19 marca 2025

UOKiK kazał firmie Play oddać klientom pieniądze, ale ta się do tego pomysłu nie zapaliła. A ja walczę o… znikające 7,74 zł

UOKiK kazał firmie Play oddać klientom pieniądze, ale ta się do tego pomysłu nie zapaliła. A ja walczę o… znikające 7,74 zł

Okazało się, że firma telekomunikacyjna Play jest mi winna pieniądze. I to już od 2021 r. Po karze, jaką UOKiK nałożył na firmę Play, ta wysłała do klientów – w tym do mnie – korespondencję, z której trudno było cokolwiek wyczytać. Potem się okazało, że czytałem ją… za wolno. Ale i to jest lepsze niż znikająca nadpłata, której pochodzenie jest nieznane. O bałaganie w wielkiej firmie telekomunikacyjnej napisano już wiele, dokładam do tego swoją cegiełkę

Firmy telekomunikacyjne dość często są przedmiotem różnych postępowań dotyczących naruszania praw konsumentów. Przeważnie chodzi o niewłaściwie zakomunikowane podwyżki cen, niewłaściwą jakość świadczonych usług lub utrudnianie klientom rezygnacji z jakichś usług. Pojawiają się też spory dotyczące automatycznego włączania usług, których klienci nie zamówili (albo nie wiedzieli, że je zamówili).

Zobacz również:

Przeważnie w przypadku takich procedur firma telekomunikacyjna w zamian za obniżenie kary (lub odstąpienie od jej wymierzenia) wysyła do klientów list z informacją, że przysługuje im rekompensata. Jestem jednym z poszkodowanych klientów. Choć byłem święcie przekonany, że z firmą Play nie mam nic wspólnego, dostałem od nich list. Niestety nie zrozumiałem, o co im chodzi. Play pisze do mnie, że:

„Konsumenci, którzy uiścili w okresie od 17 kwietnia 2016 r. do dnia uprawomocnienia się decyzji RGB-10/ 2018 opłatę określoną w Cenniku, a pobraną w zakresie klauzuli z punktu 1.3 decyzji RGB-10/ 2018, mają prawo do zwrotu tej opłaty.”

Zrozumieliście coś z tego? No właśnie… Rozmawiałem o tym z osobą, która też taki list dostała i miała identyczne problemy ze zrozumieniem, o co właściwie chodzi. Trzeba przyznać, że na stronie głównej Play jest link do tej decyzji UOKiK w całości. Liczy ona dokładnie 95 stron pisanych trudnym, prawniczym żargonem. Obstawiam, że spośród klientów, których to może dotyczyć, nie przeczytał jej dosłownie nikt. A ilu osób to dotyczy?

„Nie udostępniamy publicznie statystyk dotyczących zarówno liczby osób, które zwróciły się do nas w tej sprawie, ani wysokości wypłaconych kwot”

– odpowiedziała mi Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego Play. A na moje pytanie, czy naprawdę nie dało się tego napisać jakoś po ludzku, tak, żeby dało się to zrozumieć, odpowiedziała tak:

„Do klientów, których dotyczyła decyzja została skierowana korespondencja zawierająca informacje wynikające wprost z decyzji nr RBG-10/2019 zgodnie z wytycznymi i treścią, która musiała pojawić się w korespondencji klienckiej w kształcie wynikającym z praktyki Urzędu w 2019 r.”

Poprosiłem o wskazanie, gdzie w tej decyzji jest wzór takiego pisma, które należało skierować do klientów, ale nie dostałem odpowiedzi. Treść podstawowa pisma być może musiała zawierać „obowiązkowe” elementy. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań, by obok treści obowiązkowej uzupełnić ten urzędowy bełkot o dodatkowe wyjaśnienie. UOKiK też mógłby dopilnować, żeby jego praca była przez ludzi rozumiana.

Walka o zwrot, firmie Play się nie spieszy

W związku z listem otrzymanym od Play skontaktowałem się z infolinią firmy i wysyłałem do niej liczne wiadomości. Dowiedziałem się, że zwrot mi nie przysługuje, gdyż termin składania wniosku o ten zwrot minął 20 stycznia br., a ja zgłosiłem się po tej dacie. Ale nie wiedziałem, z czego ta data wynika, bo w decyzji UOKiK-u nic takiego nie wyczytałem.

„W komunikacji do klientów wskazaliśmy, że konsumenci na podjęcie czynności w celu otrzymania zwrotu mają miesiąc od dnia otrzymania informacji. 28 listopada 2024 r. wysłaliśmy do Pana list w związku z powyższą decyzją UOKiK, a 13 grudnia 2024 r. wysłaliśmy również informację SMS-em”

– przeczytałem w odpowiedzi od Play. A także to, że odmowa zwrotu jest ostateczna. Problem w tym, że tego również nie wyczytałem w decyzji UOKiK-u, wiec po tej „ostatecznej” odpowiedzi… korespondencja w najlepsze trwała nadal. Skąd Play wie, kiedy tę informację otrzymałem. Był to zwykły list, a więc nie było żadnego potwierdzenia odbioru. A Play wie tylko, kiedy pismo zostało wysłane. Zapytałem o to wraz z prośbą o wskazanie czegokolwiek, co potwierdzałoby datę otrzymania przeze mnie listu.

Nie dostałem na to żadnej odpowiedzi. W kolejnej wiadomości Play powtórzył tylko, że data zgłoszenia upłynęła 20 stycznia br. Ale chyba jakiś inny dział w firmie Play uznał, że jednak należy uznać moje roszczenie, bo dostałem na konto bankowe zwrot w wysokości 61,94 zł, „ponieważ zależy nam na dobrych relacjach z Panem” – czytam w uzasadnieniu.

Każdemu może zdarzyć się błąd, ale najważniejsze jest to, jak te błędy się naprawia i jak firmy wychodzą z kłopotliwych sytuacji. Dlatego trudno nie odnieść wrażenia, że w tym wypadku firma robi wiele, żeby zniechęcić klientów do prób dochodzenia swoich praw. Trudna do zrozumienia treść listu i nakładany na klientów termin na skorzystanie z przyznanego prawa do zwrotu – to nie są przyjazne klientom praktyki.

Liczy się oczywiście skala – wielu klientów odpuści i da sobie w związku z tym spokój, na czym Play zaoszczędzi prawdopodobnie sporo pieniędzy. Gdyby było odwrotnie – jakbym ja zalegał jakieś pieniądze firmie Play, ta zrobiłaby wszystko, żebym zapłacił co go grosza i to z odsetkami. W drugą jednak stronę nie działa to w ten sposób.

Ciekawe, że Play przypomniał sobie, że zależy mu na „dobrych relacjach” dopiero po miesiącach korespondencji ze mną. A pracownicy tej firmy robią to w ramach obowiązków służbowych i biorą za to pewnie pieniądze. Klienci na tego typu korespondencję muszą poświęcać swój własny czas i wysiłek, za który nikt im nie zapłaci. Ale również UOKIK-owi średnio się podoba załatwienie tej sprawy. W UOKiK dowiedziałem się, że…

„Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje sposób wykonywania decyzji przez operatora. Aktualnie prowadzimy postępowanie wyjaśniające, w ramach którego weryfikujemy zarówno formę przekazania informacji konsumentom (m.in. pisma, SMS-y), jak i działania związane z wypłatą rekompensaty publicznej.”

Nadpłata pojawia się… i znika

To jednak wcale nie koniec moich potyczek z firmą Play. Której przecież tak bardzo zależy na dobrych relacjach z klientami. Otóż podczas mojego pierwszego kontaktu z infolinią tej firmy konsultant poinformował mnie, że na moim koncie jest nadpłata w wysokości okrągłych 7,74 zł. Nie miałem o tym zielonego pojęcia, ale oczywiście postanowiłem to wyjaśnić. Usłyszałem, że nie wiadomo, z czego wynika ta nadpłata. Prawdopodobnie jest to jakaś „resztówka” z czasów, gdy korzystałem z usług kablówki UPC (przejętej przez Play).

Poprosiłem o zwrot tej sumy, najlepiej z odsetkami. Podobnie jak wcześniej, wymieniłem w tej sprawie wiele wiadomości. Najbardziej rozbroiła mnie jedna z wiadomości od konsultanta Playa, który napisał po prostu tak: „Jeśli chodzi o nadpłatę na koncie Play w wysokości 7,74 zł, to bardzo proszę ponownie skontaktować się z nami w tej sprawie”.

Opadła mi szczęka, jak to przeczytałem. Jeżeli korespondujemy w tej sprawie, to dlaczego pracownik Playa po prostu się nią nie zajmie, tylko trzeba się skontaktować z firmą ponownie? Z kolejnego listu dowiedziałem się, że ta nadpłata do moje zaniedbanie, więc chyba nie mam szans na żadne odsetki…

„O nadpłacie poinformowaliśmy Pana mailowo wraz z wystawieniem ostatniej faktury we wrześniu 2021 r. Na fakturze jest informacja o tym, że jeśli nadpłata ma zostać zwrócona na konto bankowe prosimy o kontakt w tej sprawie. Nie otrzymaliśmy żadnego zgłoszenia i dlatego zwrot nie został wykonany.”

Ale chyba tego nie doczekam tego zwrotu, bo oto pojawiła się kolejna zagadka. W ostatniej wiadomości od Playa przeczytałem zdanie, które mnie ponownie zdumiało:

„Saldo na koncie 244xxxx [wykreślenie moje] wynosi 0 zł. Nie ma nadpłaty, o której Pan wspomina.”

Tak samo, jak nie było wiadomo, skąd nadpłata się wzięła, tak też nie wiadomo, co stało się z nią teraz. Ta zagadka czeka jeszcze na swoje rozwiązanie. Może niektórzy z Was uznają, że zachowuję się jak troll i powinienem machnąć ręką na takie drobiazgi, ale… jakoś nie umiem się nie czepiać. Skoro firmy nam nie odpuszczają groszowych zaległości… Ostatecznie dostałem od Play odpowiedź, że „moje zgłoszenie wymaga dodatkowej analizy” i proszą o cierpliwość.

Ale już około godziny po tej wiadomości dostałem kolejną, że ta kwota zostanie mi jednak zwrócona. W ciągu 7 dni. Mimo najszczerszych chęci nie jestem pojąć postępowania Play w tej sprawie. I to na wielu płaszczyznach. Po pierwsze to, że na nadpłata pojawiła się znikąd, potem nagle zniknęła, żeby następnie zostać mi zwróconą (o ile będzie), robi na mnie wrażenie kompletnego chaosu w rozliczaniu należności swoich klientów przez Play.

Po drugie: cały czas rozmawiamy o kwocie 7,74 zł. Obecnie minimalna, urzędowa stawka godzinowa wynosi 30,5 zł, a nie sądzę, żeby w Play zarabiało się tylko tyle. Zatem samo zajmowanie się tą sprawą jest dla operatora telekomunikacyjnego nierentowne. Powinien chcieć sprawę jak najszybciej (i jak najtaniej) zamknąć.

Denerwuje mnie ten bałagan. Wysyłanie bełkotliwych pism, wmawianie mi, że odebrałem pismo po terminie, nadpłata, która nie wiadomo, z czego wynika, ale za to znika. To nie wygląda dobrze. Firmie Play życzę uporządkowania komunikacji z klientami.

——————————-

ZOBACZ NASZE WIDEOROZMOWY I PORADNIKI:

„Subiektywnie o Finansach” jest też na Youtubie. Raz w tygodniu duża rozmowa, a poza tym komentarze i wideofelietony poświęcone Twoim pieniądzom oraz poradniki i zapisy edukacyjnych webinarów. Koniecznie subskrybuj kanał „Subiektywnie o Finansach” na platformie Youtube.

——————————-

PodcastPOSŁUCHAJ NASZYCH PODCASTÓW:

>>> FST (251): KTO WYGRA WYŚCIG O SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ? Trwa w najlepsze wyścig o dominację na rynku sztucznej inteligencji. Czy na końcu tego wyścigu będzie superinteligencja, która będzie w stanie przejąć nad nami władzę? Na jakim etapie rozwoju są dziś modele językowe sztucznej inteligencji? Czy dziesiątki miliardów dolarów, które zainwestowały wielkie korporacje cyfrowe w rozwój sztucznej inteligencji, kiedykolwiek się zwrócą? Maciej Danielewicz rozmawia z prof. Jakubem Growcem ze Szkoły Głównej Handlowej. Zapraszam do posłuchania!

>>> FST (252): GOSPODARCZA STRATEGIA RZĄDU. CZY LECI Z NAMI PILOT? Specjalne wydanie podcastu „Finansowe Sensacje Tygodnia”, w którym komentujemy nową gospodarczą strategię dla Polski, ogłoszoną w poniedziałek przez premiera Donalda Tuska oraz ministra finansów Andrzeja Domańskiego. Co jest z nią nie tak? Czy leci z nami pilot? I jak powinna wyglądać strategia, dzięki której za 30 lat znów moglibyśmy powiedzieć: „Polska rozwijała się najszybciej w Europie!”. Zapraszam do posłuchania!

strategia gospodarcza rządu

>>> FST (247): OBNIŻEK STÓP PROCENTOWYCH NIE BĘDZIE? W najbliższych latach – nie w najbliższym roku, lecz latach! – nie będzie przestrzeni do cięć stóp procentowych banku centralnego – mówi w rozmowie z Maciejem Danielewiczem prof. Joanna Tyrowicz, członkini Rady Polityki Pieniężnej. Inflacja wciąż jest podwyższona, a obecny poziom stóp procentowych – zdaniem prof. Tyrowicz – nie gwarantuje sprowadzenia jej do celu NBP, który wynosi 2,5%. Duża dawka rzetelnej wiedzy od wybitnej ekspertki od polityki pieniężnej i rynku pracy. Warto posłuchać i się czegoś nauczyć. Tu można wysłuchać podcastu.

>>> FST (244): Jak zbudować w Polsce kulturę bezpieczeństwa? Otacza nas coraz więcej sprzętów, urządzeń, technologii. Są coraz bardziej skomplikowane. Coraz większe znaczenie ma przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, przepisów, procedur. Jak sprawić, żeby w Polsce kultura bezpieczeństwa była na wyższym poziomie? O tym rozmowa z Pawłem Smolińskim, szefem Departamentu Innowacji i Rozwoju w Urzędzie Dozoru Technicznego.

——————————-

ZAPLANUJ ZAMOŻNOŚĆ Z SAMCIKIEM

Myślisz, że nie masz szans na żywot rentiera? Że masz za mało oszczędności? Że za mało zarabiasz? Że nie umiał(a)byś dobrze ulokować pieniędzy, gdybyś je miał(a)? W tym e-booku pokazuję, że przy odrobinie konsekwencji, pomyślunku i, posiadając dobry plan, niemal każdy może zostać rentierem. Jak bezboleśnie oszczędzać, prosto inwestować i jak już teraz zaplanować swoje rentierstwo – o tym jest ten e-book. Praktyczne rady i wskazówki. Zapraszam do przeczytania – to prosty plan dla Twojej niezależności finansowej. Polecam też trzy inne e-booki: o tym, jak zrobić porządek w domowym budżecie i raz na zawsze wyjść z długów, jak bez podejmowania ryzyka wycisnąć więcej z poduszki finansowej i jak oszczędzać na przyszłość dzieci.

——————————-

SPRAWDŹ SAMCIKOWY RANKING DEPOZYTÓW

Zastanawiasz się, co zrobić z pieniędzmi? W którym banku jest najwyższe oprocentowanie pieniędzy na długo, a w którym na krótko? Który najlepiej zapłaci za nowe środki, a który „w standardzie”? Sprawdź „Okazjomat Samcikowy” – to aktualizowane na bieżąco rankingi lokat, kont oszczędnościowych, a także kont osobistych, rachunków firmowych i kart kredytowych. Wszystkie tabele znajdziesz w zakładce „Rankingi” w „Subiektywnie o Finansach”.

—————–

zdjęcie tytułowe: reklama Play

Subscribe
Powiadom o
80 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Marcin
5 dni temu

Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
A nie, jednak jest.
Oj, nie, to nie Pański.

Admin
5 dni temu
Reply to  Marcin

Nie wiemy czy Pański czy bezpański 😉

MikołajKopernik
5 dni temu

Pokazałem faka playowi po 15 latach. A może 20stu już nie pamiętam.Pamiętam jak jako malutka firemka próbowała znaleźć klientów na plaży nad bałtykiem i jako pierwsi za 10 pln dawali najwięcej w ofercie na kartę. Potem było całkiem fajnie na karcie. Ale gdy zmuenili rok temu oferty dopiepszając opłaty a raczej je wymuszając,likwidując ważność konta 50 dni po doładowaniu i kilka innych takich myków na niekorzyść jak wymuszanie zakupu pakietów bo jak nie to ci zabierzemy z konta 5 złotych za nic…pojazałem im mojego wacka i mam ich w mojej czarnej dziurze w bangholio. Siedzę sobie od roku w nju… Czytaj więcej »

Admin
5 dni temu

Tak, na początku to była całkiem dobra firma, z tanią ofertą i dobrą obsługą. Teraz niestety słabo to już wygląda

Hieronim
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzień dobry, a coś właśnie przypomniało się mi w temacie Play.
Jakoś 15 lat temu kończyła mi roczna umowa z nimi i negocjowałem kolejny okres – nie dogadaliśmy, nie mam o to pretensji, bywa. Przeniosłem numer do nowego operatora i teraz najlepsze, po jakimś czasie telefon dzwoni. To konsultant Play z kolejną propozycją przedłużenia umowy, a na to ja: „Ale pan wie, że ten numer już od 2 jest aktywny w sieci X?” „Tak? aha, to przepraszam…”

Admin
4 dni temu
Reply to  Hieronim

Poczuli z Panem więź silniejszą, niż umowa. To się chwali 😉

Jacek
4 dni temu

To teraz już się nie pokazuje tej części ciała, której użył Skiba rzekomo wobec premiera od głośnych reform? Fiu, fiu, fiu…

Grzegorz
4 dni temu
Reply to  Jacek

Jak przenosiłem 6ty z 7dmiu numerów, to nawet ktoś wysoko z marketingu do mnie zadzwonił 😀 miło sobie pogadaliśmy, że to wina firmy a nie Pani. Że jest ogromny bajzel, że wieloletnich klientów traktuje się jak śmieci. Miałem wrażenie że pani oczy coraz bardziej rosną. Ja że telefon grubo za późno. Że szukałem pomocy w salonach ponad rok, i że decyzję już podjąłem, a play ma ofertę grubo gorszą. Też wcześniej miałem na zdrapce 400zł, i też zero pomocy. Namówili na zmianę na abonament, plus telefon. Poszedłem na to. Oczywiście bez słowa kasę sobie ukr tzn zabrali, mogłem to SMS… Czytaj więcej »

Iwona
5 dni temu

„Obecnie minimalna, urzędowa stawka godzinowa wynosi 30,5 zł, a nie sądzę, żeby w Play zarabiało się tylko tyle.” Tak, te osoby, które rozpatrują Twoje zgłoszenia zarabiają właśnie tyle i to tylko wtedy, jeśli mają jeszcze status studenta i mniej niż 26 lat 😉

Admin
4 dni temu
Reply to  Iwona

W takiej sytuacji reklamacje mógłby spokojnie rozpatrywać model AI – przynajmniej by nie było ryzyka pomyłki człowieka, niemiłego potraktowania klienta, odbicia się od ściany itp. Widziałem jak działają takie modele. Trzeba ich nauczyć regulacji wewnętrznych firmy i po prostu porównują to, co zrozumiały z roszczenia klienta z tym, co mówi firma w swoich papierach i na tej podstawie podejmują decyzję. Jak nie ma wątpliwości to decyzja jest „TAK” i człowiek dostaje w pięć minut pieniądze. Jak sprawa jest dęta, to „NIE” i jest w pięć minut uprzejma odpowiedź. A jak „NIE WIEM” to trafia do człowieka. Tak to będzie robione… Czytaj więcej »

Maciej
5 dni temu

Niestety Panie Macieju w każdym tego typu centrum usług wspólnych zarabia się minimalna,może w Warszawie więcej,ale większość tego typu miejsc,jest poza Warszawą.

Admin
4 dni temu
Reply to  Maciej

Tak, byłem kiedyś w takim miejscu, gdzieś pod Łodzią. Chyba to niedługo jednak zastąpi sztuczna inteligencja, ale nie wiem czy z opcją poprawy jakości obsługi użytkownika 😉

Xyz
5 dni temu

Macie problem. Pisze się karę za czyn i nie ma zmiłuj płacisz i potem się każe naprawić szkodę. Co do grosza każdemu nie naprawia to oddają 10 razy tego co nie naprawili. Jeśli trzeba yo 20 czy nawet 60. Ale takie zagrywki mają się nie opłacać

Admin
4 dni temu
Reply to  Xyz

Przede wszystkim jeśli na danym numerze klienta jest pierwsze drobne roszczenie (np. o 7 zł), to się po prostu uwzględnia i wypłaca, a nie dyskutuje z klientem, który może być pieniaczem i zrobić aferę na pół internetu o tych 7 zł. Jeśli to jest któreś z rzędu tego typu roszczenie, to oczywiście trzeba człowieka oduczyć takich zachowań (bo zapewne wyłudzacz). A po drugie – trzeba pisać do ludzi po ludzku. Bo jak nie rozumieją, to niektórzy uważają, to firma to robi specjalnie, żeby im pokazać, że są głupi albo żeby ich oszukać. Jak pismo musi mieć idiotyczną treść (co wynika… Czytaj więcej »

Hieronim
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Panie Redaktorze, przede wszystkim każda firma powinna umieć określić stan salda konta klienta na dowolny moment oraz wyjaśnić, z czego on wynika.
Bełkocik „chyba coś tam, coś tam” z automatu powinien interesować UOKiK.

Admin
4 dni temu
Reply to  Hieronim

No tak, powinna. Chyba, że przejęła inną firmę, która też miała bałagan w papierach 😉

Dawid
4 dni temu
Reply to  Hieronim

Dokładnie ale to standard, tym razem nie play inna firma. Mialem kiedys sytuacje, ze na regularnie oplacanym rachunku zaczęły pojawiac mi sie odsetki. Najpierw 2 grosze, zapłaciłem, uznalem ze moze się spozniłem nie będę tracił czasu dla 2 gr. Potem 14 groszy, potem 28. Uznalem, ze starczy. Pojechałem do siedziby to wyjaśnić. Mowie, ze od 3 miesiecy płace wszystko według stanu jaki widzę, nie mam negatywnego salda, a jednak co miesiac mam doliczane odsetki, co jest. Babka popatrzyła na wplatu i znalazl w lipcu 2018 zapłaciłem 30 lipca a płatność powinna byc do 11. Uznalem dziwne bo jest 2019 rok,… Czytaj więcej »

Tomasz
3 dni temu
Reply to  Dawid

Podobną historię miałem z Vectrą. Zaległości bo dodali opłatę 5 PLN, o której podobno poinformowali ale jednak nie poinformowali. Przy czym tę opłatę dodali poprzez zmianę warunków stałej promocji. Na tyle pokręcone, że zamiast tracić godziny czasu na dalsze wyjaśnianie to uregulowałem. Mimo tej akcji są nadal najtańsi u mnie… Ale od tego czasu grzecznie odmawiam zakupu lepszych pakietów czy dodatkowych usług.

Ara
4 dni temu
Reply to  Hieronim

Dosłownie ,firma stała się paskudnie nieuczciwą …
Mnie dopisują do konta kwoty z księżyca mimo dowodów prawidłowych wpłat ,w ich salonach są nieuczciwi sprzedający ,którzy odmawiają reklamacji ,po monitach listownych otrzymuje się nieuzasadnione pokrętne odpowiedzi ,a telefonicznie nawet nie warto próbować o ile nie chce się im coś dać za darmo … bo jeszcze ci dopiszą do konta …A kto chce uprawiać filantropię dla nie potrzebujących ,chyba ino obecny rząd względem obcych przybyszów 😡

Xyz
1 dzień temu
Reply to  Maciej Samcik

Nie trzeba mi tłumaczyć rozumiem. Mi chodziło o to że taki precedens nie może się opłacać zawsze i po sprawie. Z stąd karą i obowiązek naprawienia szkody a za każdy przypadek nie naprawienia szkody dodadkowa karą.
I po sprawie

Admin
1 dzień temu
Reply to  Xyz

Zgoda, nie może się opłacać

Rychu
5 dni temu

W branży kiedyś było pytanie: budujemy normalnie, czy dla faja?

Admin
4 dni temu
Reply to  Rychu

A co to znaczy „dla faja”?

Jacek
5 dni temu

Trzy miesiące nie mogłem się z dziadkami rozstać, bo im „zniknąłem w systemie”.

Admin
4 dni temu
Reply to  Jacek

Pojawiam się i znikam niczym Mister of America. To trochę tak, jak z długiem autora artykułu. Pojawiał się i znikał

Play utylizacja
4 dni temu

Jako były klient UPC, gdy Play przejął tą firmę zaczęły się regularne problemy z internetem światłowodowym. Utrata pakietów na pierwszym i kolejnym w trasie urządzeniu w ich własnej sieci sięga 80% i 100%. Adresy wedle WHOIS należą do nich, a obsługa Playa wali głupa, że nie mają żadnych problemów z usługą i widzą wszystkie parametry mojego routera jako poprawne. Na pytanie o to jakie parametry widzą, bo problem nie dotyczy ich routera zapada cisza 🙂
Nie chcę nawet myśleć jak kiepsko to musi wyglądać w przypadku telefonii komórkowej.

Admin
4 dni temu

U mnie w Play też niewesoło. W ofercie światłowód, ale dowozi może jedną trzecią prędkości. I mówią, że to mój router źle „rozwozi” internet po domu. Nie wiem czy mają rację czy nie, ale nie wykluczam tego, bo z drugiej strony – co by zyskiwali, gdyby cięli mi przed domem przepustowość? Chyba, że tną każdemu w okolicy i dzięki temu mogą mieć niższy koszt infrastruktury. Nie umiem tego pojąć, powiem szczerze.

Zbyszek
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

To akurat każdy operator na kosztach infrastruktury tak oszczędza, więc to nic dziwnego. Przykładowo jeśli w okolicy jest 10 abonentów z wykupionym łączem 1Gb to łącze z obłuskującego ich routera do internetu nie ma 10Gb, tylko np. 60% tego (mocno zależne od operatora i lokalizacji, więc to tylko przykład). I to się generalnie sprawdza, bo szansa, że wszyscy jednocześnie będą wykorzystywać 100% możliwości swojego łącza jest bardzo mała. Gorzej jak tych abonentów nie jest 10, tylko 100 bo dochodzą nowi, a nikt nie modernizuje łącza „w górę” do internetu. Co do Pana problemu to proponuję podłączyć na chwilę komputer/laptopa kabelkiem… Czytaj więcej »

Admin
4 dni temu
Reply to  Zbyszek

Dzięki za radę, przetestuję

Play utylizacja
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Zgadzam się z tą radą, w przypadku mojej umowy WiFi powinno zapewniać prędkość wartości 60% z tego co moglibyśmy mieć „po kablu”. Proponuję sobie zainstalować również program/komendę „mtr” na podstawie, której można przetestować ile i w którym miejscu ruchu sieciowego do adresu docelowego np: youtube.com tracimy wysyłane dane w postaci pakietów, co skutkuje dużo gorszym komfortem korzystania z internetu. Zobaczy Pan wtedy dokładnie adresy przez, które przechodzi kolejno cały ruch internetowy wychodzący z domowego routera wraz z informacjami diagnostycznymi dla każdego z nich dzięki czemu można udowodnić kłamstwo konsultantom w trakcie skargi/reklamacji. Proszę się także nie nabierać na rozwiązania w… Czytaj więcej »

Admin
4 dni temu

Dziękuję i też pozdrawiam!

Ara
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Dużo złośliwych napływowych zatrudnionych ,sprawdzone osobiście ,rozwalają kraj na wsze sposoby ,mają też lepkie rączki ,a rządziunio zrobił z nich nietykalną kastę 😡

Admin
3 dni temu
Reply to  Ara

Napływowi przeważnie są pracowici, a nie złośliwi, tak wynika z danych

who
4 dni temu

Co to za bzdury, zasadniczo autor to trochę średnio rozgarnięty gość. Przeanalizowałem profil kolegi na FB. Fakt kupna samochodu w firmie takiej jak Aaaauto już powinien Cię dyskwalifikować jako poważnego autora. Ja w przypadku Play nie zrobiłem nic oprócz odpisania na jeden z smsów w tej sprawie ” TAK” i nastąpiła korekta faktury po 2 miesiącach. Autorze, szkoda twego życia na pisanie do korpo firm, a potem takich artykułów.

marek
4 dni temu
Reply to  who

Już dobrze panie prezesie Play’a

Norbert
3 dni temu
Reply to  who

Masz dużo wolnego czasu i lubisz czytac reklamowe smski to odpowiedziałeś na jeden z nich, nie kazdy to robi i kazdy ma prawo oczekiwac ze nie bedzie musial sie przedzierać przez tone spamu żeby dotrzec do jednej waznej informacji. To wina firm ze tak poukladaly sobie komunikacje i to one ponoszą odpowiedzialnosc za to ze klienci nie czytają wiadomości od nich orzez to ze w 99,9% jest to niepotrzebny bełkot marketingowy. Ty jak slodki uroczy szczeniaczek siadasz i wstajesz na kazde skinienie korpiracji, sa ludzie ktorzy cenią sie bardziej i ich wymaganiom nalezy sprostać bo jak nie to tak to… Czytaj więcej »

Bartek nie poleca Play
4 dni temu

Ah Play zdecydowanie wie jak zadbać o emocjonujące przeżycia. Sam mógłbym taki Artykuł napisać o mojej batalii z nimi. Moja satysfakcja jednak finalnie była o wiele większa, bo przegrali sprawę sondową o, uwaga, niespełna 300 zł. Całość kosztowała ich przynajmniej 10 razy tyle, co chcieli wyłudzić od mnie.

Admin
4 dni temu

Ooo, proszę napisać mi więcej szczegółów na priv, ciekawi mnie czy finalnie spór sądowy z tego typu firmą ma sens finansowy. Jestem pod maciej.samcik@aubiektywnieofinansach.pl

Radek
4 dni temu

Jakie były pytania w tej sondzie? I kto mógł brać w niej udział?

Bartek nie poleca Play
4 dni temu
Reply to  Radek

[CENZURA-red]

Ivan
4 dni temu
Reply to  Radek

Też mnie ciekawi co to za sonda. Była ogólnodostępna, można było coś wygrać? 😜

Sylwia
4 dni temu

A mnie w styczniu play za UPC oddał 54 zł .

Admin
4 dni temu
Reply to  Sylwia

Super, czyli są i pozytywne doświadczenia

Emil
4 dni temu

Witam czytając komentarze widzę że nie jestem sam. W Play byłem od początku istnienia jednak szala goryczy się przelała po kilku odrzuconych reklamacjach usług czekałem aż ten koszmar się skończy [CENZURA-red, obraźliwe określenie]. Trzeba być prawnikiem zeby dać za nimi rady. Dziś jestem w innej sieci place niemal połowę mniej za 4 numery, TV i światłowód. Żebym cofnął czas to za te wszystkie lata a co najmniej kilka ostatnich zrobiłbym fajne wakacje rodzinie!

Grzegorz
4 dni temu

Zadzwonili ostatnio z tego powodu, zaoferowali 5 złotych zniżki, 72 zł zwrotu i kartę 150gb miesięcznie za darmo w zamian za podpisanie umowy na 24 miesiące. Mam teraz opcje bez zobowiązań i jakoś nie przekonuje mnie ta oferta w ogóle.

Admin
4 dni temu
Reply to  Grzegorz

No fakt, ja też w Orange od jakiegoś czasu mam już umowę bez zobowiązań i mniej więcej raz w miesiącu dzwonią z różnymi propozycjami, żeby mnie jednak uwięzić na dwa lata

Ivan
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

No to wycofać zgody marketingowe i po sprawie. Sam odwołałem i mam spokój.

Admin
3 dni temu
Reply to  Ivan

Jest to jakieś rozwiązanie. Aczkolwiek w mojej robocie zgody marketingowe warto wyrazić, bo to pozwala monitorować zachowanie przedstawicieli różnych firm

Hieronim
4 dni temu

Panie Redaktorze, doskonały tekst! To może jeszcze dodatkowa misja: ile artykułów Ustawy o o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym naruszył Play? 😉 Tak, niezrozumiała dla przeciętnego konsumenta korespondencja oraz pomijanie w odpowiedzi na reklamację niektórych wątków są również nieuczciwymi praktykami rynkowymi.

IRR
4 dni temu

Czy UOKiK nie powinien wymagać aby zwrot takich niesłusznie pobranych opłat odbywał się poprzez automatyczne pomniejszenie kwoty na fakturze? To załatwiłoby pewnie 90% zwrotów i pisma lub smsy trzeba by wysyłać tylko do pozostałych 10%.

Admin
4 dni temu
Reply to  IRR

W tym przypadku to dotyczy sprawy sprzed lat, spora część klientów nie musi już korzystać z usług tego operatora. I – jak rozumiem – stąd taka właśnie procedura. Gdyby rzecz dotyczyła jakiegoś przewinienia z poprzedniego miesiąca, to na pewno tak by było najprościej…

Paweł
4 dni temu

Heyah kiedyś naliczała zawsze za dużo. Po zgłoszeniu oddawali kasę, ale ileż można analizować wydatki i to zgłaszać. Ile osób tego nie robiło i Heyah za nic brało kasę?!

Admin
4 dni temu
Reply to  Paweł

Jaki prosty model biznesowy 😉

Martin
4 dni temu

Autor tego artykułu jest conajmniej uprzedzony. Przypominam, że kara ta została nałożona na UPC. Oczywiście, PLAY te zwroty realizuje, ale warto zauważyć kto okradał ludzi. Takie zakłamanie rzeczywistości powinno być karane. Termin zgłoszenia się po środki był wszystkim znany, a jednocześnie niejeden piśmak o tym trąbił. Setki ludzi zgłosiło się po zwrot, ale oczywiście takie jednostki jak autor będą płakały, że teraz nikt mu nie odda pieniędzy. Tu mowa o 7 złotych, a ludzie wyciągali z tego po ponad 500 zł.

Admin
4 dni temu
Reply to  Martin

Mnie się wydaje, że tu raczej nie chodzi o kwotę, tylko o styl komunikacji

Hieronim
4 dni temu
Reply to  Martin

Zaraz, zaraz, jeden ukradł, drugi nie chce oddać… Co do zasady, nie za bardzo widzę różnicę, hajsu jak nie było, tak nie ma

Janusz
4 dni temu

Play…bay bay

Marek
3 dni temu
Reply to  Janusz

Zatoka, zatoka? WTF?

Artur
4 dni temu

Ja miałem rozmowę z konsultantem odnośnie przedłużenia umowy. Udało mi się wynegocjować więcej 2x więcej GB w cenie mojego abonamentu. Na koniec zapropnował że może dorzucić mi za 10zł zegarek i za kolejne 10zł słuchawki. Dopytałem czy to jednorazowa opłata – otrzymałem informację że tak. Więc się zgodziłem, jakie zdziwienie miałem jak na kolejnej fakturze otrzymałem doliczone te 20zł co miesiąc, poza tym miałem włączony pakiet internetowy za 20zł. Czyli każda faktura +40zł, zgłosiłem sprawę i powołałem że że na rozmowie była umowa że to jednorazowa opłata ma być za gadżety. Po chyba 3 tygodniach otrzymałem informację że odsłuchali rozmowę… Czytaj więcej »

Admin
4 dni temu
Reply to  Artur

Dobrze, że przynajmniej posprzątali. Ale jak już robią cross-sell to powinni naprawdę uważać przy szkoleniu konsultantów. Chyba, że to było celowe. Wystarczy, że połowa klientów się nabierze i są finansowo do przodu. A drugiej połowie „tylko” oddadzą pieniądze. Gdyby musieli oddać 10-krotność tego, co zarobili poprzez wprowadzenie klientów w błąd, to by takie rzeczy się nie działy

Piotr
16 godzin temu
Reply to  Artur

No ja myślę, że tu nie było wprowadzenia w błąd. Opłata jest jednorazowa – do każdej faktury jest doliczana tylko raz 😀

Bogdan
4 dni temu

Też mam problemy z Play. Od lat, jeszcze w UPC, mam telefon stacjonarny w pakiecie. Po wymuszeniu wymiany dekodera (straszne badziewie w stosunku do dekodera UPC) i podpisaniu nowej umowy, dalej mam w pakiecie telefon stacjonarny, który od 16 listopada 2024 nie jest aktywny. Po dziesiątkach telefonów , rozmów z doradcami, obiecankami że już, że za tydzień itd. Po kosultacji z rzecznikiem praw konsumenta napisałem maila do Play z oświadczeniem że czekam do końca marca na uruchomienie telefonu stacjonarnego, jeśli to nie nastąpi, wypowiem umowę z Play z powodu nie dotrzymania warunków umowy, na podstawie artykułu 491 kodeksu cywilnego. A… Czytaj więcej »

Admin
4 dni temu
Reply to  Bogdan

Ojej, nie wiedziałem, że jeszcze można mieć telefon stacjonarny!

Admin
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

To znaczy – jak wynika z tego, co Pan pisze – nie wiadomo czy można, przynajmniej w Play 😉

Hieronim
4 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Zawsze można mieć telefon stacjonarny. Aaaa, Pan Redaktor pytał o telefon stacjonarny, z którego można wykonywać połączenia? 😂

Admin
4 dni temu
Reply to  Hieronim

Tak, taki działający. Niedziałający to nawet ja mam 😉

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu