15 sierpnia 2023

Powrót z Fuerteventury z nieprzyjemną przygodą, czyli Enter Air i problemy przy wejściu. Czy przewoźnik chce przyoszczędzić kosztem osoby z niepełnosprawnościami?

Powrót z Fuerteventury z nieprzyjemną przygodą, czyli Enter Air i problemy przy wejściu. Czy przewoźnik chce przyoszczędzić kosztem osoby z niepełnosprawnościami?

Spontaniczny wyjazd na wakacje w kwietniu? Na piękną Fuerteventurę? Dlaczego nie? Dla pani Anny, osoby z niepełnosprawnościami i poruszającą się na wózku inwalidzkim, miał to być pierwszy lot samolotem i pierwsze prawdziwe wakacje od ponad 5 lat, od kiedy przestała chodzić. Niestety przygoda została poważnie zakłócona przez awarię samolotu oraz mało empatyczne zachowanie przedstawicieli polskiej linii lotniczej Enter Air

Pani Anna, w celu zarezerwowania sobie wspaniałych przedsezonowych wakacji, udała się z mężem do biura podróży „Itaka”. Miało być bezstresowo i bezproblemowo, z gwarancją odpowiednich warunków, aby nie było niespodzianek i niepotrzebnego stresu. Biuro zaoferowało parze pobyt na Fuerteventurze, w hotelu czterogwiazdkowym, z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami.

Zobacz również:

Bohaterowie tej historii długo się zastanawiali, czy decydować się na wycieczkę z biura podróży, czy też próbować samodzielnie „zmontować” sobie pobyt. Ostatecznie uznali, że pomoc biura podróży pozwoli im na pozbycie się wszelkich stresów związanych z samodzielnym podróżowaniem. Niestety okazało się, że stresów było co niemiara. A z finansowymi konsekwencjami tego wyjazdu pani Anna boryka się do dziś.

Dla osoby z niepełnosprawnościami podróżowanie jest bardziej złożoną czynnością niż dla zwykłego śmiertelnika. Trzeba za każdym razem sprawdzać, czy w podróży albo na miejscu – już w hotelu – nie będzie ograniczeń dodatkowo utrudniających mobilność. Tak było i tym razem, ale sytuacja wydawała się być pod kontrolą.

„Otrzymaliśmy informację, że transfer lotnisko-hotel-lotnisko jest realizowany przez tradycyjne autokary ze schodami, a pojazd przystosowany do transportu osób niepełnosprawnych jest dostępny „na zapytanie” za dodatkową dopłatą. Zdecydowaliśmy się jednak, że nie skorzystamy z transportu oferowanego przez biuro podróży i wypożyczymy samochód już na lotnisku na cały pobyt.”

Nasza czytelniczka spędziła z mężem rewelacyjne wakacje. Tak jak biuro zapewniało – hotel, pokój były odpowiednio przystosowane dla osób poruszających się na wózku. „Schody” zaczęły się na lotnisku, kiedy pasażerowie oczekiwali na lot powrotny do Polski.

Godzina boardingu ciągle była przekładana. Zaniepokojeni pasażerowie zauważyli, że na płycie lotniska pod prawym silnikiem samolotu, którym mieli lecieć, pojawił się wyciek. Niedługo później przy samolocie pojawiła się także straż pożarna. Ostatecznie po kilku godzinach spędzonych na lotnisku pasażerowie otrzymali informację, że z powodu problemów technicznych polecą następnego dnia i zostaną przetransportowani na nocleg do hotelu.

Czytaj też: Pułapka na Booking.com? Jak odwołać klientowi nocleg w ostatniej chwili i mieć czyste ręce. Nie dajcie się tak podejść na wakacjach!

Na lotnisko zostały podstawione trzy autokary, niestety wszystkie tradycyjne, ze schodami. Pani Anna z pomocą męża dostała się do środka autokaru, ale to był dopiero początek problemów. W hotelu, do którego przetransportowano wszystkich pasażerów, obsługa poinformowała panią Annę, że nie ma dostępnych pokoi przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami i otrzymała zwykły pokój. Następnego dnia zostały podstawione autokary takie same jak w dniu poprzednim, zatem znowu pojawił się problem, żeby dostać się do środka.

Po przyjeździe na lotnisko wszystko przebiegło już bez problemów. Jak wiecie, za opóźniony lot pasażerom należy się odszkodowanie. Po wejściu do samolotu na siedzeniach każdego z pasażerów leżały przygotowane przez linie lotnicze Enter Air umowy o wypłatę natychmiastowej rekompensaty. Stewardessy poinformowały pasażerów, że każdy pasażer, który umowę podpisze, otrzyma 150 euro w terminie 14 dni.

Nie było możliwości zabrania dokumentu i odesłania w późniejszym terminie. Obsługa pilnowała, aby każdy oddał umowę, czy to podpisaną, czy nie. Na mocy zawartej umowy klient zrzekał się wszelkich roszczeń wynikających z opóźnienia lotu oraz zobowiązywał się do pozostawienia treści umowy w tajemnicy.

Kwota, którą zaproponował przewoźnik, była znacznie niższa od tej, która przysługuje każdemu pasażerowi, który złoży reklamację (powinno to być 400 euro). Deal był taki: „Ty akceptujesz niższą kwotę, my nie marudzimy”. Pani Anna nie zaakceptowała tego dictum i postanowiła wystąpić o pełną kwotę zadośćuczynienia. Zwłaszcza że miała też zastrzeżenia do poziomu opieki, jaką przewoźnik jej zapewnił.

Po przylocie do Polski, jakby było mało wrażeń, okazało się, że został uszkodzony bagaż bohaterki tej opowieści. Pani Anna wraz z mężem rozpoczęła batalię reklamacyjną z liniami lotniczymi Enter Air. Złożona reklamacja w związku z uszkodzeniem bagażu została odrzucona wg przewoźnika z powodu „nieznacznej wartości walizki”:

„Po zweryfikowaniu sprawy stwierdzam, że Enter Air nie może zaakceptować Państwa roszczenia. Wyjaśniam, że zdaniem przewoźnika wartość walizki jest nieznaczna po 6 latach eksploatacji. Jest mi przykro, ale w tym przypadku nie przysługuje odszkodowanie. Z uwagi na powyższe, odmawiam uznania Państwa roszczeń i tym samym odmawiam wypłaty dochodzonego przez Państwa odszkodowania.”

Pani Anna odpowiedziała, że walizka była używana sporadycznie, praktycznie nie posiadała śladów użytkowania. „Stwierdzenie, że była eksploatowana 6 lat, jest w tym przypadku nieprawdziwe” – napisała do linii lotniczej. Na Enter Airze nie zrobiło to wrażenia. Ostatecznie przewoźnik zdecydował się dokonać rekompensaty w wysokości 40 zł za uszkodzony bagaż. Pani Anna wraz z mężem złożyli także reklamację w Enter Airze z tytułu opóźnienia lotu oraz niezapewnienia odpowiedniego dla osoby z niepełnosprawnościami transportu i noclegu:

„Przewoźnik lotniczy powinien zwrócić szczególną uwagę na potrzeby osób o ograniczonej możliwości poruszania się i osób im towarzyszących na podstawie art. 9 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr 261/2004. Niestety nie zapewniono mi odpowiedniego oraz dostosowanego do moich potrzeb transportu i noclegu. Obsługa zorganizowana z ramienia przewoźnika nie widziała problemu, nie wyrażała zainteresowania i w żaden sposób nie starała się mi pomóc”

– pisała pani Anna w reklamacji. Podstawiony autokar z lotniska do hotelu oraz następnego dnia z hotelu na lotnisko nie był przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Zajęcie miejsca oraz załadunek i wyładunek wózka inwalidzkiego oraz bagażu za każdym razem wymagały pomocy osób trzecich (innych pasażerów – nie obsługi!) co stwarzało dla pani Anny bardzo duży dyskomfort.

„Przed wyjazdem na wakacje specjalnie zarezerwowałam prywatnie samochód i nie korzystałam z transferu, który był dostępny na trasie lotnisko-hotel-lotnisko, gdyż otrzymałam informację, że autobusy nie są dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Następnie po dotarciu do hotelu, do którego przewieziono wszystkich pasażerów, otrzymałam informację, że nie ma dostępnych pokoi przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami. Zostałam zakwaterowana w pokoju z wanną, gdzie także miałam duże trudności w podstawowych, codziennych czynnościach higieny osobistej.”

Przewoźnik starał się wyjaśnić opisaną przez panią Annę sytuację, prosząc o numer pokoju, nazwę hotelu, w którym była zakwaterowana, oraz informacje, jakie uzyskała od obsługi hotelu. Ostatecznie jednak uznał, że nie może zaakceptować dodatkowego roszczenia w związku z niewywiązaniem się przewoźnika do zapewnienia transferu i zakwaterowania:

„Hotel, który był zapewniony dla Państwa w związku z opóźnieniem rejsu, został przystosowany do osób niepełnosprawnych. Autobusy na lotnisku (…) są przystosowane do potrzeb osób, które poruszają się na wózkach inwalidzkich lub które wymagają dodatkowej asysty. Brak dokumentacji fotograficznej oraz dodatkowych informacji z Państwa strony, które by potwierdzały zaistniałe zdarzenie, powoduje, że przewoźnik nie znajduje podstaw do wypłaty dodatkowego odszkodowania.”

Przewoźnik stara się uniknąć wypłaty odszkodowania także z tytułu opóźnienia lotu, powołując się tym razem na wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności, które spowodowały wystąpienie usterki technicznej w samolocie. Na podstawie art. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr 261/2004 z dnia 11 lutego 2004 r. i wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE C-402/07 w przypadku lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 km, wysokość odszkodowania za opóźnienie powinna zostać ustalona w kwocie 400 euro.

Ale Enter Air postanowił się nadal targować. Zaproponował wypłacenie rekompensaty w wysokości 200 euro w oparciu o przesłaną ugodę. Co ciekawe, podpisanie treści ugody zobowiązuje strony do pozostawienia treści ugody w tajemnicy oraz do niepodejmowania jakichkolwiek działań, które mogłyby skutkować naruszeniem dobrego imienia Enter Air lub/i biura podróży organizującego imprezę turystyczną wraz z przelotem.

Pani Anna ugody nie podpisała, wysłała kolejne pismo podtrzymujące jej stanowisko. Może tym razem uda się wywalczyć to, co się należy? Na miejscu szefów Enter Airu bardzo mocno bym się zastanowił, czy warto dalej iść w zaparte.

——————————-

Maciej SamcikMACIEJ SAMCIK POLECA PORZĄDNE OFERTY:

>>> Prosto i tanio inwestuję w porządnych funduszach inwestycyjnych TFI UNIQA. W ramach programu „Tanie oszczędzanie” można kupić fundusze inwestujące na całym świecie bez opłat dystrybucyjnych. Opłata za zarządzanie wynosi – dla niektórych funduszy w ramach „Taniego oszczędzania” – 0,5% w skali roku. Żeby założyć konto „Tanie oszczędzanie” i zacząć inwestować pieniądze przez internet, kliknij ten link i wpisz kod SAMCIK2023. W TFI UNIQA konto IKZE ma Maciek Samcik.

>>> Waluty obce kupuję po dobrych kursach na CINKCIARZ.PL, a potem płacę kartą Cinkciarz.pl za zakupy w zagranicznych sklepach. „Subiektywnie o Finansach” poleca fintech Cinkciarz.pl oferujący m.in. usługę portfela walutowego. Na Cinkciarz.pl kupisz dolary i euro – i kilkadziesiąt innych walut – po bardzo dobrych kursach, w ofercie są też karty walutowe. Dostępna jest fizyczna i wirtualna wielowalutowa karta płatnicza z możliwością legalnego udostępnienia jej na określony czas innej osobie. Zarejestruj się tutaj i przetestuj portfel walutowy Cinkciarz.pl.

>>> Po leasing lub najem samochodu elektrycznego i kredyt uszczelnienie okien oraz ocieplenie domu idę do BNP PARIBAS BANK POLSKA. To najbardziej „zielony” bank w Polsce, który wspólnie z „Subiektywnie o Finansach” edukuje Polaków już od kilku lat. Bank umożliwia skorzystanie nie tylko z kredytu, ale też z różnych narzędzi w ramach programu finansowania efektywności energetycznej – PolREFF. Klienci mogą skorzystać np. z kalkulatora oszczędności energii, mają też do dyspozycji Wirtualnego Doradcę Technologicznego i mogą sprawdzić, jakie produkty będą dla nich najbardziej opłacalne i spełnią wymogi energooszczędności. Szczegóły kredytu „Czyste Powietrze” – tutaj.

>>> Gotówkę wypłacam bezpiecznie tylko w sieci bankomatów EURONET. Co potrafią nowoczesne bankomaty? Jak wpłacać pieniądze i transferować je na drugi koniec Polski za pomocą bankomatu? Jak w bankomacie wspomóc swoją ulubioną organizację charytatywną? W jaki sposób w bankomacie odebrać nagrodę z konkursu? Jak w bankomacie wymienić walutę? Jak bezpiecznie korzystać z bankomatu? Jak wypłacać pieniądze na… odcisk palca? O tym wszystkim piszemy na “Subiektywnie o Finansach” w ramach akcji edukacyjnej #Cashlovers, której Partnerem jest sieć Euronet. Zapraszam na stronę tej akcji!

>>> Sztabki złota kupuję wygodnie „po kawałku” na GOLDSAVER.PL. W tym sklepie internetowym (należącym do renomowanego sprzedawcy złota, firmy Goldenmark) każdy może kupić sztabkę złota we własnym tempie i bez zobowiązań. Maciek Samcik używa tego rozwiązania. To dobry pomysł dla osób, które chcą lokować kapitał w fizycznym złocie, ale nie chcą lub nie mogą przeznaczać jednorazowo sporych pieniędzy na zakup kruszcu. Kliknij ten link, załóż konto, a otrzymasz bonus w wysokości 100 zł. Możesz także wpisać kod „SoF” w formularzu rejestracji. Więcej o tym, jak działa bonus, przeczytasz tutaj. Subiektywna recenzja tego rozwiązania jest tutaj.

>>> Pieniądze bezpiecznie przechowuję za granicą na koncie w SAXOBANK. Gdzie przechowywać pieniądze, by były bezpieczne niezależnie od wydarzeń w kraju? Maciej Samcik poleca miejsce, w którym sam trzyma część swoich oszczędności – duński Saxo Bank. To bank inwestycyjny z siedzibą w Kopenhadze, podlegający ścisłym regulacjom w 15 jurysdykcjach, w tym w Danii, Wielkiej Brytanii i Singapurze. Saxo Bank oferuje wysokie oprocentowanie depozytów (do 3,8% w dolarach i do 5,3% w złotych na rachunkach VIP). Konto można mieć bezpłatnie pod warunkiem dokonania raz na pół roku transakcji na platformie Saxo.

>>> W fundusze inwestycyjne z całego świata bez prowizji inwestuję poprzez platformę F-TRUST. Wygodnie – przez internet – oraz bez żadnych opłat (pomijając oczywiście opłaty za zarządzanie pobierane przez fundusze) lokować pieniądze w funduszach inwestycyjnych z całego świata? Skorzystaj z platformy F-Trust rekomendowanej przez „Subiektywnie o Finansach”. Inwestowanie bez opłat dystrybucyjnych na F-Trust jest możliwe po wpisaniu kodu promocyjnego ULTSMA. 

>>> Punkty zbieram w multibrandowym programie lojalnościowym PAYBACK. Jednym z największych w Polsce programów lojalnościowych jest PAYBACK. Z jego pomocą możesz zbierać punkty w 1500 stacjonarnych sklepach popularnych sieci handlowych i ponad 250 sklepach online – łącznie obejmujących dużą część Twojego domowego budżetu. Maciek Samcik też to robi. Zbieranie punktów i ich wymienianie na zniżki na zakupach to szansa na „oszukanie” inflacji. Jeśli jeszcze nie jesteś w programie PAYBACK – zarejestruj się tutaj i go wypróbuj.

>>> Fotowoltaikę kupiłem od fachowców z POLENERGIA FOTOWOLTAIKA (jej klientem jest Maciek Samcik). To wiarygodny partner dostarczający instalacje fotowoltaiczne z montażem, serwisem, audytem i wsparciem na lata, a także innowacyjne rozwiązania z zakresu ciepła i optymalizacji zużycia energii. Spółka oferuje również w 100% zieloną energię wytworzoną w farmach wiatrowych i farmach fotowoltaicznych, z gwarancją ceny prądu na okres nawet 8 lat. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.

>>> Rachunki za parkowanie płacę i bilety kupuję w aplikacji MPAY. To najwygodniejsza i najbardziej ergonomiczna aplikacja do miejskiej mobilności i nie tylko. Pozwala płacić za bilety na kolejkę miejską, metro, autobusy i tramwaje, pociągi Intercity, za prywatne parkingi i autostrady. Ma planer podróży, doładowania telekomunikacyjne i rozrywkowe (VOD, platformy z grami). Pozwala wypłacić gotówkę w oddziale poczty, zrobić przelew, wykupić ubezpieczenie, zaciągnąć pożyczkę oraz opłacić comiesięczne rachunki za prąd, gaz, telefon, internet i kablówkę oraz czynsz do wspólnoty mieszkaniowej. mPay znajdziesz w sklepie z aplikacjami mobilnymi AppleAndroid Gallery (Huawei).

>>> Odnowiony smartfon w subskrypcji i kartą SIM oferuje PHOX. To jeden z pionierów odnawiania smartfonów, oferuje wynajem urządzeń mobilnych, subskrypcję usług telekomunikacyjnych (można zrezygnować w każdej chwili) i raz w roku gwarantowaną naprawę wynajmowanego telefonu. Więcej szczegółów o tej ofercie znajdziesz tutaj.

———————-

W TE WAKACJE UŁÓŻMY RAZEM FINANSOWE PUZZLE

Jak ochronić oszczędności przed inflacją? Gdzie oszczędzać, żeby zapewnić dobrą przyszłość dziecku? Jak zaprojektować domowy budżet? Ile trzeba pieniędzy zgromadzić – i skąd je wziąć – żeby zostać rentierem? Oto pakiet e-booków „Finansowe puzzle, czyli jak osiągnąć dobrobyt”, w których znajdziesz konkretne odpowiedzi na te pytania, a także rady, wykresy, wyliczenia. Kliknij i zobacz, to może być najbardziej inspirująca lektura tych wakacji i nie tylko.

Jeśli ktoś czyta blog „Subiektywnie o Finansach” od lat, to już przekonał się, że można dzięki Maćkowi Samcikowi i jego Ekipie być „do przodu”. Takie e-maile i posty, jak poniżej, Maciek dostaje od czasu do czasu od długoletnich czytelników. W odróżnieniu od wątpliwej jakości kursów i ofert szybkiego wzbogacenia się, jakich pełno w internecie, u nas znajdziesz dobrą jakość w uczciwej cenie:

Zapraszam więc do bogacenia się razem z „Subiektywnie o Finansach”. Codziennie porady, interwencje w Waszych sprawach, recenzje produktów finansowych oraz podpowiedzi, a w Klubie – jeszcze dużo więcej. 

————

RANKING LOKAT – GDZIE DZIŚ DOSTANIESZ NAJLEPSZY PROCENT? 

Obawiasz się inflacji? Zastanawiasz się, co zrobić z pieniędzmi? Sprawdź „Okazjomat Samcikowy” – to aktualizowane na bieżąco rankingi lokat, kont oszczędnościowych, a także kont osobistych, rachunków firmowych i kart kredytowych. Wszystkie tabele znajdziesz w zakładce „Rankingi” na stronie głównej www.subiektywnieofinansach.pl. Zacznij zarabiać w bankach!:

>>> Tutaj ranking najwyżej oprocentowanych depozytów

>>> Tutaj ranking najlepszych kont oszczędnościowych

——————-

ZAPISZ SIĘ NA NASZE NEWSLETTERY:

>>> Nie przegap nowych tekstów z „Subiektywnie o Finansach” i korzystaj ze specjalnych porad Macieja Samcika na kryzysowe czasy  zapisz się na weekendowy newsletter Maćka Samcika i bądźmy w kontakcie! W każdą sobotę lub niedzielę dostaniesz e-mailem najnowsze porady dla Twojego portfela.

>>> Zapisz się też na nasz „powszedni”, poranny newsletter „Subiektywnie o świ(e)cie” – przy porannej kawie przeczytasz wszystkie najważniejsze wieści dla Twojego portfela, starannie wyselekcjonowane i luksusowo podane przez Macieja Danielewicza i ekipę „Subiektywnie o Finansach”.

————

ZNAJDŹ NAS W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Jesteśmy także w mediach społecznościowych, będzie nam bardzo miło, jeśli zaczniesz nas subskrybować i śledzić: na Facebooku (tu profil „Subiektywnie o Finansach”), na YouTube (tutaj kanał „Subiektywnie o Finansach”) oraz na Instagramie (tu profil „Subiektywnie o Finansach”) i na Twitterze (tutaj profil Maćka Samcika i „Subiektywnie o Finansach”)

————

POSŁUCHAJ NASZYCH PODCASTÓW:

Ekipa „Subiektywnie o Finansach” co środę publikuje nowy odcinek podcastu „Finansowe Sensacje Tygodnia” (w skrócie: FST). Rozmawiamy o tym, co nas zbulwersowało albo zaintrygowało w minionym tygodniu, i zapowiadamy przyszłe sensacje wokół naszych portfeli. Do tej pory ukazało się 150 odcinków podcastu, zaprosiliśmy też kilkudziesięciu gości.

Poza cotygodniowym podcastem możesz też posłuchać tekstów z „Subiektywnie o Finansach” czytanych przez ich autorów – w każdy piątek nowy odcinek. Ten cykl podcastowy nazywa się „Subiektywnie o Finansach do słuchania” (w skrócie: SDS)Wszystkie podcasty znajdziesz pod tym linkiem, a także na wszystkich popularnych platformach podcastowych w tym Spotify, Google Podcast, Apple Podcast, Overcast, Amazon Music, Castbox, Stitcher)

————

POSŁUCHAJ FINANSOWYCH RAD MAĆKA SAMCIKA NA ŻYWO!

Jeśli chcesz, aby Maciek Samcik albo któryś z jego kolegów przeszkolił pracowników Twojej firmy z finansów osobistych – zarządzania domowym budżetem, wychodzenia z problemów finansowych, oszczędzania i inwestowania, zagadnień związanych z kredytami hipotecznymi – pisz na kontakt@subiektywnieofinansach.pl.

————

ZOBACZ NASZE WIDEOFELIETONY: 

Zasubskrybuj kanał „Subiektywnie o Finansach” na Youtubie – w każdym miesiącu nagrywamy co najmniej dwa gorące wideokomentarze albo wideoporadniki, a także zapisy webinarów poświęconych inwestowaniu.

zdjęcie tytułowe: Enter Air/Unsplash

Subscribe
Powiadom o
54 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Michał
1 rok temu

Standard 🙂
Polecam złożyć reklamacje chargeback jeśli płacono karta ponieważ Itaka nie wywiązała się z warunków umowy 😉

Emil
1 rok temu
Reply to  Michał

A konkretnie z którego paragrafu umowy nie wywiązała się Itaka?

Michał
1 rok temu
Reply to  Emil

Jeżeli oferta była oznaczona jako z udogodnieniami dla niepełnosprawnych, a hotel „zastępczy” nie miał ich to Itaka nie wywiązała się z umowy. Prosta piłka, No może poza Polska 😉

Przemo
1 rok temu

Awaria samolotu nie jest okolicznością nadzwyczajną. Jest normalnym i przewidywalnym zdarzeniem, które może wystąpić podczas eksploatacji samolotu, niezależnie od jego stanu technicznego.

Paweł
1 rok temu

Dziwne zakończenie wpisu, gdzie koniec historii?!
Będę pamiętać, której linii unikać i którego biura

Marco
1 rok temu
Reply to  Paweł

Redakcjo, czy kontaktowaliście się z przewoźnikiem w sprawie czytelniczki?

Olek
1 rok temu
Reply to  Paweł

Niestety na niewiele to się zda. Enter Air czarteruje samoloty także np. dla Coral Travel. Rezerwując wycieczkę w biurze podróży nie możesz sobie wybrać przewoźnika, a szkoda bo jakby można było wybierać to może standard linii Enter Air uległby poprawie.

qqq
1 rok temu
Reply to  Paweł

Fajnie, że napiętnowana firma została wymieniona z nazwy.
Niestety jako klient biura ma się jedynie pośredni wpływ na to kto obsługuje lot czarterowy. Z własnego doświadczenia widzę, że Enter Air ma spory udział w rynku.

Paweł
1 rok temu
Reply to  qqq

Nie korzystam z biur podróży 🙂

RAFAL
1 rok temu

Pani Anna wie co robi . Powinna wynająć ,,dobra warszawska kancelarie ,, i iść na całosc . Bardzo możliwe ,że Tsue przyzna pani Annie darmowe loty w Enter Air do końca istnienia tej linii . Za próby negocjacji ze strony przedsiębiorcy, będzie duża kara. Poza tym za spowodowanie niedogodności , przyznałbym jakieś 100 tys euro odszkodowania, oczywiście będąc sędzią prawdziwie europejskim . Pani Anna powinna przetrzeć szlak jak państwo Dziubak w chf .

Beata
1 rok temu
Reply to  RAFAL

Temat o problemach z wakacjami to na pewno nie przeczytam komentarzy RAFAL nawiązujących do kredytów frankowych…. a czekaj czekaj wróć ….

RAFAL
1 rok temu
Reply to  Beata

Tu też jest konflikt przedsiębiorca – konsument . Widać, będzie coraz więcej okazji i co za tym idzie chętnych do wyłudzenia darmowej kasy . Cóż – kredyt chf to akurat jeden z lepszych , bo skrajnych przykładów .

Mike
1 rok temu

Nie szkoda tym ludziom czasu i życia na targi o 250 euro? Przeciez to jest żenujące udowadniać czy autokar był przystosowany czy nie był albo czy awaryjny hotel nie miał poręczy w łazience czy ja miał. Nigdy nie zrozumiem takich ludzi i tych ich bajek ze to chodzi o „zasady” a nie o pieniadze. 8 lat mieszkałem z osobą niepełnosprawna i nigdy nie miała ona takiego podejścia ale może my z innych czasów jesteśmy.

Adam
1 rok temu
Reply to  Mike

Możliwe, że z innych czasów.

Przemo
1 rok temu
Reply to  Mike

400 Euro jest za opóźniony z winy przewoźnika lot, nie za całą resztę, I z mocy prawa UE się należy, a to co zrobił przewoźnik z podsuwaniem oświadczeń kwalifikuje się na potężną karę.

Beata
1 rok temu
Reply to  Mike

Wydaje mi się, że właśnie to, że ludziom szkoda czasu na reklamację itp. sprawia właśnie, że te firmy kombinują jak tylko mogą by się od odpowiedzialności wymiksować. Myślę, że w wielu przypadkach dla zasady odrzucają pierwszą reklamację bądź oferują jakoś śmieszną rekompensatę. Zapewne część ludzi rezygnuję a firmy na pewno mają dane na ile takie metody są skuteczne. Takie osoby jak Pani Ania i inni walczący o swoje robią naprawdę dobrą robotę, a takie artykuły są potrzebne.

Wioletta
1 rok temu
Reply to  Mike

@Mike – szkoda, że ludzie nie reagują jak są oszukiwani, przez brak reakcji poszkodowanych niektóre firmy uzurpują sobie prawo do nadużyć i łamania prawa. Kto ma reagować jeśli firma łamie prawo, jak nie klient? I tu nie chodzi o zasady, tylko przestrzeganie prawa. Co do reszty, myślę, że dałoby się to załatwić jak już pisałam życzliwością i sprawdzeniem, czy klientka da radę wjechać wózkiem inwalidzkim do toalety… nie wszystkie drzwi i korytarze w hotelach są na tyle szerokie, że da się wjechać. Wiem, bo pracowałam w hotelu,, a Ty Mike chyba nie korzystałeś z usług hoteli w towarzystwie osoby z… Czytaj więcej »

HanA
4 miesięcy temu
Reply to  Mike

Cale szczescie, ze sa ludzie, ktorzy chca i potrafia walczyc z naduzyciami i oszustami. Beneficjentami jestesmy wszycy.

Robert
1 rok temu

tej pani należy się 400 ojro jak psu zupa i tyle w temacie

Piotr
1 rok temu
Reply to  Robert

Dokładnie tak, tyle że praktycznie każda linia, a zwłaszcza tania (a jeśli chodzi o standard obsługi to Enter należy do tej grupy) z automatu odrzuca wszystkie roszczenia. Nawet te należące się jak psu micha. Wypłata zazwyczaj następuje po reklamacji lub założeniu sprawy w sądzie/ULC. Co ciekawe będę miał okazję porównać standard obsługi reklamacji z konkurencyjną linią niemiecką Condor (tak, ta słynna co to ją Lot kupił ale pandemia ubiła transakcję). Ogólnie nic mi się nie należy bo opóźnienie było poniżej 3h ale przez opóźnienie ok 2h nie zdążyliśmy na pociąg. Przepadły bilety za 100 Euro i musiałem kupić kolejne za… Czytaj więcej »

Marco
1 rok temu
Reply to  Piotr

obecnie ULC nic nie da

RAFAL
1 rok temu

Myślę ,że pani Anna powinna iść do sądu z tą drogocenną walizką . Na podstawie dyrektywy 93/13 Tsue może wydać nakaz odszkodowania opiewającego nawet na 100 i więcej walizek po kursie chf aktualnym a nie po kursie chf z dnia kupna tej drogocennej walizki . I tak konsument staje się naprawdę panem tych krwiopijców z linii lotniczych i producentów walizek
oraz ich podstępnych usługodawców .

Mati
1 rok temu

Trzeba być masochistą, aby chcieć korzystać z usług Enter Air. Oni latają tylko w nocy. Zatem masz noc zarwaną, potem oczekiwanie na recepcji hotelu, potem odsypianie, 5 dni wakacji i kolejna zarwana noc, po ktorej musisz odsypiać.
Powinien byc zakaz operowania z lotnisk w nocy, jak w normalnych krajach.

Olek
1 rok temu

Dorzucę swoje trzy grosze: uszkodzona walizka podczas lotu z Enter Air. Walizka do tego lotu nie używana, zakupiona 9 miesięcy wcześniej. Enter Air zastosował amortyzację 40% i zaproponował odszkodowanie w wysokości 60% wartości walizki. Po reklamacji nie zmienili decyzji. Propozycji nie przyjąłem, kupiłem sobie nową walizkę a dla zasady popiszę trochę do Rzecznika Praw Pasażera i UOKiK.

Adam
1 rok temu
Reply to  Olek

I co to da?

Olek
1 rok temu
Reply to  Adam

A nierobienie nic co spowoduje? Przewoźnik będzie jeszcze bardziej przeginał pałę i dawał do podpisania oświadczenia, że za nic nie odpowiada.

Marco
1 rok temu
Reply to  Adam

Szybciej i skuteczniej będzie załatwić tą sprawę przez e-Sąd.

Przemo
1 rok temu
Reply to  Marco

Chyba nie. e-Sąd nie rozstrzyga problemów tylko przyklepuje głównie brak zapłaty za uzasadnione faktury.

Marco
1 rok temu
Reply to  Przemo

Nadanie klauzuli wykonalności dla wypłaty należnego odszkodowania 400 EUR z tytułu EU261

Przemo
1 rok temu
Reply to  Marco

Obawiam się, że to nie jest bezwarunkowe. To nie faktura.

RAFALeniedz
1 rok temu
Reply to  Olek

Dobra droga . Pierwsze instancje u nas , tak dla formalnosci .Ale później do Tsue . Tam już spokojnie jako poszkodowany,bezbronny .nieświadomy konsument możemy liczyć na odszkodowania ,które ustawią nas do końca życia . Myślę ,że coraz więcej osób będzie wybierać podobną drogę życiową w tym sprzyjającym systemie prawnym .

Przemo
1 rok temu
Reply to  RAFALeniedz

Panie Maćku, ja wiem, że polityka komentarzy jest liberalna, ale do licha – bez przesady…
Przecież to troll pierwszej klasy.

Hieronim
1 rok temu

Najwyższy czas, żeby regulator zaczął grać w grę zaproponowaną przez przewoźnika lotniczego. Nie zapewniasz standardu i kręcisz przy wypłacie odszkodowania? Regulator chętnie rozpatrzy sprawę, ale jeśli przewoźnik nie ma racji, to traci 10 tysięcy EUR kary za każdy dzień zwłoki w wypłacie.
Bo np. z ubezpieczycielami mniej czy bardziej kulawo, nadzór czasem sobie radzi.

Oko
1 rok temu
Reply to  Hieronim

A jeżeli ma rację to 10 tys eur od pasażera dla przewoźnika

RAFAL
1 rok temu
Reply to  Oko

Tak ,o to chodzi 10000 euro kary / dzień . Ale dla Pani Anny jako bezbronnego konsumenta sponiewieranego i upokorzonego przez krwiożerczego przedsiebiorcę. Taka linia powinna być już utrwalona .

Oko
1 rok temu
Reply to  RAFAL

Wam ten komunizm bezpowrotnie mózgi wyżarł.

Jacuś
1 rok temu

Powiem wam tak ogólnie, że w mega czasach żyjemy, że trzeba wyjątkowej sytuacji czyli combo zepsutego samolotu, niepełnosprawnej pani i rysy na walizce żeby zrobić artykuł. Pomijam naciąganie faktów bo to wręcz czuć.
Ale niech walczy wiem, dziś ona jutro my wszyscy.

Wioletta
1 rok temu
Reply to  Jacuś

@Jacuś w sumie masz rację – w ogóle nie powinno być takiego artykułu, bo linie powinny zapłacić pasażerom odszkodowanie, a nie oszukiwać i wykazać się kulturą korporacyjną – w potocznych słowach życzliwością. Niestety żyjemy w takich czasach i społeczeństwie, że nieprzestrzeganie prawa jest jak dyscyplina sportowa – komu uda się bardziej i na więcej. Mówmy o takich sprawach głośno i napiętnujmy, bo tylko tak można coś zmienić.

Oko
1 rok temu
Reply to  Wioletta

Ale czy na prawdę nie ma z naczenia jak było na prawdę, wystarczy, że ktoś powie ze jeesy poszkodowany i już wszyscy mają mu wypłacić odszkodowanie? Czy jeżeli Pani Anna uzna, że Pani komentarz ja uraził to powinna Pani bez gadania wypłacić jej zadośćuczynienie? Gdzie sprawiedliwość? Gdzie równość?

Wioletta
1 rok temu
Reply to  Oko

NIe bardzo rozumiem ten komentarz @Oko – fakt jest taki, że pasażerowie nie wrócili do kraju zgodnie z planem z winy przewoźnika, wysokość wypłaty rekompensaty regulują przepisy. Linie lotnicze wręczyły umowy o wypłatę rekompensaty w wysokości 150 EUR. Jeśli pasażerowie nie byli poszkodowani, to skąd taki gest?

Joanna
1 rok temu

Przedstawię mój przypadek z lipca. Lot liniami Wizz Air ze Splitu do Katowic zaplanowany na 22.07.2023 na godz. 23.25 został opóźniony o 24 godziny. Informacja o odwołaniu lotu została przekazana krótko przed planowanym odlotem. Nawet przez jakiś czas lot był widoczny na tablicy odlotów jako opóźniony. Okazało się, że samolot, którym mieliśmy lecieć nie wyleciał z Lublina. Potem jeszcze trochę wszystko trwało – odbiór nadanych bagaży i przekazanie przez pracowników lotniska ulotek o prawach pasażerów w związku z opóźnieniem lotu. Zgodnie z pierwszym sms-em od Wizz Air lot miał się odbyć 23.07.2023 o godz. 11.00. O godz. 00.57 przyszedł kolejny… Czytaj więcej »

Przemo
1 rok temu
Reply to  Joanna

Przewoźnik lotniczy w takiej sytuacji ma obowiązek „zaopiekowania się” pasażerami.
Obowiązek ten jest niezależny od obowiązku wypłaty odszkodowania. Czyli zaopiekować się trzeba w każdym przypadku, nawet niezależnym od przewoźnika.
Czyli należy się hotel i transport w obie strony plus wyżywienie, Nie każdy może dysponować środkami na opłacenie tych „luksusów” we własnym zakresie i potem użeranie się z hienami o zwrot. Akurat mam bardzo negatywne zdanie o ludziach, którzy jadą na jakiekolwiek wakacje bez solidnej i dostępnej od ręki rezerwy finansowej, ale to moje zdanie jest subiektywne i nie ma tu żadnego znaczenia.

Joanna
1 rok temu
Reply to  Przemo

Jak widać nawet ze zwrotem kosztów Wizz Air kombinuje.
Z pewnością trzeba mieć rezerwę finansową, a dodatkowo na wszelki wypadek wziąć co najmniej dzień urlopu więcej.

Wioletta
1 rok temu

W tym przypadku, nie ma o czym dyskutować, to co zrobił Enter Air to proceder, a nie procedura … Prawo reguluje te kwestie. Powinni wypłacić wszystkim pasażerom przysługujące odszkodowanie. Nie ma znaczenia, czy sprawa dotyczy pasażera sprawnego, czy z niepełnosprawnością. Pani Anna dodatkowo przeżyła duży stres, mimo że próbowała zaplanować swój urlop tak, by nie być dla nikogo problemem. Wystarczy w takiej sytuacji a/ przestrzegać prawa, b/wykazać się życzliwością i poinformować klienta z niepełnosprawnością, że sytuacja jest wyjątkowa, linia nie ma zbyt dużych możliwości spełnienia warunków dla osób z niepełnosprawnościami, ale będzie do dyspozycji osoba/ asystent, który pomoże dostać się… Czytaj więcej »

Patryk
1 rok temu

Jeżeli chodzi o uszkodzony bagaż to moja batalia z Enter Air wygląda podobnie. Enter Air już nawet nie odpisuje na maile. Moi rodzice również mieli uszkodzony bagaż ale z uwagi na opieszałość Enter Air już odpuścili. Ja nie odpuściłem i zgłosiłem sprawę do rzecznika praw konsumenta. Nie wiem czy coś zdziała..

Marco
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

W czym ta linia była porządna i przyjazna?

Marco
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

Chodzi o jakość obsługi pokładowej, czy co konkretnie?

Przemo
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

Linia jest ogólnie marna, ale akurat flotę mają nowoczesną i w dużej części prawie nową.
Same B737-8.
A, że nie ma klasy ekonomicznej tylko „bydlęca” – taki urok czarterów 🙂

Przemo
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

No i niestety, na tym się kończą zalety „Entera”…
A szkoda, bo mieli potencjał na naprawdę fajny rozwój.

Przypominam upalnie, że w Lufie biją Polaków, więc bum się tak nie zachwycał… 🙂 [MSPANC]

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu