Organizatorzy

Partnerzy

30 października 2024
Co zrobić, by płacenie było (nadal) bezpieczne, ale (bardziej) dostępne? Radziliśmy z finansistami, organizacjami społecznymi i nadzorcami rynku

Jak pogodzić bezpieczeństwo z dostępnością usług związanych z autentykacją klienta i autoryzacją płatności? We współczesnym świecie to coraz trudniejsze, bo usług jest coraz więcej, a technologia to broń obosieczna – jednym pomaga, zaś innych wyklucza. Podczas drugich warsztatów z cyklu „Dostępne Finanse” szukaliśmy rozwiązań, które sprawią, że usługi będą dostępne dla każdego, ale wciąż bezpieczne. Co uradziliśmy? Oto kilka subiektywnych spostrzeżeń

Dostępność w płatnościach bezgotówkowych. Jak zaprojektować stronę, by użytkownik mógł ją… usłyszeć? Czytniki ekranu i nie tylko

Dostępność w płatnościach bezgotówkowych to nowy, nakładany przez prawo obowiązek, a jej zapewnienie to żmudny proces, ale korzystając z doświadczeń innych, można istotnie ułatwić pracę projektantom i programistom. Jak zapewnić postrzegalność i kompatybilność usług bankowych? Co zrobić, by można było po stronie czy aplikacji nawigować za pomocą czytnika ekranu?

Identyfikacja klienta za pomocą palca, twarzy, oka. To szansa na większą dostępność usług. Jak banki używają biometrii, a jak by chciały to robić?

Biometria w bankowości to z jednej strony wielka szansa na przyspieszenie identyfikacji klienta, błyskawiczne zatwierdzanie transakcji i skuteczniejszą walkę z fraudami, a więc uczynienie bankowości bardziej wygodną i dostępną. Z drugiej strony – to też nowe wyzwania. Jak banki używają biometrii, a jak chciałyby to robić? 

Firmy finansowe muszą zmienić sposób myślenia o dostępności swoich usług. Rzecznik Finansowy zapowiada kodeks dobrych praktyk

Przepisy o dostępności usług są obszerne, ale operują dość szerokimi pojęciami. Banki i inne przedsiębiorstwa nie będą jednak musiały działać po omacku. Państwowe instytucje, które są odpowiedzialne za nadzór nad dostępnością usług finansowych planują opracować zestawy dobrych praktyk. Michał Sas, dyrektor w Biurze Rzecznika Finansowego zdradza, kiedy mogą one powstać i jak ta instytucja chce pomagać nadzorowanym firmom, zanim jeszcze przepisy zaczną obowiązywać

Co nam powiedziały pierwsze warsztaty w ramach akcji „Dostępne Finanse”? Burza mózgów o dostępności i… sporo konkretnych pomysłów!

W ramach akcji „Dostępne Finanse” organizujemy warsztaty z udziałem stowarzyszeń osób ze specjalnymi potrzebami i branży finansowej. Żebyśmy mogli się nawzajem wysłuchać i się od siebie uczyć. Za nami pierwszy taki warsztat. Będą następne. „Subiektywnie o Finansach” przystępuje też do programu Dostępność +

Internet jest jak coraz bardziej ekskluzywny klub. Im bardziej rozwijają się technologie, tym więcej osób nie umie wsiąść do tego pociągu. Powinien zwolnić?

Internet to coraz bardziej ekskluzywny klub. Postępująca w szalonym tempie digitalizacja sprawia, że coraz częściej do tego pociągu nie potrafią wsiąść wszyscy chętni. Nawet narzędzia, które mają w założeniach pomagać i zwiększać dostępność usług czy informacji, jeśli są źle zaprojektowane i tylko zwiększają wykluczenie cyfrowe.

Dostępność w placówkach bankowych to nie tylko podjazd dla wózków. Czy banki pamiętają o klientach o specjalnych potrzebach? Zbadał to Rzecznik Finansowy

O dostosowaniu usług do potrzeb osób z niepełnosprawnościami mówi się dużo. Ale czy równie wiele się robi? Biuro Rzecznika Finansowego zbadało, w jakim stopniu banki dbają o dostępność w placówkach bankowych. Stan przygotowań do wchodzących za rok przepisów pozostawia wiele do życzenia. Są jednak powody do tego, by mieć nadzieję na poprawę sytuacji

Nadchodzą „Dostępne Finanse”: już w przyszłym roku banki i płatności będą musiały zmienić się nie do poznania. Chcemy im pomóc

Z jednej strony nadchodzące unijne regulacje, z drugiej – rosnąca liczba usług finansowych oferowanych wyłącznie zdalnie, samoobsługowo, a z trzeciej – rosnąca w społeczeństwie liczba osób wymagających wsparcia lub finansowo wykluczonych. Banki i firmy finansowe będą musiały tak zmienić swoje usługi, żeby były one dostępne i bezpieczne dla wszystkich. Będziemy o tym opowiadać w akcji edukacyjnej „Dostępne Finanse”   

Dostępne finanse, czyli… co? Banki i firmy od płatności w blokach startowych. Jak idzie im znoszenie barier w dostępności usług?

Dostępne finanse od połowy roku będą już obowiązkowe. Jakie nadzieje wiążą z tym organizacje zrzeszające osoby z niepełnosprawnościami? Jak przygotowują się banki i firmy od płatności? Jakie przeczucia ma Rzecznik Finansowy, który będzie kontrolował finansistów pod względem jakości wprowadzanych procedur? Eksperci komentują

Wkrótce regulacje dotyczące dostępności w bankowości detalicznej: od kredytów hipotecznych po bankomaty. Czego może wymagać konsument?

W połowie przyszłego roku mają wejść w życie przepisy, które podniosą standardy dostępności usług i produktów w Unii Europejskiej. Obejmą także sektor finansowy. Czy banki i inne instytucje zdążą się przygotować? Jak daleko idą regulacje? Dostępność w bankowości detalicznej nie powinna jednak kojarzyć się wyłącznie z potrzebami osób z niepełnosprawnościami. Wymóg zrozumiałości czy postrzegalności może stać się ważnym uprawnieniem dla wszystkich konsumentów.

Opinie Partnerów

Wizytówki Partnerów

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu