23 lutego 2018

Dostał rachunek za usługi premium na 80 zł. Zablokował je i… stało się coś dziwnego. Co na to telekom?

Dostał rachunek za usługi premium na 80 zł. Zablokował je i… stało się coś dziwnego. Co na to telekom?

W korporacji, która obsługuje kilka albo i kilkanaście milionów klientów, błędy mogą się zdarzać. Rozumieją to nawet i sami klienci, którzy – gdy przychodzą do mnie na skargę – mają pretensję nie o błąd, ale o to, że zostali przez korporację zlekceważeni. Ale bywa jeszcze gorzej: gdy korporacja nie tylko błąd zlekceważyła, ale wręcz się do niego przyczyniła. Bądź celowo go spowodowała.

Nie wiem, który z tych przypadków zaszedł w sprawie, którą dziś opiszę, ale jedno jest pewne – firma telekomunikacyjna T-Mobile nie ma czystego sumienia. Ojciec mojej czytelniczki, pani Anny, padł ofiarą usług premium. Takie usługi bywają przez telekomy automatycznie włączane przy podpisywaniu umowy, a czasem klienci nieświadomie sobie sami je włączają.

Zobacz również:

Zdarza się często-gęsto, że abonenci zostają wystawieni „na strzał” przez telekom, który „zapomina” wyłączyć usługi premium mimo, że klient nie chce z nich skorzystać. Wkrótce takie zachowanie ma być zabronione, bo w legislacyjnej trasie jest ustawa, która ma nakazywać, by usługi premium były domyślnie wyłączone. Firma telekomunikacyjna mogłaby je włączyć tylko na wyraźne żądanie klienta.

Czytaj też: Szczyt lekceważenia klientów? Gdy nie można się dodzwonić na infolinię przez… dwie godziny

Czytaj też: Abonament wart… 28.300 zł? Skąd się biorą sufitowe kary umowne?

Ojciec pani Anny w niewiadomy sposób „wszedł w posiadanie” usług premium (może włączył je sobie sam, a może namówiono go w telekomie) i dowiedział się o tym dopiero po otrzymaniu wyższego, niż oczekiwał rachunku. Miesięczna opłata miała wynieść 54 zł, a tymczasem zostały mu doliczone usługi premium o wartości 84 zł.

„Tata był w lekkim szoku, ponieważ – jak twierdzi – nie odpisywał na żadne SMS-y, a więc nie mógł sam sobie włączyć żadnych dodatkowych usług. Nie polemizował jednak z T-Mobile, tylko po prostu zablokował usługi premium. Nastąpiło to 3 stycznia. Jego zdziwienie sięgnęło zenitu, gdy na faturze za kolejny okres rozliczeniowy, od 21 stycznia do 20 lutego, znowu pojawiły się opłaty za usługi premium. Tym razem na kwotę 164 zł. Z lekkim stresem oczekujemy trzeciej faktury”

– opowiada pani Anna. Oczywiście zgłosiła w imieniu ojca reklamację, ale została rozpatrzona negatywnie. Operator stwierdził, że opłaty naliczył prawidłowo. I że blokadę na usługi premium, owszem, odnotowano, ale naliczenie kolejnych opłat nastąpiło „przed założeniem blokad”. Niestety, z odpowiedzi na reklamację nie wynikało jak to możliwe, że pomimo blokady usług premium opłaty zostają nadal naliczane.

Może to być albo nieudolna próba wytłumaczenia błędu operatora telekomunikacyjnego, który naliczył opłaty, choć nie powinien. Być może była to kwestia jakichś pułapek zawartych w umowach na usługi premium (długie okresy wypowiedzenia?). A może po prostu abonament jest opłacany z góry, a opłaty za usługi dodatkowe – z dołu. A więc: na fakturze za okres 21 stycznia–20 luty znalazły się rozliczenie połączeń w okresie 21 grudnia-20 stycznia.

Czytaj też: Gdzie po najtańszy abonament? Docent (nie)prawdę ci powie

Czytaj też: A to spryciarze. Wymuszają wzrost opłat za abonament. Nie chcesz podwyżki? Musisz o to specjalnie poprosić

Niezależnie od tego co było przyczyną naliczenia dodatkowych opłat już po zablokowaniu usług premium, minimum przyzwoitości wymagałoby od T-Mobile wykonania dwóch kroków. Po pierwsze poinformowania klienta już w momencie, gdy blokował usługi premium, o ewentualności naliczania dodatkowych opłat. Przecież operator wie jakie usługi fakturował i musi też znać podstawow parametry umów z klientami.

Drugim krokiem – jeśli już pierwszy się nie udał – powinno być wytłumaczenie klientowi sytuacji w odpowidzi na reklamację. Operator nie powinien poprzestać na informacji, iż naliczył opłaty jeszcze przed zablokowaniem usług premium, skoro obciążył nimi klienta już po założeniu blokady. Klient nie musi rozumieć tej sytuacji, bo jest ona z jego punktu widzenia dziwna. I telekom ma obowiązek wyjaśnić o co tutaj chodzi.

Zamiast tego T-Mobile postanowił klienta potraktować jak naciągacza i grzecznie go poinformował, że „nie wyraża zgody na udział w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów przed Prezesem UKE”. Ciekawe czym jest spowodowana ta obawa? Standardowe to zachowanie, aczkolwiek bardzo antykonsumenckie.

„Zastanawiam się czy mógłby Pan przypatrzeć się sprawie, ewentualnie szepnąć słówko drugiej stronie. Reklamacja rozpatrzona negatywnie wyczerpała już środki odwoławcze w świetle prawa telekomunikacyjnego. Pozostaje nam postępowanie sądowe albo polubowne sądy, jednak na postępowanie mediacyjne musiałyby wyrazić zgodę obie strony”

– pisze pani Anna. Podkreślam raz jeszcze: nie wiem w jaki sposób usługi premium zostały włączone. Być może nie ma w tym winy operatora (twierdzi on, że usługi nie zostały włączone przez niego). Możliwe, że tata pani Anny odpowiedział nierozważnie na jakieś SMS-y (czasem są one sformułowane w taki sposób, by wprowadzać w błąd konsumentów). Naliczenie pieniędzy po blokadzie też pewnie miało podstawę.

Ale nie jestem w stanie zaakceptować traktowania klientów jak ciemnej masy. Jeśli firma odrzuciła reklamację, to niech wyjaśni klientowi jaki jest dokładny powód. A jeśli nie potrafi tego wytłumaczyć, to należy domniemywać, że ma coś do ukrycia. Jeśli dodatkowo nie chce się zgodzić na rozstrzygnięcie sprawy przez sąd polubowny…

Niniejszym chciałbym szepnąć operatorowi (jak i wszystkim jego konkurentom) słówko, tak żeby nikt nie słyszał. Nie róbcie tak więcej.

zdjęcie: RelexaHotels/Pixabay.com

 

Subscribe
Powiadom o
53 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Michał
6 lat temu

Dzień dobry,

Miałem podobną sytuacje, tata nie musiał niczego włączać, zrobiły to jakieś złośliwe aplikacje w jego telefonie. Mi się to przytrafiło a jestem mocno zaznajomiony z branżą IT i wiele wiem o bezpieczeństwie. Miałem podobną sytuację z Orange musiałem zapłacić. Reklamacja nie uwzględniona. Po części nie dziwie się operatorowi bo teoretycznie nie zawinił. Rozwiązanie jest tylko jedno blokada usług premium. Bardzo mnie cieszy ze pracuje się nad tym by były domyślnie wyłączone. Pozdrawiam MB

Marek
6 lat temu
Reply to  Michał

W mojej rodzinie miałem sytuację w Plusie, że aktywowana została osobie starszej (ok. 80 lat) usługa typu „Gdzie jest Twoje dziecko”. Właściciel ma prosty telefon komórkowy (bez Androida, bez Internetu), przez który rozmawia ale SMSów nie wysyła, bo nie potrzebuje i nie ogarnia głównie przez swój wiek. Na pewno tej usługi nikt nie aktywował z jej telefonu. Plus zdążył skasować kwotę za 3 SMSy. Złożyłem w jej imieniu reklamację, trochę ich pomęczyłem i oddali te 20 złotych. Tak więc nie są to sytuacje zupełnie wyjątkowe.

zen
6 lat temu

Podobny problem miałem w Play. Operator zapisał na liście kontaktów na karcie sim kilka numerów premium. Kontakty wpisano na sztywno, w taki sposób, że mimo prób nie udało mi się ich usunąć. Na dodatek, numery te widniały na samym początku listy kontaktów. Pech chciał, że pewnego dnia telefon odblokował mi się w kieszeni, otworzyła się lista kontaktów i wybrał jeden z tych playowych numerów. Gdy tylko to zauważyłem, zadzwoniłem na infolinię, wysłałem też zgłoszenie przez stronę www. Zapierali się rękami i nogami przed zwrotem pieniędzy (ok. 20 zł)… Nie chcieli, to nie. Krótko po tym zdarzeniu (a nie były to… Czytaj więcej »

Wojciech
6 lat temu

Na szczęście nie jestem w czymś takim jak t-mobile i nigdy nie mam zamiaru

Łukasz
6 lat temu

Ostatnio jak wchodziłem na router do domowego internetu mobilnego LTE od T-Mobile, w zakładce SMS znalazłem wiadomość: „Koszt Uslug Premium +18 na numerze 48xxxxxxxxx w dniu 2018-02-09 przekroczyl 31 zl” Napisałem maila do T-Mobile z prośbą o wyjaśnienie. W międzyczasie w panelu konta T-Mobile na liście połączeń znalazłem dwie pozycje „WAP Specjalny Direct Billing – Digital Virgo” po 18 zł (wystąpiły w tej samej minucie). Tutaj jest opisana sprawa: https://niebezpiecznik.pl/post/korzystasz-z-internetu-mobilnego-uwazaj-na-wap-billing-zwykle-klikniecie-w-link-na-stronie-www-moze-nabic-ci-wysoki-rachunek/ T-Mobile odpisało, że wszystko zostało naliczone prawidłowo, ale jako że mogło mnie to zaskoczyć to nadwyżka została anulowana. Poinformowali mnie także w jaki sposób można zablokować wszystkie usługi premium. Blokowanie… Czytaj więcej »

Dominik
6 lat temu

Panie Macieju, obawiam się że tym razem nie przeanalizował Pan problemu tak dokładnie, jak Pan to zwykle robi. Wyjaśnienie zagadki jest bardzo proste. Otóż T-Mobile powiedział prawdę. Wystarczy przyjrzeć się bliżej fakturze. Okres 21 stycznia – 20 luty dotyczy opłaty za abonament, która jest naliczona z góry. Nie jest natomiast możliwe naliczenie z góry opłat za rozmowy, smsy, usługi premium, czy cokolwiek innego, co w płaconym abonamencie się nie mieści. No chyba, że T-Mobile zaczął zatrudniać wróżki. Bardziej prawdopodobne jest jednak, że takie opłaty dodatkowe są naliczane z dołu. Na fakturze jest informacja jaki był okres rozliczeniowy i co jest… Czytaj więcej »

Rysiu
6 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Proszę Pana, proszę pokazać pełną odpowiedź od firmy T-mobile. Czy czasem nie pojawiła się tam informacja, że opłaty naliczone są poprawnie do czasu założenia blokady?
Jeśli tak to zarówno Pani Anna jak i Pan jesteście ciemną masą, bo nie rozumiecie logicznych spraw jak rozliczeń za usługi po zakończeniu danego cyklu.
W zależności od wysokości opłaty za subskrypcję, w poprzedniej fakturze mógł ją mieć aktywną przez 1 dzień, w drugim cyklu, którego do 3 stycznia minęło 12 dni to już było 12 dni aktywnej subskrypcji.
Co jeszcze jest nie jasne dla Pana lub Pani Ani??

Rysiu
6 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Czyli jakim?
To, że ktoś nie rozumie danych określeń telekomunikacyjnych nie znaczy, że przez to trzeba szykanować daną firmę.

Rysiu
6 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

To doprawdy musi być skomplikowane tłumaczenie skoro nawet taki „ekspert”, prowadzący blog o finansach, nie potrafi zrozumieć rozliczania usług na fakturach telekomunikacyjnych.

konsument
6 lat temu
Reply to  Rysiu

A może postawmy sprawę inaczej. Przychodzisz kolego do sklepu po chleb. A Sprzedawca po podaniu ci go kasuje cię za chleb i np papierosy i wódkę, której nie chciałeś kupić., nie prosiłeś o nią. W zasadzie tej wódki to nawet ci nie podaje tylko egzekwuje od ciebie zapłatę. Tak działają firmy telekom. Bo ktoś chce kupić u nich usługę – rozmowy telef. a oni kasuja go z nawiązką za coś czego nie kupił. to jest okradanie w białych rękawiczkach. Skala tego jest ogromna a korporacjom wszystko wolno. jak dla mnie powinna tu byc odpowiedzialność przedstawiciela sprzedawcy – to by pamiętał… Czytaj więcej »

Alik
6 lat temu

Niestety tak działa Tmobile. Nie ma się bić z koniem a jedynie ucieka. Z tej sieci

Luke
6 lat temu

T-Mobile, dawna ściERA. Miałem tam kiedyś, daaaawno temu dwa telefony. Ze specjalnym abonamentem, aby tanio że sobą rozawiać. Wtedy nie było minut w abonamencie, a w najgorszych godzinach minuta rozmowy kosztowała 2 PLN. No i oszukiwali na rachunkach, źle liczyli – oczywiście to „dla dobra klienta”. Przestałem płacić, naliczyli mi kary umowne etc na kwotę 3600 (wtedy to były chyba więcej niż dwie średnie pensje). Wygrałem, sąd na szczęście umiał liczyć. Od tego momentu nie przekraczam progu tego telekomu. Może i tym razem T-Mobile ma rację, ale widzę nadal leję na klientów.

TheBlur
5 lat temu
Reply to  Luke

Ale wy jęczycie. Każdy operator to złodziej, miałem od wszystkich możliwych (po za plusem) i abosultnie KAŻDY przynajmniej raz orżnął mnie na jakieś gówniane premium ścierwo. Nie ma znaczenia kto, a to że akurat wam się trafiło u jednego – nie znaczy, że reszta jest święta.

Ppp
6 lat temu

Klient nie wysyłał i nie odpowiadał na SMS-y, ale mógł zostać wciągnięty w inny sposób:
Telefon daje sygnał SMS-a, a na ekranie zastajemy jakiś tekst, ale pod spodem nie ma funkcji “esemesowych” typu “odpisz”, “wróć” i “opcje” – jeśli kliknie się cokolwiek, poza CZERWONĄ SŁUCHAWKĄ, to włączy się usługa premium.
Spotkała się z tym moja mama (Orange), ale po oględzinach zorientowałem się i od razu zadzwoniłem z awanturą i rządaniem wyłączenia usługi – co skontrolowałem w salonie kilka dni później.
Pozdrawiam.

MN
6 lat temu

Ciekawe, że z komentarzy wynika, że w Polsce z każdym operatorem jest jakiś problem i trzeba pilnować swoich spraw. Sam w Orange miałem taką sytuacje, że naliczono mi opłaty za roaming w Turcji będąc w Grecji, jakiś 100km drogą morską od granicy. W Play prawdopodobnie sprzedano moje dane, bo ciągle dostaję telefony z „promocją garnków, kołder i innych” z pytaniem czy „dodzwoniłam się do mieszkańca miejscowości …” i zawsze się zgadza, chociaż numer wylosowany, to samo miła moja żona w T-Mobile.

Michal
6 lat temu

Witam, dzisiaj wysłałem reklamację do Heyah Tmobile w sprawie powyższej Direct Billing – Digital Virgo u mnie obciążenie na 17zł. Dodam że od lat nie korzystam z rzadnych usług premium a dodatkowo w dwa dni w których opłaty zostały naliczone pracowałem na nocną zmianę bez dostępu do telefonu od godziny 22.00, natomiast opłaty zostały naliczone po godzinie 22.00 w cyklicznych odstępach co parę minut. Moim zdaniem to jakaś kradzież, na którą T-mobile nie powienien sobie pozwalać.

Dorota
6 lat temu

wiecie co, tak sobie czytam, i zawsze jest temat PRZYPADKOWEGO klikniecia na link, wydaje mi sie, ze nie do konca tak jest. Na te płatne strony/serwisy zawsze trafiamy z reklam. czyli ktos trafia na płatną strone porno w jaki sposob? ano chodził sobie po Redtube, czy innym Pornhabie i kliknął w jakis ciekawy banerek, ktory poprowadzil go prosto do płatnej strony…. słowem, SAMO SIE NIE KLIKNĘŁO :]
z drugiej strony ja jestem przeciwna wyłączaniu sobie płatnosci premium, bo ja z nich korzystam – Spotify, Showmax – za wszystkie te serwisy płace korzystajac z Direct Billingu w telefonie.

Dorota
6 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

panie Macieju, temat jest bardzo ciekawy i mysle ze zlozony. Z jednej strony mamy uzytkownikow numerow, ktorzy czuja sie oszukani w sytuacji, gdy weszli sobie na jakąs stronkę (filmy/gry/erotyka) i nagle „wtem” zostali policzeni na 30zł. Z drugiej sttrony mamy operatorów oraz dostawcow usług premium, ktorzy chca zarobic, wycofujac sie z uslug SMS premium na rzecz direct billingu, gdzie platnosc potwierdza jedno, dwa kliknięcia. Z tego co sie orientuje, u wiekszosci operatorów SMS-y premium są wylączone „na starcie” – kiedy kupujemy nowego pre-paida. nie wiem jak jest z Direct billingiem, ale podejrzewam, ze jesli nadal bedzie problem z nacinaniem sie… Czytaj więcej »

Łuki
6 lat temu

Dzień dobry, Chyba świat się kończy bo jeden telefon do BOK T-Mobile i naliczoną opłatę za usługę premium mają mi wyrównać w następnej fakturze. Nie spodziewałem się, że tak lekko to pójdzie… Przebieg zdarzeń,: 1. 6 sierpnia b. roku śmigam po necie, wyskakują jakieś pop-up’y i dostaję sms z nr 80425 o aktywowaniu tygodniowego dostępu do PlayMB w cenie 30,75 zł brutto/tydzień. 2. Olewam sprawę, bo niczego w świadomy i wyraźny sposób nie aktywowałem + nie było żadnego info od operatora + nie akceptowałem regulaminu usługi dołączonego w linku w sms’ie 3. przychodzą kolejne smsy o przedłużeniu dostępu, reaguję jw.… Czytaj więcej »

Magda
6 lat temu

T-mobile nadal to robi. Niestety nie można uzyskać dokładnych danych na temat tej usługi premium i nie można tego zweryfikować.

Sebastian
6 lat temu

Do liczyło mi usługi premium w internecie bez limitu t-mobile(wap billing) is a przeprosił wyłączył i zwrócili kasę.

marcin
6 lat temu

Dzisiaj u mnie na tel to samo g… . Na szczęście przyszedł sms o przekroczonym limicie 31pln, teraz patrzę a naliczenie w czasie jak telefon leżał nie używany pod ładowarką. Na szczęście nic dalej nie naliczało.

Marek
6 lat temu

T mobile nadal to robi. Reklamacja nie uwzględniona. Ewidentnie operatorowi się to opłaca. Czy można pozwać operatora, który z premedytacją obciąża klientów kosztami usług premium, których się nie zamawiało? Nie wyarazalem żadnej zgody na otrzymywanie płatnych smsów. Równocześnie otrzymując info o uruchomieniu usługi nie było opcji, by się nie zgodzić. Tmobile cynicznie poleca zwrócić się z reklamacją do: „Wszelkie reklamacje prosimy kierować bezpośrednio do organizatora tj. (DIMOCO Europe GmbH, Europaring F15/302, 2345 Brunn am Gebirge, AUSTRIA).” Zapewne listownie? To wszystko zakrawa na jakiś ponury żart, kiedy z dorosłych ludzi robi się idiotów. Pora zakończyć te zabawę. Czy UOK zajmował się… Czytaj więcej »

Szymon
6 lat temu
Reply to  Marek

Też miałem podobną sytuację. T-Mobile tłumaczy się że oni nie ponoszą odpowiedzialności z tej przyczyny że są tylko pośrednikiem czyli nie do nich trafia kasa. Klikamy na reklamę bo nie trafiamy w krzyżyk (wierzcie mi nie trzeba wcale wejść na stronę porno jak niektórzy mądrale piszą ale na zwykłej stronie gdzie są reklamy google) i w tym momencie pobiera od nas opłatę i tyle. Cała procedura opisana jest na niebezpieczniku w artykule o przekrętach na usługach premium.

Darios
6 lat temu
Reply to  Marek

Rypią nas jak debili – dzisiaj mam info, że mój rachunek jest większy o 173 zł właśnie z tymi DIMOCO. Reklamacji nie uwzględnią! Musze sprawdzić na umowie na Internet mobilny bo wydaje mi się ze zaznaczałem wyłączenie usługi PREMIUM. Jestem mega przewrażliwiony na takie akcje i wiem, ze nic nie klikałem. Wyłączyłem telefonicznie usługę PREMIUM zobaczymy za miesiąc.

Robert
6 lat temu
Reply to  Darios

Otrzymałem fv za usługi T-mobile. U mnie również pojawiły się niejasne dla mnie pozycje Direct billing. W pierwszej rozmowie z konsultantem infolini nie uzyskałem żadnych informacji. W drugier rozmowie dowiedziałem się że opłatę w kwocie 30.75 co kilka dni pobiera firma Dimoco. Odnalazłem sms z treścią iż otrzymuję dostęp do Mobgames. Ponieważ byłem zajęty nie zagłębiem się w treść tej wiadomości i poprostu została przeze mnie zignorowana. Teraz dowiaduję się od konsultanta T-mobile że opłata jest naliczana zgodnie z regulaminem, ale nie są w stanie wytlumaczyć za co zapłaciłem przez ostatnie dwa okresy rozliczeniowe ponad kilkaste złotych… Reklamacja skierowana do… Czytaj więcej »

Darios
6 lat temu
Reply to  Robert

Ja czekam na odpowiedz na reklamacje. Mam wyższy rachunek w dwóch miesiącach o ponad 300 zł i tak samo nic na infolini nie mogą mi powiedzieć. Życzliwie przedłużyli mi konieczności opłacenia do 30 dni do czasu wyjaśnienia reklamacji.

Darios
6 lat temu

Kochani jest rozwiązanie tylko trzeba dobrze im wyartykułować, że nie miało się świadomości tej subskrypcji! Poniżej mail z odpowiedzią na moją reklamację: „W odpowiedzi na korespondencję, którą otrzymaliśmy 29.11.2018 w oparciu o dane Pana konta stwierdzam, że przyczyną opłat, jakie naliczyliśmy w pozycji „SMS, MMS specjalne, Premium/Serwisy WWW i WAP” było zgłoszenie do serwisu (DIRECT.BILLING.DIMOCO), dokonane bezpośrednio u jego dostawcy. Zgłoszenie wiązało się z uruchomieniem płatnej subskrypcji (opłata za każdą wiadomość otrzymaną w ramach serwisu). Z naszych danych wynika, że dostawca serwisu w formie wiadomości SMS potwierdził jego uruchomienie, poinformował o opłatach i sposobie dezaktywacji. Serwis (DIRECT.BILLING.DIMOCO) został uruchomiony na… Czytaj więcej »

tom
5 lat temu
Reply to  Darios

Ale napisałeś do T-mobile reklamacje czy do DIMOCO

Ala
5 lat temu
Reply to  Darios

Mam to samo. Pokaż co napisałeś w reklamacji

Piotr
6 lat temu

Miałem podobny problem w sieci T-Mobile. Dostałem SMS że za usługi premium została naliczona opłata ponad 31zł. Od razu wszedłem na swój profil i zablokowałem wszystkie usługi premium. Następnie zadzwoniłem do biura obsługi aby potwierdzić blokadę oraz dowiedzieć się za co została naliczona ta kwota. Miła Pani powiedziała że przez firmę direct billing – digital virgo. Samodzielnie namierzyłem tą firmę i napisałem maila z opisem sytuacji. Firma uwzględniła moją reklamację a naliczone pieniądze zobowiązała się zwrócić na podane konto. Zachęcam wszystkich do walki o swoje, nie dajmy się naciągać na pieniądze. Pozdrawiam

Bobek
6 lat temu
Reply to  Piotr

Z tego co widze, dosyć dużo ludzi ma problem z złodziejskim t-mobile, tez taki sam problem. Reklamacja odrzucona,, masakra złodziejska sitwa

Iga
5 lat temu
Reply to  Piotr

Mnie ta sama firma oszukała i też t mobile co podałeś w reklamacji?

Eliza
6 lat temu

Mamy zawsze rachunek 120 zł, ale teraz przyszła faktura 500 zł! Mówią to samo. Czy jest jakieś rozwiązanie z takiej sytuacji??

Andy
5 lat temu

Witam, ja mam podobną sytuację. 5 marca oraz tydzień wcześniej (26.02) Orange doliczył do internetu biurowego kwotę 11.11 zł za Mocoplay INFO (firma z Holandii). Orange podobno w dniu dzisiejszym zablokował tą usługę na koncie ale wychodzi z tego że świadomie Operator czerpie niemałe korzyści bo na swojej stronie zachęca do współpracy:
„Jeśli chcesz świadczyć usługi w oparciu o mechanizm 'Direct Carrier Billing’ to prześlij nam swoją ofertę na adres: DCB@orange.com” ref link: https://www.orange.pl/kid,4003931783,id,4003931811,article.html
Droga redakcjo, możne warto szarzej opisać ten temat, zapytać organów PL i EU co z tym zrobią?. Pozdrawiam A

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu