2 maja 2022

Wizzair i BLIK na kursie kolizyjnym? Przelew wystartował, ale nie wylądował. Czytelnik stracił z radaru swoją kasę. Rusza akcja poszukiwawcza!

Wizzair i BLIK na kursie kolizyjnym? Przelew wystartował, ale nie wylądował. Czytelnik stracił z radaru swoją kasę. Rusza akcja poszukiwawcza!

Pan Jarosław był rasowym „karciarzem” i za bilety lotnicze chciał zapłacić plastikiem. Ale transakcja nie przechodziła, więc przesiadł się na BLIK. 600 zł opuściło konto czytelnika, ale nie wiadomo, gdzie wylądowało. Wizzair stwierdził, że żadnych pieniędzy nie dostał. Kto odleciał i kogo trzeba sprowadzić na ziemię? Bardzo tajemnicza historia

Na lotniskach ruch coraz większy. Choć do liczby podróży sprzed pandemii brakuje jeszcze połowa, to z całą odpowiedzialnością można stwierdzić, że koronawirus nie oduczył ani nie zniechęcił nas do latania. W ciągu roku z polskich lotnisk startowało 13 mln pasażerów – najprawdopodobniej najczęściej kupowali bilety online i płacili przez internet. Przy takiej liczbie transakcji zawsze coś może pójść nie tak, ale nasz czytelnik poczuł się jak bohater filmu „Pechowiec” – w jego przypadku źle poszło wszystko, co tylko mogło. Niezły odlot.

Zobacz również:

Czytaj też: Diners Club wyciąga pomocną dłoń do „sierot” po lotniczej karcie mBanku. Bonus powitalny, konsorcjum rodzinne i po roku bilet do Madrytu. Okazja czy ściema?

Płatność za bilety Wizzair: karta? BLIK? Bez różnicy. Jak nie idzie, to nie idzie

BLIK, czyli polski wynalazek „zamiast karty”, jest coraz popularniejszym sposobem płatności. Choć ma dopiero 7 lat, to zdominował płatności internetowe – w IV kwartale 2021 r. użytkownicy BLIKa zrealizowali aż 240 mln transakcji o wartości 32,6 mld zł. Oczywiście w zakupach „naziemnych” wciąż rządzą gotówka i karty płatnicze. Według danych NBP za pomocą „plastików” dokonaliśmy w IV kwartale aż 1,9 mld transakcji o łącznej wartości 137 mld zł.

Nie zmienia to faktu, że na koniec roku z BLIKa aktywnie korzystało 10 mln osób. Dla porównania: w portfelach mamy 43 mln kart (nieco mniej niż przed rokiem) i 21,6 mln aplikacji BLIK (jedna osoba może mieć kilka aplikacji). BLIK wypiera karty z e-commerce. Według szacunków Polskiego Standardu Płatności udział BLIKa we wszystkich płatnościach e-commerce na polskim rynku przekracza już 70%.

Ale karty i BLIK to systemy płatności wzajemnie się uzupełniające – BLIKa nie „weźmiemy” za granicę, BLIK nie jest wielowalutowy,, no i nie ma chargebacku. Za to kartę możemy sobie przypiąć do smartfonowego systemu płatności Google Pay czy Apple Pay. Na co dzień nie dostrzegamy tych różnic, ale gdy coś zaczyna zgrzytać, różnica robi się fundamentalna. Przekonał się o tym nasz czytelnik pan Jarosław, który kupował bilety na stronie Wizzair.

Na początek pan Jarosław chciał zapłacić za bilety zwykłą kredytówką. To rozsądne – kto wie, czy znowu nie ogłoszą jakiegoś lockdownu i nie zamkną nieba. Przyda się wtedy opcja chargeback. Ale – jak na złość – transakcja nie przechodziła. Najpierw jedna, potem druga i trzecia. Czytelnik nie zamierzał kopać się z koniem, więc „odpalił” BLIK. Klik-BLIK i… na pierwszy rzut oka transakcja przeszła.

Czytaj też: Ryanair tnie loty. Będą kłopoty. Pięć trików linii lotniczych, by nie oddać pasażerowi pieniędzy za odwołany lot. Jak walczyć o swoje? Prawnik radzi

Przelew startuje, ale zalicza twarde lądowanie. W dodatku nie wiadomo gdzie

Pan Jarosław odetchnął z ulgą i czekał na potwierdzenie rezerwacji. Ale to było czekanie na Godota – żaden mail nie nadszedł. Pan Jarosław wszczął śledztwo – zadzwonił do Wizzaira z zapytaniem, czy linia lotnicza dostała – czy nie – jego pieniądze (czasami druga strona „widzi” przelew przychodzący, ale nie jest on jeszcze zaksięgowany). Ale odpowiedź brzmiała: „nic nie dostaliśmy”.

Nasz czytelnik sprawdził stan swojego konta i upewnił się, że pieniędzy przeznaczonych na bilety nie ma – wyszły w świat, a właściwie na konto Wizzaira. Znowu kontaktuje się z Wizzairem i znowu to samo – „nie mamy pana pieniędzy”. Ponieważ linia lotnicza nie odnotowała zaksięgowania wpłaty, anulowała rezerwację, a pan Jarosław został bez biletu i bez pieniędzy. Kto zawinił?

Czytelnik po nitce do kłębka zaczął odtwarzać drogę swoich pieniędzy. Wyglądała ona następująco: pieniądze wychodzą z konta mBanku do pośrednika/operatora płatności Przelewy24. Ta firma procesuje płatność i wysyła ją… kolejnemu pośrednikowi, tym razem holenderskiej firmie Adyen. Dopiero stamtąd kasa leci na konto Wizzaira.

To bardzo długi łańcuszek, aż trzy możliwości, by coś mogło pójść nie tak. Żeby wyjaśnić tę zagadkę, czytelnik napisał reklamację kolejno do wszystkich instytucji. Odpowiedzi? mBank: „pieniądze wyszły”. Przelewy24: „podaliśmy dalej”. Adyen: „poprawnie przekazaliśmy na konto Wizzaira”. Wizzair: „nie mamy pieniędzy”. To kto ma?

Czytaj też: COVID-19 na Fuerteventurze. Czytelnik zrobił sobie test i został „uziemiony”. Miał polisę turystyczną, ale za wszystko musi płacić sam. Jak się badać, by nie zostać na lodzie?

Gdzie jest 600 zł pana Jarosława? Nikt nic nie wie

Zacząłem gnębić wszystkie zainteresowane strony. Co mi się udało ustalić? Adyen sugeruje kontakt z serwisem wsparcia, ale twierdzi, że może rozmawiać tylko z poszkodowanym (czytelnik już jest po tym etapie – Adyen twierdzi, że to nie on zgubił kwotę). Przelewy24 zamknęły się w sobie i milczą. A co ma do powiedzenia sam Wizzair? Linia lotnicza dostała moje pytanie, ale też od dobrych kilku dni nie dostałem żadnej odpowiedzi.

To jednak rzadki przypadek, by przelewy ginęły bez wieści – a jednak pan Jarosław stracił swoje pieniądze. W korespondencji ze mną twierdzi, że nie o kwotę tu chodzi, ale o zasady. Próbował jeszcze interweniować w Europejskim Centrum Konsumenckim, które pomaga konsumentom w sporach „transgranicznych” (więcej na ten temat w tym artykule). Ale ECK odpisało, że z Węgrami nie sposób się dogadać.

„Węgierskie ECK poinformowało nas o problemach z nawiązaniem efektywnego kontaktu z liniami lotniczymi Wizzair w ostatnim czasie. Z tego powodu węgierskie ECK nie może prowadzić postępowań, dopóki ten problem z komunikacją nie zostanie rozwiązany”

Co to znaczy? Nie wiem, ale postaram się dowiedzieć. Jeśli będzie trzeba, skończy się to drobiazgowym śledztwem opartym na dokumentach. Każde przekazanie pieniędzy z konta na konto musi być przecież jakoś udokumentowane. Spróbujemy – wspólnie z klientem – nie tylko prześledzić drogę pieniędzy (to już z grubsza zrobiliśmy), ale zebrać dokumenty potwierdzające fizyczne wytransferowanie lub przyjęcie pieniędzy.

Mamy też dwa inne pomysły. Pierwszy to wiercenie dziury w brzuchu mBankowi – to w nim mój czytelnik zlecił przelew i to bank powinien czuć się odpowiedzialny za niesympatyczną sytuację, w której pieniądze znikają. I to nawet wtedy, gdy to nie on je zgubił. Być może pomóc powinien Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK? Może zaginięcie pieniędzy ma coś wspólnego z tym, że nie była to klasyczna płatność kartą ani klasyczny przelew, tylko przelew z użyciem systemu płatności mobilnych, gdzie numer rachunku przenika się z numerem telefonu jako podstawowym identyfikatorem?

Na „Subiektywnie o Finansach” nie lubimy publikować spraw, których nie doprowadziliśmy do końca. Ale tym razem musimy zrobić wyjątek. Po pierwsze dlatego, żeby wywrzeć presję na instytucje, które powinny sprawę rozwikłać, a tego nie zrobiły. mBank, Przelewy24, Ayden, Wizzair – weźcie się do roboty i pomóżcie ustalić, co tu się wyrabia, bo będziemy musieli zaostrzyć ton. Drugą przyczyną publikacji jest nadzieja, że wśród setek tysięcy czytelników „Subiektywnie o Finansach” znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie pomóc. Poradzić, załatwić, popchnąć.

A niezależnie od dalszego ciągu: jaki z tego morał? Pan Jarosław żałuje, że z jakiś technicznych powodów nie mógł zapłacić kartą. Wtedy mógłby skutecznie reklamować transakcję w ramach procedury chargeback.

——————

Posłuchaj podcastu: czy pracownicy budżetówki powinni dostać podwyżki?

W 99. odcinku podcastu „Finansowe sensacje tygodnia” sprawdzamy, jakie podwyżki powinni dostać urzędnicy budżetówki (lider opozycji obiecuje 20%, jeśli wygra wybory, ale minister edukacji przebija i mówi – 30%), a także chłodno myślimy o innych podwyżkach. Rozważamy, do czego doprowadzą nas podwyżki stóp procentowych i wzrost raty kredytu (czy z ich powodu znów grozi nam, że będziemy „mieszkać u Niemca” i czy to aby na pewno jest źle). Zastanawiamy się też nad tym, czy lepszą lokatą kapitału od depozytu w banku może być… używane auto. A na koniec przedstawiamy trzy dobre wiadomości na wyjątkowo złe czasy. Do wysłuchania podcastu – aby to uczynić należy kliknąć ten link – zapraszają Maciek Bednarek, Irek Sudak, Maciek Samcik oraz nowy członek teamu „Subiektywnie o Finansach” – Maciek Jaszczuk. Bo liczba Maćków na metr kwadratowy subiektywności musi się zgadzać :-).

źródło zdjęcia: PixaBay

Subscribe
Powiadom o
103 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Mario
1 miesiąc temu

„Oczywiście w zakupach „naziemnych” wciąż rządzą gotówka i karty płatnicze.”

CZAS. W sklepie stacjonarnym „przyłożenie” karty, trwa krócej, aniżeli stukanie w telefon i terminal płatniczy, aby się wymienili cyferkami. W internecie to BLIK jest szybszy, od wpisania danych karty. Odpalam blika na telefonie, wpisuję sześć cyfr w przeglądarce, zatwierdzam w aplikacji i…. zapłacone :

Leon
1 miesiąc temu
Reply to  Mario

Jest już blik zbliżeniowy, nie trzeba wpisywać cyfr

John
1 miesiąc temu
Reply to  Mario

Ja kupuje na allegro i mam tam zapisana kartę. Czyli kupuje jeszcze szybciej. Jeden klik i tyle 😀

Sylwester
1 miesiąc temu
Reply to  Mario

Dlaczego nie używasz w przeglądarce dodatku pozwalającego na wpisanie danych karty? Np. Bitwarden – opensource.
Byłoby szybciej niż z obsługą Blika, a w razie problemów zawsze masz chargeback.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Sylwester

Danych karty nigdzie nie powinno się zapisywać 🙂

Michał
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Można mieć dane zapisane i blokować kartę jak sie nie używa. Zwykle to 1-2 kliki w apce banku 🙂
Ew płacić przez apple pay online 😉

Last edited 1 miesiąc temu by Michał
K.T
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

A password managery – typu lastpass? Chyba to rozwiązanie względnie bezpieczne – zakładając zabezpieczenie całego schowka np. Fizycznym kluczem.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  K.T

Wtedy tak

Andrzej
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

No to przecież wypowiedź zaczęła się od Bitwardena, ktory to jest właśnie password managerem.
Swoją drogą wybrałbym go zamiast lastPass, chociażby po tym wpisie dot niezbyt fajnych praktyk:
https://www.reddit.com/r/software/comments/s053t3/lastpass_is_holding_peoples_data_hostage_and_it/

John
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Nawet jeśli ma się osobną kartę do zakupów online? Z odpowiednim limitem i niezbyt przesadnym stanem konta?

Mario
1 miesiąc temu

„To rozsądne – kto wie, czy znowu nie ogłoszą jakiegoś lockownu i nie zamkną nieba. ”

LockDownu. Literówka.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Mario

Ooops, poprawimy

Danek
1 miesiąc temu

Piniędzy nima i co mi zrobisz. A potem zdziwienie i oburzenie jednej czy drugiej firmy płatniczej, czy też PSP, że ludzi pokazują im środkowy palec i następnym razem zamiast użyć Blika, użyją karty. Zwłaszcza po takich artykułach. Bo może i jest to bardziej pracochłonne (już nawet nie pamiętam, gdzie jest moja fizyczna karta), ale jednak istnieje opcja charge backu. Nie wiem, jak bardzo trudny to proces, ale przynajmniej jest taka opcja.

Dominik
1 miesiąc temu
Reply to  Danek

W moim przypadku chargeback był bardzo prosty. Kuupiłem używany telefon na allegro (stan „igła”, od kobiety). Okazało się, że w telefonie wymieniany był wyświetlacz (oddałem telefon do ekspertyzy w serwisie). Pół biedy gdyby był oryginalny, ale był to kiepskiej jakości zamiennik z dużo gorszym odwzorowaniem kolorów i raz działającym, raz nie działającym dotykiem. Sprzedający nie reagował na maile, w sporze allegro też nie odezwał się ani razu. Allegro zablokowało jego konto i odpisało, że jak chcę skorzystać z ochrony kupującego to w pierwszej kolejności mam zgłosić sprawę na policję (tak, jest to podstawowy warunek skorzystania z Programu Ochrony Kupującego). Tak… Czytaj więcej »

msw
1 miesiąc temu
Reply to  Dominik

Wg mojej wiedzy podstawowym warunkiem do rozpoczęcia jest odesłanie wadliwego towaru oraz dosłanie do banku dodowu zwrotu i korenspondencji ze sprzedawcą.

Przemo
1 miesiąc temu
Reply to  msw

A gdy sprzedawca nie odbierze przesyłki i nie odpowiada na korespondencję?

msw
1 miesiąc temu
Reply to  Przemo

Chyba wtedy możesz zachować towar, ew. odesłać go ponownie. Wydaje mi się to rzadką, teoretyczną sytuacją.

Przemo
1 miesiąc temu
Reply to  msw

No niekoniecznie, Normalny sprzedawca sam wymieni towar lub odda pieniądze. Oszust zachowa się właśnie w ten sposób.

K.T
1 miesiąc temu

Czy skutecznie tu można by się kłócić. mBank i chargeback to często dwie osobne rzeczywistości.

msw
1 miesiąc temu
Reply to  K.T

Chargeback jest regulowany przez card schemes, nie bank. Jeśli mBank nawali, zawsze możesz eskalować do card scheme i wlepią mBankowi karę.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  msw

A tak, słyszałem o tej strategii: deeskalacja przez eskalację 🙂

msw
1 miesiąc temu

W tego typu historiach w artykułach tu, czy na innych blogach, często pomija się jeden detal: silnik webshopu merchanta (Shopify, Prestashop, WordPress etc). Z takimi przypadkami stykałem się nieraz pracując na infolinii PayU. Przyczyną może być brak raportu wysłanego z systemu operatora płatności do systemu sprzedażowego merchanta. Pieniądze mogą być u odbiorcy, na subkconcie u operatora płatności lub już w banku merchanta, ale to za mało. Utarg zwykle jest wypłacany przelewem zbiorczym i może zawierać tysiące tx. Zatem aby merchant wiedział, że dana tx jest zakończona-opłacona, używa się komunikacji ooerator-webshop, wspomnianych raportów. W mojej karierze niejeden raz merchant się upierał,… Czytaj więcej »

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  msw

Dzięki, to nam może bardzo pomóc w rozwikłaniu tej zagadki!

Piotr
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Ja w swoim sklepie internetowym przy obsłudze płatności przez przelewy24 miewałem sytuacje, w których musiałem zalogować się do ich systemu i ręcznie potwierdzić przelew. W systemie widniał jako wykonany, ale nie potwierdzony.
Tyle że to było klika lat temu. Od dłuższego czasu takich sytuacji nie było.

msw
1 miesiąc temu
Reply to  Piotr

Gdy pracowałem w PayU, do 2017 r. zdarzała się taka sytuacja, że szybki przelew przechodził (kupujący miał obciążone konto), ale po stronie merchanta nie kończył się automatycznie i wymagał ręcznej interwencji merchanta (płatność odrzucona z możliwością odbioru). Niewykluczone, że ten feler też dotyczył P24. To się zdarzało w mBanku, jeśli kupujący miał kilka kont, nie płacił z głównego, tylko w formatce szybkiego przelewu zmieniał na subkonto. Być może to zostało już naprawione, skoro piszesz że feler już się nie pojawia.

msw
1 miesiąc temu
Reply to  msw

Doprecyzuję jeszcze: w przypadku airlines, prawdopodobnie wszyskie systemy Wizzairy etc. integrują pod jednym GDS (Amadeus, Galileo, Sabre), czyli globalnym systemem rezerwacji lotniczych. GDSy wyglądają jak MS-DOS z 80s. dlatego na GDS pewnie jest używana jakaś bardziej wizualnie user friendly nakładka (OBT, np. KDS, Concur, Cytric). Tak sobiebie wyorażam, że właśnie nakładka na GDS integruje pod jednym dachem sprzedażowy front-end strony sprzedaży biletów; moduł płatności i komunikację z operatorami płatności. I w którymś z elementów łańcha komunikacji coś musiało nawalić. Na koniec dodam, że praktycznie każdy operator płatności, PayU, P24, Adyen udostępnia swoim merchantom samoobsługowy panel do podglądu i obsługi transakcji.… Czytaj więcej »

K.T
1 miesiąc temu
Reply to  msw

WizzAir (i inne lowcosty) z GDSów nie korzystają w zasadzie. A już na pewno nie podczas sprzedaży na własnych stronach. Dlatego mogą oferować takie ceny pomijając wysokie opłaty dystrybucyjne.

Paweł
1 miesiąc temu

Mnie z żoną chyba dopadła a sama historia! Katastrofa, jesteśmy zdruzgotani tym faktem! To jest kradzież w białych rękawiczkach. Ktoś legalnie ukradł pieniądze i nikt się nie przyznaje.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Bohater naszego artykułu dostał zwrot po opisaniu sprawy, więc jest nadzieja

Agnieszka
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Hej. Rozumiem że kupowaliście bilety na stronie wizzair. A czym była płatność? Bo my przelewem. Kasa z konta zeszła a wizzair pokazuje nam że Płatność odrzucona.

Anna
1 miesiąc temu
Reply to  Agnieszka

U mnie to samo, złożyłam reklamacje na stronie wizzair z dowodem przelewy z mbank i pay. Zobaczę co mi odpowiedzą

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  Agnieszka

Tak kupowaliśmy bilety na stronie wizzaira, a płatność składała się z dwóch części – ze środków wizz i blikiem.

AgA
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

U nas historia podobna – zamiast Blika, mtransfer, bo płatność kartą kredytową 2 razy nie przeszła. Kwota znaczna, bo to miały być wakacje rodzinne, teraz ani pieniędzy, ani rezerwacji, ani wakacji. Jesteśmy już kolejnymi wystawionymi do wiatru osobami. Nawet jak wrócą kasę, to bilety w ciągu 2 dni już mocno podrożały. To jakaś seria przypadków – co jest na rzeczy?

Karina
1 miesiąc temu
Reply to  AgA

W naszym przypadku doszło do zbiegu różnych dziwnych okoliczności. Pomimo tego, że rezerwacja została opłacona tzn. z konta bankowego pobrało pieniądze to wizzair ich nie otrzymał. Wizzair anulował rezerwację praktycznie natychmiastowo (mimo, że na koncie wizz wyświetliła się informacja, że możemy opłacić rezerwacje do 48h przed lotem!), a w zakładce informacje o locie napisał, że lot z naszym kodem potwierdzenia został odwołany. Rezerwacja zniknęła natychmiastowo z historii na koncie wizz totalnie bez śladu. Mam nadzieję, że uda się odzyskać nam wszystkim pieniądze. Chociaż mimo wszystko, niechęć do tego przewoźnika zostaje.

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  AgA

Masakra… nawet jak zwrócą pieniądze to niesmak pozostanie i być może nieudane wakacje 🙁 Kiedy kupowaliście bilety? Bo my 9 maja 2022.

AgA
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

My też 9 maja. Zadzwoniliśmy na infolinię premium i dostaliśmy info, żeby złożyć reklamację przez swój profil, co też zrobiliśmy wraz z dowodami płatności z mbanku i Przelewy 24. Dzisiaj otrzymaliśmy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, ze ” dziękują za pozytywną opinię (sic!) i przekazują sprawę do odpowiedniego działu. No comment. Czekamy…
 

Paweł
1 miesiąc temu
Reply to  AgA

Wczoraj w ogóle dzwoniłem na infolinie wizzaira – tą „darmową”, 30 min czekałem żeby się dowiedzieć że ta infolinia nie jest do takich spraw. A infolinia premium to 5zł/min. Chciałem dzwonić ale pomyślałem że może rozmowa potrwać znowu 30-40min. Stracę 150-200zł i pewnie nic ta rozmowa nie wskóra. To już lepiej czekać na maila i szukać lotów w innych liniach.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Można mówić szybko, wtedy taniej 😉

Karina
1 miesiąc temu

Dzień dobry wszystkim,
na fb widziałam, że bohaterowi artykułu udało się odzyskać zagubione pieniądze. Proszę o pomoc i wskazanie co, jak, gdzie i kiedy? Dałam się wpędzić w dokładnie tę samą blikowo-wizzairową pułapkę i próbuję znaleźć winowajcę. Będę po stokroć wdzięczna za odpowiedź.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Karina
Karina
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Dziękuję, skontaktowałam się z Panem Ireneuszem.

Andrzej
1 miesiąc temu
Reply to  Karina

dzień dobry
też wpadłem w „czarną dziurę” z blikiem dla wizzair
wszystkie podmioty z łańcuszka płatności twierdzą ze przekazały wizzairowi pieniądze
a wizz anulował rezerwację
co zrobić, żeby kasa wróciła na konto?

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Andrzej

To jest jakaś masakra – patrząc na liczbę osób, które mają ten problem nie mogę uwierzyć, że go jeszcze nie naprawili!

Andrzej
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

kontaktowałem się z Panem Ireneuszem mailowo kilka dni temu, ale niestety na razie nie dostałem odpowiedzi
natomiast skala problemu wygląda rzeczywiście niebagatelnie
a na infolinii wizza można się tylko dowiedzieć, ze odpowiedni dział dokłada wszelkich starań, aby wyjaśnic problem po zgłoszeniu przez ich stronę tzw. roszczenia- dzwoniłem dzisiaj

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Andrzej

Skoro ten, który opisaliśmy, byli w stanie rozwiązać, to pewnie umieją też rozwiązać pozostałe. Tylko muszą chcieć

Oliwia
1 miesiąc temu
Reply to  Karina

Czy udało się Pani uzyskać informacje w jaki sposób można odzyskać zaginione pieniądze? Będę bardzo wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki.

Kamila
1 miesiąc temu
Reply to  Oliwia

Witam serdecznie, niestety również mnie ta sytuacja spotkała i również dokonywałam zakupu biletów 9 maja. Reklamacja wysłałam już do Wizz air. Jeśli ktoś z Państwa otrzyma od firmy odpowiedź zwrotną bardzo proszę o informację.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Kamila

Przyłączam się do prośby. Dajcie znać!

Jakub
1 miesiąc temu
Reply to  Kamila

Również przyłączam się ! Mam dokładnie taką samą sytuacje…

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Jakub

Irek już wsiada na koń, proszę jeszcze chwilę cierpliwości

Karina
1 miesiąc temu
Reply to  Oliwia

Niestety wciąż niczego nie wiem 🙁 Panie Ireneuszu, prosimy o wsparcie! W Panu nasza nadzieja! 🙂

Sylwia
1 miesiąc temu
Reply to  Karina

Dzień dobry, u mnie ta sama historia. Kupowałam bilet 10 maja, płaciłam blikiem, pieniądze z konta zeszły a na wizzair transakcja odrzucona i anulowana rezerwacja… złożyłam reklamacje, póki co brak odpowiedzi.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Sylwia

Fiu, fiu, widzę, że to jest jakaś grubsza afera

Karina
1 miesiąc temu
Reply to  Sylwia

Ja pisałam do wszystkich możliwych pośredników w tej sprawie, a nawet (jak bohater artykułu) do ECC ale odpisano mi w ten sposób: ”Z przykrością muszę poinformować, że w chwili obecnej ECK Polska nie jest w stanie poprowadzić przedmiotowego zgłoszenia.  Nasze centrum partnerskie na Węgrzech poinformowało nas o problemach z nawiązaniem efektywnego kontaktu z liniami lotniczymi Wizzair w ostatnim czasie. Z tego powodu, węgierskie ECK nie może prowadzić postępowań, dopóki w/w problem z komunikacją nie zostanie rozwiązany.  Z naszej strony możemy zapewnić, że będziemy monitorować sytuację i poinformujemy Panią natychmiast po otrzymaniu informacji o przywróceniu efektywnego kanału komunikacji.” Mbank, z którego… Czytaj więcej »

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Karina

To wygląda na jakiś problem informatyczny połączony z brakiem monitoringu transakcji – oni mogą sami nie wiedzieć, że coś zgubili

Karina
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Owszem, błędy zdążają się nawet najlepszym, grunt jednak, żeby wszystko, a konkretnie nasze pieniądze wróciły na swoje miejsce. Póki co jestem bogatsza o doświadczenie, żeby z blika i pośredników transakcji korzystać jak najrzadziej.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Karina

Spróbujemy to wyjaśnić

Michał
1 miesiąc temu

witam czy ktoś wie jak i gdzie pisać kontaktować się w sprawie odzyskania pieniędzy? dzisiaj chciałem mamie zrobić odprawę loguje się na konto a tu brak rezerwacji… mama nie zauważyła w email że transakcja odrzucona blik poszedł kasa zeszła i kaszana a wylot jutro rano i trzeba kupić kolejny bilet…
proszę o kontak osoby który udało się odzyskać pieniądze baymb@wp.pl z góry dziękuję

Jakub
1 miesiąc temu

Witam. Również Padłem ofiarą blikowego zamętu. Otrzymałem informację od Pani z super infolinia wizzair że mam złożyć reklamację wraz z załącznikiem dot. potwierdzenia płatności. Otrzymałem takiego maila od przelewy24.pl. Poza tym również dokonałem płatności 9 maja. Czekam na informację zwrotną od wizzair odnośnie mojej odrzuconej rezerwacji. Mam nadzieje, że nasz wspólny problem zostanie rozwiązany…

Marek
1 miesiąc temu

U mnie podobna sytuacja. Płatność BLIK zrobiona, pieniądze opuściły konto, a ze strony wizzair informacja o odrzuconej płatności. Formularz zgłoszony ponad 10 dni bez odpowiedzi. Sprawa zgłoszona do banku. W razie dodatkowych informacji proszę o komentowanie artykułu.

Marika
1 miesiąc temu
Reply to  Marek

U mnie taka sama sytuacja bilety kupione 9 maja , pieniądze z konta zeszły a na stronie odrzucenie płatności . Formularz zgłoszony póki co brak odp. Tel do telecentrum nic nie dał , kazano czekać .

Marek
1 miesiąc temu
Reply to  Marika

Jeżeli mogę zapytać ile wyniósł taki telefon i czy był on już po formularzu czy przed.

Marika
1 miesiąc temu
Reply to  Marek

Min połączenia to około 5 zł , wyszło razem z 12 min . Najpierw formularz a na następny dzień wykonalam tel myślałam ze powiedzą mi cokolwiek ,ale niestety nic się nie dowiedziałam poza tym ze mam czekać na odp z formularza .

Marika
1 miesiąc temu
Reply to  Marek

min połączenia to około 5 zł . U mnie wyszło około 12 min .tel wykonany był dzień po formularzu , kazali czekać na odp z formularza

Barbara
1 miesiąc temu

U mnie też 9 maja. Taka sama sytuacja. Mam nadzieję, że pojawią się tutaj jakieś infotmacje , ktore pomogą nam wszystkim poszkodowsnym odzyskać pieniądze.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Barbara

Pracujemy nad tym. Duży skandal

Aleksandra
30 dni temu

Również ta sama sytuacja z 9 maja, zorientowałam się dopiero wczoraj że pieniądze do WizzAir nie doszły, złożyłam zawiadomienie w banku mają 30dni na potwierdzenie, planuje również do WizzAir i przelewy24. Gdyby ktoś mógł coś poradzić proszę o kontakt.

Marcin
30 dni temu

Ja mam inne pytanie – w jaki sposób zostało zapłacone BLIKiem w Wizz Air? Sprawdziłem – przewoźnik na swojej oficjalnej stronie NIE OFERUJE takiej metody płatności (jest Saldo Wizz, karta, przelew bankowy, kupon). Nie ma BLIK. Czyż jednak nie stało się tak, iż osoby z artykułu (czy z komentarzy) jednak nie kupiły biletów Wizz Air u przewoźnika, ale u pośrednika? Jeden z nich dosyć aktywnie reklamuje się w Google – często będą wyżej w wynikach niż oficjalna strona przewoźnika. I właśnie zakup przez pośrednika może powodować problemy, a nie sam Wizz Air. Proszę dopytajcie osobę z artykuły o to, gdzie… Czytaj więcej »

Admin
29 dni temu
Reply to  Marcin

Wyjaśniamy tę sprawę. Będzie kolejny artykuł

Marika
29 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Proszę o odnośnik do artykułu tu w komentarzach . Dziękuje

Andrzej
29 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

ja osobiście rezerwowałem przez oficjalną stronę wizzair, gdzie płatność blikiem była jedną z opcji. nie zauważyłem, żeby podczas płatności przekierowało mnie na inny adres internetowy

Admin
28 dni temu
Reply to  Andrzej

Może dopiero ostatnio wyłączyli 😉

Barbara
24 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Miejmy nadzieję, ze kolejne artykuły i nagłośnienie spowodują, ze zwrot naszych pieniędzy będzie tylko formalnością.

Admin
24 dni temu
Reply to  Barbara

Też żywimy taką nadzieję!

Marika
29 dni temu
Reply to  Marcin

Witam Bilety kupowałam na stronie wizzair w przelewie bankowym była możliwość zapłacenia blikiem

jakub
29 dni temu
Reply to  Marcin

Kupując bilety przez oficjalną stronę na koniec finalizacji rezerwacji widnieje opcja możliwości zapłacenia blikiem. Kupowałem bilety przez oficjalną stronę wizzair.

AgA
28 dni temu
Reply to  Marcin

Jak już wcześniej tu pisałam my zapłaciliśmy mtransferem bezpośrednio u Wizz Air, nie blikiem i mamy ten sam problem. Mija 21 dzień od zgłoszenia reklamacji…. i nic, ale reklamy są, a jakże…

Marek
28 dni temu
Reply to  Marcin

Proszę przeczytać o wszystkich dostępnych metodach płatności na stronie wizzair (jest wymienionych 7) i napisać jeszcze raz co oferuje. Płatność Pay by Link jest dostępna dla klientów z adresem rozliczeniowym w Polsce. Tę usługę obsługuje operator płatności online – przelewy24.pl, mamy tam możliwość zapłaty na wiele sposobów (w tym BLIK).

Marek
27 dni temu

Dzien dobry chcielibysmy zglosic ze my również padlismy ofiara (chce wierzyc ze to usterka informatyczna i pieniadze wroca) felernej transakcji przez Blik. 9 maja br. roku kupowalismy bilety na 3173 zl poszlo blikiem a biletow zarezerwowanych brak zorientowalismy sie dopiero 15 maja gdy chcielismy sprawdzic rezerwacje ze najpierw 10 maja rezerwacja zostala anulowana a potem godzine pozniej wstrzymana – takie statusy w takiej wlasnie kolejnosci Wizzair nam wysylal. Kontaktowalismy sie z infolinia ok 5 zl za minute wyszlo ok 150 zl za to polaczenie i pani na infolini powiedziala ze nalezy zlozyc reklamacje i czekac do 30 dni. Kontaktowalismy sie… Czytaj więcej »

Admin
27 dni temu
Reply to  Marek

Sprawa z artykułu zakończyła się dobrze, ale pewnie dlatego, że została nagłośniona. Proszę czekać na kolejny artykuł – jesteśmy na tropie

Andrzej
27 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

otrzymałem dzisiaj odpowiedź z wizzair
rezerwację anulowano, gdyż jak twierdzą wybrany sposób płatności to był „przelew” i w przypadku „odrzucenia transakcji” należało ją ponowić do 1 godziny, gdyż w przeciwnym razie zostaje anulowana
wynika z tego , że płatność blikiem w opinii wizzair nie jest tożsama z przelewem ?
w każdym razie w mailu proszą o podanie danych konta do zwrotu dokonanej płatności, więc brzmi optymistycznie.
a rezerwację trzeba póki co zrobić raz jeszcze- bilet w nowej wersji jest dla mnie droższy o 50 PLN

Barbara
24 dni temu
Reply to  Andrzej

To już daje jakąś nadzieję na pozytywne rozwiązanie. A ile dni czekał Pan na odpowiedź?

Andrzej
23 dni temu
Reply to  Barbara

ponad 3 tygodnie. wczoraj przyszedł jeszcze 1 mail z informacją , że zwrot pieniędzy będzie do 14 dni roboczych

Ania
23 dni temu
Reply to  Andrzej

Mi właśnie dziś zwrócili pieniądze po prawie miesiącu od napisanie reklamacji, także jest nadzieja. Miałam taką samą sytuację jak wszyscy tu, bilety kupowane 9 maja i przelew blikiem nie przeszedł. Tylko obecnie bilety są 250 zł droższe :/

Admin
22 dni temu
Reply to  Ania

Tak, chyba powoli saga zbliża się do końca. Jeszcze przydałoby się poznać przyczynę

AgA
17 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

Niestety saga wcale się nie kończy, minął 33 dzień reklamacji nie ma żadnej odpowiedzi, nie ma pieniędzy, na infolinii rozłączyło rozmowe, jak zostało powiedziane po co dzwonimy. Co dalej?

Admin
16 dni temu
Reply to  AgA

Z moich informacji wynika, że sprzątają powoli, proszę jeszcze o kilka dni cierpliwości…

Oliwia
13 dni temu
Reply to  AgA

Dostaliśmy dzisiaj odpowiedź od Wizza, że płatność została zrealizowana BLIKiem i nie mają jej zarejestrowanej w systemu więc nie mogą nam zwrócić pieniędzy bo ich nie dostali. Kazali nam zwrócić się do banku.
Nie wszyscy mogą się jednak cieszyć szczęśliwym zakończeniem. ☹️

Andrzej
22 dni temu
Reply to  Ania

dziś przyszedł mi przelew z wizzair

Admin
22 dni temu
Reply to  Andrzej

Czyli presja ma sens, ruszyło. Nie zmienia to faktu, że parę osób ma stracony urlop

Andrzej
21 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

dzięki za pomoc dla waszego zespołu

Admin
21 dni temu
Reply to  Andrzej

Dziękujemy w imieniu służby!

Marek
13 dni temu
Reply to  Andrzej

Jeżeli mogę zapytać jak Pan wysłał dane do przelewu zwrotnego i po jakim czasie była na to odpowiedz? Ja po podaniu przez email (zrobiłem odpowiedz na email) czekam ponad 2 tygodnie bez odpowiedzi .

Andrzej
9 dni temu
Reply to  Marek

w odpowiedzi na wysłane tzw roszczenie dostałem odpowiedź mailową z prośba o podanie konta do przelewu

Paula
8 dni temu
Reply to  Andrzej

Ja dostałam takiego maila od nich 3.06,dnia następnego odpisałam i do dzisiaj ani odpowiedzi ani przelewu 🙁

Jakub
13 dni temu

Dzień Dobry.
Chciałem podziękować wam za wymianę informacji, komentarze, wsparcie oraz za ten artykuł, który bardzo mi pomógł, a przede wszystkim uspokoił.
Mam zlecony już przelew zwrotny od wizzair.
Trzymam kciuki za Państwa!
Mam nadzieję, że wszystko pójdzie pomyślnie.
Życzę wszystkiego dobrego.

Admin
13 dni temu
Reply to  Jakub

Super, że się udało!

Barbara
10 dni temu

Witam, i ja również chcę się podzielić pozytywną informacją. Mianowicie w środę dostałam maila z prośbą o numer konta , a w piątek dostałam pieniadze.

Marika
9 dni temu
Reply to  Barbara

Witam ja również dostałam maila z pozytywna informacja . czekam na wpływ na konto . Pozdrawiam

Marek
9 dni temu
Reply to  Barbara

Jeżeli mogę zapytać jak Pani wysłała dane do przelewu zwrotnego? Ja po podaniu przez email (zrobiłem odpowiedz na email) czekam ponad 2 tygodnie bez odpowiedzi .

Paula
8 dni temu
Reply to  Marek

Mam tak samo. Czekam już ponad 2 tyg i ani odpowiedzi na dane do przelewu ani przelewu

Karina
7 dni temu
Reply to  Marek

Ja też nadal czekam, po odpowiedzi na maila z danymi do przelewu już ponad dwa tygodnie.

Marika
2 dni temu
Reply to  Marek

U mnie odbyło się tak : Dane do przelewu zwrotnego podałam na maila którego od nich dostałam , następnie dostałam maila ze dział księgowości przetwarza mój zwrot . Pieniądze mam już na koncie .

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!