25 marca 2017

Jak kupić przez internet, żeby nie stracić prawa do zwrotu towaru?

Jak kupić przez internet, żeby nie stracić prawa do zwrotu towaru?

[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section” transparent_background=”off” background_color=”#fff1e0″ allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

Mój czytelnik udał się do e-sklepu firmy W.Kruk, niegdyś najbardziej znanej firmy jubilerskiej, a dziś walczącej o to miano z takimi markami jak Yes, czy Apart. Zrobił zakupy przez internet, odebrał je w salonie, ale okazało się, że rozmiar bransolety niestety nie był trafiony, więc dzień później udał się z zamiarem zwrotu towaru. Niestety, okazało się, że można wyłącznie wymienić jedną sztukę towaru na jedną sztukę innego towaru. Czy sklep miał prawo odesłać klienta z kwitkiem? Przecież przy zakupie przez internet obowiązuje 14-dniowe prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny!

Zobacz również:

Okazuje się, że wszystko jest w porządku. Może się zdarzyć, że na stronie internetowej sklepu dochodzi jedynie do zamówienia towaru (rezerwacji), a umowa zawierana jest w salonie sprzedaży przed jego odbiorem. Tak jest w przypadku niektórych sklepów internetowych, które w swoich regulaminach lub też na samej stronie wskazują, że przez internet można jedynie rezerwować towar. Z tego też względu kliknięcie opcji „zamawiam” jest równoznaczne tylko z zarezerwowaniem towaru. Sam zakup dokonywany jest dopiero w siedzibie firmy. W takiej sytuacji nie dochodzi do zawarcia umowy na odległość i tym samym konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy.

Gdyby mój czytelnik nie skorzystał z opcji odbioru osobistego, to jego sytuacja byłaby diametralnie inna – miałby możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny. Dlatego w niektórych miejscach lepiej kupować przez internet. Całkiem przez internet.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Możliwość komentowania została wyłączona.

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu