250 zł na zakupy w Biedronce, szansa na smartfona i ćwierć bańki. Citi Handlowy promuje kartę kredytową. Warto?

250 zł na zakupy w Biedronce, szansa na smartfona i ćwierć bańki. Citi Handlowy promuje kartę kredytową. Warto?

Citi Handlowy chce sprzedać więcej kart kredytowych Citi Simplicity. Wabikiem jest 250 zł w postaci vouchera na zakupy w Biedronce oraz szansa na zdobycie smartfona lub 250 tys. zł w konkursie na najlepsze hasło reklamujące tę kartę kredytową

Na początku lipca Citi Handlowy zmodyfikował ofertę swojego głównego konta Citi Priority. Konto i karta są bezwarunkowo bezpłatne. Bank dorzuca limit w koncie z 7-dniowym okresem bez odsetek. Darmowe mogą być też wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce. Warunek? Klient musi wyrazić zgody marketingowe, czyli pozwolić bankowi na wysyłanie e-mailem bądź SMS-em reklam o nowych produktach i usługach. Więcej o promocji konta Citi Priority pisałem w tym tekście.

Zobacz również:

To typowa kampania, która ma przyciągnąć nowych klientów. Konto na takich warunkach mogą bowiem założyć tylko osoby, które po 1 stycznia 2017 r. nie korzystały w banku z żadnego produktu.

Nie minął miesiąc, a Citi Handlowy rusza z kolejną ofensywą – promocją karty kredytowej. Wabikiem jest gwarantowane 250 zł oraz szansa na wygraną w konkursie.

Przeczytaj też: Dla nowych klientów wprowadzają konto za zero. Dla „starych” – nowe opłaty. I włączają im domyślnie płatne usługi

Przeczytaj też: UOKiK karci banki za tzw. trwały nośnik, a ich klientów skazuje na listy papierowe. Bo papier urzędnika nie drażni

Karta Citi bez opłat, ale drogo za granicą

Zanim przejdę do konkursu, kilka słów o samej karcie kredytowej Citi Simplicity. Działa w systemie MasterCard. To jedyna karta kredytowa z oferty Citi, przy której nie ma opłaty rocznej. Pozostałe karty kosztują od 96 do 1000 zł rocznie.

Oprocentowanie tej karty jest typowe dla „kredytówek” – 10 proc. w skali roku, czyli zgodnie z prawem stawka maksymalna . Okres bezodsetkowy – 56 dni. Do karty podpięty jest program Citi Specials, czyli system zniżek na zakupy w wybranych sklepach oraz możliwość zbierania punktów i wymiany ich na nagrody.

Jeśli ktoś zdecyduje się na tę kartę, powinien zwrócić uwagę na koszty płacenia za granicą. Tanio nie jest. Płacąc kartą np. w strefie euro, transakcja zostanie przewalutowana na złotówki po kursie organizacji płatniczej, czyli w tym przypadku MasterCarda, ale od tej kwoty bank dolicza jeszcze 5,8 proc. prowizji. Sporo.

Warto też wspomnieć, że w marcu Citi Handlowy nieco pomieszał w karcianej tabeli opłat i prowizji. W przypadku karty Citi Simplicity wprowadził 5-złotową opłatę za naklejkę zbliżeniową, czyli minikartę, którą można przykleić np. do smartfona. Ale oczywiście nie trzeba o taką naklejkę wnioskować.

Nie trzeba mieć też karty dodatkowej, która od marca kosztuje 4 zł miesięcznie. Citi wprowadził też 20-złotową opłatę za… nadpłatę. Chodzi o sytuację, kiedy na rachunek karty wpłacimy więcej niż wynosi przyznany limit. Prowizja zostanie pobrana, jeśli ta nadpłata wyniesie co najmniej 200 zł.

Chcesz rozmawiać z konsultantem? Płać 6 zł

Trzeba też uważać na telefoniczną obsługę CitiPhone. Opłata za możliwość załatwiania spraw przez telefon wynosi aż 6 zł. Jeśli ktoś nie korzysta z CitiPhone, warto z usługi zrezygnować. Na początku tego roku Citi Handlowy wprowadził analogiczną opłatę dla posiadaczy kont osobistych. Jeśli macie w Citi zarówno kartę, jak i konto, za korzystanie z CitiPhone bank policzy sobie podwójnie, czyli aż 12 zł miesięcznie. Usługę trzeba wyłączyć oddzielnie dla karty i konta.

Przeczytaj też: Co jest nie tak z piękną Szwajcarią? Bank otworzy konto we frankach, ale karty do niego nie wyda. Dlaczego?

Właśnie taki produkt Citi chce nam sprzedać. Wabikiem jest konkurs, w którym do wygrania jest „pół bańki”. Nagrodą gwarantowaną jest 250 zł, ale nie w gotówce, a formie vouchera na zakupy… w Biedronce.

Furtką do 250 zł jest aktywowanie karty w bankowości internetowej Citibanku oraz wydanie kartą co najmniej 1 tys. zł do 1 października tego roku. Może to być wiele płatności w różnej wysokości. Liczy się suma wydatków. Wtedy bank przekaże wspomniany voucher, który od tego momentu będzie ważny tylko pół roku.

Zgody marketingowe dla banku i jego partnerów

To jednak nie jedyne warunki zgarnięcia bonu. Podobnie jak w przypadku promocji konta Citi Priority, trzeba przekazać bankowi tzw. zgody marketingowe. Problem w tym, że nie tylko bank będzie mógł nas bombardować ofertami handlowymi, ale również „podmioty z nim współpracujące”. Kto konkretnie? Tego bank nie zdradza.

W regulaminie jest też zapis, że klient daje zgody marketingowe również wtedy, gdy umowa nie dojdzie do skutku. Przedziwny warunek. Załóżmy, że składam wniosek o kartę, bank go odrzuca, bo np. nie mam zdolności kredytowej, w tym momencie moje drogi z bankiem się rozchodzą, ale na podstawie wcześniej wyrażonej zgody nadal może mi wysyłać oferty handlowe. Bank i jego partnerzy, nie zapominajmy.

Jeśli znajdziecie się w takiej sytuacji, a nie życzycie sobie wciskania reklam, warto takie zgody wycofać. Warto to też zrobić, gdy za jakiś czas zrezygnujecie z karty. Bo zgodnie z regulaminem, zgody marketingowe są aktywne również… po rozwiązaniu umowy.

Z karty można zrezygnować w każdej chwili, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Zamykając kartę trzeba oczywiście spłacić wykorzystany limit Ale żeby zgarnąć voucher oraz ewentualnie nagrodę w konkursie, karta musi być aktywna.

Przeczytaj też: Najwięcej kont osobistych prowadzi PKO BP. Ale jak nazywa się najpopularniejszy rachunek w Polsce? Zaskakujące!

Przeczytaj też: Żubr zmienia się czasem. Wyrzuca Eurokonto na śmietnik! A w zamian… „Konto Przekorzystne”

Ćwierć miliona za najlepsze hasło reklamowe

A co chodzi z konkursem? Zasady są proste. Trzeba wymyślić hasło (na maksymalnie 160 znaków) reklamujące kartę kredytową Citi Simplicity. Najlepsze hasła wybiorą pracownicy banku.

Warunki wzięcia udziału w konkursie są takie same, jak te, które uprawniają do odbioru vouchera na zakupy.

Twórca najlepszego hasła zgranie aż 250 tys. zł. Poza tym jury przyzna 200 wyróżnień. Nagrodą za wyróżnione hasło jest smartfon Samsung  Galaxy A6 Dual  2018.  Wynik konkursu zostanie rozstrzygnięty w połowie grudnia, a jego wynik podany w styczniu 2019 r.

Podobnie jak promocja konta City Priority, również karciana kampania skierowana jest do nowych klientów. Mogą z niej skorzystać osoby, które od stycznia 2015 r. nie miały w Citi głównej karty kredytowej. Wynika z tego, że po kartę w pakiecie z konkursem mogą sięgnąć również obecni klienci banku, którzy korzystają np. tylko z konta.

Subscribe
Powiadom o
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Michał
5 lat temu

wszędzie teraz dają za darmo i jeszcze dodają pieniądze na koncie lub karcie. po jakiś czasie sobie to odbiją. tak jest i tak będzie.

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu