28 czerwca 2023

Allegro ma wszystko pod kontrolą? Niekoniecznie. Wszystko.pl wchodzi do gry: zero prowizji, sprawdzeni sprzedawcy, wygodna obsługa. Czy to się uda?

Allegro ma wszystko pod kontrolą? Niekoniecznie. Wszystko.pl wchodzi do gry: zero prowizji, sprawdzeni sprzedawcy, wygodna obsługa. Czy to się uda?

Allegro jest liderem zakupów internetowych w Polsce i pokonało już kilku potężnych konkurentów. Ale do gry wchodzi Comarch ze sklepem o wiele mówiącej nazwie: Wszystko.pl. Ma być wygodnie, tanio i przyjemnie, zarówno dla klientów, jak i dla sprzedawców. A jak będzie? Czy Wszystko.pl ma potencjał, aby powalczyć z Allegro? Jak wygląda rynek e-commerce w Polsce? Na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych? Recenzuję!

Zobacz również:

Na debiut Wszystko.pl branża e-commerce czekała już jakiś czas. Pomysłodawcą i właścicielem tego projektu jest firma Comarch (założona przez Janusza Filipiaka, od ponad 30 lat dostarcza systemy informatyczne na świecie). Będzie to zupełnie nowy marketplace, który kusi sprzedawców brakiem opłat i prowizji. Oficjalny start serwisu zaplanowano na 29 czerwca.

Comarch rzuca wyzwanie Allegro. Przed Wami: Wszystko.pl!

Platforma była budowana stopniowo. Najpierw uruchomiono wersję testową, w której mogli zarejestrować się tylko sprzedawcy, a panel kupującego był dostępny wyłącznie dla pracowników firmy. Następnie powstała wersja beta, w której sprzedawcy zyskali dostęp do portalu także z perspektywy testowej grupy klientów i mogli robić zakupy. Wreszcie, na 29 czerwca, zaplanowano premierę Wszystko.pl dla konsumentów.

Rozpoczął się proces budowy marki (ciągle wiele osób nawet jej nie zna). Niedawno w internecie pojawiły się pierwsze banery i reklamy (m.in. takie jak poniższy).

Wszystko.pl rusza 29 czerwca
Wszystko.pl rusza 29 czerwca – przykładowa reklama

Comarch ze swoją platformą na pewno chciałby zamieszać na polskim rynku e-commerce. Na początek firma zachęca sprzedawców do rejestracji i obiecuje, że nie będzie pobierać prowizji od sprzedaży ani opłat za konto i wystawianie ofert. Comarch zapewnił także, że nie otworzy na platformie własnego sklepu (co np. bardzo denerwuje sprzedających na Allegro i Amazonie), bo taki sklep własny właściciela konkuruje ze sprzedawcami – klientami serwisu.

Czy Allegro, które jest głównym konkurentem dla Wszystko.pl, ma się czego obawiać? Na razie kurs akcji Allegro nie zareagował gwałtownie. Wręcz przeciwnie – od jakiegoś czasu widoczny jest trend wzrostowy, a korektę widzimy dopiero od jakiegoś miesiąca. Plany Comarchu związane z Wszystko.pl były znane już od dawna i inwestorzy prawdopodobnie czekają na rozwój sytuacji.

Kurs Allegro po zapowiedzi Wszystko.pl
Kurs akcji Allegro po zapowiedzi startu Wszystko.pl

Czytaj też: Zakupy na Allegro: na co zwrócić uwagę, aby nie dać się wyrolować? Sprzedający nie są święci. Na co narzekają kupujący? Zapytałem i nie mogę uwierzyć

Rynek e-commerce w Polsce rośnie i będzie rósł

Platforma Wszystko.pl nie jest pierwszym marketplacem, który próbuje podbić polski rynek zakupów internetowych. W zasadzie trudno się dziwić, bo wartość tego rynku stale rośnie. W 2021 r. był on wart 92 mld zł i stanowił 12,9% ogółu sprzedaży detalicznej. W 2027 r. ma to być odpowiednio 187 mld zł i 17%. Liczba konsumentów internetowych ma się zwiększyć z 17,1 mln osób do 20,6 mln osób (dane Strategy& Polska).

 

Mniej więcej połowę tej wartości stanowią zakupy w ramach platform sprzedażowych (tzw. marketplace). Dlaczego wybieramy takie platformy?

Po pierwsze, bezpieczeństwo. Ciągle odczuwamy pewną obawę związaną z zakupami (szczególnie droższych rzeczy) w internecie, a platformy sprzedażowe niejako gwarantują nam bezpieczeństwo (znana marka, zweryfikowani sprzedawcy, programy ochrony kupujących, bezpieczne formy płatności).

Po drugie, oszczędność czasu. Zakupy internetowe muszą być szybkie i wygodne. Powstała nawet specjalna nazwa, która to określa – q-commerce. To określenie zakupów internetowych, które kładą nacisk na wygodę użytkowników. W rezultacie oczekujemy (i paltformy handlowe nam to zapewniają) błyskawicznej możliwości porównania ofert oraz szybkiej (nawet kilkugodzinnej) i darmowej dostawy (i ewentualnego zwrotu) za pośrednictwem automatu paczkowego.

Po trzecie, bogata oferta i przystępna cena. Na platformach sprzedażowych możemy kupić niemal wszystko. Dzięki temu cały proces jest wygodny: wrzucamy do koszyka różne potrzebne produkty od kilku sprzedawców, całość opłacamy w jednej transakcji (już zapisaną kartą) i odbieramy paczki z zapisanego adresu. Nie tracimy czasu na każdorazowe porównywanie sklepów internetowych.

Czytaj też: Koniec z udawanymi promocjami i podwyższaniem cen „w locie”? Omnibus ruszył na pomoc konsumentom. Co na to sklepy? Poszedłem za zakupy i…

Allegro jest królem platform sprzedażowych w Polsce

Najbardziej znaną platformą handlową w Polsce jest oczywiście Allegro. Jest to jedna z najsilniejszych marek w Polsce, niemal synonim handlu internetowego i często pierwsza strona internetowa, którą otwieramy w celu zrobienia zakupów.

Potwierdzają to też ich wyniki finansowe. Na koniec 2022 roku Allegro mogło się pochwalić liczbą ponad 14 mln aktywnych kupujących (unikalne konta z co najmniej jednym dokonanym zakupem, +4,2% r/r). Stale rośnie też łączna wartość sprzedanych produktów (GMV), która w 2022 r. wyniosła 49,4 mld zł i była wyższa o 15,9% niż rok wcześniej (co oczywiście w dużej mierze jest „zasługą” inflacji).

Sprzedaż na Allegro a wyniki finansowe
Allegro a wyniki finansowe

Tam gdzie są duże pieniądze, tam zawsze znajdą się także chętni na podział tortu. Dlatego też od dawna polskie i zagraniczne firmy próbują rzucić wyzwanie Allegro. Pierwszym głośnym konkurentem dla firmy była ekspansja eBaya w 2005 r. Pomimo tego że Allegro miało wtedy zaledwie 6 lat, to eBay przegrał z kretesem. Nie docenili polskiego rynku i próbowali go przejąć bez przygotowania (co się np. udało Facebookowi z Naszą Klasą).

Po okresie intensywnej ekspansji polski rynek opuściło (na początku bieżącego roku, niemal z dnia na dzień) Shopee. To azjatycki marketplace, który na polskim rynku zadebiutował we wrześniu 2021 r. Początkowo rozwijali się bardzo intensywnie i zainwestowali całkiem spore środki finansowe (w reklamę, w pracowników, w biura itd.).

W rezultacie Shopee stało się w zasadzie drugą siłą zakupów internetowych w Polsce. Odwiedzało ich około 10 mln użytkowników miesięcznie, a oferty wystawiało ponad 60 000 polskich sprzedawców. Do tego trzeba dodać też sprzedawców zagranicznych. Z jakiegoś powodu odpuścili jednak nasz rynek (tutaj polemizowałem nad możliwymi powodami).

AliExpress na polskim rynku jest już niemal 10 lat i udało im się przekonać do siebie całkiem sporą grupę klientów (miesięcznie odwiedza ich około 10 mln użytkowników). I trudno się dziwić, gdyż często można tam znaleźć identyczne produkty w niższych cenach. Chiny to kraj, w którym przykłada się zdecydowanie mniejszą wagę do regulacji i kontroli jakości, ale z biegiem lat i włożonej pracy (inwestycja w markę, festiwale zakupów, gwarancje bezpieczeństwa) AliExpress jest stosunkowo znaną marką w Polsce.

Inną strategię obrał Amazon, który o polskiego klienta zabiega powoli i kompleksowo. W pakiecie oferują nie tylko zakupy ze wszystkimi dobrodziejstwami (darmowe dostawa, gwarancje bezpieczeństwa, dni przecen itd.), ale też wiele innych usług (autorski sprzęt, telewizja, gry, muzyka, e-booki, dysk, metody płatności itd.).

Amazon chciałby więc przyzwyczaić przeciętnego Polaka do swojej marki i usług (jeden skorzysta z telewizji, inny kupi Kindle’a, jeszcze inny skusi się na gry), a następnie podsunąć mu zakupy z darmową dostawą. Na zasadzie: skoro i tak już u nas jesteś i masz zapisaną kartę kredytową, to po co kupować u konkurencji? Miesięcznie odwiedza ich około 7 mln użytkowników.

Ostatnio po cichu zadebiutowała w Polsce platforma Temu. To kolejny chiński marketplace, który w Polsce dotychczas nie był znany (w momencie pisania tego artykułu, Temu nie ma nawet polskiej strony na Wikipedii), ale konsumenci z Chin czy Stanów Zjednoczonych chętnie robią tam zakupy.

Debiut w Polsce odbył się w zasadzie z marszu. Prawdopodobnie polscy sprzedawcy jeszcze tam nie działają (lub policzymy ich na palcach jednej ręki), ale za to są ceny w złotych, płatność wykonamy m.in. Blikiem i jest darmowa dostawa. Wygląda na to, że zagraniczne firmy ciągle obserwują nasz rynek (i trochę go nie doceniają, bo „temu” projektowi nie wróżę sukcesu).

Mniejsi polscy gracze też próbują walczyć o część polskiego rynku e-commerce. Mają przewagę w tym, że – lepiej niż zagraniczni giganci – rozumieją polskiego konsumenta. Są to m.in. Erli, Empik czy Morele.net. Takie platformy zachęcają klientów podobnymi usługami, które oferuje Allegro (darmowe dostawy, limity odnawialne, programy lojalnościowe itd.).

Jednocześnie żaden marketplace nie ma racji bytu bez sprzedawców, więc zachęcają ich niższą prowizją, lepszą ergonomią i obsługą (chociaż po rozmowach ze sprzedawcami wiem, że różnie z tym bywa). Rezultat? Na razie nie zagrażają pozycji Allegro.

Czytaj też: Podatek od sprzedaży na Vinted, Fixly, OLX… Sprzedajesz w internecie? Teraz platformy handlowe będą raportować Twoje transakcje. Kiedy zapłacisz podatek?

„Wszystko” do zyskania czy raczej „wszystko stracone”?

Teraz wszyscy w branży oczekują na premierę serwisu Wszystko.pl. Od razu nasuwa się pytanie, jak potoczą się ich dalsze losy. Są trzy możliwości. Mogą powalczyć z Allegro i np. zająć miejsce na podium sprzedaży internetowej w Polsce. Mogą podzielić los Shopee i podjąć decyzję o rezygnacji z projektu po pierwszych niepowodzeniach lub, gdy zobaczą koszty. Wreszcie, mogą też zostać kolejnym Erli i przejąć małą część rynku. Od czego to zależy?

Po pierwsze Wszystko.pl musi zbudować swoją markę. Jeżeli w świadomości Polaków zakorzeni się, że Wszystko.pl to nowy polski konkurent Allegro z konkurencyjnymi cenami, to chętnie przetestują ten serwis.

Jeżeli dodatkowo w serwisie znajdą się udogodnienia dla kupujących (np. pakiety lojalnościowe, gwarancja bezpieczeństwa, metody płatności, darmowe dostawy), to część klientów może na dłużej związać się z platformą.

Co kupisz na wszystko.pl

Po drugie sprzedawcy muszą chcieć sprzedawać w tym serwisie. Żadna platforma sprzedażowa nie poradzi sobie bez sprzedawców. Platformy tworzone „od zera” mają to utrudnienie, że na początku liczba ofert może się wydawać niewielka, a to może odstraszyć potencjalnych klientów już na starcie.

W Comarchu poradzili sobie z tym w ten sposób, że w pierwszej kolejności udostępniono wersję beta, która jest dostępna tylko dla pracowników i sprzedawców. W międzyczasie zachęcali sprzedawców do wystawienia jak największej liczby ofert i poprawiali błędy. Gdzieś czytałem, że w momencie startu (29 czerwca) w serwisie ma być ponad milion wystawionych ofert.

Po trzecie niezwykle ważne są przystępne ceny. Jeżeli Allegro się sprawdza, to konkurencja tak naprawdę musi zaproponować coś, w czym będzie lepsza. Najprościej wygrać ceną, bo ergonomię (kolejny punkt) Allegro ma dobrze rozwiniętą. Wszystko.pl ma szanse mieć niższe ceny, bo na razie nie będzie pobierać prowizji od sprzedaży i opłat za wystawienie przedmiotów.

Pytanie brzmi, czy sprzedawcy, którzy nie będą płacić prowizji, zdecydują się na obniżenie cen w porównaniu np. do Allegro (gdzie prowizje są znaczne) czy raczej zwiększą swoją marżę. W tym drugim przypadku sami podkopią swoją pozycję.

Po czwarte, jeśli marketplace chce odnieść sukces, musi być ergonomiczny zarówno dla sprzedawców, jak i dla kupujących. Ci pierwsi, poza brakiem prowizji, na pewno by chcieli np. możliwość integracji z narzędziami do zarządzania sprzedażą (np. z BaseLinkerem czy Apilo). Ci drudzy, poza niskimi cenami i szeroką ofertą, liczą na wiele udogodnień, które są dostępne m.in. w Allegro (np. aplikacja mobilna, darmowe i szybkie dostawy itp.).

Po piąte sporo zależy od tego, jak się zachowa Wszystko.pl po debiucie. Bardzo łatwo jest zapowiedzieć jakieś działania, a dużo trudniej jest je regularnie stosować. Weźmy brak opłat i prowizji. Na razie zasady są jasne: 0% prowizji od sprzedaży niezależnie od kategorii i brak opłat za konto i wystawianie ofert. Problem w tym, że Shopee też tak zaczynało, a z czasem prowizje się pojawiły.

Przedstawiciele Wszystko.pl zapowiadają, że „w pierwszych latach działalności nie ma planów na pobieranie prowizji”, ale gwarancję braku prowizji do końca 2024 roku dostali tylko…więksi sprzedawcy, którzy wystawili minimum 10 tys. unikalnych ofert do 11 czerwca. Pozostali mają tylko slogan reklamowy i mogą, chociaż nie muszą, w każdej chwili mieć włączoną prowizję. Takie działania już na starcie psują wizerunek firmy.

Czytaj też: Sprzedaż na Allegro jak pole minowe? Czy serwis przesadnie chroni nieuczciwych kupujących? Sprzedający narzekają: długa lista żali

Czy Wszystko.pl osiągnie sukces? Nie wiem. Z jednej strony, widzę racjonalny i powoli wdrażany plan działania, a nie żadne „ruszamy, a potem się zobaczy”. Dostrzegam też potrzebę konkurencji dla Allegro, którą wyrażają zarówno sprzedający, jak i kupujący.

Z drugiej strony, już pojawiają się pierwsze zgrzyty (zamieszanie z gwarancją braku prowizji), ceny wcale nie muszą okazać się niższe niż u konkurencji, a marka Allegro jest bardzo silna.

Nie spodziewam się szybkiej zmiany na pozycji lidera e-commerce w Polsce. Allegro, AliExpress, Amazon, a nawet Erli, Empik, Morele czy zwykłe sklepy z elektroniką mają w Polsce silną pozycję. Bardziej realny jest powolny wzrost i budowanie marki i zaufania wśród sprzedawców i klientów. Pytanie brzmi, czy w Comarchu mają taki plan. Z wypowiedzi prasowych wynika, że tak, ale czas pokaże.

Nie jestem natomiast pewny, czy czasem jedyną firmą, która może zdetronizować Allegro, nie jest InPost. To już nie jest zwykły przewoźnik. To nie jest nawet najpopularniejszy przewoźnik w Polsce. To stale rozwijane przedsiębiorstwo. Jest już Paczkomat®, jest już InPost Fresh, niedawno ogłosili wdrożenie InPost Pay (na pewno to dla Was przetestujemy) i bardzo prawdopodobne, że myślą też o swojej platformie handlowej.

Zdjęcie główne: KOBU Agency / unsplash

Subscribe
Powiadom o
44 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
iamgroot
2 lat temu

Chwila jak to szło? Na Shopee pee pee pee pee … Zero złotych. Kolejny serwis który umrze śmiercią naturalną w momencie wprowadzenia opłat.

Jacuś
2 lat temu

Allegro wydaje sie być idealne. Owszem taniej może być zawsze, ale masowe przejścia klientów i nie pobieranie prowizji przez wszystko.pl wydaje sie ograniczone.
Ale jest jeszcze inna strona. Bycie monopolistą jest trudne. Sprzedawać więcej ciężko, prowizji większych tez za bardzo nie można już dać. Poza tym wciąż rośnie zadluzenie, z 6 już na 8 mld. Firma robi wejscie na giełdę, a pozyskany miliard nie pakuje w rozwój tylko w spłatę zadłużenia.
Póki sprzedaż rośnie to jest Ok, ale to różnie może być w przyszłości.

nessip
2 lat temu

Comarch…good luck 😀 Wiem, że to mało merytoryczny komentarz ale firma kojarzy mi się mocno z januszexem. Fajnie by było gdyby Allegro miało faktyczną konkurencję ale raczej nie wróżę tu sukcesów, amazon, ebay, shopee nie dali rady. Comarch też nie da 😀

Beata
2 lat temu

Myślę, że zdetronizować allegro będzie ciężko o ile w ogóle możliwe i to przez długi czas. Działa tu też kwestia przyzwyczajenie, ja odruchowo już jak czegoś szukam to kieruję się na allegro (a że kiedyś pomogli w sporze ze sprzedawcą to i oceniam jako bezpieczny a raczej z takim wentylem bezpieczeństwa – jak trafi się sprzedawca z którym nie da się dogadać jest jeszcze szansa, że z allegro się da) Nawet duże portale niespodziewanie się zwinęły z polskiego poletka (np. shopeee pppppiiiiii pi pi zapewne nie tylko mi brakuje tych uroczych reklam;) InpostFresh ciekawa usługa, ale wydaje mi się wprowadzona… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Beata

Fakt, Allegro nie daje konkurencji dużo miejsca, bo nie popełnia grubych błędów

Seba Stian
2 lat temu
Reply to  Beata

każdy kiedyś ma swój koniec allegro też będzie miało, to już nie jest firma jednego właściciela to fundusz kapitałowy, wykupują wszystko i wszystkich na swoich zasadach by panować na owieczkami. praktyki niszczące najsłabszych przedsiębiorców, służą mi jedynie jako wyszuiwarka po czym zakup robię bezpośrednio w konkretnej firmie by oszczędzić im płacenia prowizji dzięki czemu nie raz usłyszałem serdeczne podziękowania. nie dam im od siebie złotówki. mam gdzieś ich darmowe wysyłki za które część płaci dana firma. a nie za darmo UOKIK walnął im 4mln kary za nielegalne praktyki. pewnie nie za bardzo zabolało ale zawsze pstryczek. ***** allegro

Raider
2 lat temu
Reply to  Beata

Zlikwidowanie Family i podniesienie progów smarta im nie pomoże…

Stef
2 lat temu

Jeśli zrobią jakas łatwa migracje opinii z allegro to ma to sens. Ewentualnie blokadę nicków żeby można je było z allegro przenieść.

jsc
2 lat temu
Reply to  Stef

(…)Jeśli zrobią jakas łatwa migracje opinii z allegro to ma to sens. (…)
Jasne… już widzę jak oddadzą konkurencji content.

Bambino
2 lat temu
Reply to  Stef

„Jeśli zrobią jakas łatwa migracje opinii z allegro to ma to sens”

Nie sądzę. Ochrona praw autorskich, treści itp. trzeba by wczytać się w regulamin allegro i znać prawo. Nie jest łatwo naśladować allegro, nie jest też wiadome, ile funkcjonalności jest „opatentowane” przez allegro, dlatego nie można wykonać bardzo podobnego serwisu.

jsc
2 lat temu
Reply to  Bambino

No nie wiem jak to jest z tym prawem… klauzule o zrzekani się praw autorskich do contentu są chyba abuzywne.

Adam
2 lat temu

Wszedłem tam z ciekawości. W top ofercie dnia książka Janusza Filipiaka pt Dlaczego się udało.
Wyszedłem.

Admin
2 lat temu
Reply to  Adam

Defetysta 😉

Ralf
2 lat temu

Alegrosz kiedyś był społecznością sprzedających i kupujących, a stał się pasożytem żerującym na tej społeczności. Dopinguję nowemu graczowi, ale obawiam się, że mają nikłe szanse.

Witek
2 lat temu

To ten „pan prezes” co mówi jak trzeba żyć, aby ograniczać CO2 a

milionerzy tacy jak on sam nie mają z czego rezygnować

https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/janusz-filipiak-comarch-by-ograniczyc-emisje-co2-mniej-zarabiajacy-nie-powinni-zrec-tyle-miesa

Ja podziękuję, nie skorzystam.

Adrian
2 lat temu

Comarch to firma znana w branży z bylejakości. Jeśli dobrze pamiętam to oni są twórcą pierwszych wersji epuapu. Jeżeli tak samo podejdą do platformy wszystko.pl to nie wróżę ścieżkę shopee.

Admin
2 lat temu
Reply to  Adrian

Auć

Janusz ale inny
2 lat temu

To będzie spektakularna klapa. Nikt nie jest w stanie nawiązać walki z allegro.

Seba Stian
2 lat temu

na przestrzeni wieków nie tacy przegrywali ich kres też nastąpi ***** allegro

Bambino
2 lat temu

Oficjalny start serwisu zaplanowano na 29 czerwca.”

Serwis jest dostępny już dzisiaj. Rewelacji nie ma…..

Admin
2 lat temu
Reply to  Bambino

Ooo, ruszyli po cichaczu 😉

Marco
2 lat temu

W Polsce działa również ukraiński odpowiednik Allegro – Rozetka.pl
Oferują darmowe dostawy do paczkomatów

Seba Stian
2 lat temu

Mam nadzieję iż jako #WSZYSTKO.PL Wam się uda, iż ściągniecie rzeszę nowych sprzedawców i klientów. Od lat prowadząc jednoosobową działalność byłem skazany na łaskę i niełaskę #ALLEGRO. dosyć mam serdecznie. Dosyć mam ich dyskryminacji małych podmiotów, których nie stać na pompowanie im kasy, co wiąże się z osiąganiem dna na ich wyszukiwarkach, dosyć chorych praktyk, punktacji itp. SERDECZNIE MAM ICH DOSYĆ i mam ogromną nadzieję na Wasz sukces. Powinien nadejść koniec wieloletniej dominacji i monopolu. UMIERA KRÓL – NIECH ŻYJE KRÓL.

Admin
2 lat temu
Reply to  Seba Stian

Z tym umieraniem Allegro bym się nie wyrywał 😉

Seba Stian
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

niech sobie robią co chcą, ja gó..o omijam szerokim łukiem a inni niech robią co uważają.

Bambino
2 lat temu
Reply to  Seba Stian

Nikt nie zmusza nikogo do użytkowania allegro. Pretensje samemu do siebie

Adam
2 lat temu
Reply to  Seba Stian

Idź sprzedawać hot dogi na targu

Last edited 2 lat temu by Adam
Marcin
2 lat temu

Allegro tak łatwo nie da się pokonać, chociaż ja zawsze będę trzymać kciuki, konkurencja giga dobra sprawa, jest jeszcze erli, ale no oba serwisy nie mają aplikacji plus klienci są przyzwyczajeni do Allegro, dużo reklam, dobra renoma. Pewnie jak zaczną udostępniać reklamy to trochę podgryzą Allegro i dobrze, przydadzą się kolejni gracze i to z Polski

ABc
2 lat temu

Ej tam, klękło już dziś, szybko poszło 🙂

Admin
2 lat temu
Reply to  ABc

Co to znaczy, że klękło?

Bambino
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Problemy z działaniem serwisu. Zwiechy….

Ryszard
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Nie da się zarejestrować jako sprzedawca

Admin
2 lat temu
Reply to  Ryszard

Może mają tak dużo zgłoszeń, że już nie ogarniają? 😉

Sylwester
2 lat temu

Zajrzałem, popatrzyłem i brakuje bardzo dużo funkcjonalności w porównaniu do Allegro. Przede wszystkim brakuje powiększania zdjęć, szybkiego dostępu do danych sprzedawcy, grupowania towarów i porównywania ofert, nie ma szybkiej informacji o metodach płatności, filtry na listach są ubogie, parametry towaru są na dole, zamiast na górze, a przede wszystkim *nie widzę nigdzie ocen*. Brak ocen dyskwalifikuje portal tego typu.

Admin
2 lat temu
Reply to  Sylwester

No to szału nie będzie ;-). I wszystko (pl) w temacie

Bambino
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Shopee.pl popełniło błąd, że wydali niedopracowany serwis, m.in. nie do końca przetłumaczony serwis.

Wszystko.pl podobnie jak erli.pl brakuje aplikacji mobilnej. Wszystko.pl to nadal wersja niedokończona, nie do końca funkcjonalna. Wszystko.pl działa jak startup, dopiero będą programować serwis, proszę zobaczyć oferty pracy, design stry chyba stażyści zrobili, jak można zastosować „ostre kolory” które zniechęcają do przebywania na tej stronie. Wady, wady, wady…

Admin
2 lat temu
Reply to  Bambino

W Comarchu zawsze stażyści robili robotę 😉

Kamil
2 lat temu
Reply to  Sylwester

Na allegro też brakuje szybkiego dostępu do danych sprzedającego. Kiedyś były łatwo widoczne, teraz ukrywają bo się boją że ktoś dogada się poza serwisem.

Ralf
2 lat temu

Szybki look na „zostań sprzedawcą” i co widzę?! Skany dokumentów tożsamości, również w przypadku spółek. Czyli patologii ciąg dalszy…
Po jakiego ch…, że tak zapytam?
Już im dobrze nie życzę.

Paweł Jarczyk
2 lat temu

Wolę allegro. jest program ochrony kupujących – działa świetnie, zwroty wygodne, allegro smart..
Nie raz sprzedawca chciał zrobić mnie w … np. nie przyjmując zwrotu, albo towar lipa – a POK allegro od ręki kasy zwrócił.

Ryszard
2 lat temu

Po przeczytaniu artykułu postanowiłem zarejestrować się jako sprzedawca na wszystko.pl. Niestety nie dało się przesłać formularza zgłoszeniowego. Wszystko.pl intensywnie pracuje od dwóch dni (!) nad rozwiązaniem problemu. Jeśli tak chcą się ścigać z Allegro, to życzę powodzenia

troms
2 lat temu

Jako sprzedawca chciałem dołączyć do wszystkopl. Robię test. Wpisuję w wyszukiwarce produkty, które miałem kupić na allegro i sprawdzam czy cena na wszystkopl odbiega od pozostałych sklepów. Wpisuję nazwę produkt z wszystko.pl : Japonki Klapki Damskie Crocs Kadee II Flip 38-39 i wrzucam do chroma. NIC. dopisuję więc nazwę sklepu i dalej NIC. Konkluzja jest taka, że żadna wyszukiwarka nie doprowadzi kupującego do tego portalu ponieważ żadna wyszukiwarka nie widzi tych produktów. Klient musiałby znać nazwę tego sklepu, ale przecież prawie nikt o nim nie słyszał. Nikłe szanse żeby coś tam sprzedać. Szkoda, bo już mam dość alle…

Admin
2 lat temu
Reply to  troms

Auć. Wszystko się rypło

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu