8% w skali roku na koncie oszczędnościowym przez najbliższych sześć miesięcy – BNP Paribas rusza z nową edycją promocji, która ma przyciągnąć nowych klientów do… jego placówek. I przy okazji uchyla rąbka tajemnicy o efektach poprzedniej edycji nietypowej promocji
Kilka miesięcy temu opisywałem ciekawą promocję zorganizowaną przez BNP Paribas Bank Polska. Można było dostać 8% w skali roku na koncie oszczędnościowym (początkowo bez warunków, a potem pokazując aktywność „transakcyjną”), ale pod warunkiem „zapisania się” do konta oszczędnościowego w bardzo tradycyjnej formie – w placówce banku. W BNP Paribas doszli do wniosku, że są w stanie na tyle dużo „wygrać” dzięki kontaktowi klienta z pracownikiem banku, że trzeba go za wszelką cenę do tej placówki przyciągnąć.
- Wymarzony moment, żeby inwestować w fundusze obligacji? Podcast z Pawłem Mizerskim [POWERED BY UNIQA TFI]
- Nowe funkcje terminali płatniczych. Jak biometria zmieni świat naszych zakupów? [POWERED BY FISERV]
- BaseModel.ai od BNP Paribas: najbardziej zaawansowana odsłona sztucznej inteligencji we współczesnej bankowości!? [POWERED BY BNP PARIBAS]
Akcja miała trwać do końca września albo do momentu, gdy BNP Paribas otworzy 15 000 promocyjnych rachunków. Bank nie zakończył promocji przed czasem, więc prawdopodobnie nie „pękł” górny limit, ale efekty musiały być na tyle zadowalające, że BNP Paribas rusza z nową edycją, tym czasem zwiększając kontyngent rachunków do 30 000. Kolejny „nabór” klientów do 8-procentowego konta osobistego będzie trwał do końca 2024 r.
Niezależnie od tego, ilu klientów bank pozyskał w pierwszej edycji, wygląda na to, iż są to klienci wysokiej jakości. Z komunikatu BNP Paribas wynika, że 90% klientów, którzy skorzystali z oferty, zaczęło aktywnie bankować i korzystać również z innych produktów finansowych, niż konto oszczędnościowe. Bank podał też, że w połowie przypadków klienci zaczęli traktować BNP Paribas jako bank pierwszego wyboru.
8% w skali roku na koncie oszczędnościowym. Jakie warunki?
To by oznaczało, że patent z przyciąganiem klientów przez placówki działa, bo bardzo rzadko się zdarza, by klient zakładający konto w nowym banku – w krótkim czasie przenosił do tego banku wszystkie domowe finanse (dotyczy to młodych klientów, którzy zakładają pierwsze konto w życiu, albo klientów zaciągających kredyt hipoteczny, gdy do „transferu” zmusza ich obowiązkowy cross-selling.
Warunki drugiej edycji akcji są niemal identyczne, jak pierwszej. Od 1 października do 31 grudnia 2024 r. bank prowadzi „nabór” nowych klientów, którzy założą konto osobiste z kartą debetową oraz konto lokacyjne z oprocentowaniem 8% w skali roku. To wysokie oprocentowanie oszczędności – prawdopodobnie najwyższe na rynku – będzie naliczane do 31 marca 2025 r. A więc maksymalnie przez pół roku i tym dłużej, im wcześniej klient założy rachunki w banku.
Promocja dotyczy tylko nowych klientów, czyli takich, którzy nie mają konta osobistego ani oszczędnościowego w BNP Paribas. Promocyjne konta lokacyjne można założyć tylko w placówkach BNP Paribas Bank Polska. 8% oprocentowania dotyczy kwoty do 25 000 zł, a więc maksymalnie do wzięcia jest 800 zł odsetek. Przy inflacji, która przez najbliższe pół roku wyniesie pewnie średnio 5% – powinno to dać realny zysk z oszczędności.
Żeby mieć 8% oprocentowania aż do marca 2025 r. trzeba spełnić kilka warunków. W miesiącu, w którym klient założy konto oraz w miesiącu następnym – wysokie oprocentowanie jest bezwarunkowe. Później konieczny jest już comiesięczny wpływ na ROR w wysokości minimum 1 000 zł i co najmniej cztery transakcje kartą w miesiącu. Więcej szczegółów tutaj.
Klienci, którzy do ROR wybiorą kartę debetową Mastercard, mogą dodatkowo zyskać e-vouchery o wartości 400 zł w programie Bezcenne Chwile (to program lojalnościowy Mastercard, w którym zbiera się punkty za używanie karty płatniczej i potem zamienia się je na nagrody). Z tej promocji może skorzystać każdy klient (nie tylko nowy), który jeszcze nie zarejestrował się w programie Bezcenne Chwile.
Warunkiem uzyskania nagrody jest wykonanie pięciu transakcji kartą na łączną kwotę minimum 1000 zł w każdym z dwóch kolejnych miesięcy kalendarzowych, licząc od daty rejestracji w Bezcennych Chwilach. W sumie więc do wzięcia w ramach tego promocyjnego combo jest 1 200 zł (częściowo „w naturze”).
———————–
GDZIE DOSTANIESZ NAJLEPSZY PROCENT?
Obawiasz się zmian w podatku Belki? Zastanawiasz się, co zrobić z pieniędzmi? Sprawdź „Okazjomat Samcikowy” – to aktualizowane na bieżąco rankingi lokat, kont oszczędnościowych, a także kont osobistych, rachunków firmowych i kart kredytowych. Wszystkie tabele znajdziesz w zakładce „Rankingi” na stronie głównej www.subiektywnieofinansach.pl.
————————-
Będzie powrót do źródeł bankowości?
Bardzo jestem ciekaw jaka będzie finalnie efektywność tego „powrotu do źródeł bankowości”, czyli pozyskiwania lojalności klienta nie tylko poprzez ergonomiczną aplikację mobilną, wygodną bankowość elektroniczną, porządny program lojalnościowy, wysokie oprocentowanie pieniędzy i niskie opłaty za prowadzenie rachunków (i dostęp do bankomatów), ale też poprzez wysokiej jakości obsługę w tradycyjnych placówkach.
Do tej pory rosła liczba klientów banków, którzy nigdy nie byli w żadnej placówce swojego banku. Pytanie czy tak, jak w branży spożywczej zaczyna się odwrót od kas automatycznych na rzecz tradycyjnych kasjerów, nawiązujących relację z klientami, tak w branży bankowej zacznie się powrót do budowania relacji z klientami w placówkach.
——————————-
ZAPISZ SIĘ NA NASZE NEWSLETTERY
W każdy weekend sam Samcik podsumowuje tydzień wokół Twojego portfela. Co wydarzenia ostatnich dni oznaczają dla Twoich pieniędzy? Jakie powinieneś wyciągnąć wnioski dla oszczędności? Kliknij baner i się zapisz.
Newsletter „Subiektywnie o Świ(e)cie i Technologiach” będziesz dostawać na swoją skrzynkę e-mail w każdy czwartek bladym świtem. Będzie to podsumowanie najważniejszych rzeczy, o których musisz wiedzieć ze świata wielkich finansów, banków centralnych, najpotężniejszych korporacji oraz nowych technologii. Dzięki temu nie tylko dowiesz się co się dzieje (to już wiesz z innych źródeł), ale też dlaczego się dzieje, jak może na Ciebie wpłynąć i dlaczego jest dla Ciebie ważne. Piszemy nasze newslettery zrozumiałym językiem, unikamy hermetycznych sformułowań i ekonomicznego, finansowego żargonu.
——————————-
źródło ilustracji tytułowej: Copilot Designer