28 października 2019

Uwaga klienci Banku BNP Paribas i dawnego „polskiego” Raiffeisena! Już wkrótce połączenie systemów informatycznych. Co to oznacza?

Już za dwa tygodnie ważne zmiany czekają blisko 900.000 klientów dawnego Raiffeisen Bank Polska, którego podstawową działalność rok temu przejął Bank BNP Paribas. W weekend 9-11 listopada dojdzie do ostatniego etapu fuzji, czyli połączenia systemów informatycznych banków. To tzw. fuzja operacyjna. Ale żeby zintegrować systemy, przez kilka dnia klienci zarówno „zielonego” BNP Paribas, jak i „żółtego” dawnego Raiffeisena, będą odcięci od większości usług. Co zostanie wyłączone, a jakie operacje i usługi będą dostępne?

Żebyście przez ostatni etap fuzji przeszli suchą stopą, na okres poprzedzający połączenie operacyjne w „Subiektywnie o finansach” – we współpracy z BNP Paribas – uruchamiamy specjalną sekcję, w której znajdziecie informacje na temat tego, jak zmienią się produkty i usługi, z których korzystacie, pokażemy, jak połączenie operacyjne wpłynie na obsługę klientów firmowych, na bieżąco odpowiadać będziemy na wasze pytania i wątpliwości.  Niektóre produkty, np. karty kredytowe, zmienią swoje nazwy, ale przy okazji zmienią się ich regulaminy, ubezpieczenia czy programy lojalnościowe. O tych zmianach pisać będziemy szczegółowo w kolejnych dniach.

Przeczytaj też: Ryzykowny ruch BNP Paribas. Nie będzie już prowadził kont przejętych po ex-Raiffeisenie. Klienci muszą się „przesiąść”. Co ich czeka?

Przeczytaj też: Za dwa miesiące fuzja operacyjna BNP Paribas z ex-Raiffeisenem. Klienci pytają, co z ich lokatami, kartami i bankomatami. Wyjaśniam!

ZUS zapłać wcześniej

Dziś garść informacji na temat ważnego weekendu, podczas którego integrowane będą systemy informatyczne. Warto o nich wiedzieć z wyprzedzeniem, żeby choćby zaplanować sobie płatności. W okresie połączenia przypada dzień (10. każdego miesiąca), do którego przedsiębiorcy muszą opłacić składki na ZUS. A jeszcze mamy święto 11 listopada. Powstaje więc dylemat czy czekać z płatnością do 12 listopada, czy lepiej zapłacić składki jeszcze przed weekendem. A jeśli przed, to o której godzinie zrobić przelew?

Ale po kolei. Proces łączenia systemów informatycznych będzie polegał na przeniesieniu obsługi wszystkich dotychczasowych produktów i usług prowadzonych w systemach bankowości internetowej Online, Online Biznes, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel, Mobilny Broker i Mobile Biznes do docelowych systemów bankowości internetowej i aplikacji mobilnych BNP Paribas.

Co ważne, numery rachunków bankowych się nie zmienią, a karty płatnicze nadal będą aktywne, chyba że akurat w okresie fuzji kończy się ich ważność.Podczas weekendu (9-11 listopada) ograniczony będzie dostęp do niektórych usług, m.in. do bankowości internetowej. Ale chciałbym uspokoić – będziecie mieć dostęp do swoich pieniędzy za pośrednictwem kart płatniczych – płatności w sklepach i wypłaty gotówki z bankomatów będą obsługiwane na bieżąco. Jedyna zmiana w przypadku bankomatów podczas długiego weekendu to taka, że klienci nie będą mogli sprawdzać salda dostępnego na rachunku osobistym lub karcie.

Jeśli w piątek 8 listopada planujecie załatwić coś w placówkach bankowych, pamiętajcie, że najlepiej wybrać się do nich przed południem, ponieważ będą otwarte tylko do godz. 13.00.

W przypadku przelewów, a więc sesji Elixir – ostatnia sesja przychodząca odbędzie się do godz. 18.00, natomiast sesja wychodząca – do godz. 15.00. Czyli jeśli chcemy, żeby pieniądze dotarły do odbiorcy, który ma konto w innym banku, powinniśmy zlecić przelew przed godz. 15.00 (czy dojdzie do odbiorcy jeszcze tego samego dnia, zależy od tego, jak sesję przychodzącą ustawioną ma bank adresata przelewu).

Przeczytaj też: Klienci BNP Paribas „przesiądą się” na GOonline, czyli nowy system do bankowania przez internet. Czym się różni od „Pl@net”?

Przeczytaj też: Masz pieniądze na koncie, ale dużego rachunku i tak nie zapłacisz. Dlaczego banki ograniczają nam dostęp do naszych własnych pieniędzy?

Bank wyłącza bankowość elektroniczną

A jeśli w piątek 8 listopada będziecie chcieli zrobić coś za pośrednictwem bankowości elektronicznej, również zróbcie to przed godz. 15.00. Wtedy bowiem BNP Paribas wyłączy możliwość zalogowania się do systemów Online, Online Biznes, Dealer, Broker oraz aplikacji mobilnych: Mobilny Portfel i Mobilny Broker/Mobile Biznes.

Ta zmiana dotyczy „żółtych” klientów. Nieco więcej czasu – do godz. 22.00 – będą mieć klienci „zieloni”. Od tego momentu nie będzie możliwości zalogowania się do systemów GOonline, Pl@net i aplikacji mobilnych Gomobile, Biznes Pl@net oraz BGŻ Optima.
Jak już wspomniałem, przez cały migracyjny weekend będzie można płacić kartami, ale niedostępne będą transakcje BLIK i pay-by-link – od piątku 8 listopada od godz. 15.00 dla klientów dawnego Raiffeisen Bank Polska i od godz. 22.00 dla obecnych klientów Banku BNP Paribas.

Infolinia tylko informacyjna

A co z płatnościami mobilnymi Apple Pay i Google Pay? Przez cały weekend będzie może nimi płacić jak na co dzień, ale w tym okresie nie będzie można dodać bądź usunąć karty płatniczej do tych usług. Infolinia banku będzie działać, ale w ograniczonym trybie. Będzie można uzyskać np. informację o ofercie, zablokować kartę, ale przez telefon nie zlecimy np. przelewu. Infolinia straci więc funkcję transakcyjną.
W kolejnych tekstach znajdziecie informacje dotyczące poszczególnych zmian, a co za tym idzie produktów czy usług związanych z połączeniem operacyjnym. A jeśli już teraz macie pytania lub wątpliwości dotyczące fuzji, piszcie do mnie: maciej.bednarek@subiektywnieofinansach.pl

 

5
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
PawełBarbaraPibloqJacekVroo Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Vroo
Gość
Vroo

Czy jeśli miałem konta w obu bankach, to zostaną one połączone?

Jacek
Gość
Jacek

Wydaje mi się, że nie. Będą na osobnych loginach.

Paweł
Gość
Paweł

Podłączam się do pytania pod kątem używania aplikacji mobilnej GO Mobile. Jeśli będą osobne loginy, to chyba nie bardzo da się używać aplikację mobilną. Dwóch nie zainstaluję, a wyboru użytkownika (na razie?) w niej nie ma. Jak to będzie działało?

Wysłałem zapytanie o tę sprawę do BNP(Raiffeisen) z aplikacji bankowej na www, ale mnie zignorowali 🙁

Pibloq
Gość
Pibloq

Przesiadlem sie na appke GO Mobile, ku mojemu zdziwieniu, nie widzę tej aplikacji (i urządzenia) na liście po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego przez www.
Tak jakby bank nie widział, że z kontem mam powiązaną jakąkolwiek aplikację bankową.
Może to dlatego nie mogę ustawić mobilnej autoryzacji transakcji zamiast sms. W ogóle brak możliwości dodania do zaufanych przeglądarek za chwilę sprawi, że zrezygnuję w ogóle z uslug BNP. To wpisywanie przy każdym logowaniu hasła z sms jest mega irytujące. Rozumiem, PSD2 , ale jakoś inne banki poradziły z tym sobie i nie wymagają kazdorazowo sms…

Barbara
Gość

Kolejna fuzja się szykuje. Jeszcze trochę i zostaniemy na rynku tylko z kilkoma bankami i nie będzie już takich walk o Klientów i możliwości znalezienia taniej pożyczki.

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij
social-facebook social-feed social-google social-twitter social-instagram social-youtube social-linkedin social-rss