13 lutego 2020

Za wyrobienie karty miała dostać smartfona. Bank nagrody nie przyznał, bo klientka nie spełniała jednego warunku. Nie spełniła, bo… nie musiała

Nagrodą od banku za zostanie jego klientem miał być smartfon OPPO. Wystarczyło złożyć wniosek o kartę kredytową i spełnić kilka warunków. Pani Teresa zrobiła wszystko zgodnie z warunkami promocji. Ale bank smartfona przyznać nie chce, bo klientka nie podpisała regulaminu promocji. Problem w tym, że sam regulamin tego nie wymaga. Czy w Citibanku go przeczytali?

Promocje nie przestają na nas działać. Zakładamy rachunki, wyrabiamy karty kredytowe, zakładamy lokaty za różnego rodzaju profity. W promocji organizowanej przez Citi Handlowy w pierwszej połowie ubiegłego roku do wzięcia było nie byle co, bo smartfon. A konkretnie OPPO AX7 3/64GB. Może nie jest to szeroko rozpoznawalny (jeszcze?) w Polsce producent, ale telefon zbiera w internecie dobre opinie. Ten model można już kupić za ok. 600 zł, choć Citi Handlowy w dokumentach promocji podaje, że nagroda warta jest 999 zł.

I na tę promocję skusiła się pani Teresa. Podstawowym warunkiem było wyrobienie karty kredytowej Citi Simplicity.

„Po wypełnieniu promocyjnego internetowego formularza i przekazaniu niezbędnych dokumentów, stałam się posiadaczką karty Citi Simplicity i zrealizowałam główne wymagania promocji, a więc zalogowałam się do bankowości internetowej oraz wykonałam transakcje bezgotówkowe na kwotę ponad 4000 zł w przeciągu trzech miesięcy kalendarzowych następujących po miesiącu zawarcia umowy. W październiku 2019 r. zwróciłam się do Citi Handlowego z pytaniem, kiedy zamierza wywiązać się umowy promocji, którą spełniłam”

– pisze pani Teresa.

Przeczytaj też: W Polsce już 13-latek może mieć swoje konto osobiste i kartę debetową. Tylko dlaczego nie może jej podpiąć do aplikacji Apple Pay?

Przeczytaj też: Ujemne oprocentowanie depozytów dotarło również do Polski. Ten bank każe sobie płacić 0,3% za firmowe oszczędności. Jak to uzasadnia?

Bank: karty nie wydaliśmy w promocji

Ale zamiast przyjąć kuriera ze smartfonem w ręku, dowiedziała się, że z nagrody nici. Citi Handlowy stoi bowiem na stanowisku, że pani Teresa wyrobiła kartę kredytową w standardowym trybie, a więc jej wniosek nie spełnia warunków promocji. Bank twierdzi, że klientka nie spełniła warunków promocji, bo nie podpisała regulaminu oferty specjalnej.

„Nie jest Pani laureatem tej oferty i nie możemy spełnić Pani oczekiwań w zakresie przekazania nagrody”

– usłyszała pani Teresa, która nie zgadza się z wyjaśnieniami Citibanku.

„Odpowiedź jest – bardzo delikatnie rzecz ujmując – zdumiewająca i nie do obronienia choćby w świetle przekazanych Panu dokumentów.”

Wziąłem więc na tapetę regulamin tej promocji. Żeby załapać się na smartfona, trzeba było spełnić sześć warunków opisanych w pkt. 4 regulaminu. Pierwszy to wypełnienie i przesłanie do banku formularza kontaktowego. Pani Teresa zapewnia, że tak zrobiła. Drugi to złożenie wniosku o wydanie karty kredytowej Citi Simplicity. Warunek spełniony. W końcu nie da się ukryć, że pani Teresa kartę dostała.

Przeczytaj też: Alior Bank pokazał, jak będą wkrótce wyglądały jego placówki. Jest domowa atmosfera, kawa, toaleta dla klientów i bardzo dużo „eko”

Przeczytaj też: Kto będzie obsługiwał mobilny system płatnego parkowania w Warszawie? Miasto chce przełamać monopol SkyCash, ale i tak wygra SkyCash?

Bank wymagał też (warunek trzeci) przesłania dokumentów potwierdzających dochody klienta. Rzecz normalna, bo karta to produkt kredytowy. Czwartym warunkiem było zawarcie umowy o kartę i jej aktywacja. Zrobione. Piąty warunek to zalogowanie się do serwisu bankowości internetowej lub mobilnej Citibanku. To też pani Teresa zrobiła.

Ostatni, szósty warunek – do końca trzeciego miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu zawarcia umowy klient musiał przeprowadzić dokonać transakcje bezgotówkowe kartą o wartości co najmniej 4000 zł. Pani Teresa pokazała mi wyciągi z rachunku karty. Warunek spełniony, a w odpowiedziach na reklamacje bank nie wykazał, że zarówno tego, jak i poprzednich warunków pani Teresa nie spełniła.

Przeczytaj też: Masz kredyt, a termin płatności raty przypada na „przednówku”? Sprawdziłem, które banki idą na rękę ze zmianą terminów i nie biorą za to kasy

Przeczytaj też: Jest nowa interpretacja wyroku TSUE w sprawie zwrotu prowizji kredytowych. Ten bank prowizję zwróci, ale pod warunkiem, że…

Bo brakuje podpisu pod regulaminem

O co więc chodzi? Bank upiera się, że karta kredytowa została wydana pani Teresie w standardowej ofercie i że klientka nie podpisała regulaminu oferty specjalnej. Tyle że ten warunek nie jest wymieniony w regulaminie. A nawet gdyby był, a klientka by tego nie zrobiła, to czy wszystkie działania pani Teresy nie wskazują na to, że połasiła się na tę kartę tylko dlatego, bo na horyzoncie był do wzięcia fajny smartfon?

Moja czytelniczka wciąż liczy na to, że Citi Handlowy jeszcze raz – tym razem przy naszym wsparciu – przemyśli swoją decyzję o odmowie przyznania nagrody. Chciała też ostrzec innych przed tego typu akcjami promocyjnymi.

„Wiele osób decyduje się na tą kartę ze względu na promocje organizowane przez bank. Myślę, że potencjalni klienci powinni wiedzieć, że Citi postępuje nieuczciwie. Ja z całą pewnością zostałam oszukana przez tą instytucję”

Źródło zdjęcia: bed/Pixabay

15
Dodaj komentarz

avatar
12 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
14 Comment authors
adasAleksanderMarcinMarekDamian Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Adam
Gość
Adam

Jak rozpoznać czy klientka faktycznie użyla formularza promocyjnego?

Podpis może znaczyć checkbox na stronie lub kod sms użyty do potwierdzenia umowy.

BdB
Gość
BdB

Oni nie dawali telefonów wszystkim, tylko osobom zakwalifikowanym do tej konkretnej promocji. Skoro tak, to w jakiś sposób to powiązanie z promocją musiało być realizowane. I to w tym elemencie coś zawiodło. Jeśli wymienione kroki są wszystkimi, to coś było nie tak z pierwszym z nich – może nie ten formularz kontaktowy, a może błąd banku.

Michał
Gość
Michał

Witam,
Ja również brałem udział w tej promocji i ten telefon bez problemu otrzymałem. O kartę wnioskowałem chyba na jakiejś dedykowanej stronie, a czy podpisywałem regulamin nie pamiętam….Kurier był z dokumentami i kilka dokumentów podpisywałem, ale już nie pamiętam czy regulamin też….

Anna
Gość
Anna

Citi – handlowy i … dlaczego mnie to nie dziwi 😉 .Zdaje się,że nie od dziś „SoF” opisuje pieriepałki klientów z tym bankiem. A że nie jest to jakaś szczególna przypadłość City-bankowa,to przypominam – oj,jak to źle mieć ” wsteczne lusterko”- aferę banku PKO BP z ich loterią która baaa…rdzoooo…. loteryjną się okazała – na nazwę lokaty,gdzie wygrały „złota” i „złocista” a nagrody i tak zgarnął ktoś inny, kto udziału w loterii formalnie nawet nie wziął. Zrobiła się z tego kryminalna historia – zmieniano regulamin,cofano(podobno) nagrody,obiecano poprawę i…nikt niczego nigdy nikomu nie wyjaśnił – to tak dla jasności.Pewnie dlatego i… Czytaj więcej »

Radek
Gość
Radek

A ja korzystam z promocji i wszystkim polecam. Z samego Citi dobre ponad 800 zł za dokonane wydatki, które i tak ponoszę.

Anna
Gość
Anna

Nie neguję wszak możliwości wygranych 😉 Sama kiedyś w nieboszczyku Raiffie dochrapalam się „Przewodnika:Alpy dla narciarzy”,który się nawet bardzo przydał!

Michał
Gość
Michał

Ciekawa sprawa. To może być oczywiście tylko przypadek ale miałem dokładnie taką samą sytuację. Po czasie dowiedziałem się że wcale nie uczestniczę w promocji. Pytanie czy nie ma przypadkiem więcej takich osób a cała sytuacja nie jest nieczystą praktyką banku?
W moim przypadku po zgłoszeniu reklamacji zostałem „dodany” do promocji i otrzymałem bonus ale czy każdy złoży reklamację?

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Mam podobną sytuację z bankiem Santander. Czy moge prosić o kontakt?

rrrr
Gość
rrrr

Coś można wziąć na tapet, a nie „tapetę”. Tapetę to się na ściany kładzie. 😀

Marek
Gość
Marek

Nie wiem za co ludzie minusują twój komentarz, przecież siedzą przed ekranem – łatwo mogą sprawdzić, że prawdę piszesz.

Darek M. M.
Gość

Można by też wysłuchać rozmowy konsultanta z czytelniczką. Ciekawe czy w rozmowie była mowa o tej promocji.

Chociaż ostatnio sam składałem wniosek i konsultant mimo wypełnienie wniosku na stronie promocji, aż do końca wniosku o kartę nie zająknął się o tej promocji i warunkach, jakie należy spełnić, by dostać nagrodę.

Czyżby to jakaś nowa metoda banku na to, żeby zdobyć klientów bez nagrody?

Damian
Gość
Damian

krok pierwszy jest slabo sprecyzowany, co to znaczy przeslanie formularza, moze trzeba bylo uzyc takiego samego formularza ale lezacego pod innym linkiem w sieci albo jakis adblock zablokowal feedback dla serwera od promocyjnie zlapanych klientow. Wyglada na blad po stronie IT banku a nie jakies zaniedbanie klienta

Marcin
Gość
Marcin

Następnym razem proszę wziąć na tapet.
Efekt powinien być lepszy.

Aleksander
Gość
Aleksander

Założyłem konto i wziąłem kartę (podpisywałem właśnie na tą promocję). Gdy spełniłem warunki wszystkie to dostałem wiadomości w aplikacji internetowej:
„Z przyjemnością informujemy, że spełniłeś wszystkie warunki niezbędne do otrzymania nagrody smartfonu OPPO AX7 4GB/64GB.
Nagroda zostanie wysłana na adres korespondencyjny w ciągu 60 dni od daty otrzymania tej wiadomości.”

Więc przynajmniej w moim wypadku teoretycznie się wywiązali z umowy, aktualnie czekam na telefon 🙂 Jeżeli przyjdzie to dam znać.

adas
Gość
adas

Bicie piany. Każda promocja wymaga zgłoszenia przez formularz promocyjny. Jak zgłosi bez to tak jakby w trybie standardowym. I tyle. Citi jest pod tym względem ok. Inne banki też.

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij