1 sierpnia 2018

Hydraulika i prawnika możesz mieć w… karcie kredytowej. Sprawdź czy możesz korzystać z kartowego assistance

Potrzebujesz interwencji hydraulika albo elektryka? Zepsuła Ci się lodówka? A może podczas zagranicznej podróży popadłeś w konflikt z prawem i potrzebujesz prawnika? Nie musisz płacić za te usługi, o ile masz kartę płatniczą z dołączonym do niej assistance. To przydatna usługa, choć ma swoje ograniczenia, wyjątki i limity

W kwietniu 2010 r. eksplodował islandzki wulkan Eyjafjallajökull. Wulkaniczny pył, niebezpieczny dla silników odrzutowych, na kilka dni sparaliżował ruch lotniczy nad północną Europą. Paraliż komunikacyjny sprawił, że klienci masowo zaczęli korzystać z usługi, z której na co dzień korzysta tylko garstka.

Chodzi o assistance, czyli specjalne ubezpieczenie podpięte do karty. Klienci dzwonili na specjalną infolinię z prośbą o pomoc w zorganizowaniu alternatywnego połączenia, np. rezerwację biletów autobusowych.

Problem w podróży, w domu albo w samochodzie? Po pomoc do… banku

Zapewne większości z Was assistance w pierwszej kolejności kojarzy się z pomocą związaną z awariami samochodów. Gdy np. auto się zepsuje, to w ramach assistance możemy wezwać pomoc drogową, która odholuje auto do warsztatu. Na pytanie, gdzie kupuje się assistance większość konsumentów odpowie –w firmach ubezpieczeniowych. To prawda, ale warto wiedzieć, że usługi assistance oferują też banki.

Z badań firmy Mondial Assistance wynika, że w 2017 r. z usług assistance skorzystało blisko 2,5 mln Polaków, z czego 18% (ok. 460 tys.) w ramach produktów oferowanych właśnie przez banki.

Przeczytaj też: Nie możesz odpalić auta? Kup sobie porządne assistance. Czyli jakie? Oto check-lista

Przeczytaj też: Ile osób w Polsce ma usługi assistance? Jaka część z nich faktycznie korzysta?

Usługi mogą być podpięte pod konto osobiste albo pod kartę płatniczą (zwykle kredytową). Skoro i tak płacicie składkę za assistance, która wliczona jest w cenę karty (lub konta), to dlaczego z niego nie skorzystać? A jeśli dopiero myślicie o wyrobieniu sobie karty kredytowej, fajny pakiet assistance może być atutem przy wyborze tego, a nie innego plastiku.

Assistance i concierge – czym to się różni?

Zanim pokażę, co „potrafi” kartowe assistance, dwa słowa o różnicy między usługami assistance i concierge. Assistance to ubezpieczenie, a więc gdy dojdzie do zdarzenia objętego polisą, możemy liczyć np. na wspomniane holowanie auta czy opłacenie wizyty w szpitalu. Koszty – w ramach określonych limitów – pokrywa ubezpieczyciel.

W ramach assistance możemy też dostać usługi concierge. Ale bank może nam zaproponować tylko concierge. To usługa, w ramach której instytucja finansowa pomoże nam np. znaleźć optymalne połączenia lotnicze i zarezerwować bilet, ale za same bilety płaci już klient.

Assistance dołączane jest najczęściej do ekskluzywnych kart kredytowych lub skrojonych na potrzeby podróżujących. Niestety nie ma jednego szablonu, jeśli chodzi o zakres usług i koszty (co jest w ramach assistance, a za co trzeba płacić). Fakt, że karty oferowane przez kilka banków z tej samej linii, np. Visa Platinum, nie oznacza, że klienci tych banków dostaną dokładnie te same usługi dodatkowe. Dlatego najbezpieczniej jest zajrzeć do regulaminu konkretnej karty i sprawdzić, co nam przysługuje.

Czytaj też: Co może powiedzieć o tobie karta płatnicza, którą masz w portfelu? Wbrew pozorom całkiem sporo!

Czytaj też: Co się stanie, gdy ktoś pozna numer mojej karty płatniczej? Czy posiadanie karty na zbliżenia jest bezpieczne?

Czytaj: Karta służy przede wszystkim do płacenia, ale… może też być twoją tarczą ochronną. Sprawdź w jakich okolicznościach tak się stanie!

Assistance dla podróżujących

Przyjrzyjmy się np. ubezpieczeniu do karty kredytowej (jednej z bardziej prestiżowych) w BZ WBK, jednym z największych banków w Polsce.  Posiadacze tej karty mogą skorzystać z assistance podróżnego: informacyjnego i organizacyjnego, choć charakter tych usług bardziej przypomina wspomniany concierge.

Bank pomoże nam np. przygotować się do egzotycznej podróży. Poinformuje np. o aktualnych wymogach wizowych i wjazdowych obowiązujących w danym kraju, wymaganych szczepieniach czy przepisach celnych (dowiemy się np. czego nie można do danego kraju przywozić, a czego wywozić).

W ramach assistance organizacyjnego, możemy liczyć m.in. na pomoc w zlokalizowaniu bagażu zagubionego przez przewoźnika czy informację na temat tego, jak odtworzyć np. utracony paszport czy bilety lotnicze. Bank może też zorganizować wysyłkę leków do miejsca pobytu. Chodzi np. o soczewki kontaktowe czy okulary.

W razie zgubienia karty płatniczej bank może też zagwarantować płatności do wysokości wolnych środków znajdujących się na rachunkach utraconej karty (maksymalnie 4 tys. euro). Chodzi np. o sytuację, kiedy musimy kupić bilety czy opłacić hotel, a nie mamy czym. Klient musi zwrócić pieniądze w ciągu trzech miesięcy.

Bank zorganizuje też np. zakupu biletów na zagraniczne imprezy sportowe czy kulturalne, jeśli są dostępne w powszechnej sprzedaży.

Płać w sieci bezpiecznie i wygodnie! Jeśli chcesz bezpiecznie i bardzo wygodnie płacić kartą w sieci, to pod tym linkiem możesz zarejestrować swoją kartę w usłudze Visa CheckoutBędziesz mógł/mogła płacić w sieci niemal jednym kliknięciem, a jednocześnie będzie to płatność kartą, a nie e-przelewem, a więc będziesz zabezpieczony/a chargebackiem. Więcej o usłudze Visa Checkout pisałem tutaj 

Pomoc lekarza i prawnika w cenie karty

W pakiecie jest też assistance medyczny, czyli pomoc organizacyjna w razie choroby czy wypadku podczas podróży. Pamiętajcie jednak, że takie assistance nie zastąpi ubezpieczenia zdrowotnego. To jedynie pomoc, choć w niektórych przypadkach możecie liczyć też na zwrot kosztów.

Przeczytaj też: Kupujesz polisę turystyczną w biurze podróży? Uważaj na haczyki w umowach! Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem papierów?

Chodzi np. o sytuację, gdy w wyniku wypadku trafiliście do szpitala i z tego powodu nie zdążyliście na samolot, a kolejny jest np. dopiero za dwa dni. Wówczas z assistance pokryty może być koszt zakwaterowania – nie więcej niż 150 euro dziennie.

Trzeci element tego ubezpieczenia to pomoc prawna podczas podróży zagranicznej. W ramach assistance można skorzystać z usług prawnika (analiza prawna, reprezentacja w sądzie, tłumaczenie dokumentów), ale tylko do równowartości 3 tys. euro na rok. A jeśli przyjdzie nam zapłacić grzywny czy odszkodowania, bank może za nas „założyć” maksymalnie 20 tys. euro. Pieniądze trzeba zwrócić w ciągu trzech miesięcy.

Hydraulik i elektryk w karcie kredytowej

Assistance może przydać się nie tylko w podróży, ale też w codziennym życiu. W tej dziedzinie przyjrzyjmy się ofercie Banku Millennium, która również dotyczy głównie kart kredytowych „lepszego sortu”.

Cieknący kran, brak prądu? Nie trzeba szukać w internecie hydraulika czy elektryka. Wystarczy zadzwonić pod specjalny numer. W ramach assistance bank (a właściwie współpracująca z bankiem specjalistyczna firma) zorganizuje oraz pokryje koszty dojazdu i robocizny odpowiedniego specjalisty.

Oczywiście pokrycie kosztów odbędzie się w ramach określonych limitów. W tym przypadku fachowca można wezwać maksymalnie cztery razy w roku, a limit kosztów na jedno zdarzenie nie może przekroczyć 500 zł. Tyle pokryje nam assistance, jeśli naprawa będzie droższa, trzeba dopłacić.

Zepsuta lodówka, telewizor, pralka? Również w takich sytuacjach może pomóc nam bank, jeśli oczywiście mamy kartę z odpowiednim programem assistance. Podobnie jak przy awariach hydraulicznych czy elektrycznych, posiadacze karty mogą wezwać fachowca cztery razy w roku. Bank pokrywa koszty do 500 zł na każde zdarzenie.

Przeczytaj też: Jak obniżyć składki za ubezpieczenie naszych samochodów? Jest kilka pomysłów, ale… ubezpieczyciele muszą chcieć pomóc

Odwiedź też stronę akcji „O wygodnym płaceniu, czyli niezbędnik nowoczesnego konsumenta”. Tam piszę o wszystkich nowościach ze świata płatności oraz poradniki o bezpiecznym używaniu kart i wyciskaniu z nich maksymalnie dużo korzyści. Zapraszam: kliknij ten link

Jednak warunkiem wykonania naprawy jest przedstawienie dowodu zakupu, gwarancji lub innego dokumentu potwierdzającego wiek urządzenia, ponieważ ubezpieczenie obejmuje tylko sprzęt nie starszy niż 5 lat i taki, który nie jest na gwarancji. Pralki „Frani” czy telewizora „Rubin” w ramach assistance nie naprawicie :-).

W pakiecie jest też assistance medyczny. Bank pokryje dwie w roku wizyty u lekarza pierwszego kontaktu (każda do kwoty 500 zł) oraz w nagłych wypadkach – koszt transportu do i ze szpitala (dwa razy w roku ubezpieczeniowym, do 500 zł na każde zdarzenie).

Artykuł jest częścią akcji edukacyjnej „O wygodnym płaceniu, czyli niezbędnik nowoczesnego konsumenta”, którą prowadzi wspólnie serwis „Subiektywnie o finansach” oraz organizacja płatnicza Visa, oferująca m.in. bezpieczne płatności w internecie Visa Checkout oraz program lojalnościowy dla płacących kartami  Visa Oferty

 

Źródło zdjęcia: Pixabay.com

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij

Gratulacje! Jesteś zapisany