4 lipca 2023

Firma energetyczna wysyła klientom faktury rozliczeniowe nawet na 1000 zł! Klienci rozżaleni, a firma mówi: „przecież informowaliśmy”. Kto zawalił?

Firma energetyczna wysyła klientom faktury rozliczeniowe nawet na 1000 zł! Klienci rozżaleni, a firma mówi: „przecież informowaliśmy”. Kto zawalił?

Faktury rozliczeniowe z gigantycznymi dopłatami i opłata handlowa w wysokości nawet 600-900 zł! To spotkało wielu klientów Tauronu, którzy w porę nie zdecydowali się na zmianę taryfy. Firma tłumaczy, że przecież informowała klientów o podwyżkach. Dlaczego w takim razie jest aż tak wielu poszkodowanych? I dlaczego Tauron wzywa do zapłaty dopiero po kilku miesiącach od wprowadzenia podwyżek?

Jeszcze zanim rząd postanowił zamrozić ceny prądu, na rynku pojawiło się wiele ofert z gwarancją stałej ceny, z której chętnie skorzystało wielu klientów w obawie przed drastycznymi podwyżkami cen prądu w 2023. W zamian za pewną cenę trzeba było dopłacić minimum kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Niestety wpakowanie się w taką ofertę okazało się niezłą pułapką, bo po nowym roku wcale nie doszło do drastycznych podwyżek, przed którymi miały zabezpieczać te oferty.

Zobacz również:

Klienci, którzy pozostali przy standardowej taryfie z urzędowymi cenami płacą za 1 kWh tyle samo co rok temu, póki nie przekroczą poziomu 2000 kWh w ciągu roku (limit dla rodzin, w których jest osoba z niepełnosprawnością, wynosi 2600 kWh, zaś limit dla rolników i rodzin z Kartą Dużej Rodziny – 3000 kWh). Po przekroczeniu tego poziomu ceny są zamrożone na poziomie ok. 70 gr za kWh.

Opłata handlowa, czyli bomba z opóźnionym zapłonem…

O wysokich opłatach handlowych pisaliśmy już nie raz w „Subiektywnie o Finansach”. Gdy wydawało się, że ten temat wygasł, powrócił jak bumerang za sprawą faktur rozliczeniowych. W ostatnim czasie zgłaszają się do nas czytelnicy, którzy są przerażeni fakturami, które otrzymują od Tauronu. Kwoty sięgają nawet 900 zł!

Czytaj też: Nasz czytelnik dostał fakturę od Tauronu na 50 000 zł! Najpierw płacić, a potem reklamować? Interweniujemy

Wszystko zaczęło się od podwyżek na początku roku. To wtedy Tauron podniósł stawkę opłaty handlowej w ramach taryfy z gwarancję ceny prądu z 30 zł do ponad 100 zł w ramach taryfy z gwarancją stałej ceny. Kilka miesięcy temu opisałam historię czytelnika, który był przekonany, że korzysta ze standardowej urzędowej taryfy, do czasu gdy przyszła pierwsza faktura w nowym roku na kwotę o ponad 100 zł wyższą niż dotychczas.

Jak się okazało, korzystał on z oferty gwarancją stałej ceny, w ramach której opłata handlowa wzrosła od nowego roku z 30 do 130 zł. Wyjaśniając tę sprawę, dowiedziałam się od Tauronu, że klienci jeszcze przed zmianą oferty otrzymywali informacje o nadchodzącej zmianie mailem, SMS-em lub w serwisie Mój Tauron. W tej wiadomości była również informacja o tym, że ofertę można zmienić na korzystniejszą, ale również taką, która zawiera opłatę handlową (w niższej kwocie).

Być może faktycznie wielu klientom to umknęło, a być może komunikaty były napisane w niezbyt przejrzysty sposób. Nie jestem w stanie tego określić. Wiem natomiast, że bardzo dużo osób nie wiedziało, że cennik ulega zmianie, bo artykuły o takich przypadkach pojawiały się nie tylko u nas.

A teraz pojawiła się nowa fala osób, które nie widziały tych komunikatów. Okazuje się, że wielu klientów Tauronu płaciło przez ostatnie miesiące faktury na poziomie zbliżonym do tych z poprzedniego roku pomimo tego, że ich również dotknęła podwyżka opłaty handlowej. A teraz po kilku miesiącach nagle dostają faktury rozliczeniowe i muszą dodatkowo zapłacić nawet 600 – 900 zł!

W ciągu ostatnich dwóch tygodni dostałam kilka maili, często w dramatycznym tonie, w których czytelnicy pisali, że nie są w stanie zapłacić tak wysokiej faktury. Pojawiło się również kilka komentarzy pod naszymi tekstami.

Jedna z czytelniczek podesłała mi również link do grupy na Facebooku „Poszkodowani przez Tauron”, do której należą osoby w podobnej sytuacji i planują nawet zbiorowy pozew. Jeśli tak wiele osób faktycznie nie było świadomych tego, że ich oferta zmieniła się tak drastycznie, to możemy chyba przyjąć, że sposób komunikacji między firmą a klientami nie był wystarczająco przejrzysty. Tym bardziej że wielu klientów to osoby w podeszłym wieku.

Jeden z naszych czytelników opisał przypadek swojej teściowej, która żyje bardzo oszczędnie i jej standardowe miesięczne zużycie prądu to zaledwie 90 kWh. Do końca maja płaciła więc stosunkowo niewysokie faktury, które i tak uwzględniały już opłatę handlową w kwocie 30 zł za miesiąc.

Dopiero w czerwcu przyszło wyrównanie – łącznie prawie 700 zł! To kwota, która mocno obciąża jej budżet. Ciężko też winić starszą osobę, że nie odczytała maila z wiadomością o podwyżkach. Teściowej naszego czytelnika udało się zmienić taryfę na taką bez dodatkowych opłat i w kolejnych miesiącach powinna już płacić ok. 80 zł za miesiąc. Jednak faktura z wyrównaniem została opłacona, bo zbliżał termin płatności.

Inny nasz czytelnik również przeżył niemały szok, gdy otrzymał w czerwcu fakturę na 650 zł. Pan Jerzy na stałe mieszka za granicą, a więc jemu też mogła umknąć wiadomość od Tauronu. Nasz czytelnik zamierza składać reklamację i oczekuje, że Tauron wycofa się z wezwań do zapłaty. Nasza inna czytelniczka, pani Ola zamieściła taki komentarz pod jednym z artykułów:

„Moja babcia lat 94 też dostała pismo. Mieszka sama, jest samowystarczalna, ale jednak ciężko starszej osobie ogarnąć te tabelki i urzędowe pisma. Po sześciu miesiącach dostała wyrównanie, ponad 900 zł niedopłaty. Przepłakała pół nocy, że takich pieniędzy nie ma. Zapłaciliśmy, może niepotrzebnie tak szybko. Pokazała mi to pismo, wcześniej nic nie mówiła, napisałam reklamację, ale cisza. To jest prawie połowa emerytury a ilu jeszcze ludzi takich, którzy jednak nie mają z czego zapłacić?”

Z kolei pani Katarzyna pisze:

„Nie dostałam żadnej informacji, ęe opłata handlowa uległa takiej podwyżce. Opłaciliśmy rachunki za prąd za garaż od grudnia do kwietnia po starych cenach, z niższą opłatą handlową, po czym dostałam niedawno rozliczenie i prognozę na kolejne miesiące, a tam na pierwszym blankiecie do zapłaty 700 zł. Dotyczy to energii w garażu, gdzie zużycie prądu jest malutkie. To 700 zł, to nowa podwyższona oplata handlowa za miesiące od stycznia do maja. Czy można tak wstecz doliczyć tak wysoką opłatę? Mąż dzwonił do Tauronu, ale mówią, że jesteśmy już na normalnym cenniku sprzedawcy i nic się nie da zrobić. A my mamy dziecko niepełnosprawne. Tak się cieszyliśmy, że zaoszczędzimy na prądzie. Jestem załamana.”

Nasi czytelnicy są często zrozpaczeni i czują się poszkodowani. Przez kilka pierwszych miesięcy tego roku nie mieli pojęcia, że w czerwcu spotka ich taki wydatek. Kilkaset złotych dołożone do standardowej faktury za prąd może przygnieść nie jeden budżet.

Nieuważni klienci czy nieuczciwe zagrywki sprzedawcy prądu?

W całej tej sytuacji zastanawiają mnie dwa tematy. Po pierwsze: dlaczego Tauron od początku roku wystawiał standardowe faktury na kwoty zbliżone do zeszłego roku i dopiero w czerwcu przyszło wyrównanie. Zakładam, że dotyczy to klientów, którzy rozliczają się na zasadzie prognoz, a potem przychodzi rozliczenie. W takim przypadku licznik nie jest sprawdzany co miesiąc, a mamy do czynienia z prognozowanym zużyciem.

Ale przecież Tauron wiedział, że od początku roku opłata handlowa już wzrosła, a więc ta podwyżka powinna być zawarta już na styczniowej fakturze. Nie było tu nic do prognozowania. Gdyby klienci zauważyli już w styczniu wyższą fakturę, być może zmienialiby taryfy. Teraz nagle mają do zapłaty 600-700 zł. A Tauron nie wyznacza z tej okazji dłuższego terminu, nie daje też możliwości rozłożenia płatności na raty.

Drugą kwestię poruszyłam również w tym artykule. Skoro Tauron sam zachęcał klientów do tego, żeby zmieniali taryfy na te z niższą opłatą handlową i był gotowy zwracać nawet zapłacone już opłaty, to po co w ogóle zamieszanie z podnoszeniem opłaty przy gwarancji stałej ceny do ponad 100 zł? Przecież takie zmiany w ciągu roku to setki wydzwaniających klientów i reklamacji, które trzeba rozpatrzyć. To dodatkowa praca i dodatkowe koszty dla firmy.

Cała sytuacja wygląda, jakby ktoś liczył na to, że jednak spora część klientów pozostanie przy taryfie z gwarancją stałej ceny i wysoką opłatą handlową. Jeśli faktycznie tak było, to możemy się domyślać, że sposób informowania o podwyżkach jeszcze w ubiegłym roku nie był do końca przejrzysty.

Wysoka opłata handlowa i niedozwolone warunki umowne

Drastyczne podwyżki opłaty handlowej to nie jedyne zagranie, jakie Tauron i inne spółki sprzedające prąd mają na sumieniu. Zgodnie z warunkami umownymi Tauronu osoby, które chciały wcześniej zerwać umowę z gwarancją ceny prądu, musiały zapłacić wielokrotność kwoty 25 zł w zależności od tego, ile miesięcy pozostało im do wygaśnięcia umowy. Takie zapisy stosował nie tylko Tauron. Niedawno UOKiK przyjrzał się tej sprawie i uznał takie postanowienia za niedozwolone.

W efekcie spółka Polski Prąd i Gaz musi zapłacić karę w wysokości 183 000 zł oraz zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty. Na stronie Tauronu również znajdziemy komunikat, w którym spółka informuje, że stosowała niedozwolone zapisy, i teraz klienci mogą złożyć wniosek o zwrot zapłaconej wcześniej opłaty.

„Na skutek przyjęcia zobowiązania przez Prezesa UOKiK, Spółka zrzeka się w całości prawa do pobierania Opłaty jednorazowej za wcześniejsze rozwiązanie Cennika w przypadku, gdy Cennik obowiązywał konsumenta na skutek automatycznego odnowienia, oraz zrzeka się prawa do pobierania Opłaty jednorazowej w części stanowiącej różnicę między wartością pobraną a wartością udzielonych konsumentom bonusów i promocji – w przypadku gdy Cennik obowiązywał po raz pierwszy na skutek wyboru Cennika przez konsumenta lub w wyniku odnowienia potwierdzonego wyborem konsumenta.”

Całość komunikatu znajdziecie tutaj. Jak potoczy się dalej sytuacja osób, które otrzymały faktury rozliczeniowe na kilkaset złotych? Mam nadzieję, że Tauron przeanalizuje dokładnie tę sytuację i wypracuje jakieś bardziej korzystne dla klientów rozwiązanie. Ja w tej sprawie napisałam już do firmy i czekam na odpowiedź. Jeśli pojawią się nowe wątki w tej sprawie, będziemy Was informować.

Po mojej wiadomości do Tauronu, otrzymałam pozytywną informację od jednego z czytelników. Jego reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Jego umowa została zmieniona z datą wsteczną od czerwca 2022, a zapłacone opłaty handlowe zwrócone. Nie będzie też musiał płacić wysokiej faktury na kilkaset złotych, jaką otrzymał w czerwcu.

Dzień później otrzymałam kolejnego maila od czytelnika, z informacją, że jego reklamacja również została rozpatrzona. Jeśli i komuś z Was udało się uniknąć konieczności zapłacenia faktury, to dajcie znać w komentarzach. Być może będzie to pomocna wiadomość dla osób, które znalazły się w podobnej sytuacji.

W TE WAKACJE UŁÓŻ Z NAMI FINANSOWE PUZZLE:

Jak ochronić oszczędności przed inflacją? Gdzie oszczędzać, żeby zapewnić dobrą przyszłość dziecku? Jak zaprojektować domowy budżet? Ile trzeba pieniędzy zgromadzić – i skąd je wziąć – żeby zostać rentierem? Oto pakiet e-booków „Finansowe puzzle, czyli jak osiągnąć dobrobyt”, w których znajdziesz konkretne odpowiedzi na te pytania, a także rady, wykresy, wyliczenia. Kliknij i zobacz, to może być najbardziej inspirująca lektura tych wakacji i nie tylko.

————

RANKING LOKAT – GDZIE DZIŚ DOSTANIESZ NAJLEPSZY PROCENT? 

Obawiasz się inflacji? Zastanawiasz się, co zrobić z pieniędzmi? Sprawdź „Okazjomat Samcikowy” – to aktualizowane na bieżąco rankingi lokat, kont oszczędnościowych, a także zestawienie dostępnych dziś okazji bankowych (czyli 200 zł za konto, 300 zł za kartę…). I zacznij zarabiać na bankach:

>>> Ranking najwyżej oprocentowanych depozytów

>>> Ranking najlepszych kont oszczędnościowych. Gdzie zanieść pieniądze?

>>> Przegląd aktualnych promocji w bankach. Kto zapłaci ci kilka stówek? I co trzeba zrobić w zamian?

Subscribe
Powiadom o
60 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
golem_t
11 miesięcy temu

Parę lat temu Tauron bardzo namawiał na takie taryfy „z gwarancją stałej ceny”. Dobrze przeczuwałem że to jakaś pułapka. Kolejny raz potwierdza się że jeśli usługodawca „traci” na swej ofercie to nie należy mu wierzyć.

pismactwobezszkoly
11 miesięcy temu
Reply to  Monika Madej

Jesli zwracamy sie do kogos, dopuszczalne (i tylko dopuszczalne – wymogu nie ma) jest napisanie slowa „ci” duza litera, ale gdy uzywamy zaimka wskazujacego „ci” – zawsze piszemy mala (z oczywistymi wyjatkami typu poczatek zdania). Tylko trzeba jeszcze odrozniac jedno od drugiego; chyba nie ma co za duzo oczekiwac od tepawej pismaczki, radosnie uzywajacej koszmarnego „piec razy mniej”.

Bambino
11 miesięcy temu

A ja odpowiem Tobie, że zapomniałeś o znakach diakrytycznych w swoim komentarzu. W języku polskim litery, które zawierają znaki diakrytyczne to: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ż oraz ź.

Jacek
11 miesięcy temu

Miało być tak mądrze, ale całe wrażenie popsuło zignorowanie wycieraczki przed wejściem.
Rozumiem, że chodziło o 5 razy mniej, co jest jednoznacznym określeniem na 20% ilości/wartości.
I jeszcze brak polskich znaków – odpowiednie skonfigurowanie własnego urządzenia to żaden problem w dzisiejszych czasach.

Adam Jastrzab
11 miesięcy temu

Tak abstrahujac : „Jeden z naszych czytelników opisał przypadek swojej teściowej, która żyje bardzo oszczędnie i jej standardowe miesięczne zużycie prądu to zaledwie 90 kWh.”

Wynajmuje mieszkanie (60 metrow), trzem Ukrainkom. Ich zuzycie msc to 90-110 kWh.
Fakt ze wszystkie sprzety sa nowe o najwyzszych klasach energetycznych. Zmywarka, lodowka, pralka, TV smart 50 cali itp.

90kWh to nie jest wcale BARDZO OSZCZEDNE zuzycie pradu. Może warto się przyjrzeć sprzętom jakie ma teściowa w domu i w ramach prezentu wymienić.

Przemo
11 miesięcy temu
Reply to  Adam Jastrzab

Jezeli trzy dorosłe i pracujące osoby zużywają tak mało energii to znaczy, że poza oglądaniem TV i oświetlaniem pomieszczeń nie ma praktycznie innego zużycia.

aopirhgaopierh
11 miesięcy temu
Reply to  Adam Jastrzab

Kupowałeś energooszczędne urządzenia dla najemców? Po co przepłacać, skoro to oni płacą za prąd. Zmniejszasz swoje ROI.

Przemysław
11 miesięcy temu
Reply to  Adam Jastrzab

U mnie w domu prawie 200m2 średnie zużycie to około 204 kWh na miesiąc. W domu są 2 oddzielne mieszkania z całym sprzętem. Na stałe są włączone 2 lodówki plus w jednym mieszkaniu jest grzana woda podgrzewaczem 9 kw i płyta indukcyjna podpięta pod jedną fazę z mocą ograniczoną do 3,5 kw. Zmywarka i pralka niemal dziennie odpalana. Dodatkowo w kotłowni jest piec z podajnikiem który w okresie grzewczym też swoje wciąga. Raczej nikt u mnie prądu nie oszczędza a przez większość dnia jest odpalony 55 calowy tv. Mnie tauron też doliczył po 100 zł opłaty za licznik(a mam 2)… Czytaj więcej »

Tomasz
10 miesięcy temu
Reply to  Przemysław

Bajki waść opowiadasz.

Bambino
11 miesięcy temu

A ja kij w mrowisko…. Czytać umowy, które się podpisuje, ze zrozumieniem!!!!! Kolejny artykuł z podobnymi problemami…..

Barteq
11 miesięcy temu
Reply to  Bambino

nie do końca.
zmiany warunków i koniec promocji był wysyłany do klientów listem zwykłym, który mógł nie dojść (zatem nie być przeczytany)
dodatkowo – w miesięcznych prognozach NIE BYŁO opłaty handlowej – a przecież rachunku dotyczyły już okresu z podwyższoną opłatą.
to granda jakich mało – myślę, że to sprawa dla UOKiKu

Visa
8 miesięcy temu
Reply to  Barteq

Listy były wysyłane nawet dwa razy! Były trzy taryfy. To był pierwszy raz kiedy tak dokładnie przeanalizowałem ofertę. Proszę nie tłumaczyć ignoranckie podejście licznego grona obywateli. Ja analizowałem kilka dni ale się starałem i nie dałem się [cenzura].

Beata
11 miesięcy temu

Jestesmy w tej samej sytuacji. Po poprzednim artykule (tym o zmienilismy drastycznym wzroscie oplaty handlowej) zmienilismy umowe na taka bez gwarancji ceny (w maju). Dostalismy potwierdzenie, czekalismy na nowe faktury. W miedzyczasie w serwisie Tauronu trwaly „prace techniczne” – zniknely wszystkie poprzednie faktury. Przez prawie caly czerwiec zadnego dokumentu sie nie doczekalismy, az do 26.06. kiedy dostalismy nagle dwie faktury: rozliczeniowa i progozowana, na kwote w sumie ponad 800zl, z terminem platnosci do 12 lipca! Srednie miesieczne zuzycie z poprzednich miesiecy to nieco ponizej 200 kWh (rodzina 2+2), na przyszle miesiace prognozowane jest 198 – 205. Dodatkowo pojawila sie w… Czytaj więcej »

ted
10 miesięcy temu
Reply to  Beata

w glowie sie nie miesci, ja mam podobny problem, nie widze poprzednich faktur, tez zostalem oszukany przez Tauron

jsc
11 miesięcy temu

No to kancelarie się znowu obłowią… czy nie ma w Polsce branży bez takich numerów?

Admin
11 miesięcy temu
Reply to  jsc

Prawdopodobnie sprzedawcy ogórka zielonego są poza podejrzeniem

Hieronim
11 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Powiada Pan Redaktor, że sprzedawcy ogórka zielonego są poza podejrzeniem? No cóż, sprzedawcy może i tak, ale cały biznes już niekoniecznie…

„5 sierpnia 2020 Krajowa Rada Izb Rolniczych poinformowała o problemach ze zbytem ogórków i zaniżaniem cen przez zakłady przetwórcze szczególnie w trzech województwach: małopolskim, świętokrzyskim i łódzkim. W związku z tym w dniu 4 sierpnia 2020 r. zwróciła się do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o zbadanie przez odpowiednie służby czy nie nastąpiła zmowa cenowa w przedmiotowym zakresie oraz czy nie zostało złamane prawo.”

(za warzywa.pl, źródło KRiR)

Admin
11 miesięcy temu
Reply to  Hieronim

O do diaska, trzeba uważać na słowa. Może chociaż sprzedawcy pomidorów są czyści? 😉

Aneta
11 miesięcy temu

Czy ktoś z Państwa mogły pomoc w napisaniu takiej reklamacji rachunek rozliczeniowy w czerwcu 1728…
Poniżej co miesiąc 804 zł ehhh…też właśnie miałam umowę z gwarancją ceny.

Marcin
11 miesięcy temu

Może warto pociągnąć temat programu Enea Pewna Cena póki wielu klientów nie przechodziło etapu przedłużenia umowy na ten program. Może artykuł o tym jakie mają opcje i na co zwrócić uwagę pod koniec zakończenia umowy? A także w jaki sposób przejść na taryfę regulowaną przez URE?

Admin
11 miesięcy temu
Reply to  Marcin

A kiedy ta umowa się kończy dużym wolumenom klientów?

Marcin
11 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

24 stycznia 2022 był artykuł Pana Ireneusza Sudaka u Państwa w którym informował że minął rok od rozpoczęcia tej „promocji”. Umowy były zawierane na 3 lata to zakładam, że pierwsze umowy i pewnie u największej liczby osób będą kończyły się na przełomie roku 2023 / 2024. Wrzuciłbym link do artykułu, ale nie wiem czy można, ale bardzo łatwo odszukać ten artykuł przez google. Myślę, że mógłby powstać ciekawy artykuł przedstawiający jakie opcje mają teraz ci klienci na etapie przedłużenia umowy oraz podsumowujący ten program z przykładowymi wyliczeniami (w tamtym artykule znalazły się takie wyliczenia i moim zdaniem były ciekawe). Wiadomo… Czytaj więcej »

Admin
11 miesięcy temu
Reply to  Marcin

Jasne, jak będzie bliżej przełomu roku to się tym zajmiemy.

Radek
11 miesięcy temu

Zapytajcie w tauronie dlaczego przez neta można wybrać każdą ofertę, każdą taryfę jaka się zamarzy tylko nie tą najtańszą (taryfę sprzedawcy) 🙂
Taki przypadek, co? Świństwo, oszustwo, złodziejstwo…takie mam skojarzenia z podobnymi zagrywkami

Jasiek
11 miesięcy temu

Czy to tauron czy pge to wiesz ile dzisiaj kosztuje twoja zużyta kWh. Chyba ze przeczytasz po 100 stron cenników i wyprowadzisz wzory z 2 całkami. Ale to tez nie jest pewne czy jakaś zmienna z 10 się nie zmieniła bo wczoraj padał deszcz.

Jacek
11 miesięcy temu

Niewykluczone, że wpuszczeni w wygórowaną opłatę handlową byliby dziś wygrani, jednak rząd postanowił użyć pieniędzy podatników do gaszenia pożaru, którego rozpalenie sam wcześniej zaaprobował.

Bambino
11 miesięcy temu

Polecam zmienić w Tauronie taryfę na URZĘDOWĄ, najtańszą, bez dodatków, zatwierdzaną przez Urząd Regulacji Energetyki – „taryfę sprzedawcy” – https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/taryfa-sprzedawcy. Wystarczy zadzwonić na infolinię Tauron i powiedzieć, że chcecie urzędową taryfę sprzedawcy. Nową umowę otrzymacie pocztą. Później już nic nie robicie, nie podpisujecie nowych umów z gwarancją itp. będziecie mieli cały czas najtańszą urzędową taryfę, bez kosztownych promocji :))))))

Stefan
6 miesięcy temu
Reply to  Monika Madej

Mi Tauron też odgrażał się, że nie zwrócą poprzednich opłat handlowych jeśli przejdę na Taryfę Sprzedawcy zamiast kolejnego syfu. Po złożeniu reklamacji i powołaniu się na wiele rzeczy ale przede wszystkim 'Interpelacja nr 38853 w sprawie gwarantowanej ceny energii elektrycznej’ wszystko oddali.

Katarzyna
11 miesięcy temu

Mi przyszło 1300 dopłaty, za opłatę handlową. Tauron twierdzi że wysłali pismo ale okazuje się że nic do mnie nie doszło gdyż w maju miałam sytuację że Tauron miał mi wysłać faktury do zapłaty ale tego nie zrobili, dopiero po moim telefonie do nich o upomnienie się o faktury wysłali. Więc nie wysyłali żadnych powiadomień o podwyższenie usługi handlowej. Do dzisiaj z nimi prowadzę wojny bo zmieniłam taryfę, nową taryfę mam od 1 czerwca 2023 a oni nadal nie wysłali nowych faktur do zapłaty.

Mike
11 miesięcy temu

„Komunikaty były napisane w niezbyt przejrzysty sposob”, ” coś umnkelo” weźcie nie podlizujcie się czytelnikom tylko napiszcie wprost jaka jest prawda bo inaczej przyczyniacie się do tej degregonalady. A prawda jest taka ze ludzie w nosie mają takie maile czy wysyłane informacje o zmianach taryf. Nie wazne czy ktoś wybiera zawiadomienia elektroniczne czy dostaję to w papierze-jedno i drugie lauje w koszu. Ludzie nic od siebie nie wymagają, oczekują ze ktos będzie myślał za nich, są leniwi i dopiero jak spadaja na nich konsekwencje ich ignoranctwa bądź glupoty to budzą się z zapytaniem jakim prawem? Niestety nie uczą się na… Czytaj więcej »

Bambino
11 miesięcy temu
Reply to  Monika Madej

Pani Moniko, czytając Pani artykuły i komentarze, domniemywam, że nie jest Pani ze Śląska, nie ma Pani prądu od Tauron. Potwierdzam, że Tauron informował klientów prawidłowo, o zmianach taryf z gwarancją ceny, że gwarancja nie dotyczyła wszystkiego, itp. Sam kiedyś miałem od nich umowę z gwarancją ceny, po otrzymaniu kolejnej propozycji na przedłużenie gwarancji ceny, zmieniłem na taryfę urzędową, tak jak Tauron poinformował w pismach wysyłanych z gwarancją ceny. Czyli Tauron prawidłowo informował klientów, a że ludzie nie czytali pism… pretensje ludzie miejcie do siebie. To że Tauron uznaje reklamacje, bo jest to gest handlowy dla klientów, nie oznacza to… Czytaj więcej »

Hieronim
11 miesięcy temu
Reply to  Bambino

> To że Tauron uznaje reklamacje, bo jest to gest handlowy dla klientów, nie oznacza to winy Tauronu.

Żeby się Tauron nie zdziwił, jeśli UOKiK przyjrzy się kształtowaniu wysokości opłaty handlowej…

Bambino
11 miesięcy temu
Reply to  Hieronim

„(…) Tauron nie próbuje niczego w swojej ofercie ukrywać. Wręcz odwrotnie, w piśmie kierowanym do klientów zwraca ich uwagę na nową wysokość opłaty handlowej” – https://wysokienapiecie.pl/72945-cena-pradu-bez-zmian-za-155-zl-m-c-oferte-taurona-zbada-uokik/

Beata
11 miesięcy temu
Reply to  Bambino

Problem polega też na tym, że nawet jeśli ktoś nie zmienił taryfy w 2022r. to w fakturach prognozowych w 2023r. opłata handlowa wciąż występowała, ale w tej niższej kwocie, choć przecież Tauron wiedział, że od stycznia będzie dużo niższa. Nawet, jeśli wysłał jakieś pismo/informację, to klient na fakturach wciąż widział opłatę handlową w poprzedniej wysokości i mógł uznać, że jego podwyżka ceny nie dotyczy. Tym bardziej, że wysokość opłaty handlowej nie ma nic wspólnego ze zużyciem prądu, nie trzeba jej prognozować, od stycznia powinna się była pojawiać na fakturach w nowej wysokości na skorygowanych fakturach. I jeśli ktoś w początkowych… Czytaj więcej »

Last edited 11 miesięcy temu by Beata
Beata
11 miesięcy temu
Reply to  Beata

Tauron wiedział, że od stycznia będzie dużo niższa – oczywiście miało być dużo wyższa

Rom
11 miesięcy temu
Reply to  Beata

Mam takich emerytów w kamienicy. Obydwoje po siedemdziesiątce. Dostali prawie 800 zł opłaty handlowej i pierwsza prognoza 300 zł. Wszystko płatne na już. Skandal.

Visa
8 miesięcy temu
Reply to  Monika Madej

Nie ma czegoś takiego jak nieuwaga w podpisywaniu czegokolwiek. Albo jesteś ignorantem albo nie. Nie tłumacze taurona, ale jak już wyżej napisałem ludzie mieli w d.. co im Tauron wysłał, a obudzili się jak dostali rachunki. Zwykłe olewactwo. Było w umowach o pierwszych tańszych miesiącach i o tych z horrendalną podwyżką. Jak zwykle mądry po szkodzie ????

Tomasz
8 miesięcy temu
Reply to  Visa

Oczywiście, bo ludzie nie mają innych problemów jak dogłębna analiza pisma od Tauron…

Magdalena
7 miesięcy temu
Reply to  Visa

och rzeczywiście, nie ma nieuwagi… Tauron informował…
Owszem, starałam się zapoznać z informacjami. Poddałam się, kiedy próbowałam porównać dostępne taryfy gospodarstw domowych – otóż tych cenników, każdy po kilkadziesiąt stron z mnóstwem warunków było ponad 60. To już nie jest kwestia „uwagi” czy „nieuwagi” tylko nakładu czasu koniecznego, aby z tych 60 cenników zrobić syntetyczne zestawienie , przeliczyć dla każdego wariantu wysokość opłat, upewnić się że najkorzystniejszy wariant jest dostępny… Ile to wymaga czasu? Ilu klientów dysponuje takim czasem i kompetencjami, żeby „nie być ignorantem”?

Tyle
8 miesięcy temu
Reply to  Bambino

Co za bzdury. Ludzie pracują po 12 godzin na dobę żeby związać koniec z końcem i z całą pewnością siadają z pełnym skupieniem do analizy pism ala Tauron. Dlaczego w takim razie opłata handlowa od razu nie była doliczana do rachnku? Proszę nie bronić tych krętaczy, dla mnie to jest jawne złodziejstwo firmy Tauron.`

Tomaszek
11 miesięcy temu

Jak ktoś mnie usilnie na coś namawia to zapewne jest to korzystne dla niego, dla mnie już niekoniecznie.
Mi też „ełon” 😉 zawraca głowę podpisaniem umowy terminowej z gwarancją ceny. Oczywiście jest to niekorzystne dla klienta. Kumaci po przejrzeniu warunków zorientują się o co chodzi, pozostali się nabiorą i będą płacić sporo więcej niż dotychczas.

Aż Nie Tak Wiesoly Gienek
11 miesięcy temu

Mam taką umowę. Nie dostałem żadnych informacji od Taurona.
Faktury na milliony monet też nie dostałem, więc czekam (bo to co wydarzyło się, już się wydarzyło)

Gavi
11 miesięcy temu

zawsze omijałem pojęcie „opłata handlowa” – jakiś twór nie wiadomo z czego wynikający – jakbym miał płacić za to, że łaskawie mi sprzedają. Nie mam tego w taryfie i odrzucam wszelkie propozycje z opłatą handlową nawet jakby nie wiadomo co obiecywali. Równie dobrze klient mógłby domagać się „rabatu klienckiego” za to, że łaskawie nie zmienia operatora i to akurat ma większe logiczne uzasadnienie niż opłata handlowa

Piotr
11 miesięcy temu

TWU Tauron na pierwszej stronie pisał ,że jeżeli chcesz dalej mieć tą umowę to nic nie musisz robić i wielu ludzi im uwierzyło a na następnych kartkach napisali o tej opłacie handlowej której już ludzie nie doczytali

Tyle
8 miesięcy temu
Reply to  Piotr

I uważasz, że Tauron zachował się właściwie?

Luki
11 miesięcy temu

oplata handlowa z 15 do 125zl/miesiąc – to jakis absurd; zglosilem , telefonicznie Pani powiedziala ze to odkreca wstecz ale muszę nowa umowa zawrzec, i tak zrobilem, a tu przyszlo pismo ze jednak oplate hanlowa 125/m trza placić, masakra, bezprawie ; prosba o porade jak to zalatwic

Aneta
11 miesięcy temu

A mnie nie chcą zwrócić.

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu