[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section” transparent_background=”off” background_color=”#fff1e0″ allow_player_pause=”off” inner_shadow=”off” parallax=”off” parallax_method=”on” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”off” width_unit=”on” make_equal=”off” use_custom_gutter=”off”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Tekst” background_layout=”light” text_orientation=”left” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]
Mój czytelnik udał się do e-sklepu firmy W.Kruk, niegdyś najbardziej znanej firmy jubilerskiej, a dziś walczącej o to miano z takimi markami jak Yes, czy Apart. Zrobił zakupy przez internet, odebrał je w salonie, ale okazało się, że rozmiar bransolety niestety nie był trafiony, więc dzień później udał się z zamiarem zwrotu towaru. Niestety, okazało się, że można wyłącznie wymienić jedną sztukę towaru na jedną sztukę innego towaru. Czy sklep miał prawo odesłać klienta z kwitkiem? Przecież przy zakupie przez internet obowiązuje 14-dniowe prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny!
- Bezpieczna szkoła i bezpieczne dziecko w sieci, czyli czego nie robić, by nie „sprzedawać” swoich dzieci w internecie? [POWERED BY BNP PARIBAS]
- Wybory w USA: branża krypto wstrzymała oddech. W świecie finansów to ona ma najwięcej do ugrania. Po wyborach nowe otwarcie? [POWERED BY QUARK]
- Pieniądze w rodzinie, jak o nich rozmawiać, żeby nie było niemiło? Natalia Tur i Maciej Samcik [POWERED BY BNP PARIBAS / MISJA OSZCZĘDZANIE]
Okazuje się, że wszystko jest w porządku. Może się zdarzyć, że na stronie internetowej sklepu dochodzi jedynie do zamówienia towaru (rezerwacji), a umowa zawierana jest w salonie sprzedaży przed jego odbiorem. Tak jest w przypadku niektórych sklepów internetowych, które w swoich regulaminach lub też na samej stronie wskazują, że przez internet można jedynie rezerwować towar. Z tego też względu kliknięcie opcji „zamawiam” jest równoznaczne tylko z zarezerwowaniem towaru. Sam zakup dokonywany jest dopiero w siedzibie firmy. W takiej sytuacji nie dochodzi do zawarcia umowy na odległość i tym samym konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy.
Gdyby mój czytelnik nie skorzystał z opcji odbioru osobistego, to jego sytuacja byłaby diametralnie inna – miałby możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyny. Dlatego w niektórych miejscach lepiej kupować przez internet. Całkiem przez internet.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]