24 września 2024

Notowania 11bit studios przepołowione, choć koszty produkcji „Frostpunk 2” już się zwróciły. Dlaczego ta długo wyczekiwana premiera mocno rozczarowała?

Notowania 11bit studios przepołowione, choć koszty produkcji „Frostpunk 2” już się zwróciły. Dlaczego ta długo wyczekiwana premiera mocno rozczarowała?

To jest niemała sztuka: stracić połowę wartości rynkowej w zaledwie pięć dni giełdowych! Taką „sztuczkę” pokazała właśnie swoim udziałowcom spółka gamingowa 11bit studios. Wydała grę „Frostpunk 2”, która w ciągu pierwszych trzech dni od premiery sprzedała się w ponad 350 000 sztuk i tym samym już zwróciły się koszty jej produkcji. Sukces? To skąd, do diaska, taka panika na notowaniach jednej z największych polskich spółek sektora gamedev?

Najpierw fakty, które niesamowicie bolą przede wszystkim akcjonariuszy 11bit studios, ale i fanów polskiego gamingu. W trakcie pięciu ostatnich sesji istniejąca od 2010 r. spółka straciła połowę wartości rynkowej. Jeszcze kilka dni temu była ona warta ponad 1,5 mld zł, dziś rynek wycenia ją na około 750 mln zł. A był czas, w połowie 2023 r., gdy spółka była warta nawet… 1,8 mld zł!

Zobacz również:

Premiera wyczekiwanej od kilku lat gry „Frostpunk 2” miała miejsce w piątek o godz. 19.00. Jednak już ostatnie sesje przed premierą były nerwowe dla posiadaczy akcji 11bit studios. Zarówno w środę, jak i w czwartek kurs spadał po ponad 7%. Czyżby ktoś coś przeczuwał lub wiedział? Na to wygląda, bo wcześniej sesja ze spadkiem notowań tej spółki o ponad 7% zdarzyła się ostatnio… 10 czerwca 2021 r. Ta zwiększona podaż akcji i liczba zleceń „sprzedaj” na pewno nie była przypadkowa.

Wycena rynkowa 11bit studios (mln zł)

Źródło: Stooq

„Frostpunk 2” to gra strategiczna typu survival polegająca na budowaniu miasta w świecie skutym lodem. Pierwsza jej odsłona, wydana w 2018 r., sprzedała się w ponad 5 mln egzemplarzy. Sprzedaż „Frostpunk 2” do poniedziałku 23 września do godz. 8.00 rano przekroczyła 350 000 sztuk, a łączne szacowane przychody ze sprzedaży przekroczyły nakłady na produkcję i marketing gry – podało 11 bit studios.

Budżet gry DM BDM szacował na 65 mln zł. Pierwsza część w ciągu pierwsze trzy dni sprzedała się w liczbie 250 000 sztuk, czyli pod tym względem kontynuacja okazała się lepsza. Skąd paniczna wyprzedaż akcji 11bit studios, skoro sprzedaż gry „Frostpunk 2” na pierwszy rzut oka nie wygląda źle?

Oto dlaczego „Frostpunk 2” zawiódł oczekiwania inwestorów

Giełda jest maszyną predykcyjną. Inwestorzy próbują przewidywać przyszłość, a już na pewno wyprzedzać z kupnem i sprzedażą innych. Notowania spółek giełdowych pokazują, co będzie działo się w przyszłości – rzadko kiedy są odwzorowaniem tego, co dzieje się obecnie, a już niezmiernie rzadko reagują np. na wyniki finansowe. Dlatego na giełdzie najważniejsze są oczekiwania. Właściwie w każdym momencie wycena danej spółki odzwierciedla oczekiwania rynku co do jej przyszłej sytuacji fundamentalnej i finansowej.

A jak wiadomo, nic nie boli tak, jak zawiedzione oczekiwania. „Frostpunk 2” zawiódł oczekiwania w zakresie ocen wystawianych przez graczy oraz w kwestii peaku ruchu na portalu Steam. Peak jak na razie wyniósł 35 500 graczy (w sobotę) i trend nie wskazuje na poprawę tego rekordu, choć warto poczekać z wnioskami na kolejny weekend. Co prawda historyczny peak pierwszej części wynosi 29 400 graczy, ale oczekiwania co do sequelu były większe. Np. analitycy Noble Securities prognozowali go na okolice 47 000 w trakcie pierwszego weekendu, a analitycy DM BDM – na 40 000 – 50 000.

Poza tym w ostatnich dniach w część pierwszą grywa od 6000 ludzi do 20 000 (w zależności od pory dnia), a w drugą od 11 000 graczy do 21 000, co właściwie pokazuje, że część pierwsza w jakiś sposób „kanibalizuje” część drugą. I nic już tu nie pomaga, nawet to, że peak „Frostpunka 2” jest o wiele wyższy, niż np. innego niezwykle popularnego tytułu „Final Fantasy XVI” (27 500 osób), który miał premierę 17 września. Oczekiwania nie zostały spełnione.

Liczba grających w grę „Frostpunk 2” na portalu Steam

Źródło: SteamDB.info

„Frostpunk 2” zawiódł również ocenami graczy (krytycy ocenili go bardzo dobrze). Na portalu Steam spadły one po premierze z 83% pozytywnych ocen do 71% (pierwsza część ma 91%), a wedle konsensusu analityków miały rosnąć. Na portalu MetaCritic gra ma ocenę 86/100 od krytyków oraz 7,7/10 od graczy, podczas gdy część pierwsza ma 84/100 i 8,3/10. Przed premierą analitycy DM BDM zakładali 83-85% ocen pozytywnych, analitycy Ipopemy ok. 80% a ci z Erste Securities okolice 85%.

Wedle graczy pierwsza część była jednak lepsza. Gracze generalnie chwalą wygląd graficzny części drugiej, ale uskarżają się na zbyt wysoki poziom trudności, nieczytelny interfejs, zbyt „sterylne” miasto. Można przeczytać wiele recenzji, które chwalą „Frostpunka 2”, bo jest generalnie udaną grą, ale wyrażają rozczarowanie tą grą jako kontynuacją „Frostpunka”. „To jest gra bez duszy” – żalą się fani pierwszej części. „Ja nie czuję, że mi zimno, jak gram. Brakuje mroźnej magii części pierwszej” – utyskują.

To dlatego pokrycie w ciągu zaledwie trzech pierwszych dni kosztów stworzenia „Frostpunka 2” przez przychody ze sprzedaży nie wywołuje euforii wśród inwestorów. A jeszcze weźmy pod uwagę, że spółka 11bit studios zastrzegła, iż szacunek dotyczący pierwszych trzech dni sprzedaży uwzględnia odroczone w czasie płatności z tytułu udostępnienia „Frostpunka 2” w usłudze Game Pass (Microsoft), a także część przychodów ze sprzedaży wersji deluxe gry przypadającą na zawarte w tej wersji trzy płatne DLC (przychody z tego źródła będą rozpoznawane w przyszłości, wraz z rynkowymi premierami kolejnych DLC).

Czytaj też: To miała być nasza światowa specjalność. Ale od kilku lat polski sektor gamedev tkwi w marazmie. Co się stało? Czy firmy gamingowe dostaną drugie życie?

Jaki jest potencjał sprzedażowy „Frostpunk 2” w długim terminie?

Pytanie także, czy ze sprzedażą „Frostpunka 2” jest naprawdę tak dobrze, jak zakładano? Na tzw. wish-listach widać 2 mln graczy, którzy zapewne zakupią grę przy pierwszej promocji cenowej. Część pierwsza sprzedała się w ponad 5 mln kopii w cyklu życia i w 1,4 mln kopii w pierwszych 12 miesiącach, więc baza fanów, którzy mogą wydać pieniądze, jest spora. „Frostpunk 2” ma zapowiedziane 3 DLC, na których 11bit studios być może jeszcze zarobi (jeśli będą płatne). Gra ma bezsprzecznie potencjał do generowania sprzedaży w długim terminie.

Pytanie jednak, czy spełni pokładane w niej nadzieje sprzedażowe. Analitycy Noble Securities optymistycznie zakładali sprzedaż w wysokości 1 mln kopii do końca 2024 r. i twierdzą, że jest to wciąż możliwe. Wskazują, że np. gra „Tekken 8” sprzedała się w 2 mln sztuk w ciągu trzech tygodni i potrzebowała 14 dni w TOP10 i 5 dni w TOP5 na portalu Steam. Na razie „Frostpunk 2” odnotował 7 dni w TOP10, z czego trzy dni w TOP5 – argumentuje analityk Noble Securities. Jednak dziś we wtorek 24 września „Frostpunk 2” jest już na 13 miejscu, czyli wypadł dość szybko poza pierwszą dziesiątkę

Równie optymistyczne oczekiwania co do sprzedaży mieli analitycy DM BDM. Zakładali, że w miesiąc od premiery sprzedaż wyniesie ok. 800 000 sztuk, a w całym 2024 r. mniej więcej 1,4 mln egzemplarzy. Sprzedaż w 12 miesięcy od premiery miała wynieść ok. 2 mln sztuk, a łącznie z ekwiwalentem GamePass około 2,5 mln szt. Oczekiwali informacji o zwrocie kosztów w poniedziałek-wtorek po premierze i tak się stało.

TOP 15 bestsellerów Steam

Źródło: Steamdb.info

Ipopema Securities spodziewa się, że „Frostpunk 2″ sprzeda się w mniejszej liczbie kopii w swoim cyklu życia niż część pierwsza i w 1,2 mln kopii w 12 miesięcy od premiery (czyli mniej o 200 000 niż część pierwsza). Dlatego analitycy tego brokera obniżyli rekomendację dla 11bit studios do „sprzedaj” z „trzymaj”, wyznaczając nową wartość godziwą na 430 zł.

Jaka jest cena zawiedzionych oczekiwań i utraty zaufania?

Jednak warto popaść na chwilkę w zadumę. Skoro w kilka dni rynek zabrał spółce 11bit studios połowę kapitalizacji, czyli około 750 mln zł, czy to możliwe, że jego reakcja dotyczy tylko jednej nieudanej – czy też raczej średnio udanej – premiery? „Frostpunk 2”, jak zakładali analitycy, miał się w kilka lat sprzedać w około 4,5-5 mln kopii, generując dla spółki około 430 mln zł przychodów.

Nominalnie to robi wrażenie, ale 11bit prowadzi także biznes wydawniczy i ma w pipelinie także dwa inne duże projekty. „Frostpunk 2” ma odpowiadać za ok. 30% przychodów 11bit studios w najbliższych latach, a przecież wiele wskazuje na to, że prognozy sprzedażowe zostaną (przynajmniej w dużej mierze) zrealizowane. Czyli finansowo 11bit studios raczej (mocno) nie ucierpi w stosunku do prognoz. Więc coś tutaj się nie klei, reakcja na średnio udaną premierę „Frostpunka 2” wygląda na mocno przesadzoną.

Prognozy sprzedażowe dla 11bit studios od DM BDM

Źródło: DM BDM (czerwiec 2024)

I tutaj dochodzimy do kolejnej kwestii. Zawiedzione oczekiwania w zakresie peaku i ocen graczy i wielki znak zapytania co do realizacji prognoz sprzedażowych powodują, że pojawiają się duże wątpliwości także do tego, czy 11bit studios „dowiezie” kolejne swoje dwa autorskie tytuły. A dokładnie: czy zrobi takie gry, które zadowolą graczy i sprzedadzą się zaskakująco dobrze.

Pamiętajmy: giełda patrzy w przyszłość, a rynek lubi pozytywne niespodzianki. Rynek prawdopodobnie ocenił po premierze „Frostpunka 2”, że 11bit studios będzie rozczarowywało graczy…

11bit studios pracuje nad jeszcze dwoma tytułami. Chodzi o grę „The Alters”, której premiera w wersji na PC oraz konsole Xbox Series X/S oraz PS5 planowana jest na jesień, oraz o grę „Projekt 8” (nazwa robocza), która ma się ukazać do końca 2025 r. W połowie 2024 r. łączne nakłady na „Frostpunk 2”, „The Alters” oraz „Projekt 8” wynosiły 155 mln zł, a mogą sięgnąć 160 mln zł (bez kosztów reklamy i marketingu). Pytanie, na jakie przychody przełożą się te wydatki.

„The Alters” to gra survivalowa, gdzie gracz kieruje kosmicznym górnikiem Janem Dolskim, który, aby przetrwać na niegościnnej planecie, musi stworzyć swoje klony. Obecnie zajmuje ona 46. miejsce na Steam Global Top Wishlist (skok o 19 pozycji od momentu udostępnienia), a jej demo było jednym z dwóch najbardziej popularnych na festiwalu dem Steam Next.

Recenzje dema „The Alters” są bardzo dobre, gracze doceniają unikalny miks różnych gatunków i stylów rozgrywki (survival, base building, social simulation), innowacyjny pomysł, głębię narracyjną, jakość grafiki. Według DM BDM łączny budżet gry ma sięgnąć około 50 mln zł (z marketingiem).

Podsumowując, po raz kolejny inwestorzy na własnej skórze, i na własnym portfelu, przekonali się, jak bardzo giełda patrzy w przyszłość. I dostali dowód na to, jak bardzo wrażliwy staje się rynek, gdy zawiedzione są jego oczekiwania. Nadzieje co do „Frostpunka 2” były wielkie, bo od kilku lat w polskim gamingu zapanował marazm, po niezbyt udanej premierze „Cyberpunka 2077”. I kolejny balonik został brutalnie przekłuty.

Wygląda na to, że polskiemu sektorowi gamedev coraz trudniej będzie odzyskać zaufanie inwestorów… Inna sprawa, że skoro paniczna reakcja na kursie 11bit studios wydaje się mimo wszystko przesadą, niewykluczone, że jest to okazja do zakupu akcji po atrakcyjnej – w długim terminie – cenie. Jak uważacie: 11bit studios jeszcze pokaże lwi pazur?

——————————-

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER „SUBIEKTYWNIE O ŚWI(E)CIE

Newsletter „Subiektywnie o Świ(e)cie i Technologiach” będziesz dostawać na swoją skrzynkę e-mail w każdy czwartek bladym świtem. Będzie to podsumowanie najważniejszych rzeczy, o których musisz wiedzieć ze świata wielkich finansów, banków centralnych, najpotężniejszych korporacji oraz nowych technologii.

Dzięki temu nie tylko dowiesz się, co się dzieje (to już wiesz z innych źródeł), ale też dlaczego się dzieje, jak może na Ciebie wpłynąć i dlaczego jest dla Ciebie ważne. Piszemy nasze newslettery zrozumiałym językiem, unikamy hermatycznych sformułowań i ekonomicznego, finansowego żargonu.

—————————————

POSŁUCHAJ PODCASTU „FINANSOWE SENSACJE TYGODNIA”

Podcast230. odcinek podcastu „Finansowe Sensacje Tygodnia” zacząłem od pytania z grubej rury: czy Polska może zbankrutować? Czy my już jesteśmy w jakimś ciemnym zaułku? W ciągu kilku tygodni się okaże którą ścieżką redukcji dziury budżetowej będziemy szli. Ale na pewno będziemy musieli więcej pożyczać. Po jakiej cenie? Co się będzie działo na świecie z ceną pieniądza, jak się będą zmieniały stopy procentowe? Kiedy spadną stopy procentowe w Polsce i jak bardzo? Czy budżet daje już znać, czym się będą różniły rządy nowej koalicji od poprzedników? O tym wszystkim Maciej Samcik rozmawia z Michałem Dybułą, głównym ekonomistą BNP Paribas Bank Polska. Podcastu można odsłuchać w Spotify, Google Podcast, Apple Podcast i na pięciu innych platformach podcastowych oraz pod tym linkiem.

W 229. odcinku „Finansowych Sensacji Tygodnia” wszystko stanęło na głowie. Zamiast rozmowy Samcika, to z Samcikiem rozmawiają. A konkretnie Natalia Tur, edukatorka i mediatorka rodzinna rozmawia z Maciejem Samcikiem o… pieniądzach. Bo nie tylko pieniądze w rodzinie są ważne, ale też rozmawianie o pieniądzach. Bez tego nie nauczymy naszych dzieci oszczędności i oszczędzania. A jak nasze dzieci nie nauczą się oszczędzania za młodu, to będą musiały się uczyć za dorosłości. Czyli wtedy, kiedy my się uczyliśmy, co – jak wiemy – jest bolesne. Jak ograniczyć ból? Zapraszamy do posłuchania!

Wszystkie podcasty znajdziesz w Spotify oraz na siedmiu innych platformach podcastowych, szukaj pod hasłem „Finansowe Sensacje Tygodnia”. W każdą środę nowy podcast!

—————————————

ZOBACZ WIDEOROZMOWY „SUBIEKTYWNIE O FINANSACH TV”

Na kanale „Subiektywnie o Finansach” w portalu społecznościowym YouTube rozmowy z mądrymi ludźmi oraz wideoporadniki edukacyjne i samcikowe wideofelietony o sprawach bieżących. Zapraszamy do obejrzenia oraz do komentowania, lajkowania oraz subskrybowania kanału!

Źródło okładki: 11bit studios

Subscribe
Powiadom o
35 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Wertuje
10 dni temu

, napisz lepiej czy kupować Intela teraz?

Admin
10 dni temu
Reply to  Wertuje

To zależy 😉

Paweł Jarczyk
10 dni temu

Fajna gra w XBOX game pass ultimate, dobrze się gra… więc steam peak niewymierny wskaźnik

Admin
10 dni temu
Reply to  Paweł Jarczyk

Zobaczymy. Podobno gra niezła, ale pytanie jakie zyski z niej są wliczone w ceny akcji

Maciej
8 dni temu
Reply to  Paweł Jarczyk

Dokładnie! Ja mam grę właśnie z game pass i mnie na Steam nie widać.

Jacek
10 dni temu

Nie można w całej analizie pomijać czynnika jakościowego gry – nierzadko bywa tak, że pomimo zaangażowania beta testerów po oficjalnej premierze tytułu klienci znajdą ileś dziur w całym i konieczne będą łaty.
Mam kolegę, który sporo gra, jednak potrafi zachować zimną krew i nie ulec przedwczesnej euforii. Praktykuje zasadę, że nowej grze należy dać trochę okrzepnąć i pozwolić wydawcy opublikować łaty.
I nie jest to przypadek jednostkowy, gdyż zdarza się, że po załataniu pierwotnej wersji zapisane w niej stany gry stają się niekompatybilne i zabawę trzeba zaczynać od początku.

Admin
9 dni temu
Reply to  Jacek

Jeśli gra jest dobra, to będzie się sprzedawała. Pytanie czy wycena firmy uwzględnia wyższe przychody z tego tytułu czy nie

Redrum
9 dni temu

CD Projekt pomimo naprawienia Cyberpunka i wydania wspaniałego dodatku Widmo wolności, jakoś nie powrócił do 400 PLN, które płacono za akcję przed premierą. Tu może być podobnie.

Admin
9 dni temu
Reply to  Redrum

Może tak być. Przy C/Z na poziomie 130 to to musiałby być hit globalny, żeby uzasadnić taką wycenę

Isentor
9 dni temu

Inwestorzy sprzedają udziały po wydaniu gry na górce wartości firmy. No szok i niedowierzanie xd

Admin
9 dni temu
Reply to  Isentor

Jeśli ta gra ma przez wiele lat zarabiać dziesiątki milionów to to nie jest takie oczywiste 😉

Admin
9 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Chociaż C/Z 130 to prawie jak NVIDIA mają, więc może rzeczywiście to napompowane jest 😉

Bartek
9 dni temu

Osobiście wydaję mi się, że 11bit nie zasłużył na tak niska wycenę. W przeciwieństwie do CD Projektu, komunikacja studia była bardzo klarowna i już dawno przed premierą było wiadomo, że to nie będzie ta sama gra co Frostpunk 1. Biorąc to pod uwagę, smutna jest reakcja graczy – większość negatywnych ocen nie wynika ze złej jakości gry tylko z tego że nie jest pierwszą częścią. Studio de facto zostało ukarane za kreatywność. Możliwe, że zniechęci developerów do wprowadzania ciekawych innowacji w przyszłości. Plus jest taki, że te początkowe oceny już raczej nie będą spadać, biorąc pod uwagę, że już wszyscy… Czytaj więcej »

Admin
8 dni temu
Reply to  Bartek

Dzięki za ciekawą opinię 😉

Bartek
8 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzisiaj oceny na Steamie już 73% 😉

Admin
8 dni temu
Reply to  Bartek

Auć

Bartek
8 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Czemu auć? Najniższa ocena to 71% od tego momentu w stosunkowo krótkim odstępie czasu mamy 2% wzrost.

Admin
8 dni temu
Reply to  Bartek

No, ale przy naprawdę dobrych grach to jest chyba powyżej 90%, prawda?

Bartek
8 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Oceny są dynamiczne. Jedna zła decyzja może spowodować review bombing, a na przykład pozytywna recenzja u streamera zalew pozytywnych opinii. W przypadku Frostpunka nie nazwał bym tego bombingiem bo ocena była by bliższa okolic 30- 50%. A jak pisałem we wcześniejszym komentarzu masowa krytyka osiagnela już swój szczyt i dopiero zaczniemy powoli dochodzić do realnej oceny gry. Co do stwierdzenia że naprawdę dobre gry mają powyżej 90% to się nie zgadzam, ale to już pewnie kwestia opinii 🙂

Admin
8 dni temu
Reply to  Bartek

Dzięki za wyjaśnienie, trzymamy zatem kciuki, żeby teraz już rosło. W końcu polski producent, polska gra, patriotyzm nakazuje kibicować 😉

Bartek
8 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

To nie kwestia patriotyzmu tylko obserwacji innych podobnych produktów i sytuacji 😉

Admin
8 dni temu
Reply to  Bartek

ech, a już się uwzniośliłem 😉

zbychu
8 dni temu

Gra jest po prostu nudna, technicznie niedopracowana, dywidendy niskie jeśli w ogóle będą i przekona tylko zapaleńców

Last edited 8 dni temu by zbychu
Rien
8 dni temu

Ja tam czekam do piątku na wypłatę i będzie kupowane, trzeba wspierać co polskie.

Last edited 8 dni temu by Rien
Admin
8 dni temu
Reply to  Rien

Prawdziwy patriota!

Redrum
8 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Prawdziwy patriota kupuje teraz Cyberpunk. Dodatek wypuszczony i gra załatana. Kupowanie gry na premierze to kiepski pomysł. Użytkownicy są kolejnymi testerami. Za to po dwóch – trzech latach gra jest przyjemnością.

Admin
8 dni temu
Reply to  Redrum

Dobrze, poczekam pięć lat z zakupem najnowszego hitu od 11bit 😉

piteson
8 dni temu

Inwestorzy nie myślą tak jak dziennikarze , i regułą jest że dobry inwestor sprzeda akcje na górce czyli tuż po premierze dobrej gry i tyle . Nie ma tu żadnej filozofii , że ktoś jest zawieszony słupkami , wykresami . Kiedyś trzeba zmonetyzowac inwestycje , a to jest najlepsza okazja .

Admin
8 dni temu
Reply to  piteson

No może…

Jarek
7 dni temu

Ta branża jest przegrzana. Całe mnóstwo świetnych tytułów trafi w pustkę, bo jest tego za dużo na rynku w stosunku do ilości graczy i ich czasu

Admin
6 dni temu
Reply to  Jarek

Słusznie, tutaj powinno się wyceniać nie pieniądze ze sprzedaży gier tylko czas zaangażowany przez graczy

erdwa
6 dni temu

A o panie to inwestować to trzeba w to co ludziom naprawdę potrzebne a nie w to co się ludziom chwilowo podoba 🙂 Gamedev to moda, showbusiness, rozrywka dla młodych ludzi. Dopóki takie spółki nie są wiodącymi dostawcami technologii informatycznych i nie przyczyniają się do rozwoju IT to ja akurat nie inwestuję w taki spółki i w fundusze, które przeważają takie rzeczy. tym bardziej że to w zasadzie firmy jednego produktu na kilka lat. To już wolałbym w biotechnologię zainwestować a nie gusta dzieciaków. Tam też ryzyko wtopy na projekcie olbrzymie, ale za to biznes znacznie bardziej rozwojowy. A tu?… Czytaj więcej »

Admin
6 dni temu
Reply to  erdwa

Fakt, to są producenci dość „nietrwałych” dóbr. Może powinni być wyceniani przy C/Z rzędu 3-4?

Darek
6 dni temu

Niech ktoś mi logicznie wytłumaczy, skąd kapitalizacja na poziomie 1,5 – 1,8 mld firemki, która wypuściła 2 w miarę chodliwe gry?

Admin
6 dni temu
Reply to  Darek

Pewnie z nadziei, że wypuści jeszcze ze dwie 😉

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu