymarzone konto założyłem bo gwarantowali mi za darmo wpłaty w oddziale, przydatne przy wpłatach bilonu, i darmowe polecenie zapłaty, a teraz dadzą mi tylko jedną wpłatę a ustanowienie polecenia zapłaty aż 25 zł (sic!). Taka praktyka budzi bardzo poważne wątpliwości, gdyby nie ta gwarancja to ok ich prawo, ale jak gwarantują to niech się wywiązują. Nie wiem czy nie zawiadomię UOKIK bo to nie jest poważne podejście w stosunku do klientów i proszę Panów Redaktorów o kontrolowanie tej sprawy.

Adam
5 lat temu
Reply to  jakub

Ustanowienie polecenia zapłaty 25 zł? Nie wierzyłem i aż zajrzałem do cennika i rzeczywiście… Wolne żarty.

Michał
5 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Nie ma co wdawać się w szczegóły, że taka opłata jest jak dotychczas, inna trochę inna itp. RBP złożył pewne zobowiązania jako wieczyste, a ten kto wstąpił w jego miejsce jako strona tej samej umowy powinien je respektować lub wypowiedzieć umowy – nie ma trzeciej opcji.

Anna
5 lat temu
Reply to  Michał

Dlatego Jakub może mieć rację ze zgłoszeniem do UOKiK choć jak, przypuszczam, musiał się już przed fuzją wypowiedzieć. Z tym ,że nie wiem, jak szczegółowe dane musiałby wówczas podać:czy aż do takich „drobiazgów”, o jakie tu i teraz pytamy.
Ale tu to już P.Maciej może nam pomóc w odpowiedzi.

Admin
5 lat temu
Reply to  Anna

Nie wiem czy to przypadkiem nie KNF przyjmował od banku zobowiązania „konsumenckie”

Anna
5 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

…zgoda…zgoda…dzięki za przywołanie do… prawa 🙂

Anna
5 lat temu
Reply to  jakub

A oto to, czego nie powie Ci bank.
Warunek mówi o „okresie prowadzenia konta” czyli okres kończy się (=”przestajemy prowadzić” mówi bank), to i rezultaty jego prowadzenia się kończą.To taki kazuistyczny chwyt… a że argument-wydmuszka, to my użytkownicy się pomartwimy, nie bank.Przecież nie po to kupuje się bank, by zarabiali jego klienci tylko dla zysku akcjonariuszy…A na pałace na Bałkanach też zarobić trzeba i na promocje dla tamtejszych klientów też.

Jakub
5 lat temu
Reply to  Anna

Tak jak powiedział Michał, należałoby zapytać danego klienta o zgodę na zmianę warunków konta i zawrzeć aneks. Bez aneksu umowa obowiązuje w takim samym brzmieniu: nawet w informacji o zmianach nie jest napisane że zmienia się plan taryfowy tylko nazwa. Ze względu na gwarancję bank nie ma prawa ruszać opłat oznaczonych jako gwarantowane. Mogą sobie migrować rory wymarzone na swoje, ale od posiadaczy wymarzonych nie wolno pobierać im gwarantowanych opłat. Fuzja prawna nie ma tu żadnego znaczenia bo następca prawny przejmuje nie tylko prawa ale też obowiązki z których winien się wywiązywać w co najmniej taki sam sposób.

Don Q.
5 lat temu
Reply to  Jakub

Ma to jakiś sens, bo @Anna pisze, że mogą się z gwarancji wymigać twierdząc, że konto „przestajemy prowadzić” — ale przecież prowadzą nadal! Wydaje się sensowne, że to jest albo-albo, co innego, gdyby każdemu automatycznie Wymarzone wypowiedzieli (jednocześnie oferując przejście na swoje)…

Daniel
5 lat temu

Panie Macieju,
dziękuję za odpowiedź i pamięć!
Serdecznie pozdrawiam

Bartek Zwycięzca
5 lat temu

pytanie posiadacza konta w polbanku (potem raiffeisen a teraz, bnp)
– limit w koncie – co z nim się stanie? (nie wiem)
– r-dealer – co z nim? (nie wiem)
– bezpłatny przelew waluty z bnp na rachunek kredytu w raiffeisen (tutaj ponoć ma zostać tak jak jest)

na infoliniie nie potrafili mi odpowiedzieć na powyższe pytania

Mateusz
5 lat temu

Informacja na temat kredytów hipotecznych w artykule nie jest nieprecyzyjna. Kredyty hipoteczne złotowe zostały przejęte przez BNP ( w tym mój), walutowe zostały w RBI. Tak więc część byłych klientów RB została przejęta zarówno jeśli chodzi o konto jak i o kredyt.

ktoś
5 lat temu
Reply to  Mateusz

Ja mam z kolei kredyt w RBI, ale zgodnie z umową kredytu muszę utrzymywać konto w BNP mimo że RBI bezprawnie każe mi spłacać raty na inny rachunek (też w BNP swoją drogą), ale aneksu podpisać nie chce i muszę utrzymywać stare konto w BNP. Do tej pory te konta były bezpłatne, jak będzie teraz?

DiKeY
5 lat temu
Reply to  ktoś

A to ciekawe, skąd RBI będzie wiedział, czy jesteś posiadaczem konta w BNP? W jaki sposób będzie przeprowadzana weryfikacja?
Przecież po sprzedaży to dwa niezależne od siebie podmioty.

Anna
5 lat temu
Reply to  DiKeY

Przecież to jasne:pieniądze na konto do spłaty kredytu są i będą przelewane z konta, którego nr i bank są na przelewie…osobiście nie znam wersji, wg której można przelać pieniądze z anonimowego konta .Ale jeśli się mylę,to bardzo proszę o instruktaż, jak to zrobić 🙂

Don Q.
5 lat temu
Reply to  Anna

@Anna, ale czy chodzi o obowiązek przelewania rat z tego konta? Bo @ktoś pisze: „zgodnie z umową kredytu muszę utrzymywać konto”…

Fremka
5 lat temu
Reply to  Anna

Możesz zrobić transakcje wymiany waluty np na portalu typu cinkciarz itp i uwierz mi wtedy nie wiedza z którego konta wysyłasz PLN

ktoś
5 lat temu
Reply to  DiKeY

Nie mam pojęcia, ale umowa to umowa – jest tam wymóg posiadania tego rachunku do końca kredytu i bank nie chce się formalnie w formie aneksu zrzec tego prawa, żeby zamknąć niepotrzebny rachunek

Fremka
5 lat temu
Reply to  ktoś

Przecież w trakcie migracji kredytów walutowych do RBI podawane były nowe nr kont służące do jego spłaty. Nie kojarzę nic mówiącego ze konto w BNP służy do przelewania środków czy spłaty i trzeba je mieć. Od razu powiem ze np walutę można sobie kupić przez cinkciarza itp i wcale nie musi być to przelew z BNP.
A co do warunków umowy kredytu z momentu jego zawierania – był np u mnie zapis o konieczności przelewania wynagrodzenia – z chwila wejścia zmian czyli RBI przestało to obowiązywać wiec zakładam ze podobnie w przypadku konieczności posiadania konkretnego konta.

Anna
5 lat temu

Ja się tu rozgadałam, bo sama też mam z fuzją kłopot.Oto nikt nie jest w stanie mnie oświecić, co z kartami kredytowymi byłego już Raiffa, które nie były „podczepione” pod żadne konto z wyjątkiem technicznego, do spłat.To najstarsze karty z początkowego okresu wchodzenia jego na polski rynek. Na razie obsługa trwa na dotychczasowych zasadach ale jak mają przejść na nowe – czeski film: nikt nic nie wie.
Zdaje się, że my tu sobie pogadamy, popsioczymy i albo ktoś się zdecyduje na opuszczenie ansztaltu, albo klnąc w kułak pozostanie w nowym.

Mateusz
5 lat temu

Raiffeisen jeszcze oferował konto oszczędnościowe Wymarzony Cel z całkiem sympatycznym (jak na realia rynkowe) oprocentowaniem powyżej 2%. A w zasadzie z podstawowym na poziomie 1.5% (od pewnego momentu 0.5%) i dodatkowym w różnej wysokości, co z reguły dawało sumarycznie 2.2%. Jedynym warunkiem, który trzeba było spełnić, było zasilenie konta oszczędnościowego raz w miesiącu dowolną kwotą. Czyli można było ustawić zlecenie stałe na 1 zł i mieć warunki lepsze niż na lokacie z pełnym dostępem do środków. Dziś dostałem telefon od miłej pani z BNP, że od listopada wszystkie konta będą oprocentowane na 0.5%… A coś mi się kojarzy, że to… Czytaj więcej »

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu