1 sierpnia 2020

Można już aktywować swój bon turystyczny. Jak to się robi, krok po kroku? Testujemy! Uważajcie, są pułapki przy aktywacji. A co zrobić, gdy bon „przyjdzie”?

Można już aktywować swój bon turystyczny. Jak to się robi, krok po kroku? Testujemy! Uważajcie, są pułapki przy aktywacji. A co zrobić, gdy bon „przyjdzie”?

Rząd ogłosił, że od soboty 1 sierpnia można aktywować bon turystyczny – 500 zł na każde dziecko w rodzinie. Wstałem w sobotę skoro świt, żeby napisać Wam, jak to działa i co musicie zrobić, żeby aktywować swój bon. Zalogowałem się do PUE ZUS i…  Uwaga, są pułapki!

Pełną parą w ostatnich dniach trwała w ZUS „produkcja” bonów turystycznych. Rząd ogłosił, że w sobotę nad ranem powinien już być gotowy do aktywacji: mój własny (a właściwie mojego dziecka) bon urlopowo-wypoczynkowy o wartości 500 zł. Bezdzietni znajomi mogą teraz patrzeć na mnie z zazdrością, bo oni, choć sporo w podatkach oddają, na bon turystyczny nie mają co liczyć.

Zobacz również:

Możliwość aktywacji bonów pierwotnie miała ruszyć o północy z piątku na sobotę, ale ZUS zrobił sobie przerwę techniczną (może zabrakło czasu na wygenerowanie wszystkich bonów?) i od godz. 22 do 3 nad ranem na platformie trwały prace serwisowe.

Ale na szczęście w sobotę bladym świtem platforma ZUS już działała. Obawiając się,że w pierwszych godzinach działania usługi serwery mogą nie wytrzymać wzmożonego ruchu (tak było w przypadku startu usługi Twój e-PIT), zalogowałem się skoro świt żeby przetestować dla Was zasysanie bonu turystycznego.

Tym razem, w przeciwieństwie do co miesięcznego świadczenia 500+, czy programu „ Dobry Start” (czyli 300 zł na wyprawkę szkolną) nie trzeba składać żadnych wniosków – (prawie) wszystko za naszymi plecami załatwiło państwo. Naszym zadaniem jest tylko bon aktywować w internetowym systemie o nazwie Platforma Usług Elektronicznych ZUS. To portal do obsługi różnych „zusowskich” spraw: możemy w nim podejrzeć stan konta emerytalnego, sprawdzić stan zwolnień lekarskich, złożyć wniosek o zasiłek itp.

Jak za pomocą PUE ZUS aktywować bon turystyczny? Czy to skomplikowane? Trzeba znać jakieś PIN-y, hasła i loginy? Czy system działa płynnie i gładko? Sprawdziłem to na własnej skórze.

Czytaj też: Bon turystyczny w pytaniach i odpowiedziach. Wakacje bez dzieci, luksusowe hotele, płatności

Czytaj też: Bon turystyczny: gdzie będziemy mogli z niego skorzystać? I czy kolejny transfer do rodzin na koszt podatników ma sens? Co na to inni turyści?

Bon turystyczny i  moje pierwsze potknięcie

Pierwsze, od czego trzeba zacząć to uzyskanie dostępu do platformy PUE ZUS. Pozornie nie ma nic prostszego. Polska się cyfryzuje, mamy w telefonie już dowód osobisty, dowód rejestracyjny, możemy sprawdzić online historię pojazdówuniwersalnym „kluczem” do tych wszystkich usług jest Profil Zaufany, który poświadcza naszą tożsamość w internetowych relacjach z urzędami. Profil Zaufany można założyć banalnie prosto, przy pomocy bankowości elektronicznej każdego z dużych banków (trzeba wybrać fiszkę „urząd” i potwierdzić, że chcemy, by nasz bank „żyrował” naszą tożsamość).

Ale czy to wystarczy do zalogowania się do PUE ZUS? Wiele osób może zaliczyć falstart. PUE ZUS wymaga oddzielnej rejestracji konta użytkownika – można to zrobić za pomocą Profilu Zaufanego i podać kilka dodatkowych danych. Szczegóły krok po kroku tutaj. Zajmuje to kilka chwil, ale jeśli ktoś myślał, że zaloguje się z marszu, może się zdziwić. Takich osób może być sporo, bo Profil Zaufany ma w Polsce ponad 5 mln osób (po pandemii znacznie przybyło tempo rejestracji nowych użytkowników), ale już konto PUE ZUS – jedynie 1,25 mln osób.

Gdy już je założymy – możemy się logować oddzielnym loginem i hasłem (przyznanym przez ZUS), ewentualnie przy pomocy bankowości elektronicznej (używając „bankowego” loginu i hasła oraz kodu SMS wysłanego przez nasz bank) lub podpisem kwalifikowanym (ale to wymaga dodatkowego „oprzyrządowania”, więc nie polecamy). Uwaga – PUE ZUS ma własną bramkę do logowania się przy pomocy bankowości elektronicznej, ale nie ma tam wszystkich banków. Zamiast tego polecam korzystanie z logowania przy pomocy Profilu Zaufanego, który obsługuje wszystkie dostępne banki.

Czytaj też: Budżet na 2021 r. się nie spina? Rząd nie chce zrezygnować z budowy „państwa dobrobytu”. Tyle, że sami sobie je sfinansujemy. Jakie nowe podatki może szykować rząd?

Czytaj też: Nie jesteś wśród 8 mln wyborców Zjednoczonej Prawicy. Czas na wyrzuty sumienia? Podliczamy wartość twej niewdzięczności

W poszukiwaniu magicznego „guzika”. Ze świecą go szukać

Po zalogowaniu zacząłem poszukiwania „guzika” do aktywacji bonu. Każdy, kto korzystał z PUE ZUS, wie, że ów portal z ergonomicznością jest co najmniej na bakier. Szukam, szukam i… pierwsze co rzuciło mi się w oczy to… brak guzika. Podobno nowa funkcjonalność miała być po lewej stronie menu głównego, ale tam nic nie znalazłem. Jest za to informacja dla przedsiębiorców, którzy mogą zarejestrować w ZUS swoją firmę żeby móc akceptować płatności bonami.

Ba, jest nawet napisana czerwonymi literami adnotacja, że „jeśli jesteś turystą i chcesz aktywować bon turystyczny, NIE DOKONUJ rejestracji”. Brakuje natomiast ciągu dalszego, który powinien brzmieć: „jeśli chcesz aktywować bon, kliknij tutaj”. Szukam więc dalej.

Wyszukiwarka PUE ZUS pod hasłem „bon turystyczny”, „turystyczny”, „bon”, czy „aktywacja” znajduje tylko wniosek dla firm, więc chyba jednak naprawdę zostałem bonu pozbawiony. A jeśli on jednak gdzieś został ukryty – to jeszcze gorzej, skoro przeciętny użytkownik nie może go znaleźć. I tak oto nie aktywowałem swojego bonu.

I kiedy traciłem nadzieję, coś mnie tknęło. Zgodnie z zapowiedziami, bon przysługuje dziecku, któremu jest przyznane świadczenie 500+. Problem w tym, że to nie ja składem wniosek o 500+, od strony formalnej zrobiła to moja żona. Może więc „guzik” jest na jej koncie w PUE ZUS? Byłoby to trochę bez sensu, bo bon – jak zapewnia rząd – przysługuje dziecku. A rodzic – mama lub tata – ma go tylko aktywować. Dlaczego miałby mieć taką możliwość tylko jeden z rodziców?

Może to i bez sensu, ale tak właśnie jest to wymyślone przez ZUS. Bon się „znalazł” – na koncie mojej żony na platformie PUE ZUS. Aktywować może go jedynie ta osoba, która składała wniosek o 500+. To trochę nie fair, ale już trudno. Bon wygląda tak jak poniżej. Jak widać, nie trzeba go wydać na raz, w jednej transakcji, tylko „po trochu” o czym świadczy wysokość zmieniającego się salda.

Aktywuje się go poprzez podanie danych kontaktowych, ale jest pewien problem – pole na adres mailowy jest krótkie i w niektórych przypadkach trzeba sobie stworzyć nowy, krótszy adres tylko po to, żeby ZUS-owi się „spodobał” przy aktywacji bou. Po podaniu danych aktywowany bon – w formie pliku  pdf, na którym jest numer – przychodzi na adres mailowy i gotowe.

Czytaj też: Bon turystyczny 500+ jest jak zero+? Czy ceny w hotelach, ośrodkach wypoczynkowych i nadmorskich barach już „zjadły” covidowy zasiłek?

Wyszukiwarka usług, czyli zabawa w ciuciubabkę

Teraz czas sprawdzić, jak mógłbym wykorzystać bon. A więc: jakie firmy turystyczne akceptują płatność bonem. Do tego służy ta wyszukiwarka na stronie bonturystyczny.polska.travel. Dostępny jest też telefon infolinii: 22 11 22 111.

Wyszukiwarka ruszyła już po północy. Wyszukiwanie firmy, która akceptuje bon, jest na pozór proste: możemy wyszukiwać po nazwie przedsiębiorstwa albo według miejscowości. Czy to się sprawdza? Niestety, z punktu widzenia konsumenta, to taka raczej ogromna baza danych, w której odnalezienie tego, czego tak naprawdę szukamy, wcale nie jest takie proste. Dlaczego?

Wiele ośrodków wypoczynkowych czy hoteli rodzice „znają z widzenia” – kojarzą właścicieli, wiedzą gdzie jest, znają go na wylot, ale nie zastanawiają się nad tym, jaka firma go prowadzi. Często może być tak, że podmiot, które zarejestrował się w systemie, ma inną nazwę lub inny adres, niż ośrodek, wtedy namierzenie tego właściwego może zająć trochę czasu i wymagać wykonania kilku telefonów. Np. czy jeśli zapłacę firmie Usługi Hotelarskie Jan Nowak z Wejherowa, to na pewna zapłacę za pobyt na ulubionym kempingu? Nie wiadomo.

Rządowi zależało na czasie i ograniczył rejestrację do krótkiego zgłoszenia danych rejestrowych firmy, ale „surowość” listy jest jednak trochę odstraszająca. Jeśli nie znam danych ośrodka, do którego chcę jechać, muszę wklepywać w Google nazwę firmy i mieć nadzieję, że wyszukiwarka poradzi sobie z jej identyfikacją (a nie każdy z małych pensjonatów ma stronę internetową). Idealnie byłoby gdy lokalizacje firm/hoteli umieścić pinezkami na mapach Google, ale do tego ZUS-owi droga daleka, jak mi się wydaje.

Jest jeszcze jednak rzecz, która mnie niepokoi. Wpisałem w wyszukiwarkę miejscowość „Hel”, żeby sprawdzić w ilu obiektach mogę tam przenocować. Okazało się, że w Helu zarejestrowało się jedynie ośmiu przedsiębiorców. Owszem, to nieduża miejscowość, ale osiem pensjonatów to można tam znaleźć przy jednej ulicy. Dla porównania wpisałem „Hel” w Booking.com. I się mocno zdziwiłem. Portal rezerwacyjny znajduje 83 obiekty!

Czyli w teorii 10% właścicieli bazy noclegowej zarejestrowało się do możliwości przyjmowania płatności bonem! Cóż, może z czasem chętnych przybędzie? Poza tym jedna firma może być właścicielem kilku pensjonatów, więc dane mogą być niedoszacowane. Ale na start to i tak marny wynik. Oczywiście, przykład może nie być reprezentatywny, ale Hel to jednak jedna z bardziej popularnych miejscowości w Polsce, więc można się było spodziewać czegoś więcej.

Zdaniem Ministerstwa Rozwoju będę mógł nim płacić docelowo za usługi w 100.000 różnych firmach: hotelach, pensjonatach, kempingach, biurach podróży, ośrodkach kolonijnych, ale też za wstęp do parku rozrywki, o ile ten oferuje miejsca noclegowe. Do tej pory w systemie zarejestrowało się 6.000 podmiotów, więc wybór jest raczej skąpy. Nie wiadomo ile ostatecznie firm się na to zdecyduje.

Sama płatność ma przebiegać dwuetapowo. Mając kod nadawany w momencie aktywacji bonu, otrzymywany e-mailem (albo też SMS-em to jest niejasne) używamy w trakcie opłacenia za usługę. Potem jeszcze dostajemy SMS-em kod do potwierdzenia płatności i gotowe. Tyle w teorii. Czekamy na pierwsze relacje pionierów, którzy za wakacje zapłacili bonem – być może już w ten weekend, o ile komuś udało się bon aktywować.

Czytaj też: Planujesz bezpieczne wakacje na odludziu? Uważaj na „wirtualne pensjonaty”! W tym roku może nas czekać wysyp fałszywych ofert!

Czytaj też: Jedziesz na wakacje? Są już ubezpieczenia turystyczne, które chronią przed kosztami COVID-19 podczas podróży. Jak wybierać ubezpieczenie podróżne w czasach pandemii?

źródło zdjęcia: PixaBay

Subscribe
Powiadom o
65 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
2 miesięcy temu

„Może to i bez sensu, ale tak właśnie jest to wymyślone przez ZUS. Bon się „znalazł” – na koncie mojej żony na platformie PUE ZUS.Może to i bez sensu, ale tak właśnie jest to wymyślone przez ZUS. Bon się „znalazł” – na koncie mojej żony na platformie PUE ZUS.”

Ale nadal nie napisałeś gdzie znalazłeś ten bon. :)))))))

Rafał
2 miesięcy temu
Reply to  Mariusz

Z lewej strony na panelu ogólnym (trzeba go przewinąć w dół) jest przycisk „Polski Bon Turystyczny”

Wojtek
2 miesięcy temu
Reply to  Rafał

Ja nie mam tego przycisku. Moja żona, która pobiera 500+ również nie

Karolina
2 miesięcy temu
Reply to  Wojtek

Jest w panelu ogólnym, po lewej stronie na dole szara strzałka, trzeba ją nacisnąć i się rozwinie lista

Ireneusz
2 miesięcy temu

Fragment korespondencji z jednym z biur podróży, w którym wykupiłem kolonię dla dziecka od 10.08. „Mam jeszcze jedno pytanie związane z podpisaną już ustawą o 500+ na wakacje dla dziecka. Z opracowań dowiaduję się, że bon ma zacząć obowiązywać na przełomie lipca i sierpnia oraz, że płatność bonem będzie możliwa najpóźniej w dniu zakwaterowania. Czy w związku z powyższym, jeśli bon zacznie obowiązywać przed 10.08, to będzie możliwość ‚zapłacenia’ bonem i otrzymania zwrotu na konto bankowe z którego teraz dokonam pełnej płatności? Czy też mam zapłacić o 500 zł mniej, a pozostałą kwotę jak bon zacznie działać?” Odp.: „Zgodnie z… Czytaj więcej »

Adam
2 miesięcy temu
Reply to  Ireneusz

Twoje 500PLN jest lepsze niż ZUSu 500PLN. Bo jeśli już zapłacono za wyjazd to później i tak ludzie będą szukali jak ten bon wykorzystać aby się nie zmarnował…

Łukasz
2 miesięcy temu

1 sierpnia 2020, godzina 10:25. Udało się za pierwszym podejściem. Pole Bon Turustyczny widoczne u mnie było po lewej stronie, raczej na dole. Potem tylko 2-3 klikniecia. Na email kod przyszedl, ale nie w formie pliku pdf tylko w zwykłej wiadomości. Na telefon jeszcze nie dostalem. :).

Beata
2 miesięcy temu
Reply to  Łukasz

Ja też nie dostałam na telefon i nie wiem czy wszystko jest w porządku

Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  Beata

Dwa dni później – wciąż nic nie dostałem na telefon ;).

Paulina
2 miesięcy temu
Reply to  Beata

Proszę sprawdzić spam-ja tam właśnie znalazłam swój kod. Poza tym powinien pojawić się na naszym koncie zus po aktywacji bonu

Marta
2 miesięcy temu

Ja mam ciekawy problem. W danych, których poprawność muszę potwierdzić aby aktywować bon mam stary dowód osobisty. Mimo że w danych PUE widnieje nowy …

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Ciekawe skąd oni „pociągnęli” te dane?

Beata
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

mam ten sam problem….

Iwona
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Mam dokładnie taką samą sytuację

Ewelina
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

I jak wiecie co zrobić bo ja też mam ten sam problem. Widnieje stary nr dowodu

Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Mam dokładnie to samo :). Widać, że system projektował ktoś bardzo niegarnięty ;).

Marta
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Mam dokładnie ten sam problem.

Krzysiek
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Udało mi sie dodzwonić do ZUS – stare dane dowodu, według Pana z infolinii nie powodują problemow z aktywacją bonu.

Aleksandra
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

mam tak samo, a wiecie może jak napsiać zapytanie do ZUS w tym temacie ? nie moge nawet znalezc opcji wyslania wiadomosci w PUE ZUS, jesli ta wiadomosc nie jest jednym z wnioskow ktore maja podane.

Joanna
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Mam to samo

Maciek
2 miesięcy temu

Ja chciałem właśnie aktywować ale okazało się, że przy bonie mam podpięty nieważny (stary) numer dowodu osobistego. Oczywiście w systemie mam zaktualizowane dane, więc nie wiem skąd ten stary numer wzięli. Napisałem pytanie; zobaczymy co odpowiedzą. Póki co nie aktywowałem bonu.

Emil
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Stary numer dowodu mają z firmy, płatnika Twoich składek emerytalnych

AGNES
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

mam ten sam problem ,też czekam z aktywacją.

Sabrina
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

U mnie to samo, we wszystkich danych jest poprawy numer dowowu, tylko przy bonie jest stary.. Ktoś wie o co chodzi?

2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Mam ten sam problem

Agnieszka
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Ja mam to samo. Dane mam uaktualnione a tam jest stary dowód. Jak dadzą Ci odpowiedź to daj znać. Aga

Joanna
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Miałam tem sam problem. Odpisali mi z ZUS , że to nie jest problem przy aktywacji bonu, można spokojnie korzystać. Dane ściagają z wniosków o 500+. Generalnie mieli i widzę, że już usunęli dane na temat nr dowodu osobistego z zakładki Bonu turystycznego , więc problem się rozwiązuje.

Marta
2 miesięcy temu

Ja składałam wniosek o 500 plus a bonu nie ma 🙂

Marta
2 miesięcy temu
Reply to  Marta

Znalazłam 🙂
W części „ogólne” po lewej stronie trzeba zjechać strzałką ( która jest niewidoczna na pierwszy rzut oka) i wtedy pasek przesunie się do góry i pojawi się bon 😉

Dorota
2 miesięcy temu

Na mnie jest 500+ przyznane na dzieci. Od dawna mam konto na internetowym ZUS-ie. ZUS nie ma dla moich bąbli bonu turystycznego. Problem zgłoszony do ZUS-u (poczekam ze dwa tygodnie na odpowiedź).
Zadzwoniłam też na infolinię (22)1122111 i bardzo uprzejma Pani po podaniu jej mojego numeru Pesela (sprawdzała w systemie co i jak), stwierdziła że bon się należy i kieruje sprawę wyżej do pilnego wyjaśnienia, a ja mam czekać na telefon (rozmowy są nagrywane).

No to czekam.

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Dorota

Gdyby się nie udało, to proszę o kontakt na maciej.samcik@subiektywnieofinansach.pl, spróbuję pomóc

Agata
2 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Proszę o pomoc,dzwoniłam na info i miły Pan,ale mało poinformowany,powiedział mi że jeżeli pobieram 500 + prze Mops,to bon się nie należy.Podobno trzeba pobierać przez ZUS.Nic z tego nie rozumiem,wniosek o 500 + składałam przez bank i oni wszystko załatwiali.czy ktoś wie o ci chodzi?

Magda
2 miesięcy temu
Reply to  Agata

Ja również pobieram 500+ przez Mops i składałam wniosek przez bankowość elektroniczną i bon turystyczny dostałam. Nawet nie wiedziałam, że da się go pobierać z ZUSu, bo przecież to pewna forma „pomocy społecznej” to zawsze powinno być z Mopsu. W ciągu ostatnich 4 lat zmieniałam miejsce meldunku i składałam nowy wniosek o 500+ – i pod starym i pod nowym adresem zawsze dostawałam pieniądze z Mopsu, także myślę że to akurat nie ma żadnego związku

Piotr
2 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Podbijam. Mam dokladnie taka sama sytuacje!

Małgorzata
2 miesięcy temu
Reply to  Dorota

Mam identyczną sytuację: na mnie 500+ ale bonu nie mam. Poczekam jeszcze z tydzień bo moze ZUS się jeszcze zaktualizuje.

Monika
2 miesięcy temu
Reply to  Dorota

Mam ten sam problem, który zgłosiłam wczoraj. Mam nadzieję że w najbliższym czasie sprawa zostanie wyjaśniona.

Ania
2 miesięcy temu
Reply to  Monika

Ja tez mam ten problem. 500+ na 2 dxieci a bonu brak. Pani na infolinii kazała wchodzić co jakiś czas na stronę bo może zaciagnie dane;)

Agata
2 miesięcy temu

A ja nie mam zakładki w Zusie Polski Bon Turystyczny,mimo,że to ja składam wnioski o 500+,mam tylko zakładkę podmiot turystyczny,mimo że nie nie prowadzę działalności gosp

Ania
2 miesięcy temu
Reply to  Agata

Ja mam to samo. Co tu robić???

Sylwia
2 miesięcy temu
Reply to  Agata

Mam dokładnie to samo.

Sylwia
2 miesięcy temu
Reply to  Sylwia

Dzwoniłam na infolinię. Pani przejmie wyjaśniła, że z powodów technicznych nalezy logowac się po kilka razy dziennie. Nie potrafi jednak powiedzieć, kiedy zakładka pojawi sie na strnie ZUS. Poradziła skorzystać z zakładki COT ZUS. Aktualnie kontakt tylko drogą meilową, więc…. nie wiadomo co i kiedy:(

Monika
2 miesięcy temu
Reply to  Agata

U mnie dokładnie tak samo pomimo iż na moje dane pobieram 500+ , wniosek o 500+ składałam przez profil empatia w 2019r więc niewiem czy to przez to że nie przez ZUS pue

Jacek
2 miesięcy temu
Reply to  Agata

Dokładnie to samo. Dzieci są, bonu na stronie ZUS nie ma. 😉

Erte
2 miesięcy temu

Podobno bon jest też dla dzieci rodziców pracujących za granicą i tam otrzymujących odpowiedniki 500+. Jak go uzyskać?

Emilia
2 miesięcy temu
Reply to  Erte

Też jestem ciekawa…. nie składaliśmy wniosku o 500+… jak uzyskać bon? Ciekawe…

T1000
2 miesięcy temu

Będą bony na testy na koronawirusa???

Kamil
2 miesięcy temu

Czyżby czteroletnie obligacje sierpniowe się już wyprzedały? Wczoraj miałem taki komunikat, myślałem, że to błąd, ale dzisiaj jest dokładnie tak samo.

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Kamil

Mało prawdopodobne, ale sprawdzę

Beata
2 miesięcy temu

Mam pytanie czy wszyscy dostali potwierdzenie SMS bo ja tylko na maila ?

Artur
2 miesięcy temu
Reply to  Beata

Też dostałem tylko na maila

Adam
2 miesięcy temu
Reply to  Beata

a może kod smsa potwierdzajacy płatność dostaje się w momencie jak będziemy płacić za wakacje ????

Piotr
2 miesięcy temu
Reply to  Beata

Ja mam niby aktywny BON ale nie dostałem potwierdzenia ani mailem ani SMS. Czeka mnie infolinia 🙁

Agnieszka
2 miesięcy temu
Reply to  Piotr

Ja również nie dostałam potwierdzenie ani smsem ani mailem. Co teraz?

Grzegorz
2 miesięcy temu

Widzę, że nie tylko ja mam z tym problem. 500+ pobierane a zakładki BON TURYSTYCZNY nie ma ani u mnie ani u żony. Jakieś pomysły ?

Wojtek
2 miesięcy temu
Reply to  Grzegorz

Mamy to samo…

Maciuś
2 miesięcy temu

Co zrobić z bonem? Wydać go w domu publicznym, na złość pisowi.

Bon
2 miesięcy temu

Czy są jakieś inne osoby, które mają konto PUE ZUS od kilku miesięcy lub lat i nie widzą bonu, mimo że im przysługuje? Może to jest jakiś masowy bug w systemie i warto by to sprawdzić, tzn. jak ktoś teraz zakłada konto PUE to bon się pojawia, a ten kto ma to konto od dłuższego czasu bonu nie widzi?

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Bon

Niestety, takich przypadków jest wiele

Adam
2 miesięcy temu

Witam,
dostałem kod obsługi płatności ale nie dostałem smsa z kodem potwierdzającym płatność.
Dostaje się go od razu po aktywacji czy dopiero jak usługodawca będzie chciał pobrać pieniądze ?

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Adam

Powinien dojść od razu, ale nie zawsze dochodzi. Wydaje się, że to jest niedopracowane

Jarosław
2 miesięcy temu

Mam troje dzieci, w tym dwoje poniżej 18 lat i na na profilu ZUS moim oraz żony brak sławnego guziczka bon turystyczny

Maruisz
2 miesięcy temu

A jak ktoś w ciągu tego czasu zmieni numer telefonu to co wtedy?

Mariusz
2 miesięcy temu

Przeszedłem przez procedurę rejestracji na platformie PUE ZUS, wniosek o 500+ składałem osobiście, na moim koncie bonu brak. Aktualnie czekam na odpowiedź z ZUS w tej sprawie

Mariusz
2 miesięcy temu
Reply to  Mariusz

Zniecierpliwiony zadzwoniłem na infolinię (22 11 22 111) Miła pani po sprawdzeniu paru danych poinformowała mnie, że w przypadku, gdy bon przysługuje, a nie ma go na moim koncie w PUE ZUS, mogę skorzystać z formularza wniosku do POT (Polskiej Organizacji Turystycznej) o stwierdzenie praw do bonu turystycznego na stronie http://www.bonturystyczny.gov.pl, w zakładce „bon turystyczny”. Póki co zakładki brak, formularza tym bardziej. Za to jest numer infolinii, na którą należy dzwonić w razie problemów (22 11 22 111). Skąd ja go znam? Pozostaje cierpliwie czekać, aż się w tych Zusach i Potach ogarną.

Krzysztof
2 miesięcy temu

„Aktywuje się go poprzez podanie danych kontaktowych, ale jest pewien problem – pole na adres mailowy jest krótkie i w niektórych przypadkach trzeba sobie stworzyć nowy, krótszy adres tylko po to, żeby ZUS-owi się „spodobał” przy aktywacji bou.”
To jaki adres podoba się ZUSowi? Ile znaków można podać?

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

social-facebook social-feed social-google social-twitter social-instagram social-youtube social-linkedin social-rss top-search top-menu