11 czerwca 2019

Ubezpieczenie na życie ma być jak zupa Knorra: błyskawiczne. Hestia wręczyła swoim agentom nową broń. Ubezpieczą ci w kilka minut życie, zdrowie i dzieci

Ubezpieczenie na życie ma być jak zupa Knorra: błyskawiczne. Hestia wręczyła swoim agentom nową broń. Ubezpieczą ci w kilka minut życie, zdrowie i dzieci

Ergo Hestia, druga największa firma ubezpieczeniowa w Polsce, dotąd specjalizująca się głównie w ubezpieczaniu naszego majątku, pokazała dziś „internetową” polisę na życie, To ubezpieczenie, które można skonfigurować – z czterech klocków i trzech wariantów – zatwierdzić i wysłać klientowi w ciągu kilku minut. Polisą prostą i błyskawiczną jak zupa Krorra Hestia chce podbić serca klientów, a przede wszystkim… swoich agentów

Ergo Hestia to firma, która kojarzy się przede wszystkim z ubezpieczeniami majątkowymi – to popularny ubezpieczyciel samochodów, domów i mieszkań, sprzedawca ubezpieczeń podróżnych oraz duży gracz w ubezpieczeniach firm. Hestia obsługuje 3,5 mln klientów, z których – to jej chluba – 80% stanowią ci powracający i przedłużający polisy na kolejne lata.

Zobacz również:

W zeszłym roku Hestia osiągnęła rekordowe 6,1 mld zł tzw. przypisu składki i w ciągu ostatnich kilku lat rosła pod tym względem dwa razy szybciej, niż polski rynek ubezpieczeniowy (choć nadal rządzi PZU z przypisem składki 23,5 mld zł). Szefowie firmy uważają, że jedną z ważnych przyczyn są nowoczesne narzędzia, które firma dostarcza swoim agentom.

Największym „wodotryskiem” jest system iHestia, dzięki któremu agent może bardzo szybko „złożyć z klocków” i wystawić klientowi polisę korzystając wyłącznie z tabletu i dostępu do internetu. Polisa natychmiast pojawia się na internetowym koncie klienta. Ale w „stajni” Hestii są też inne nowinki – działa tutaj pierwsze w Polsce ubezpieczenie telematyczne (pod marką Yu!), sopocka firma była też liderem w udostępnianiu klientom samochodów zastępczych w modelu car-sharingu.

Teraz Ergo Hestia szykuje się do kolejnego dużego skoku. Dziś w ramach systemu iHestia debiutuje nowa polisa na życie, dzięki której agenci firmy będą mogli zaoferować dotychczasowym klientom uzupełnienie ochrony majątku o nowe elementy.

Czytaj też: Jak ubezpieczyć mieszkanie przez internet? Bądź jak ubezpieczeniowy Adam Słodowy

Polisa na życie jak zupa Knorra, ma być błyskawiczna

Polisa – podobnie jak ubezpieczenia majątkowe sprzedawane w ramach systemu iHestia – jest zbudowana na zasadzie prostej macierzy. Są w niej cztery elementy: ubezpieczenie na życie (rodzina po śmierci ubezpieczonego może dostać do 4 mln zł), ubezpieczenie od nieszczęśliwego wypadku i uszkodzenia ciała, ubezpieczenie od ciężkiej choroby oraz ubezpieczenie dziecka (ma być konkurencją dla ubogich polis szkolnych).

Każdy z tych czterech „klocków” ma trzy warianty, od jednogwiazdkowego (wersja podstawowa) do trzygwiazdkowego (wysokie sumy ubezpieczenia i szeroki zakres). Ceny poszczególnych wariantów są podobno – tak zapewniają szefowie Ergo Hestii – ustawione na takim poziomie, że ciężko znaleźć na rynku ubezpieczenie życiowe oferowane na lepszych warunkach. Przetestujemy, sprawdzimy i damy Wam znać czy w Hestii nie przesadzają.

Do tej prostej macierzy klient może dodać polisę Best Doctors, oferującą możliwość otrzymania do 2 mln zł na leczenie ciężkiej choroby za granicą. Ten dodatek już od jakiegoś czasu dorzucają do swoich polis Allianz i Axa.

Ale największym killerem nowych polis życiowych Hestii ma być ultraprosty sposób ich sprzedawania. Podczas debiutanckiej konferencji w gdańskim Teatrze Szekspirowskim (szefowie firmy prezentowali swoim agentom z całej Polski jak to działa.

Dane klientów automatycznie zaciągają się z bazy „majątkowej”, skonfigurowanie ochrony zajmuje góra kilkadziesiąt sekund (wpisuje się dwa-trzy parametry w ramach wybranego wariantu), ankieta medyczna jest ograniczona do minimum i podobno personalizowana, a akceptacja polisy następuje błyskawicznie, bo bez udziału człowieka, na podstawie algorytmów „obrabianych” przez komputery. Do wystawienia przez agenta polisy wartej do 750.000 zł nie potrzeba też żadnej „kontrasygnaty” pracowników Hestii.

Czytaj też: Tego jeszcze nie było. Ubezpieczyciel zadba o to, żebyś uprzedził ciężką chorobę. Zapłaci za twoje… testy genetyczne

Ubezpieczenie na życie. Po prostu, po ludzku

Do wystawienia polisy nie są potrzebne papiery, jeśli klient ma w Hestii iKonto, to zarówno oferta polisy, jak i sama polisa – po jej zatwierdzeniu jednym klikiem – po prostu pojawia się w wersji elektronicznej na tym iKoncie (klient może ją sobie wydrukować albo zachować w formie wirtualnej). Jeśli klient nie ma iKonta, to trzeba wydrukować jednostronicowy dokument polisy i odebrać jeden podpis od klienta. That’s all.

W Hestii przekonują, że starali się doprowadzić proces konfigurowania i sprzedawania polis na życie do perfekcji, żeby przekonać agentów – specjalizujących się głównie w ubezpieczaniu majątku – że dorzucenie klientom ochrony na życie nie jest ani trudne, ani skomplikowane. Celem jest, by jak największa część z już obecnych klientów majątkowych Hestii kupiła w tej firmie również ubezpieczenie na życie.

Z tego też powodu Hestia nie miesza w polisę na życie żadnych dodatkowych funkcji, np. oszczędzania lub inwestowania. Część konkurentów razem z ubezpieczeniem na życie wciąż sprzedaje plany gromadzenia pieniędzy na przyszłość (w ramach tzw. funduszy UFK). Hestia nie idzie tą drogą, koncentrując się na czystych i prostych do ogarnięcia umysłem (zarówno umysłem agentów, jak i klientów) polisach chroniących życie i zdrowie oraz ułatwiających leczenie, gdyby ze zdrowiem stało się coś niedobrego.

Czytaj też: Tego jeszcze nie było. PZU chce za darmo (!) ubezpieczyć wszystkie dzieci w Polsce na wakacje. Ale czy na pewno za darmo?

Polisa do poskładania w dwie minuty, ale klient lepiej niech sam jej nie dotyka

W jednym Hestia pozostaje tradycyjna – nie pozwala klientom konfigurować i kupować tych polis samodzielnie. Wciąż potrzebny jest agent, który kliknie, poprzesuwa klocki, zatwierdzi i przytuli klienta do piersi (oraz zainkasuje prowizję). Ubezpieczyciele – nie tylko ci z Hestii – przekonują, że polisy na życie to nie jest produkt, który nadawałby się do klasycznej sprzedaży internetowej.

Powody są dwa. Po pierwsze mało który klient ma tyle wewnętrznej motywacji, by chcieć go kupić bez pomocy agenta. A po drugie podobno mało który klient tak naprawdę potrafiłby samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie wariant. Część klientów, kupując ochronę życia i zdrowia samodzielnie, mogłaby wręcz paść ofiarą „automissellingu”.

Pytanie brzmi: czy agenci specjalizujący się od lat w ubezpieczeniach majątkowych będą chcieli „przestawić zwrotnicę” i z równą skutecznością sprzedawać polisy na życie. Bardzo mało jest na polskim rynku przypadków, w których to się udało. Podobnie zresztą jak pocztowcy nie palą się do sprzedawania kredytów i ubezpieczeń, a pracownicy salonów telekomunikacyjnych – do zakładania klientom kont bankowych.

Czytaj też: Masz dość polskiej służby zdrowia? Ta polisa od Lloyd’s otwiera przed tobą drzwi do najlepszych prywatnych klinik. Ile kosztuje taki luksus?

Jeśli jednak komuś miałoby się udać połączyć kompetencje ubezpieczania majątku, zdrowia i życia pod jednym „dachem”, to agenci Hestii wydają się być dobrym „obiektem” takiego eksperymentu. Dzięki rozwiniętym technologicznie procesom sprzedażowym Hestia ma znacznie lepszy wskaźnik „upolisowienia” klientów, niż konkurencja. Kilka lat temu na jednego klienta Hestii przypadały cztery produkty, a teraz już sześć. To zapewne po części zasługa systemu, który pozwala szybko, wygodnie i przejrzyście pokazać i zaoferować klientowi polisy budowane z klocków.

Ze statystyk ujawnionych przez Hestię podczas debiutu nowych polis na życie wynika, że np. połowa klientów kupuje samochodowe OC w wariantach bardziej rozbudowanych, a w przypadku polis wypadkowych jest to nawet 60%.

Jeśli już dziś agenci Hestii nie mają problemu ze sprzedawaniem klientom wielu polis naraz i przekonywaniem ich do wyłożenia dodatkowych pieniędzy na lepszą ochronę, to być może dosprzedanie klientom polisy na życie, chroniącej przed skutkami nieszczęśliwego wypadku lub ciężkiej choroby i zapewniającej dostęp do najlepszych prywatnych lekarzy w razie poważnego zachowania to będzie dla nich pikuś. Pan Pikuś, ale inny niż ten z Avivy, która – nota bene – jest pod względem rozwoju technologicznego jednym z najpoważniejszych konkurentów Hestii ;-).

Subscribe
Powiadom o
16 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
nieklienthestii
4 lat temu

No i po co to całe marketingowe kłamstwo? Naprawdę w 21 wieku ktoś ma uwierzyć że jest za głupi żeby przez internet dobrowolnie ubezpieczyć się tylko od tych ryzyk od których potrzebuje się chronić? Przecież to obleśna ściema, która zapewne ma na celu tylko dołożenie prowizji agentom, którzy chyba narzekają, że za mało u Hestii zarabiają, i może wyłączność im się nie opłaca, to sobie przejdą do konkurencji, gdzie za płacą więcej prowizji. ZROZUMCIE: To są ubezpieczenia 100% dobrowolne, sam decyduję czy kupię, co kupię i gdzie kupię. A co gorsza, bardzo drogie. Więc każdy procent zbędnej prowizji ogranicza tak… Czytaj więcej »

4 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Żadna z tych firm jednak nie spróbowała modelu „hybrydowego” w którym po rozmowie sprzedażowo-promocyjnej z agentem Klient dostaje token/login/cokolwiek co pozwoli mu przemyśleć temat i samodzielnie kupić (np. po konsultacji z rodziną) to co naprawdę chce. Dlaczego model nie może wykorzystać zarówno rozwoju technologii jak i postaw Klienta (który chce być poinformowany, świadomy ale i samodzielny?). A może krok dalej? I danie Klientowi możliwości zadecydowania o ekstra % (poza płatną przez ZU) dla agenta za dobrą informację, promocję i obsługę? ?

Marek
4 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Nie widze problemu aby Hestia ten nowy „wpanialy” system udostepnila tez online, abym mogl sobie wybrac (wg mnie) najkorzystniejsze dla siebie ubezpieczenie. Jesli jest on tak prosty i intuicyjny to na pewno sobie z nim poradze 🙂 A tak nic na mnie nie zarobia. Nie mam czasu aby jechac gdzies i marnowac czas, tylko po to aby Pani/Pan agent czytali mi informacje z broszurek ktore otrzymali z Sopotu…

Marek
4 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Dojezdzaja… ale chyba klientow 😉

Marek
4 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

🙂 Niedlugo aby wejsc na ich (i innych ubezpieczycieli) strone internetowa bede potrzebowal wsparcia i/lub zezwolenia Agenta 🙂

Marek
4 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

I tutaj się zgadzam z Panem w 123% 🙂 Sam korzystam z pomocy agenta, który od lat pomaga mi przy moich ubezpieczeniach na mieszkanie, życie, zdrowotnych czy przy wykupie polis turystycznych. Agenta ubezpieczeniowego nie da się „wykluczyć”. Oni są potrzebni. Szczególnie tacy którzy oferują ubezpieczenia z kilku towarzystw. W moim przypadku jest tak właśnie. Nie muszę porównywać wszystkich dostępnych na rynku ofert. Robi to za mnie agent, który zna mnie od lat i zna moje preferencje (jeśli chodzi o zakres ubezpieczenia i ile jestem gotowy za nie zapłacić). Robi wstępne rozeznanie na które nie musze tracić czasu. Management Hestii chce… Czytaj więcej »

Arek
4 lat temu
Reply to  Marek

Akurat system ERGO Hedstii – iHestia jest dostępny online, nigdzie nie trzeba jechać, agent też nigdzie nie musi jechać, nie trzeba żadnych pieczątek, druków itp. Klient może wyszukać wybranego agenta, który po analizie potrzeb *wymóg ustawowy) przedstawi mu ofertę i wyśle propozycję ubezpieczenia w systemie. Klient może wybierać pomiędzy różnymi wariantami.
Po akceptacji oferty w iHestii wystarczy opłacić polisę on-line i dalej wszystkie dokumenty, ew. szkody itd. zgłasza się samemu w systemie, bez potrzeby „jeżdżenia”. Technologia jest już tutaj b. mocno zaangażowana, a agent ma doradzić, bo klient wie czego chce, ale nie wie, czego potrzebuje…

Marek
4 lat temu
Reply to  Arek

Tylko dlaczego musze zakladac najpierw konto aby poznac oferte? Podawac moje dane?

Arek
4 lat temu
Reply to  Marek

Chciałbym zobaczyć system – również direct – który przedstawi ofertę bez podawania danych. To podstawa do obliczenia ryzyka…
Nie ma konieczności zakładania konta, ale… wtedy trzeba się przejechać – albo klient, albo agent. Niestety nie da się zjeść ciastko i mieć ciastko…

anonymous
4 lat temu

Przecież samo czytanie i zrozumienie OWU to co najmniej kilkanaście godzin wyjęte z życiorysu. Gdzie tu błyskawiczność?

mko
4 lat temu
Reply to  anonymous

Słuszna racja 😉 naszemy Gospidarzowi chyba się zapomniało, że przed podpisaniem warto przeczytać conieco. Chyba, że szykuje sobie „klientów” na interwencje za 2-3 lata, jak pierwsi ubezpieczeni rozczarują się przy wyplacie odszkodowania i będą szukali pomocy u pana Macieja. 😉

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu