28 marca 2023

Nieuważne czytanie rachunku za prąd może kosztować dodatkowe 100 zł. Sprawdź, czy Ty też wpadłeś w tę pułapkę

Nieuważne czytanie rachunku za prąd może kosztować dodatkowe 100 zł. Sprawdź, czy Ty też wpadłeś w tę pułapkę

Pomimo zamrożonych stawek prądu wciąż wiele osób przepłaca za swoje rachunki za energię. Cena za kWh to nie wszystko, bo jeśli jesteś na nieodpowiedniej taryfie, to możesz płacić nawet 100 zł miesięcznie dodatkowej opłaty handlowej. Taka opłata pojawia się w ofertach, gdzie występuje gwarancja stałej ceny. Sprawdź, czy nie przepłacasz!

W ubiegłym roku giełdowe ceny energii elektrycznej biły kolejne rekordy, a wielu z nas obawiało się przyszłych rachunków za prąd. Nasze obawy wykorzystały firmy sprzedające nam energię i namawiały do korzystania z ofert, w ramach których obowiązywała gwarancja stałej ceny, niezależnie od tego, jaka będzie w przyszłości cena rynkowa.

Zobacz również:

Te oferty miały jednak pewien haczyk. W zamian za gwarancję ceny, sprzedawcy energii do rachunku dorzucali nam opłatę handlową. Opłaty takie początkowo wynosiły ok. 10 zł, po jakimś czasie wzrosły do niecałych 30 zł. Nie najgorzej jak za gwarancję ceny w niepewnych czasach. Niestety niektóre firmy potrafiły do rachunku dorzucić nawet i 130 zł miesięcznie, o czym pisał tutaj Maciek Samcik.

Wielu klientów na takie rozwiązania się decydowało. Lepiej mieć trochę wyższy rachunek i święty spokój niż żyć w niepewności. Ostatecznie jednak rok 2023 nie przyniósł drastycznych podwyżek, bo rząd zdecydował się na zamrożenie cen prądu na poziomach z roku 2022 do określonych limitów (2000 kWh dla gospodarstw domowych, 2600 dla rodzin z osobą z niepełnosprawnością i 3000 kWh dla rolników i posiadaczy kart dużej rodziny). Po przekroczeniu limitu za każdą kWh musimy płacić już 69 gr.

Na nowo mogliśmy odetchnąć. Firmy energetyczne nie miały wyboru i musiały dostosować swoje cenniki do nowych wymagań. W całym rozwiązaniu jest jednak pewien haczyk.

Podejrzany cennik i 100 zł dodatkowej opłaty

Niedawno skontaktował się z nami czytelnik, który przeżył szok podczas analizy swojego rachunku za prąd. Okazało się, że od nowego roku musi płacić za prąd aż o 150 zł więcej. Pan Tomasz był świadomy, że od stycznia 2023 r. obowiązuje wyższy VAT na energię. Dodatkowo jego zużycie energii było delikatnie wyższe niż wcześniej, ale nie aż o tyle, żeby rachunek mógł wzrosnąć o tak pokaźną kwotę.

Rozwiązanie zagadki klient znalazł w cenniku Tauronu. Okazuje się, że od stycznia wzrosła opłata handlowa – z 30 zł do 125 zł, czyli ponad czterokrotnie. A przecież mieliśmy płacić za prąd niewiele więcej niż w 2022 r. W wiadomości do nas pan Tomasz skarży się, że rządowe zamrożenia cen prądu mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Wg jego cennika opłata handlowa poszła w górę, a jak pisze nasz czytelnik: „mówimy tu o zwykłych taryfach G11, G12…”.

Faktycznie sprawa wydała się podejrzana. Urzędowe taryfy nie powinny zawierać opłaty handlowej, a jak byk w cenniku przesłanym przez naszego czytelnika w tabelce były wymienione taryfy G11, G12 itp. Dokument w nazwie miał słowo cennik, więc też w pierwszej chwili pomyślałam, że to cennik standardowych taryf.

Dopiero po zagłębieniu się w drobny druk przeczytałam, że cały regulamin dotyczy oferty z ceną gwarantowaną, w dalszych paragrafach była informacja o usłudze elektryka. Okazało się więc, że to wcale nie jest zwykły cennik, ale terminowa umowa z gwarancją ceny. Co gorsza, z dokumentu wynikało, że wypowiedzenie umowy wiąże się ze znacznym kosztem. W zależności od tego, ile czasu nam zostało do końca umowy, trzeba będzie zapłacić wielokrotność kwoty 25 zł za przedterminowe wypowiedzenia.

Zwróciłam się więc do Tauronu z prośbą o wyjaśnienie. Dlaczego pomimo rządowych taryf nadal niektórzy klienci obciążeni są opłatą handlową? Niepokoił mnie również fakt, że w cenniku oferty z gwarancją ceny widnieją nazwy taryf G11, G12 itp., co może wprowadzać w błąd.

Rzecznik Tauronu potwierdził, że opisany przypadek dotyczy klienta, który korzysta z oferty z gwarancją ceny i zapewnił, że Tauron od kilku miesięcy zachęca klientów z gwarancją ceny do zmiany umowy, by mogli skorzystać z oszczędności w ramach rządowej Tarczy Solidarnościowej. Dowiedziałam się również, że umowę można zmienić bezpłatnie.

„Wielokrotnie przypominaliśmy Klientom korzystającym z gwarancji ceny energii elektrycznej, która była przygotowana przed wejściem w życie Tarczy Solidarnościowej, że mogą korzystać z innych ofert, dzięki którym zostaną objęci działaniem Tarczy Solidarnościowej. Umożliwiamy tym klientom bezpłatną zmianę oferty na taką, która jest objęta niższymi cenami wynikającymi z rządowej Tarczy. Jest to na przykład oferta z gwarancją rabatu.”

Rzecznik zapewnił mnie również, że klienci, którym zbliżał termin wygaśnięcia cennika, otrzymali ofertę z kilkoma opcjami do wyboru (m.in. takimi, gdzie opłata handlowa jest niższa) oraz informację o nowej stawce opłaty handlowej w przypadku ofert z gwarancją ceny. Klienci otrzymywali również komunikaty o zakończeniu cennika mailem, SMS-em lub w serwisie Mój Tauron, w zależności od rodzaju udzielonej zgody na kontakt.

Wygląda więc na to, że faktycznie Tauron postarał się o doinformowanie swoich klientów w kwestii możliwości zmiany oferty. Przynajmniej tak zapewnił mnie przedstawiciel firmy. My na łamach „Subiektywnie o Finansach” również namawialiśmy do sprawdzania swoich ofert. Ale wiele osób po tym, jak dowiedziało się, że rząd zamraża ceny, po prostu uznało, że automatycznie będą objęci Tarczą Solidarnościową w 100%. Niestety tak się nie stało.

W całej komunikacji nie podobają mi się dwie kwestie. W cenniku, który dostałam od czytelnika, nigdzie nie widziałam wyraźnego nagłówka, który podkreślałby, że ceny dotyczą oferty z gwarancją ceny. Nasz czytelnik myślał, że jest w taryfie urzędowej i wcale mu się nie dziwię, bo w pierwszej chwili również odniosłam takie wrażenie. Zresztą spójrzcie sami.

W swoim mailu do Tauronu wspomniałam o tym, że cennik może wprowadzać w błąd. W odpowiedzi dowiedziałam się, że GAC widniejące w nazwie cennika oznacza Gwarancja Atrakcyjnej Ceny (firma używa również skrótu GSC – gwarancja stałej ceny). Nagłówek cennika jest na tyle skomplikowany, że chyba nie przyszłoby mi do głowy próba rozwijania zawartych w nim skrótów.

Dobra wiadomość jest taka, że osoby, które nie zdecydowały się z różnych powodów na odejście od gwarancji ceny, nadal mogą zmienić ofertę i jeśli to zrobią, otrzymają zwrot kosztów w wysokości odpowiadającej różnicy zapłaconych opłat handlowych pomiędzy ubiegłym rokiem a obecnym.

„Ofertę można zmienić, dzwoniąc na infolinię 555 444 555. Konsultanci pomogą wybrać klientom najkorzystniejszą cenowo ofertę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb. Wszystkie oferty grupy Tauron dostępne są na stronie internetowej www.tauron.pl.”

I tu właśnie pojawia się druga niezrozumiała wg mnie sprawa. Skoro klienci w każdej chwili mogą odejść od oferty z gwarancją ceny i są do tego zachęcani, to po co w ogóle Tauron wprowadził tak wysoką opłatę handlową? Przecież cały proces zmiany oferty i zwrotu kosztów generuje dodatkową pracę i koszty dla firmy. Czyżby jednak firma liczyła na to, że nie wszyscy klienci się zorientują, że mają w rachunku wrzuconą ofertę handlową?

Zachęcam do analizowania rachunków za prąd, być może ktoś z Was również niepotrzebnie przepłaca. Jeśli właśnie planujecie podpisać nową umowę ze swoim sprzedawcą, to również dokładnie sprawdzajcie wszystkie szczegóły, bo w innych firmach również możecie natknąć się na oferty, w których jest dodatkowo zaszyta oferta handlowa.

Zdjęcie tytułowe: 0fjd125gk87 Pixabay

Subscribe
Powiadom o
43 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Freak
1 rok temu

To jest patologia w polskim wydaniu. Państwowa ( większościowy udziałowiec) firma patrzy tylko jak naciągnąć klientów, umowy skonstruowane tak, że w sumie nie wiadomo za co płacisz. Powinno być tak ja z rrso w banku, podana stawka za pobrana energię i stawka stała ( koszty przesyłu,itp ). Niestety parlament ma inne sprawy na głowie, poza tym jest to im na rękę, że nie świadomy konsument płaci za usługi, bo w każdej jest podatek.
Ps. Jeszcze większe cyrki są z rachunkiem za gaz, bo to ile wskaże licznik ma się nijak do rachunku.

Pawceluto
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

To akurat nie jest prawda: elementarne podstawy matematyki ze szkoły podstawowej wystarczą aby przy odrobinie chęci nie tylko przeczytać ale i zrozumieć co na takim rachunku się znajduje. Problem polega jednak na tym, że dzisiaj ludzie nie tylko niewiele od siebie wymagają, ale jeszcze uważają że wszystko im się należy. „O tutaj, proszę podać mi to na tacy” bo taki zarobiony/a jestem, ledwo na przyjemności starcza mi czasu – to jest motto współczesnego człowieka. Nic dziwnego że po erze skoku cywilizacyjnego w którym ludzie z o wiele gorszymi możliwościami jednak z zupełnie innym nastawieniem wymyślili radio, tv, samochody, samoloty, telefony,… Czytaj więcej »

Grzegorz
1 rok temu
Reply to  Pawceluto

Przepraszam, ale mnie jako końcowego klienta nie interesuje model biznesowy firmy i składowe opłaty, którą ponoszę. Jeśli kupuję kWh energii to chciałbym mieć cenę za jednostkę bez dodatkowych elementów (tak jak kupuję ziemniaki, to nie mam podanych cen transportu, mycia, sadzenia czy certyfikatu HAACP).

Jest to działanie celowe, by ukryć dodatowy zarobek, bo ja nie mam żadnej możliwości by zweryfikować zasadność poszczególnych pozycji (ani tym bardziej podważania czy rezygnacji z poszczególnych punktów).

Paweł
1 rok temu
Reply to  Pawceluto

Skoro płacę pieniędzmi a nie torbą śliwek to mam prawo wymagać by rachunek był zrozumiały. Przecież za zakupy w spożywczaku też moglibyśmy dostać rachunek zawierający koszt majtek kasjerki. A tak nie jest, paragony są zrozumiałe. Ja w ogóle nie rozumiem takiej postawy, że nic mi się nie należy. Otóż należy się. Jak firmy energetyczne mają nas szanować skoro sami się nie szanujemy?

Maria
1 rok temu
Reply to  Pawceluto

Prosze Pani, Tak wyliczenia na fakturze powinny być podane na tacy. Po pierwsze to my płacący rachunki powinniśmy móc beż kłopotu je zrozumieć, ale jeśli fragmenty , pod względem rachunkowym są zrozumiałe to z kolei np kilka oplat zmiennych, kilka pozycji Piłat stałych się Iowa, przejściowa. Przecież tych pozycji jest wiele i nie jest zrozumiałe co one znaczą? Wśród klientów monopolisty są ludzie bardzo wykształceni, ale także całą rzesza z mniejszym dorobkiem, ale firma świadcząca ustawową usługę i pod kontrolą panstwa powinna dostosować treść do osob z najniższym poziomem wyksxtalcenia czy inteligencji. Wyliczenia na fakturze powinny być klarowne, a nie… Czytaj więcej »

Graża
1 rok temu
Reply to  Freak

Smutne że naciągano na takie umowy kompleksowe starsze osoby. Ojciec ma 90 lat z b.dużym ubytkiem sluchu .Nosi aparat słuchowy , który żle przenosi sygnał z telefonu jak wszystkie aparaty sluchowe. Jak probowalam w imieniu ojca rozmawiać z Energą to zawsze kategorycznie proszono wlaściciela do telefonu.Ojciec nie podpisal zadnej zmiany umowy na gwarantowaną stawke a przyszly do domu papiery na umowe kompleksową wraz z informacją że bedzie dzwonił doradca z Energii i takie potwierdzenie umowy przez telefon jest wtedy ważne. Zaczęly przychodzić rachunki z oplata handlową która stanowi prawie 30 % rachunku.Ojciec nie pamięta czy dzwoniono do niego i co… Czytaj więcej »

dizzy
1 rok temu
Reply to  Freak

Z rachunkiem za gaz nie ma żadnej filozofii – licznik wskazuje nam objętość zużytego gazu, a cena na rachunku jest za kWh zużytej energii. Przelicznik konwersji m3 na kWh jest zapisany w każdym rachunku indywidualnie (ze względu na różne parametry dostarczanego paliwa dla różnych odbiorców).
Jedyne o co można by się czepić to o podanie gotowego wyniku w formularzu bo jak widać jedno mnożenie i tak sprawia problem niektórym klientom.

Jacek
1 rok temu

Jeszcze się nie zdarzyło, aby zmieniający regularnie nazwy dystrybutor i sprzedawca energii zaproponował mi coś korzystnego – chyba że dla siebie. Najczęściej pod pretestem nuższej ceny za MWh próbuje powyższyć mi opłatę handlową – kiedyś policzyłem, że miałbym taniej, ale dopiero po wzroście zużycia prądu o ok. 200%. Szkoda tylko papieru, który marnują na drukowanie takich idiotyzmów…

Dociekliwy
1 rok temu
Reply to  Jacek

Ja już 10 lat temu zablokowałem komunikację marketingową, bo przysyłali jakieś totalne guano…

Sylwia
1 rok temu

Cyt. „ osoby, które nie zdecydowały się z różnych powodów na odejście od gwarancji ceny, nadal mogą zmienić ofertę i jeśli to zrobią, otrzymają zwrot kosztów w wysokości odpowiadającej różnicy zapłaconych opłat handlowych pomiędzy ubiegłym rokiem a obecnym.” I mnie ta sytuacja dotknęła i okazuje się, ze zwrot można uzyskać tylko i wyłącznie wtedy kiedy wybierze się ofertę „Z gwarancja rabatów i dodatkowymi usługami” – wtedy opłata handlowa będzie wynosić 22,50. Ale kiedy wybierze się ofertę „Taryfa Sprzedawcy” w której nie ma wogole opłaty handlowej wtedy zwrot „nadpłaconej” opłaty handlowej nie przysługuje. Co oznacza, ze i tak zarobią swoje, bo… Czytaj więcej »

Haluna
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

Jestem w podobnej sytuacji. W połowie miesiąca powinna przyjść nowa faktura. Przyszła dzisiaj. Mam 1000 zł do zapłaty. Okazuje się że kwota opłaty handlowej przewyższyła opłatę za prąd tzn za en elektr jest 604 zł a opł handlowa 781zl i jeszcze mam czas 3 dni na zapłacenie. Jestem w szoku

Mariusz
1 rok temu

„Goła” cena 1kWh w 2023 roku dla odbiorców mieszczących się w limicie też miała być gwarantowana i równa cenie obowiązującej w dniu 01.01.2022. A tymczasem ( w moim przypadku PGE Obrót taryfa G11) jest wyższa o półtora grosza od tej z dnia 01.01.2022 i wynosi 0,4140 zł. Taką podwyżkę zatwierdził prezes URE (decyzja z dnia 17.12.2022) podpisując się równocześnie pod stwierdzeniem, iż „Przedsiębiorstwo energetyczne (…) uwzględnia również ceny energii elektrycznej dla odbiorcy uprawnionego (…) równe cenom zawartym w taryfie obowiązującej na dzień 1 stycznia 2022r.” (punkt 1.7 załącznika).

janek
1 rok temu

PGE – podpisanie pierwszej umowy w marcu 2023. Babka z BOK „Zachęcamy do wzięcia pakietu „Przyszłość bez awarii” będą państwo mieli za darmo dostęp do fachowca 3x/rok w razie awarii przez 3 lata. OK – skoro za darmo, wzięliśmy, a w zamian zobowiązujesz się, że przez 3 lata nie zmienisz sprzedawcy. Ostatnio czytam w internecie, żeby uważać na dodatkowe opłaty handlowe, np w PGE – myślę, kurde sprawdzę, patrze na umowę – no jest – opłata abonamentowa za pakiet podstawowy 12.98zł… Nawet słowem babka z BOK nie zająknęła się na temat tej opłaty podczas podpisywania umowy. Złożona reklamacja internetowo na… Czytaj więcej »

Dominik
1 rok temu
Reply to  janek

Jak to możliwe? Tak właśnie działają monopole. Po co się starać skoro nie mamy alternatywy? Powstaje właśnie gigant o nazwie Orlen, który będzie sprzedawał prąd gaz i paliwo. I nie będzie żadnej alternatywy. Nie podoba Ci się cena gazu, albo obsługa to idź gdzie indziej… Tylko gdzie? Jak nikt inny tego gazu czy prądu. Je sprzedaje? I ma to jako społeczeństwo się godzimy.

Francuzi na ulicę wyszli, my do tego jeszcze nie dorośliśmy.

Albert K.
1 rok temu

A nie mogą się pojawić jakieś życiowe i poważne tematy? Ciągle tylko proste i wygodne i miałkie. Dajcie coś trudnego i bolesnego. Samowola komornicza, szaleństwa fiskusa, patologie zus itd.
Latacie od Sasa do Leszczyńskiego, tu lokata, tam pompa ciepła, albo czytelny zapis w umowie o dostawę prądu, a sprawa dużego kalibru unikacie. Serio, nikt Wam nie zgłasza takich?

Admin
1 rok temu
Reply to  Albert K.
Nie Nowy
1 rok temu

Sprawdziłem u siebie, nawet jak się nie przeszło na nic, nic nowego nie zawierało i tak podrożało…

kcck
1 rok temu

Wybieramy „Taryfę sprzedawcy” gdzie opłata handlowa to 0 zł. Nie ma w niej gwarancji ceny, ale po „zamrożeniu” cen i tak taniej i to znacznie niż taryfa z gwarancją ceny.

Admin
1 rok temu
Reply to  kcck

Tak!

Michał
1 rok temu

„Łaskawcy” pozwalają na bezpłatną zmianę umowy? G…o prawda! MUSZĄ to umożliwić, a dlaczego? Dlatego!

Decyzje Prezesa UOKiK w sprawie uznania wybranych postanowień zamieszczonych we wzorcach Ogólnych Warunków Umowy Sprzedaży Dotyczących Energii Elektrycznej oraz Cenników za niedozwolone klauzule umowne i zakazu ich wykorzystywania:
Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKiK nr RKR-5/2022 dotycząca TAURON Sprzedaż
Decyzja zobowiązująca Prezesa UOKiK nr RKR-6/2022 dotycząca TAURON Sprzedaż GZE

Paweł
1 rok temu

Można było zmienić cennik, aby opłata handlowa była niska, ale trzeba było wziąć ofertę np. z elektrykiem, co jest dodatkowo płatne!

[…] m.in. o umowach z gwarantowaną ceną, które mogą okazać się pułapką czy o wysokich opłatach handlowych, które powiększają rachunek nawet o 100-200 zł. Kilkaset złotych rachunku za prąd to duże obciążenie, ale spora część osób […]

Ola
1 rok temu

Dzień dobry, czy państwo kontaktowali sie z tauronen ws tych rachunków i klientów? Moja babcia lat 94 też dostała pismo, mieszka sama, jest samowystarczalna ale jednak ciężko starszej osobie ogarnąć te tabelki i urzędowe pisma. Po 6 mcach dostała wyrownanie, ponad 900 zł niedoplaty (6 m-cy po stoczterdziesci kilka złotych ten nieszczęsnej opłaty handlowej). Przeplakala pół nocy ze takich pieniędzy nie ma. Zapłaciliśmy, może niepotrzebnie tak szybko. Pokazała mi to pismo, wcześniej nic nie mówiła, napisałam reklamacje ale cisza. Ludze się że w terminie nie odpiszą i reklamacja zostanie uznana za zasadna. A w tym pismie – alternatywne pakiety jacyś… Czytaj więcej »

Admin
1 rok temu
Reply to  Ola

Pani Olu, proszę o przesłanie nam informacji co się stało, kiedy oraz tej reklamacji, którą wysłaliście. Może uda się pomóc.

Admin
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik
Małgorzata
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzień dobry, proszę o pomoc w sprawie narzuconej przez Tauron Sprzedaż podwyższonej do 150 zł / m-c opłaty handlowej. Brat nie przebywa w Polsce a o całej tej sprawie dowiedział się obecnie po otrzymaniu na początku czerwca 2023 wysokiej faktury za okres od grudnia 2022. Jest w szoku ,że nie został wcześniej poinformowany o takiej wysokiej podwyżce. Napisał maila z prośbą o wyjaśnienie do Tauronu i dzwonił i rozmawiał lecz oni niestety wykręcają się sianem , że już nie może tej umowy zmienić ,oraz anulować. tej opłaty – bo już za późno ! Czy UOKiK nie mógłby podobnie jak orzekł… Czytaj więcej »

Admin
1 rok temu
Reply to  Małgorzata

Pani Małgorzato, proszę opisać sprawę w mejlu i wysłać na monika.madej@subiektywnieofinansach.pl

Kasia
1 rok temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzień dobry, jesteśmy w podobnej sytuacji. Nie dostałam żadnej informacji, ze opłata handlowa uległa takiej podwyższce. Oplacliśmy rachunki za prąd za garaż od grudnia do kwietnia po starych cenach, z niższą oplata handlową, po czym dostałam niedawno rozliczenie i prognozę na kolejne miesiące a tam na pierwszym blankiecie do zapłaty 700 zł. Dotyczy to energii w garażu, gdzie zużycie prądu jest malutkie. To 700 zł, to nowa podwyższona oplata handlowa za miesiące od stycznia do mają. Czy można tak wstecz doliczyć tak wysoka opłatę? Mąż dzwonił do Tauronu, ale mówią, że jesteśmy już na normalnym cenniku sprzedawcy i nic się… Czytaj więcej »

SZYMON
1 rok temu

jestesmy w podobnej sytuacji-zuzycie pradu nie wzrosło a mam w czerwcu 800 zł niedopłaty !!okazuje sie ze zeczywiscie chodzi o opłate handlową 125 zł miesiecznie x 5 miesiecy. Jak z tego wybrnac???

Halina
1 rok temu

Jestem w podobnej sytuacji. Właśnie otrzymałam nową fakturę. Opłata za energię elektr. 604zl a kwota za opł handlową 781 zł. Faktura przyszła dzisiaj tj 30.06 a termin do zapł. 1000 zł jest na 03. 07

SZYMON
1 rok temu
Reply to  Halina

ja tego nie odpuszcze, bede tam dzwonił i do powiatowego rzecznika konsumenta, przeciez to rozbój w biuały dzien. Oszustwo pełnoskalowe.

Admin
1 rok temu
Reply to  SZYMON

My też interweniujemy

Halina
1 rok temu
Reply to  SZYMON

Dzwonilam do inf przy URE i tam mi powiedzieli że to wszystko zależy od umowy jaka mamy a ja mam umowę z gwarancją ceny i z tąd taka opł handlowa. Natomiast zachęcała do kontaktu z z UOKiK Natomiast w UOKiK pani o niczym nie słyszała ale tłumaczyła że jest tydzień w pracy po urlopie macierzyńskim i nie jest w temacie. Zadzwoniłam również do Taurona no więc oni mówią że trzeba przejść na umowę handlową, zwiększa nieznacznie cenę prądu z 0,5028 na 0,5092 za 1 kW i wtedy umowa handlowa od 15 do 30 zł ale informacji czy przez te 3… Czytaj więcej »

Maria
1 rok temu

Mam podobna sytuację I potwierdzam, że artykul zawiera informacje powtarzane bezmyślnie orzez konsultantów. By porozmawiać o fakturach, przekierowują do działu rozliczeń. Wszyscy pracownicy słysząc konkretne pytanie, odpowiadają ogólnikowo, albo od eazu się rozłączają. Powielana jest i powtarzsna informacja o zwrocie różnicy po decyzji wyboru cennika. Jak dopytać tą różnicą nie ma być oddana na moje konto, a pozostawać na koncie w Tauronie. Cennik zmienilam na początku czterca,, a w nim, choc konsultant zapewnial o stawce 0.52 zl, w cenniku podaje jako obowiaxujava wartosc kwh rowna 1.25 zl. Do dziś nie ma faktury korygującej, a konsultanci mówią, że te wystawione faktury… Czytaj więcej »

Mariusz
1 rok temu

Nie wiem czy ktoś zauważył ale z tym zwrotem to też cyrk , mi wzrosła opłata handlowa z 30,85zł na 125,85zł . Byłem zmienić umowę by użyskać 95zł zwrotu , nie wiem czy dobrze zrobiłem , bo trzeba pewnie utrzymać umowę przez trzy lata , a jak się zerwie to też nie wiadomo czy na nowo nie zabiorą zwrot za nieutrzymanie okresu umowy + opłat karna za wcześniejsze zerwanie . Ale nie to chciałem wyjaśnic, mianowicie zwrot 95zł jak to Pani z Taurona określiła jest „na rękę ” czyli BRUTTO , a opłata 125,85 NETTO , czyli w rzeczywiśtości płaciłem… Czytaj więcej »

Łukasz
1 rok temu
Reply to  Mariusz

Ja zmieniłem właśnie na „taryfę sprzedawcy”. Co z tego jak się zmieni na „gwarancje rabatu” jak tam również jest opłata handlowa, którą RÓWNIEŻ mogą podnieść za kilka miesięcy, a umowa na 3 lata i to jeszcze z karami za rozwiązanie. Rzekomy zwrot na „konto tauron” to może być kolejna przynęta, żeby grać w ich grę…
Nadpłacone kwoty z opłatą handlową poszły w piach, trudno.

Zbigniew
1 rok temu

Dzień dobry.
Dziwne, mam cennik z gwarancją stałej ceny GSC w taryfie G12as, dzisiaj chciałem dokonać zmiany umowy żeby skorzystać z powiększonego limitu 3.000 kWh, niestety na infolinii 555 444 555 Taurona otrzymałem informację że to niemożliwe bez zapłaty kary za odstąpienie od umowy. To jak, rzecznik Tauronu swoje a pracownicy swoje?

Admin
1 rok temu
Reply to  Zbigniew

Proszę napisać reklamację do Tauronu i jeśli będzie odmowna odpowiedź na piśmie, to przesłać ją do nas (kontakt@subiektywnieofinansach.pl)

Mariusz
1 rok temu

Potwierdźcie proszę jedną rzecz – zmiana wysokości opłaty handlowej w ramach cennika dotyczyła osób które wybrały cennik pod koniec 2022 i były nowymi klientami, czy też zmianą objęci są również klienci którzy podpisali cennik np w 2021 roku na 3 lata do 2024?

Czekam na rozliczenie roczne, mam cennik wlasnie od 2021 i zachodzę w głowę na ile mnie skasują za rok 2023…

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu