17 października 2017

Gdy klient przestaje być happy, a konto jest jak smok siedmiogłowy. Czas wyjąć miecz z pochwy

Gdy klient przestaje być happy, a konto jest jak smok siedmiogłowy. Czas wyjąć miecz z pochwy

Ile może trwać zamykanie rachunku bankowego? W zasadzie powinno trwać nie dłużej, niż dwa miesiące – licząc już z najdłuższym, jaki mogę sobie wyobrazić, okresem wypowiedzenia. Niestety, konto mojego czytelnika, pana Dominika, „odrastało” jak smok siedmiogłowy. A Idea Bank nie ma zadatku na rycerza, więc smokowi za bardzo nie przeszkadzał. Dopiero, gdy na koń wsiadł Wasz ulubiony bloger i wziął do ręki miecz… Tak, smok został załatwiony co do jednej zapchlonej głowy.

Pan Dominik swoją przygodę z Idea Bankiem zaczął w lutym, gdy założył lokatę o nazwie Happy. Mój czytelnik był happy ze współpracy z Idea Bankiem, ale tylko do czasu, jak promocyjną lokatę zrolowali mu na zwykłą, oprocentowaną niezauważalnie nisko. Gdyby bank nie miał tak wielkiej amplitudy wahań procentów, to pewnie byłoby mu łatwiej utrzymać zadowolenie klientów. Ale niestety nie ma, więc ciśnienie klientom skacze. I wskaźnik zadowolenia też.

Zobacz również:

Czytaj też: Brzydkie, lecz powszechne. Tak banki wprowadzają nas w błąd przy oprocentowaniu lokat

Czytaj też: Deutsche Bank i oprocentowanie konta oszczędnościowego. Naliczyli odsetki i… zabrali 

Czytaj też: A jak być happy z używania samochodu zamiast posiadania?

W maju, czyli po trzech miesiącach trwania lokaty, pan Dominik, jak przystało na stuprocentowego oportunistę-wyjadacza wisienek, zabrał pieniądze i wysłał Pocztą Polską, za potwierdzeniem odbioru, wypowiedzenie umowy o prowadzenie konta. Okazało się, że to byłoby zbyt proste, by mogło być prawdziwe. Dział utrzymania klienta działa perfekcyjnie i pan Dominik dostał e-mail z prośbą o kontakt celem potwierdzenia wypowiedzenia umowy. Tak, jak gdyby podpisany własnoręcznie i wysłany pocztą poleconą dokument nie był wystarczająco wiarygodnym oświadczeniem woli.

Tego samego dnia mój czytelnik połączył się z pracownikiem banku przez infolinię, podał kilka danych, zaś pracownik potwierdził, że umowa została wypowiedziana. Po kolejnych 30 dniach przyszedł SMS z informacją o blokadzie kanału bankowości elektronicznej. Wydawałoby się, że konto is dead. Tym niemniej zamknięte konto oznacza problemy dla pracowników, którzy dopuścili do ucieczki klienta. Co więc zrobili owi pracownicy? Oddaję głos czytelnikowi.

„Widzę, że wciąż mogę się zalogować na moje konto Idea Cloud. Wysłałem kilka e-maili do Idea Banku, poinformowano mnie kilkukrotnie, że bank ma problemy techniczne. Pomimo wielu próśb oraz e-maili nikt nie jest w stanie udzielić mi odpowiedzi co się dzieje. We wrześniu wysłałem kolejne pismo ze wszystkimi dokumentami. Poprosiłem o pisemne potwierdzenie rozwiązania umowy”

Od maja do września to już cztery miesiące, więc sprawa zaczyna się robić… hmmm… kontrowersyjna. Jeśli przez tak długi czas bank ma kłopoty techniczne, nie pozwalające mu zamknąć konta klienta, to można byłoby się zastanawiać z czym jeszcze ma kłopoty techniczne i czy przypadkiem nie dotyczą one również ważniejszych dla klientów kwestii.

„W piśmie datowanym na połowę września Idea Bank odpisał, że moja sprawa została poddana analizie i przekazana do odpowiedniej jednostki. Nadal trwają prace mające na celu zweryfikowanie wskazanej przeze mnie nieprawidłowości (dostęp do Idea Cloud). Problem nie został rozwiązany i nikt nie jest w stanie określić daty otrzymania ostatecznych wyjaśnień”

Klient może i by się aż tak bardzo nie przejmował, ale naczytał się u pewnego blogera finansowego, że banki potrafią pobierać całkiem spore opłaty za konta, których klienci zapomnieli zamknąć lub np. wydawało im się, że zamknęli, lecz tak do końca wcale nie było (bo np. zamknięto im tylko konto oszczędnościowe, a nie osobiste). Zdarzają się także 600-złotowe prowizje za konta, których klienci nie zakładali.

„Uprzejmie proszę o komentarz i pomoc. Przyznam się, że nie wiem jak zinterpretować postępowanie banku. Wypowiedziałem umowę, a nadal mam dostęp do konta widoczny po wpisaniu loginu. Boję się, że bank z upływem czasu może naliczyć mi opłaty za prowadzenie konta”

Bank pod koniec września przesłał klientowi informację, iż ten „nie posiada aktywnych umów z bankiem”. Ale ludzie prowadzący w imieniu banku korespondencję z klientem nie odpowiedzieli mu na pytanie na jakiej podstawie nadal przetwarzają jego dane osobowe i jak to możliwe, że nadal jest aktywny dostęp do Idea Cloud. Postanowiłem spróbować pomóc i nacisnąłem przycisk „Alarm” na moim biurku. Ogiery poszły w las. 6 października, mniej więcej pięć miesięcy po pierwszej próbie zakończenia relacji z bankiem pan Dominik otrzymał e-mail:

„Uprzejmie informujemy, że Pana profil w bankowości internetowej został usunięty. Przepraszamy za opóźnienie”

Pan Dominik pyta czy powinien zażądać tej informacji na „trwałym nośniku”, żeby zabezpieczyć się przed dalszym odrastaniu głów tego smoka. Wydaje mi się, że informacja e-mailem jest wiarygodna – tylko proszę, żeby pan Dominik ją zarchiwizował na wsze czasy. Jeśli czytelnik jest sadystą i chce trochę podręczyć bankowców w ramach rewanżu, to oczywiście może zażądać dokumentu na piśmie, na papierze firmowym banku, z podpisem pracownika i pieczątką.

Czytaj też: Przelała 200.000 zł na złe konto. Zorientowała się, ale… było już za późno. Co można zrobić?

Czytaj też: NBP policzył ile warto zapłacić za konto

Czytaj też: Jak nie zapłacić prowizji za ni używane konto? Oto patent

 

Subscribe
Powiadom o
69 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Alan Grant
7 lat temu

Te „ogiery co poszły w las to użyte świadomie?

zgryźliwy_patryk
7 lat temu
Reply to  Alan Grant

Wiadomo, że Idea to te same ideały co Getin, jednak nie ma powodu, żeby zaawansowany wyjadacz wisienek, który potrafi odróżnić lokatę od „kwartalnego profitu” zamykał konto w Idei – np. teraz dają 2,50 na 3M, źle?

mborus
7 lat temu

Getin Bank, Idea Bank. Te same „zasady”. Nie byłem w Idea Bank, ale w Getin Bank konsultanci na infolinii kłamią mi codziennie. Zamknięcie kredytu spłaconego zajęło, że ho ho. Także – jadą starą płytą. A mieli skończyć już z oszustwami. Tak czytałem. No ale jak mi powiedział jeden z konsultantów – Pan S. – poza tym, że wielokrotnie mnie okłamał „to poważna instytucja finansowa”. Ja osobiście ufam bardziej kloszardowi ze śmietnika niż Getinowi. Z resztą, w banku tym proponują wody do napicia się – jak jakiemuś koniowi z wykopków. Zero szacunku dla człowieka. Najlepsze jest zdanie z artykułu „Przepraszamy za… Czytaj więcej »

KaczaPee
7 lat temu
Reply to  mborus

To już byś miał wypowiedzianą umowę oraz windykatorów na karku. Tutaj nie ma partnerstwa, są bardzo silne banki lub inne korporacje (telekomy itp.), które w Bolandzie mogą wszystko (za przyzwoleniem polityków, którzy wyprzedali nasz kraj za kilka srebrników) oraz klienci, którzy nawet mając – w teorii oczywiście – prawo po swojej stronie – nie są w stanie niczego wywalczyć.
Ta patologia to nie jest przypadek, tak miało być i kto ma, ten z tej sytuacji korzysta…

Nerkofil
7 lat temu

Tak dla formalności, na dokumencie powinny być DWA podpisy (wprowadzajacego i kontrolujacego) i TRZY pieczątki (firmowa + 2× imienne że stanowiskiem pracy). ;-)))

Po takim czasie realizacji prostego zlecenia ja bym nie odpuścił tych pieczątek i podpisów 😉

Nerkofil
7 lat temu

BTW, kablówka UPC stosuje podobne absurdalne procedury – dzwonili do mnie, by telefonicz ie potwierdzić dane z dowodu osobistego na pisemnym dokumencie wysłanym imże.

Panienka na słuchawce oznajmilem wprost że jestem fluchoniemy i czytać nie umiem, i rządam zastosowania stosownej procedury na taki przypadek.

Procedury odnosnej nie mieli, wydzwaniali ze szesc razy do gluchoniemego analfabety, więc stracili abonenta. Nie pierwszego i nie ostatniego.

Hi there! I simply would like to give an enormous thumbs up for the good information you’ve here on this post. I might be coming again to your weblog for extra soon.

7 lat temu

An fascinating discussion is price comment. I feel that you need to write extra on this matter, it won’t be a taboo topic however typically persons are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

7 lat temu

This site is known as a walk-by way of for all the data you wished about this and didn’t know who to ask. Glimpse right here, and you’ll definitely uncover it.

7 lat temu

you have an incredible blog right here! would you like to make some invite posts on my blog?

Once I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a remark is added I get 4 emails with the same comment. Is there any way you’ll be able to remove me from that service? Thanks!

7 lat temu

You must participate in a contest for probably the greatest blogs on the web. I will advocate this web site!

7 lat temu

There are some interesting cut-off dates in this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There’s some validity however I’ll take maintain opinion till I look into it further. Good article , thanks and we wish extra! Added to FeedBurner as well

7 lat temu

This really answered my downside, thank you!

I used to be more than happy to search out this net-site.I needed to thanks in your time for this wonderful learn!! I undoubtedly enjoying every little bit of it and I have you bookmarked to take a look at new stuff you blog post.

very nice put up, i actually love this web site, carry on it

Youre so cool! I dont suppose Ive read something like this before. So good to seek out anyone with some authentic thoughts on this subject. realy thanks for starting this up. this website is one thing that’s wanted on the web, somebody with a bit originality. useful job for bringing something new to the internet!

7 lat temu

I’m typically to running a blog and i really recognize your content. The article has really peaks my interest. I’m going to bookmark your website and keep checking for brand new information.

7 lat temu

After study a couple of of the weblog posts on your web site now, and I actually like your approach of blogging. I bookmarked it to my bookmark web site checklist and will likely be checking back soon. Pls check out my website as nicely and let me know what you think.

7 lat temu

After study a couple of of the blog posts in your website now, and I actually like your manner of blogging. I bookmarked it to my bookmark web site checklist and might be checking again soon. Pls take a look at my website as nicely and let me know what you think.

7 lat temu

Spot on with this write-up, I actually think this web site wants way more consideration. I’ll probably be once more to learn way more, thanks for that info.

Youre so cool! I dont suppose Ive read anything like this before. So nice to seek out someone with some authentic ideas on this subject. realy thank you for starting this up. this website is one thing that’s wanted on the web, someone with a bit of originality. helpful job for bringing one thing new to the web!

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu