13 listopada 2018

Klienci Raiffeisena już w BGŻ BNP Paribas. Ale nie wszyscy. Co Austriacy zrobili klientom z kredytami walutowymi? Interweniuję!

Co prawda Raiffeisen Polbank został przejęty niedawno przez BGŻ BNP Paribas, ale portfel walutowych kredytów hipotecznych nadal obsługuje austriacki Raiffeisen. „To porażka” – tak mówią klienci Raiffeisena o tym, w jaki sposób bank traktuje walutowych kredytobiorców. W nowym systemie do obsługi kredytów walutowych nie widać, czy wpłynęła rata, której wysokość w dodatku klienci sami muszą sobie wyliczać. A to tylko niektóre problemy klientów

Kilka dni temu blisko 800.000 klientów indywidualnych i firm Raiffeisen Polbanku formalnie trafiło pod skrzydła banku BGŻ BNP Paribas (doszło do tzw. fuzji prawnej). Dla większości z nich – posiadaczy kont osobistych, kart kredytowych, produktów oszczędnościowych czy rachunków maklerskich – właściwie nic się nie zmienia.

Przeczytaj też: Jak suchą stopą przejść z Deutsche Banku do Santandera? I co po 12 listopada stanie się z kontami, kredytami i lokatami?

Klienci nadal mogą korzystać z obsługi w oddziałach oznaczonych logo „Raiffeisen Polbank”. Tak samo, jak dotychczas logują się do bankowości internetowej czy mobilnej. Większe zmiany czekają klientów dopiero za rok, bo na czwarty kwartał 2019 r. planowana jest tzw. fuzja operacyjna, czyli połączenie systemów informatycznych banków.

Podobnie jak było przy innych fuzjach bankowych na polskim rynku, BGŻ BNP Paribas nie kupił od Raiffeisena portfela kredytów walutowych. Chodzi głównie o kredytową schedę po greckim Polbanku, przejętym kilka lat temu przez Raffeisena.

Kredyty walutowe (również złotowe, które pierwotnie zostały udzielone jako walutowe) nadal będą obsługiwane przez Raiffeisena, który po fuzji prawnej przekształcił się z banku mającego w Polsce siedzibę w oddział banku austriackiego, mający nad Wisłą jedynie biuro.

Raiffeisen Bank International AG Oddział w Polsce (to jego pełna nazwa) będzie zajmował się jedynie obsługą kredytów walutowych oraz likwidacją niektórych funduszy inwestycyjnych.

Klient nie wie, czy wystarczy na ratę. I sam musi ją wyliczyć

Walutowi kredytobiorcy Raiffeisena otrzymali niedawno nowe numery rachunków do spłat rat kredytowych. Same rachunki są bezpłatne, ale realizacja przelewów na nie z kont w innych bankach może się wiązać z opłatami narzucanymi przez bank wysyłający pieniądze.

Klienci dostali też nowy system bankowości internetowej (R-Net), w którym mogą sprawdzić m.in. numer rachunku do spłaty rat kredytu, oprocentowanie, wysokość miesięcznej raty i harmonogram spłat. Ale w praktyce obsługa posiadaczy kredytów walutowych przez oddział Raiffeisena daleko odbiega od ideału. Klienci bardzo narzekają na platformę R-Net.

„Jest prosta do bólu. Można zobaczyć aktualne saldo zadłużenia, harmonogram spłat kredytu, można też złożyć dyspozycję. Tylko tyle. Nie można jednak zobaczyć salda konta, nie widać historii operacji na tym koncie. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy mam wystarczające środki na spłatę kolejnej raty, nie jestem w stanie stwierdzić, czy przelew dotarł na konto z innego banku. Złożona dyspozycja zmiany danych kontaktowych wisi niezrealizowana od dwóch dni”

– pisze pan Darek. Dodaje, że próba dodzwonienia się na infolinię graniczy z cudem:

„Po 30 minutach cierpliwego słuchania muzyki w tle byłem każdorazowo rozłączany. Próbowałem dodzwonić się kilkukrotnie o różnych porach dnia”.

Suchej nitki na R-Net nie pozostawia też pan Marek:

„Po podziale banku każdy kredytobiorca sam musi przekazywać na rachunek kredytu raty, nie ma już automatycznych spłat. Niestety, w serwisie R-Net nie znajdziemy nawet informacji o przelewie wchodzącym na konto kredytu. Dobrze by było wiedzieć, czy rata wpłynęła w pełnej wysokości, czy nie została „obcięta” przez jakieś prowizje. I czy na koncie kredytu jest odpowiednia ilość środków na spłatę kolejnej raty. Tego tam nie znalazłem. Czy naprawdę nikt nie przewidział takiej potrzeby? Problem na pewno dotyczy wielu osób”

Kolejny czytelnik skarży się na to, że jedną z konsekwencji fuzji będzie konieczność samodzielnego wyliczania rat i wpłacania ich do banku.

„Otworzyli mi rachunek, który może służyć tylko do spłaty kredytu. Ratę mam wyliczyć na podstawie bieżącego kursu. Ale przelew przecież idzie co najmniej jeden dzień. Jestem więc zmuszony przelać zawsze więcej, żeby nie zabrakło. Z wpłaconej nadwyżki nie mogę skorzystać, bo rachunek służy tylko do obsługi kredytu. Paranoja. Przez następne 20 lat co miesiąc będę musiał się tym zajmować”

– pisze czytelnik i prosi o interwencję:

„Może ma pan jakiś pomysł na skargę, odwołanie lub inną formę reakcji, żeby jednak bank wyliczał i pobierał raty automatycznie w sposób cywilizowany”

Przeczytaj też:Koniec austriackiego gadania, BGŻ BNP Paribas kupuje Raiffeisena. Co to dla nas oznacza? Kłopoty?

35 zł za przelew, pieniędzy nie ma jak wpłacić

Inna czytelniczka skarży się na to, że w wyniku fuzji dostanie po kieszeni. Dostała nowy numer konta do obsługi kredytu, natomiast inne jej konta zostały już przeniesione do BGŻ BNP Paribas.

„Pech chciał, że na starym koncie do obsługi kredytu mam zapas waluty i przeniesienie jej po podziale banku na nowe wskazane konto jest po prostu kosztowne. Nie ma opcji bezpłatnego transferu z mojego dotychczasowego konta na nowo utworzone. Przelew w placówce to 35 zł prowizji. Bezpłatnie mogę wypłacić walutę w gotówce, ale nie ma jej gdzie wpłacić, bo nowy bank nie ma placówek i obsługi kasowej”

– żali się nasza czytelniczka. Ale to nie koniec jej problemów. Kantor internetowy, z którego korzysta, nie ma rachunku w nowym oddziale Raiffeisena. Sprawdziła, że zasilenie nowego konta w świeżą walutą będzie ją kosztować 10 zł za przelew.

I pyta, dlaczego ma płacić za to, że banki postanowiły się połączyć:

„A może to jakaś pokraczna próba pozbycia się klientów z wadliwymi kredytami – zmuszenia do szybkiej spłaty przez utrudnianie życia? Nie jest to chyba również zgodne z ustawą z 2011 r., która zakładała brak dodatkowych kosztów spłacania rat bezpośrednio w walucie”

Klienci Raiffeisena zazdroszczą klientom Deutsche Banku

Raiffeisen i BGŻ BNP Paribas to nie jedyne banki, które się obecnie łączą. Trwa właśnie proces przejmowania blisko 400.000 klientów Deutsche Banku przez Santander Bank Polska. Również w tym przypadku kredyty walutowe pozostaną w Deutsche Banku. Jak dotąd nie słyszeliśmy, by klienci spłacający „walutowe hipoteki” byli niezadowoleni. W komentarzach pod tekstami dotyczącymi tej fuzji narzekają… klienci Raiffeisena. Jeden z nich pisze:

„Niestety, tak lekko nie jest klientom Raiffeisena, którzy mają kredyt w walucie. Bank założył nam nowe numery kont i trzeba ręcznie na nie przelewać kwotę raty. Do tego zrobili nowy portal mocno wykastrowany i np. nie ma salda tego nowego rachunku. Wysłałem kwotę raty z kantoru walutowego na nowy numer konta i nie wiem czy dotarł i czy jakiś bank pośrednik nie zakosił jakieś prowizji. Dowiedziałem się, że saldo można sprawdzić telefonicznie na infolinii. I już po 64 minutach oczekiwania się dodzwoniłem”

Pan Darek – jeden z wściekłych klientów Raiffeisena – napisał, że problemy zapewne mają charakter przejściowy, choć w przypadku dużego banku ze sporym doświadczeniem po prostu nie powinny mieć miejsca. W pełni zgadzam się z panem Darkiem.

Kilka dni temu poprosiłem Raiffeisen Polbank o wyjaśnienie, kto odpowiada za ten bałagan oraz czy i kiedy klienci doczekają się serwisu do obsługi kredytu z prawdziwego zdarzenia. Będę przyglądał się sprawie, przypominał o niej i wywierał presję na banku, by się poprawił.

Niestety, w przypadku fuzji banków i zostawiania w „starym” banku posiadaczy kredytów walutowych ich sytuacja dość często staje się krytyczna. „Staremu” bankowi przestaje z reguły zależeć na zadowoleniu klientów, a i na wlasnej reputacji. Jedyną szansą byloby wymuszanie na bankach przez Komisję Nadzoru Finansowego szczegółowych zobowiązań przy okazji zatwierdzania transakcji. Ale do tej pory z reguły KNF nie zajmowała się takimi „drobiazgami”.

Jeśli macie inne problemy związane z fuzją Raffeisen Polbank z BGŻ BNP Paribas, piszcie do mnie na adres: maciej.bednarek@subiektywnieofinansach.pl

 

65
Dodaj komentarz

avatar
29 Comment threads
36 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
44 Comment authors
piotrAnitamarcinBłażejJoanna Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

W cywilizowanym kraju (czytaj USA) możnaby samemu pójść do sądu i żądać odszkodowania za „straty moralne”. W Polsce trzeba pisać do blogerów i czekać, aż się urzędnik z KNF po głowie podrapie…

Anna
Gość
Anna

na szczęcie nie żyjemy w „cywilizowanym” kraju, w takiej sytuacji można samemu napisać do KNF i innych instytucji broniących konsumenta ale się nie chce, lepiej wylewać frustracje w internecie

Aśka
Gość
Aśka

To nie jest wylewanie frustracji. Ale dyskusja , po to jest możliwość komentowania 😉 Poza tym w grupie siła, razem szukamy pomysłu, co zrobić. Branie udziału w dyskusji nie wyklucza wysłania informacji do instytucji, o których piszesz. Weź trzy głębokie wdechy przed napisaniem takiego komentarza, pomaga 😉

rafał
Gość
rafał

Dodam tylko że problem jest sama forma zmiany kont. Mam w umowie wpisany nr konta na który mam przelewać CHF. W przypadku ich braku na tym koncie bank ma prawo wypowiedzieć mi umowę. Teraz dostaję jakiś list polecony z nowym numerem rachunku bankowego i adnotacją, że mam na niego wpłacać od jutra. Więc po co mi umowa skoro można sobie wszystko zmieniać przy pomocy listu poleconego? Wg zapisu umowy bank może mi teraz wypowiedzić umowę bo nie wpłacam na stare konto – a ma dyspozycję pobierania środków – czemu nie korzysta, nie wiem…. Czy inne zapisy umowy bank też może… Czytaj więcej »

mborus
Gość
mborus

Zgadza się. Liczy się tylko i wyłącznie umowa i aneksy do niej. Takie listy polecone może sobie bank powiesić na ścianie.

Agnieszka
Gość
Agnieszka

Bank nie podpisała aneksu do umowy kredytowej o zmianie nr rachunku bankowego , z którego będzie pobierana rata. To jest niezgodne z zapisami umowy, nie można ot tak, zmieniać rachunku , bez zgody klientów. Poza tym nowy bank, nie ma oddziałów w Polsce, jak klient chce coś załatwić, ma kontakt tylko telefoniczny, co graniczy z cudem, aby się tam dodzwonić Kolejne bezprawie. Poza tym klienci mają kredyty indeksowane go CHF, a nie kredyty walutowe Logowanie do R-Net z podaniem PESEL, co na to RODO. Nie otrzymałam , żadnej informacji o loginie haśle do nowego systemy od banku. To jest bank… Czytaj więcej »

michal
Gość
michal

dokładnie, umowa to umowa a tam: 1. Waluta spłaty Kredytu i nr rachunku służącego
do gromadzenia środków przeznaczonych na
spłatę należności wynikających z Umowy Kredytu
(Rachunek do spłaty).
Rachunek otwierany jest w chwili zawarcia
Umowy i prowadzony jest bez opłat.
Spłaty mogą być dokonywane gotówkowo w
Oddziale Banku lub bezgotówkowo przelewem.

Karol
Gość
Karol

Czy widać po Państwa interwencji, że czas oczekiwania niewiele różni się od czasu dodzwonienia się na infolinię. Największym skandalem jest listowne informowanie o zmianie numerów kont, które wpisane są w pełnomocnictwa, które wygasają w momencie spłaty kredytu w nie wygasają np. w przypadku śmierci. Pani w liście informuje iż pełnomocnictwo wygasło więc kredyt jest czy nie ma. Sam list jest dalece wątpliwy prawnie także w zakresie osoby, która się pod nim podpisała i odpowiednich uprawnień. To co się wyprawa przy fuzji to skandal. KNF bodajże zastrzegł w planie połączenia iż standard obsługi nie powinien ulec zmianie na gorsze. Patrząc po… Czytaj więcej »

Arni
Gość
Arni

Ja złożyłem reklamację w której odmówiłem spłaty raty kredytu poprzez przesyłanie na jakieś konto, gdyż nie zgodne jest to z zapisem w mojej umowie kredytowej. Według prawnikow wszystkie zmiany dotyczace zapisow w umowie musza byc aneksowane. Czekam na odpowiedź

Magdalena
Gość
Magdalena

Ja próbuję się dodzwonić do banku bez skutku, wpłaciłem pieniądze na ratę ale nie widzę ich w bankowości,nie wiem co robić!!!

Magdalena
Gość
Magdalena

Proszę o info jak Pan napisał i na jaki adres reklamację,muszę zrobić tak samo bo to skandal!!!

Arni
Gość
Arni

Powołałem się na zapisy umowy, a reklamację złożyłem w R-Net ale jej nie widać więc zanioslem do oddziału i powiedziałem że mają przyjąć i ewentualnie przesłać zgodnie z właściwością. Powołałem się na zasadę pisemnosci i na to że bank Raiffeisen intern. nie ma placówek. W końcu przyjęli

Asia
Gość
Asia

A mógłbyś przesłać mi treść tej reklamacji? Bo to dobry argument.

Arni
Gość
Arni

Proszę o mail na który mam przesłać

marcin
Gość
marcin

Jak wyżej. Też bym poprosił o wzór reklamacji marcin.jankowski80@wp.pl z góry dziękuje

anonymous
Gość
anonymous

Jak to kto jest winny bałaganu? Klienci! Dlaczego? Bo brali kredyty!
Poza tym żeby w rajfazie coś załatwić przez telefon trzeba dzwonić z numeru który się podało w umowie. A że numer służy tylko do odbierania sms to winny jest tylko i wyłącznie klient. Jak chce to niech zmieni ten numer na inny. Oczywiście zmiana jest możliwa wyłącznie podczas osobistej wizyty w oddziale…

Piotr
Gość
Piotr

Bank robi co chce i jak chce w świetle „swojego” mniemania prawa i nikt żaden urząd nie chce stanąć w naszej obronie tylko pocichu daje pozwolenie aby rodacy chcący kupic swoje pierwsze M a w wiekszosci nie majacy zdolnosci w pln utkneli w bagnie zwanym kredytami indeksowanymi chf. Mozemy sobie wyobrazic sytuacje ze po 30 latach splaty bank wysle pismo listem ze kredyt nie zostal splacony wedlug jego mniemania i czlowiek bedzie nadal w czarnej . . . tylko w polsce takie jaja i jak tu nie uciec na zachód. . .

Maciej Samcik
Admin

Panie Piotrze, będziemy walczyć

Teresa
Gość
Teresa

To nie są kredyty walutowe, zapamiętajcie to Panowie redaktorowie taz na zawsze

Pozdrawiam

Maciej Samcik
Admin

Sądy różnie o tym piszą

Maja
Gość
Maja

Ja w ogóle nie otrzymałam listu z informacją o zmianie rachunku, zorientowałam się przypadkiem, że rata nie zeszła ze starego.- dobrze że tylko 5 dni po terminie płatności… Co najlepsze, mimo że zaryzykowałam i przelałam kwotę raty na nowy rachunek, bojąc się o odsetki, na „nowej” bankowości elektronicznej rata nadal widnieje jako „zaległa”. Najlepszy dowcip to fakt, że RBI zabrał pracownikom oddziałów dostęp do systemu, gdzie widoczne są salda tych rachunków i sprawdzić to można tylko na infolinii. Powodzenia w dodzwonieniu się. Tak więc, mam kredyt, zapłaciłam na jakiś numer rachunku, na który się z bankiem nie umawiałam pisemnie, oraz… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Czy można im przelać w złotówkach na to nowe konto ???

Maja
Gość
Maja

Tak.

GRZEGORZ
Gość
GRZEGORZ

Potwierdzam totalna porażka. Ja otrzymałem list do skrzynki, nawet nie wiem czy był polecony. Czy w świetle prawa cywilnego zostałem skutecznie poinformowany ? Panie Macieju proszę w imieniu czytelników śledzić tę sprawę i wracać do niej gdyż dotyczy to pokaźnej grupy. Byłem wczoraj w banku (tzn chyba już w BNP pod logiem Raifeisena) i pracownicy twierdzili np. że przelewy są bezpłatne bo … klienci którzy już wpłacili środki nie zauważyli prowizji. Z kolei trudno ocenić ile pieniędzy doszło do adresata. Total. Najgorzej jak za 10 lat dowiem się że nie zapłaciłem kilku euro zaległości i jestem dłużnikiem etc. I to… Czytaj więcej »

Maciej Samcik
Admin

Fakt. Wiem, że KNF ma teraz inne problemy, ale to też ich wina, że nie przycisnęli Austriaka, żeby przygotował przyjazne procesy

Katarzyna
Gość
Katarzyna

Nie bedziesz musiał czekać aż 10 lat. Tydzień po terminie spłaty kredytu będziesz zasypywany smsami z kancelarii prawnej z wydziału windykacji…. tak jak ja.

m...
Gość
m...

z tego co mi wiadomo to przelewy robione przez bankowość elektroniczną w RBPL na nowy nr rachunku są bezpłatne , klienci w oddziałach mogą wpłacać raty bez prowizji oraz uzyskają wszelkie informacje.

Łukasz
Gość
Łukasz

Chyba nie byłeś po informację w oddziale

Marcin
Gość
Marcin

Witam. Mam pytanie: czy na te nowe podane konto można wpłacać przelewem złotówki? Równowartość w złotówkach według ich kursu ?
Nawet nie informują, czy te nowe konto jest walutowe czy złotówkowe. Brak numeru Iban, SWIFT. Czy tylko franki ?
A jeśli franki, to w jaki sposób ????
Mam nadzieję że zwykły polski przelew w PLN też wchodzi w grę ?

GRZEGORZ
Gość
GRZEGORZ

wg mnie można
kiedyś się pomyliłem i zrobiłem przelew z konta w PLN na konto w EUR i przelew poszedł przewalutowany po kursie polbanku

Marcin
Gość
Marcin

Raz jeszcze proszę o podanie sposobów, jak można zasilić te nowe podane przez nich konto.
W informacji sms podane jest tylko 26 cyfr konta. Nie ma informacji czy to konto jest frankowe, czy złotówkowe ?
Podają jedynie ile franków należy przelać.
Kontakt z infolinią celem wyjaśnienia jest niemożliwy, w moim oddziale raiff panie też umywają ręce.

Posiadam jedynie inne konta złotówkowe. Czy mogę przelać PLN na to konto po ich kursie ?
Jakie są Wasze sposoby ?

Karol
Gość
Karol

Płacić na stare konto zgodnie z umową. Ciekawe jak obronią ten chaos w sądzie

qwert
Gość
qwert

rachunki:
1111 to PLN
2222 to CHF
3333 to EUR
4444 to USD
5555 to GBP

jeśli np spłacałeś kredyt w CHF to teraz nie ma przewalutowania środki powinny być przelane z rachunku w CHF nie z PLN

Monika
Gość
Monika

Podają dłużników do firmy Kruk i trzeba płacić odsetki i tłumaczyć się dlaczego rata nie zapłacona i oczywiście czekać czy nie wciagną nas na czarną listę w BIKU

Ania
Gość
Ania

Właśnie od teraz koleżanko spłacasz kredyt firmie windykacyjnej Kruk, kredyty walutowe zostały jej sprzedane, bank już nie ma nic do Twojego kredytu :/ szopka

Magdalena
Gość
Magdalena

Dziękuję, że poruszyliście Państwo ten temat. Dzięki temu mam tylko 2 dni opóźnienia- ja nie otrzymałam listu z informacją o zmianach. Przypadkiem doczytałam na Fb – skandal. Teraz nie wiem czy na to „stare konto” jestem zobowiązana przelewać „wynagrodzenie” , a potem na to nowe przelew, który sama wyliczę, czy mogę zrobić zlecenie z innego banku?
Proszę trzymać dla nas rękę na pulsie, bo możemy popłynąć z realizacją umowy 🙁

Maciej Samcik
Admin

Będziemy trzymać i cisnąć. Nie może tak być

Katarzyna
Gość
Katarzyna

Nie może , ale jednak jest 🙁 A co na to UOKiK?

Michał
Gość
Michał

Dołączam się do dyskusji. Również jestem wściekłym klientem RBI. W moim przypadku do RBI został przeniesiony zarówno kredyt w CHF, jak i drugi kredyt w PLN, który od początku był brany w złotówkach. Powodem jest wspólne zabezpieczenie na jednej hipotece. O ile o przeniesieniu o kredytu CHF dostałem dwa pisma, o tyle o przeniesieniu kredytu PLN… zero pism. Kredyt w CHF na szczęście spłacam w walucie kupując franki w kantorze internetowym. Zawsze kupowałem franka z górką czekając na niższy kurs (dzięki temu przetrwałem duże skoki kursu), ale ostatnio wietrząc kłopoty i nie wierząc w zapewnienia konsultantów o bezpłatnym przelewie waluty,… Czytaj więcej »

Maciej Samcik
Admin

Będziemy walczyli o Wasz prawa, obiecuję w imieniu Ekipy Samcika

Dorota
Gość
Dorota

Ja nie dostałam żadnego pisma z informacją o jakichkolwiek zmianach. Dowiedziałam się przypadkiem, kiedy zalogowałam się do bankowości elektronicznej, żeby sprawdzić, ile kredytu mam do spłaty. Konsultant RBPL odpisał mi, że mój kredyt został wydzielony i że nie jest w stanie udzielić mi żadnych informacji. A kiedy drążyłam temat i wskazywałam, że nic z tego nie rozumiem – czy „wydzielony ” oznacza, że zmienił się podmiot udzielający kredytu, co z wpisaną hipoteką i kiedy dostanę jakąś oficjalną informację, konsultant RBPL radośnie odpisał, że bank zakończył informowanie klientów przed 1.11.2018. MASAKRA. BRAK JAKICHKOLWIEK INFORMACJI. A W ZASADZIE ODMOWA ICH UDZIELENIA. Raty… Czytaj więcej »

Maja
Gość
Maja

Infolinia twierdzi, że umowa nie musi być aneksowana, „ponieważ nastąpiło wydzielenie nowego banku”. Zapewne są na to odpowiednie paragrafy i zapewne można je interpretować w różny sposób. Jestem w takiej samej sytuacji co przedmówczyni. Ratę zapłaciłam, odsetki (77 groszy…) również, na nowe konto, ale złożyłam reklamację (mailem i kopię w oddziale) z wnioskiem o aneksowanie umowy w części dotyczącej nr rachunku oraz o anulowanie odsetek jako naliczonych z przyczyn leżących po stronie banku (nieskuteczne poinformowanie).

Michał
Gość
Michał

Jeżeli chodzi o aneksowanie z tytułu podziału banku i stosowne wpisy w księdze wieczystej, to moim zdaniem faktycznie nic nie jest wymagane. Wynika to z faktu, że zmiana wystąpiła rzeczywiście w wyniku umowy podziału banku. Tak samo miałem, gdy lesingowałem samochód i firma leasingowa zmieniła nazwę/właściciela i nie było wykonywanych żadnych zmian w dowodzie rejestracyjnym. Podczas wykupu auta pani w wydziale komunikacji wiedziała o podziale i poprosiła o papier informujący o tym, który dostałem od leasingodawcy. Więc wszystko było ok i w zgodzie z przepisami.

dorota
Gość
dorota

Pewnie masz rację. Ale chyba wypadałoby poinformować. A poza tym zmiana numeru rachunku do wpłat musi byc na piśmie pod rygorem nieważności.

Mariusz
Gość
Mariusz

Czy po wpłacie na nowy numer konta dostanę informację na maila jak dotej pory

dorota
Gość
dorota

Polecam wypełnić zgłoszenie do KNF https://www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/formularze_zgloszeniowe Naprawdę to skandal jak kredytobiorcy zostali potraktowani.

Michał
Gość
Michał

Pytanie, czy KNF ma wpływ na działania polskiego oddziału austriackiego banku, jakim jest Raiffeisen Bank International AG Oddział w Polsce. Polbank, gdy był oddziałem greckiego banku, również pod niego nie podlegał.

Hanka
Gość
Hanka

Wypełniłam zgłoszenie.
Jestem właśnie w trakcie sprzedaży mieszkania, na które jest zaciągnięty kredyt.
Paranoja jakaś. Żeby człowiek nie mógł sprawdzić nawet salda konta. Całkowicie pozbawili nas kontroli nad naszymi finansami.

Bartosz
Gość
Bartosz

Też jestem w trakcie sprzedaży mieszkania. Złożyłem dyspozycję o zaświadczenie salda konta i czekam… Dodzwonić się nie da rady. Zaświadczenie potrzebne jest kupującemu i nie wiem nawet co mam mu powiedzieć jeśli zapyta kiedy to zaświadczenie doatanie.

Hanka
Gość
Hanka

Też od początku miesiąca czekam na to zaświadczenie.
Nie ma możliwości samemu wymienić waluty. Można tylko w drodze reklamacji negocjować kurs. Tylko z kim i jak negocjować?

Kinga
Gość
Kinga

Otrzymałam list polecony. Mąż jako kredytobiorca już nie. Ja wpłaciłam na nowy nr konta. Mąż na stary. Przecież nie musimy się komunikować, prawda? Przeniosłam środki na nowe konto. Dzwoni pan z Kaczmarski Inkaso, przepytuje mnie z daty urodzenia i miejsca zamieszkania. Jest niedopłata. Dopłacę. Pan mnie naciska, kiedy, ile, z jakiego konta. Pytam go: co to jest? Nie znam takiej firmy, nie wyrażałam zgody na przetwarzanie moich danych. Pan twierdzi, że jest to w umowie kredytowej. Że bank może mnie przekazać każdemu. Mówię, że sprawdzę, bo nie mam umowy przed oczami. I wtedy możemy rozmawiać. Żałuję, ze w ogóle się… Czytaj więcej »

Kasia
Gość
Kasia

To chyba jakiś żart? Serio płatności obsługuje teraz jakaś firma zewnętrzna Kaczmarski Inkaso? Czy to co się dzieje jest zgodne z prawem? Sama mam problem i przytłacza mnie brak jasnych informacji. Telefon i email rbinternational nie odpowiada

Mela
Gość
Mela

Jak widzę w komentarzach, to mamy do czynienia z przeróżnymi kancelariami. Ostatnio nagabuje mnie SMS-ami jakaś dziwna kancelaria z Wrocławia, która twierdzi, że ma upoważnienie od Raifeissen. Na stronie banku o kancelarii nic nie ma. Na stronie kancelarii słowa nie ma o umowie z bankiem. Kancelaria SMS-em (!) podaje nowy numer konta do spłaty. Doprawdy uważają, że wyślę kilka tysięcy złotych, na jakiś dziki numer konta? Oczywiście, do banku dodzwonić się nie sposób. Całość to jeden wielki skandal.

Anita
Gość
Anita

Dokładnie, mam tak samo – jakaś firma RUUDYCONSULTING. Odpisałam im, że jestem z bankiem na bieżąco, płacę na konto podane w umowie, a więc skąd mają moje dane osobowe, dlaczego mnie nękają smsami i pismami oraz dlaczego straszą wpisaniem do BIK. Spłaciłam ratę na stare konto, bo informację o rzekomej zmianie otrzymałam listem zwykłym, a w umowie i załącznikach do umowy jest zapisane konto do spłaty. Do momentu aneksu do umowy (wszelkie zmiany są dokonywane pisemnie pod rygorem nieważności) będę płacić na stare konto. Pamiętajcie, że zmienił się również nr umowy, nie tylko konto do spłaty. Złożyłam reklamację do KNF… Czytaj więcej »

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij