Blogoserwis „Subiektywnie o Finansach” z okazji 11-lecia swego istnienia zyskał nowy layout (czy też – pisząc bardziej po ludzku – szatę graficzną). Przedstawiam przegląd zmian i nowości, które – mam nadzieję – uczynią Wasze obcowanie z subiektywnością bardziej przyjemnym i efektywnym
Kilka dni temu (a dokładnie 31 marca 2020 r.) minęła 11. rocznica od powołania do życia blogu „Subiektywnie o finansach”. Od jakiegoś czasu jest to już nie tyle blog, co raczej opiniotwórczy butik publicystyczny z porządnej jakości (a przynajmniej taki jest plan) poradami finansowymi, analizami zjawisk dotyczących Waszych portfeli, recenzjami nowych ofert finansowych i interwencjami w Waszych sprawach.
- Pięć lat PPK. Ile zarobili ci, którzy na początku zaryzykowali? Gdzie (dzięki PPK i nie tylko) jesteśmy na drodze do dodatkowej emerytury? Słodko-gorzko [WYCISKANIE EMERYTURY BY UNIQA TFI]
- Ile złota w portfelu w obecnych czasach? Jaki udział powinien mieć żółty kruszec w naszych inwestycjach? Są nowe wyliczenia analityków [STAĆ CIĘ NA ZŁOTO BY GOLDSAVER]
- Zdjęcia w smartfonie: coraz częściej pierwszy krok do… zakupów. Czy pożyczki „na fotkę” będą hitem sezonu zakupowego? Bać się czy cieszyć? [BANKOWOŚĆ PRZYSZŁOŚCI BY VELOBANK]
Jak w ciągu tych 11 lat zmieniało się „Subiektywnie o finansach”? To możecie sprawdzić w tym tekście archiwalnym, w którym świętowałem dziesiątą rocznicę stworzenia „subiektywnej” marki, dziś należącej do najbardziej rozpoznawalnych i lubianych przez polskich internautów zainteresowanych finansami. 4 kwietnia 2020 r. miesięczna liczba unikalnych użytkowników odwiedzających „Subiektywnie o finansach” po raz pierwszy w historii przekroczyła milion osób.
Zapewne po części jest to efekt „przymusowej izolacji” przygniatającej większości Narodu, ale na pewno nie tylko, bo jeszcze przed kryzysem koronawirusowym liczba czytelników „Subiektywnie o finansach” przekroczyła pół miliona osób miesięcznie, co zresztą hucznie świętowaliśmy za pomocą szampana Piccolo, stosownego do wieku świętowanego przedsięwzięcia ;-).
Na 11. rocznicę subiektywności przygotowałem dla Was niespodziankę – nowy layout strony. Kto codziennie wchodzi na www.subiektywnieofinansach.pl – zwłaszcza jeśli wchodzi przez smartfona – już na pewno to zauważył (zmianę wdrożyliśmy, żeby było śmieszniej, 1 kwietnia, a potem przez kilka dni poprawialiśmy różne drobiazgi), ale dla mniej systematycznych czytelników mam krótkie podsumowanie najważniejszych korekt:
>>> Nowy układ treści w wersji mobilnej strony, z większą liczbą treści dostępnych „na wyciągnięcie ręki”. Chcieliśmy – razem z Igorem Chudym, który opracowuje design strony oraz pilnuje, żeby wszystko Wam się szybko ładowało – abyście mogli jak najwygodniej dostać się do kilku, kilkunastu najnowszych artykułów. Wszystkie najważniejsze funkcje (sortowanie po rubrykach, autorach oraz rankingi produktów) są dostępne w menu po lewej stronie.
>>> Nowy układ najnowszych treści w wersji strony na duże ekrany (pecety, laptopy). Zrezygnowaliśmy z „czołówkowego” slidera – i ciągłego przesuwania trzech tematów dnia, niczym na karuzeli – na rzecz przejrzystego układu z jednym głównym i jednym „prawie głównym” tekstem na samej górze, najważniejszym danego dnia poradnikiem oraz trzema kolejnymi „świeźymi” tekstami umieszczonymi poniżej
>>> Nowa belka tytułowa w wersji strony na komputery, zajmująca mniej miejsca, ale zawierająca wszystkie najważniejsze funkcje „na jeden klik” – możliwość łatwego przeszukiwania kategorii tematycznych, zawartości akcji edukacyjnych, sortowania tekstów według ich autorów oraz wyświetlania rankingów najlepszych i polecanych produktów finansowych. Z tego miejsca można też łatwo przejść do mediów społecznościowych „Subiektywnie o finansach”, dowiedzieć się o możliwościach współpracy z nami, wyszukać teksty po słowie kluczowym, zapisać się na newsletter oraz uzyskać kontakt do Ekipy Samcika.
>>> Nowa prawa szpalta (na dużych ekranach), w której znajdziecie teraz więcej artykułów z możliwością ich przeszukiwania pod kątem najczęściej komentowanych w ostatnim kwartale oraz najnowszych. W wersji na małe ekrany możliwość przeszukiwania najnowszych i najczęściej komentowanych tekstów znajduje się tuż pod sześcioma tekstami-świeżynkami
>>> Lepiej wyeksponowany „Raport specjalny”, w którym publikujemy artykuły dotyczące najważniejszych, gorących tematów interesujących szczególnie naszych czytelników (czasem w tym miejscu będą pojawiały się „Raporty specjalne” współtworzone razem z naszymi partnerami strategicznymi).
>>> Lepsza ekspozycja treści publikowanych w ramach akcji edukacyjnych przygotowywanych wspólnie z partnerami komercyjnymi. Już na miejscu tekstu numer trzy w serwisie – zarówno na dużych ekranach, jak i na urządzeniach mobilnych – zawsze przeczytacie jeden z poradników edukacyjnych w ramach akcji partnerskich (codziennie lub prawie codziennie inny).
Poza tym na każdej z kilku tysięcy podstron z artykułami po trzecim akapicie pokazujemy specjalną, czerwoną ramkę (której nie sposób przegapić) z trzema polecanymi tekstami edukacyjnymi.
Z kolei na stronie głównej serwisu, przeznaczonej dla dużych ekranów, lepiej wyeksponowaliśmy sekcję „Najnowsze poradniki” oraz rubryki tworzone wspólnie z partnerami
>>> Tagi pod tekstami. Na wszystkich podstronach tekstowych publikujemy (na końcu każdego tekstu) tagi, którymi oznaczyliśmy teksty. Pozwoli to łatwiej znaleźć inne artykuły na ten sam temat (którym nadaliśmy ten sam tag).
Mam nadzieję, że zmiany Wam się podobają. Oczywiście zachęcam do zgłaszania postulatów poprawek i usprawnień – czekam na nie pod adresem kontakt@subiektywnieofinansach.pl.
Za niecały miesiąc miną też dwa lata od wejścia na pokład „Subiektywnie o finansach” nowych autorów – Maćka Bednarka i Irka Sudaka. Mam nadzieję, że dostrzegliście w związku z tym, że macie więcej do czytania i że są to bardziej zróżnicowane treści. O czymkolwiek byśmy nie pisali, staramy się, żeby to były najlepsze rzeczy na dany temat w polskim internecie (nie zawsze się udaje, ale walczymy o jakość znacznie bardziej, niż o ilość).
Obawiam się, że nadchodzą bardzo ciężkie czasy dla wielu Polaków. Obiecuję – w imieniu swoim i Ekipy – że zrobimy wszystko, co w naszej mocy, by przez ten kryzys Was przeprowadzić w jak najlepszym zdrowiu finansowym.
Dziękuję w tym momencie partnerom komercyjnym „Subiektywnie o finansach”, dzięki którym możemy spokojnie i rzetelnie pracować i tworzyć treści w najwyższej możliwej jakości, nie ścigając się – jak w niektórych redakcjach – o to, by wrzucić do internetu jak najwięcej tekstów, byle „się klikało” oraz nie pobierając opłat od czytelników (choć sekcja płatnych treści z poradami premium – nie ukrywam – też chodzi mi po głowie).
Uważam – i w moim 23-letnim życiu dziennikarza, blogera oraz wydawcy ta hipoteza wielokrotnie się potwierdzała – iż jakość zawsze się obroni i zostanie doceniona przez odbiorców, ale też przez firmy, które są gotowe wspierać miejsca, w których powstają wysokiej jakości treści. Na dziś nasz serwis wspierają poniżsi Partnerzy (w przeszłości mieliśmy też kilkunastu innych, wszystkich nie jestem w stanie tu wymienić, ale każdego chowam w życzliwej pamięci).
Życzę Wam przyjemnego oglądania i czytania odświeżonego, pachnącego jeszcze nową farbą, „Subiektywnie o finansach”. Uwagi, komentarze, głosy krytyczne oraz pochwalne, a także obelgi (pod warunkiem, że tylko umiarkowanie obelżywe ;-)) możecie również wpisywać w komentarzach ;-).