27 marca 2019

Podaj dane, albo odetną cię od usług. Zostały ostatnie godziny na weryfikację kont w aplikacji SkyCash. Klienci są wściekli. Co poszło nie tak?

Podaj dane, albo odetną cię od usług. Zostały ostatnie godziny na weryfikację kont w aplikacji SkyCash. Klienci są wściekli. Co poszło nie tak?

Tylko do środy 27 marca można zweryfikować swoje konto w aplikacji SkyCash. Jeśli ktoś tego nie zrobi, zostanie odcięty od możliwości zapłacenia aplikacją za bilety komunikacyjne czy parkowanie. Ale nie wszystko przebiega tak, jak powinno. Klienci skarżą się, że tzw. przelewy weryfikacyjne nie dochodzą, infolinia jest sparaliżowana, a ci, którzy chcieliby podziękować firmie za współpracę, nie mogą wycofać swoich pieniędzy. Co się dzieje?

Za pośrednictwem aplikacji SkyCash można zapłacić za bilety komunikacji miejskiej w wielu miastach, opłacić parking czy kupić bilet na pociąg. Jeśli chodzi o formę płatności, z aplikacji można korzystać na dwa sposoby. Pierwszy polega na podłączeniu do aplikacji karty debetowej lub kredytowej. Jeśli korzystacie z tego źródła pieniędzy, nic nie musicie robić.

Zobacz również:

Problem mają te osoby, które doładowują wirtualną portmonetkę SkyCash, np. przelewem. Pod koniec ubiegłego roku firma zaczęła rozsyłać informacje o konieczności weryfikacji kont przez osoby korzystające właśnie z tej formy płatności.

Przeczytaj też: Spłaciłeś wcześniej kredyt. Czy bank powinien oddać część pobranej prowizji? Większość wciąż odmawia! Sprawa oprze się o unijny trybunał

Przeczytaj też: Firma ubezpieczeniowa odmówiła mu wypłaty świadczenia. A powód? To… tajemnica. Jak się odwołać od tej „tajemnicy”?

Weryfikacja to nie taka błaha sprawa. Firma żąda bowiem podania takich danych jak adres, PESEL czy numer dowodu osobistego. Tłumaczy, że obliguje ją do tego ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jeśli pamiętacie „zamieszanie” wokół kart przedpłaconych, to tu mamy do czynienia z podobną sytuacją – zgodnie z ustawą, wirtualna portmonetka nie może być przypisana do anonimowej osoby.

Co prawda znalazłem w ustawie furtkę, która pozwala oferować anonimową portmonetkę, jeśli zasilamy ją kwotą nie większą niż równowartość 50 euro, czyli ok. 230 zł. Ale prawnicy SkyCash upierają się, że nie mogą skorzystać z tego rozwiązania, bo rzecz rozbija się o definicję tzw. pieniądza elektronicznego. Więcej o argumentacji SkyCash przeczytacie w tym artykule.

Numer dowodu, żeby kupić bilet za 3 złote

Im bliżej do dnia, do kiedy trzeba dokonać weryfikacji konta (27 marca), tym częściej skarżycie się na chaos, jaki temu towarzyszy. Prawdziwy upust wściekłości dajecie na fejsbukowym profilu SkyCash (choć trzeba przyznać, że firma nie usuwa negatywnych komentarzy, stając z podniesioną głową w ogniu krytyki).

Narzekacie na samą konieczność podania wrażliwych danych. Jedna z internautek pyta na Facebooku, dlaczego musi podawać firmie numer dowodu osobistego, jeśli chce kupić bilet za 3 zł. A pani Hanna (również na Facebooku) pisze:

„Byłam bardzo zadowolona z aplikacji, korzystałam z niej tylko w autobusie kupując bilety, teraz muszę podać przez internet wszystkie dane, sorry, ale znowu będę kupować bilety w kiosku”

Cóż, SkyCash twierdzi, że nie może zaoferować portmonetki z limitem doładowania 50 euro miesięcznie.

Przeczytaj też: Banki zaczynają tępić konkurenta? „Mam płacić co najmniej 10 zł prowizji za doładowanie konta Revolut kartą kredytową! Czy to legalne?”

Ale to niejedyne problemy z obsługą. Wielu użytkowników aplikacji, którzy zdecydowali się zweryfikować konto, narzeka, że przelew weryfikacyjny (trzeba przelać z banku kwotę, która zasili portmonetkę) idzie już kilka dni, przez co nie można dokończyć procesu weryfikacji. Co na to SkyCash?

„Wolałbym nie odnosić się do tego zarzutu bez zbadania konkretnych przypadków, ale systemowo nie znamy takiej sytuacji. Przelew tradycyjny idzie nawet 4 dni (w konfiguracji piątek-poniedziałek), czego w czasach dostępności wszystkiego tu-i-teraz część ludzi nie akceptuje”

– tłumaczy Kamil Skowroński ze SkyCash. Kolejnym sygnalizowanym problemem jest paraliż infolinii i zapchana skrzynka e-mail. Piszecie, że po kilkudziesięciu minutach oczekiwania na połączenie jest ono zrywane. Pani Ewa:

„To jest kpina, wszystkie dane się zgadzają a SkyCash dalej ma trudności z weryfikacją. Na infolinii rozłączają połączenia, na maila nie odpisują”

Kilku użytkowników napisało, że już w lutym próbowali zweryfikować konto. Mimo kilku prób, weryfikacja się nie powiodła. W SkyCash przekonują, że nie jest tak źle. Kamil Skowroński:

„Nasze obserwacje wskazują, że udział pomyślnych weryfikacji wyraźnie wzrósł. Jest to na pewno wynik naszych działań edukacyjnych i ponownych prób weryfikacji tych użytkowników, którzy z różnych względów mogli być narażeni na niepowodzenie – częste powody to nietypowo zapisany adres zamieszkania albo próba weryfikacja tożsamości za pomocą przelewu z konta bankowego małżonka, czy też brak konta bankowego.”

Przeczytaj też: To się nazywa update statusu ;-). Był luksus, konto VIP i „platyna” w kieszeni. A gdy poprosił o kredyt… czar prysł. Bo klient bez krawata…

Przeczytaj też: „Piątka Kaczyńskiego” to pewny jak w banku wzrost zadłużenia Polski i… szansa na spory przelew z OFE, z „prowizją” dla rządu?

Bez weryfikacji nie ma pieniędzy

Kolejny problem mają osoby, które nie chcą podawać wrażliwych danych i postanowiły zrezygnować z korzystania z aplikacji. Chodzi o to, że nie mogą odzyskać pieniędzy znajdujących się w portmonetce SkyCash. Można je wypłacić, ale dopiero… po zweryfikowaniu konta. Koło się więc zamyka. SkyCash zapewnia, że pieniądze nie przepadną.

„Prawdą jest, że obecnie użytkownik nie może wypłacić środków bez weryfikacji konta. Pisaliśmy o tym wielokrotnie wcześniej. Taką sytuację sankcjonują obowiązujące przepisy. Wkrótce udostępnimy możliwość wypłaty środków użytkownikom, którzy nie zamierzają dokonywać weryfikacji konta. O szczegółach tego procesu dam Panu znać jak tylko będzie gotowy”

– zapewnia Kamil Skowroński. Trzymam za słowo. Będę też przyglądał się rozwiązywaniu problemów klientów SkyCash. Miejmy nadzieję, że tylko przejściowych.

Subscribe
Powiadom o
23 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Nie-aplikacyjny
5 lat temu

Tak się kończy korzystanie z aplikacji i innych gówien.
Dlatego nawet aplikacji PKO BP nie pobieram, bo równie dobrze mogę logować się przez przeglądarkę w telefonie, nie ma absolutnie żadnej różnicy w prędkości logowania a zagrożenie spore, bo ktoś Twojego palca może użyć do wejścia na konto i wykonania przelewu (aplikacja mBanku).

Admin
5 lat temu

Zainspirowało mnie to „i innych gówien”. Co autor miał na myśli? ;-))

bekaztypa
5 lat temu

„bo ktoś Twojego palca może użyć do wejścia na konto i wykonania przelewu (aplikacja mBanku).”

Ufff ty to masz głowę. Dzięki temu nie odetną ci palca. Że też ja na to wcześniej nie wpadłem.
A czym płacisz za krzesiwo do swojej jaskini? Skórami?

Michał
5 lat temu

Właśnie logując się przez przeglądarkę jesteś narażony na ataki typu man in the middle. Widzisz stronę banku, zlecasz przelewy, w do banku dociera coś innego. W bankowości mobilnej jeszcze się to nie zdarzyło.

Jan
5 lat temu

No to wystarczy mieć włączone logowanie hasłem, a nie palcem.

Konrad
5 lat temu

„Za pośrednictwem aplikacji SkyCash można zapłacić za bilety komunikacji miejskiej w wielu miastach, opłacić parking czy kupić bilet na pociąg. Jeśli chodzi o formę płatności, z aplikacji można korzystać na dwa sposoby. Pierwszy polega na podłączeniu do aplikacji karty debetowej lub kredytowej. Jeśli korzystacie z tego źródła pieniędzy, nic nie musicie robić.” Mam puste konto SkyCash i o ile za bilety komunikacji miejskiej mogę podpiętą debetówką zapłacić, o tyle za parking już nie (nie mogę tu wybrać innej metody płatności niż „Konto SkyCash”). Wysłałem już ze 2 tygodnie temu zapytanie do SkyCash, gdzie w tym sens i logika i o… Czytaj więcej »

Marcin
5 lat temu
Reply to  Konrad

W przetargu na obsługę parkowania w Warszawie SkyCash na tyle mocno zszedł z ceną, że mu się biznesplan nie spina, gdyby dopuścić możliwość płacenia kartą.

Konrad
5 lat temu
Reply to  Marcin

Miejsca gdzie próbowałem zapłacić kartą przez SkyCash za parking to Sandomierz i Rzeszów. Problem identyczny i tu i tu. W innych miastach nie próbowałem, więc nie wiem czy gdziekolwiek indziej płacenie w tenże sposób działa.

Jeśli w jednych miastach można płacić kartą, w innych nie, to powinni to wyszczególnić na stronie, albo po prostu doliczać kilka %, tak aby biznesplan się spinał.

Michał
5 lat temu
Reply to  Marcin

Wtedy jeszcze nie mieli płatności w ciężar karty. Ale przy obecnym przetargu to chyba wymóg, a i tak mPay tańszy. Ciekawe czy trzeci raz też wygra.

wuuuuu
5 lat temu
Reply to  Konrad

w bydgoszczy też nie można opłacić kartą, tylko z konta czyli trzeba się zweryfikować.

Jerzy
5 lat temu

Zaraz po otrzymaniu wiadomości o koniecznosci weryfikacji konta w skycash – wykonałem to i w 5 minut sprawa została załatwiona. Inną sprawą jest konieczność podawania wrażliwych danych…a to jest nieciekawe.

gosc
5 lat temu

Nie rozumiem dlaczego ludzie są tacy zaskoczeni, że gdy korzystają z nowych rozwiązań to napotykają również nowe problemy.

Pepe
5 lat temu

Podobne zagrywki stosuje revolut. Niby na początku wystarczyło zdjęcie prawa jazdy, teraz chcą dowodu lub paszportu (bo brexit). A jak ich system uzna twoje konto za podejrzane to poślij zdjęcia podpiętej karty, rozliczenie podatkowe lub kwity z wypłaty. Oczywiście jak nie wyślesz to do własnych pieniędzy się nie dostaniesz. Dlatego odpuściłem sobie tą usługę… podobnie jak SkyCash.

Jarek
5 lat temu

polecam konto w Millennium oraz ich aplikację mobilną – można kupować m.in. bilety komunikacji miejskiej.
a jak złożysz konto podając ten kod: 24248572 , otrzymasz do wyboru: 4 bilety do kina, bon zalando, empik albo premia na lokacie w ramach programu „lubie to polecam” – https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/konta-osobiste/lubietopolecam

Maciej
5 lat temu

Skan i przelew zrobiłem tego samego dnia, w którym otrzymałem maila (dawno). Potwierdzenie weryfikacji przyszło jakiś czas później i mimo to aplikacja żąda weryfikacji tożsamości, która jest niedostępna 😂

zeneusz
5 lat temu
Reply to  Maciej

też zweryfikowałem swoje konto w lutym, a ostatnio aplikacja znowu żąda ode mnie weryfikacji. oczywiście o ile zadziała bo są problemy z połączeniem.

gosc
5 lat temu

Panie Macieju jestem zniesmaczony. Moim zdaniem te wszystkie komentarze o obcinaniu nie powinny przejść przez moderacje.

Admin
5 lat temu
Reply to  gosc

Sprawdzę zaraz, staram się nie wycinać komentarzy jeśli nie muszę, ale jeśli jest o obcinaniu czegoś, co nie powinno być obcinane…

gosc
5 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Dziękuję. Ponieważ sprawa jest załatwiona proponuję usunąć również mój komentarz.

Admin
5 lat temu
Reply to  gosc

W przyrodzie nic nie ginie 😉

Damian
5 lat temu

Nasz szczescie nie wszędzie tak jest. Kupuję bilety w Mpay, który działa równie dobrze. Żadnej weryfikacji na razie tam nie ma.

Markos
5 lat temu

A ja dziś nadal mogę korzystać z portmonetki, chociaż konta nie zweryfikowałem. Z tego co zrozumiałem od 27 marca miało to być dostępne tylko dla zweryfikowanych.

Piotr
5 lat temu

Złożyłem wniosek o likwidację konta SkyCash i prośbę o zwrot moich środków (prawie 100zł) z portmonetki – mimo wielokrotnych upomnień do BIK SkayCash – brak jakiejkolwiek reakcji z ich strony! Nie mogę zamknąć konta, nie zwracają pieniędzy, nie odpowiadają na maile od miesiąca. Ktoś ma pomysł jak skutecznie rozstać się z SkyCash i odzyskać swoje piemiądze?

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu