1 grudnia 2023

Wygrali vouchery na darmowe wakacje, ale nie mogą ich zrealizować. Co stanie się z poszkodowanymi klientami Erli?

Wygrali vouchery na darmowe wakacje, ale nie mogą ich zrealizować. Co stanie się z poszkodowanymi klientami Erli?

Darmowe wakacje w zamian za robienie zwykłych zakupów na platformie internetowej? Brzmi jak układ idealny, ale kto wziął udział w tej promocji, może się teraz zdziwić. Hotel, w którym mieli wypoczywać klienci firmy Erli, nie chce realizować voucherów. I twierdzi, że vouchery te… nie zostały opłacone. Z kolei platforma e-commerce zapewnia o wysokiej jakości swoich usług i nie rozumie, w czym problem. Co stanie się z poszkodowanymi klientami Erli?

Darmowe wakacje z Erli w zamian za zakupy na platformie internetowej – ponad dwa lata temu szczegóły tej propozycji na łamach „Subiektywnie o Finansach” opisywał Michał Wachowski. Sprawa była prosta jak drut: za zakupy zrobione w sklepie internetowym Erli uczestnicy dostawali punkty, które mogli zamienić potem na wypasione wczasy nad morzem, na przykład w hotelu Holiday Park&Resort.

Zobacz również:

Michał dokładnie prześwietlił warunki promocji, które nie okazały się szczególnie skomplikowane, choć warto było zwrócić uwagę na kilka obostrzeń (np. zakupionych na platformie produktów nie można było zwrócić, co przy zwykłych zakupach jest często dozwolone). Ceny produktów podczas trwania promocji były na podobnym poziomie co u konkurencji, nie można więc było zarzucić sklepowi, że nakłania klientów do droższych zakupów.

W ofercie było jednak kilka haczyków dotyczących kosztu pobytu. Po pierwsze, wakacje można było zarezerwować tylko poza tzw. wysokim sezonem. Ponadto za wiele usług hotelowych trzeba było dopłacać, w tym m.in. za sprzątanie, zużytą energię czy wodę.  Sama oferta możliwości spędzenia wakacji w miłym miejscu w zamian za punkty zebrane przy zakupach była jednak realna.

Promocja zaczęła się dwa lata temu i trwała do końca stycznia 2023 r. a więc sporo osób mogło się na nią załapać. Niektórzy być może już zdążyli wykorzystać swoje vouchery, a inni mogą się mocno zdziwić. Według tabeli dostępnych terminów na stronie Erli można jeszcze wybrać termin w 2024 r. lub w 2025 r. Teoretycznie.

Darmowe wakacje za vouchery – tylko na papierze?

W rzeczywistości jeśli ktoś faktycznie liczy na darmowe wakacje z Erli, to może się przeliczyć. Niedawno skontaktował się z nami czytelnik, który poinformował nas, że hotel biorący udział w całej akcji nie realizuje już voucherów od Erli. Dlaczego? Hotel w swoim komunikacie informuje, że spółka Erli nie wywiązała się ze swoich zobowiązań wynikających z umowy z 2021 r. Łączna kwota niezapłaconych zobowiązań ma wynosić 119 200 zł.

Nie wiem, czy umowa, na którą powołuje się hotel w swoim komunikacie, dotyczy tylko voucherów, czy w jej zakresie miało dojść do zapłaty za jeszcze jakieś dodatkowe usługi. To jednak nie powinno być istotne z punktu widzenia posiadaczy voucherów. Oni swoje zobowiązania zrealizowali zgodnie z regulaminem promocji i oczekują obiecanych wakacji.

Zapytałam bezpośrednio u Erli oraz w Holiday Park&Resort o szczegóły. Jeśli faktycznie Erli nie realizuje swoich zobowiązań, to hotel ma podstawy, żeby nie realizować usług wobec Erli, ale czy powinni ucierpień na tym klienci, którzy uczciwie skorzystali z promocji? W regulaminie ze strony hotelu nie znalazłam żadnej informacji o tym, że Erli musi spełnić jakiekolwiek warunki, żeby klienci mogli wykorzystać swój voucher. W regulaminie Erli również nic nie znalazłam, ale to dlatego, że… w ogóle zniknął on ze strony.

poszkodowanymi klientami Erli

Dość szybko otrzymałam jednak odpowiedź z Erli. Z wiadomości wynika, że przedstawiciele spółki są zaskoczeni tą informacją i nie wiedzieli wcześniej nic o problemach z realizacją voucherów. Czy zaskoczenie faktycznie było szczere? Tego nie jestem w stanie sprawdzić. Poinformowano mnie, że…

„Vouchery oferowane w ramach programu lojalnościowego ERLI Club, zostały zakupione przez ERLI w sposób prawidłowy, a w związku z tym nasza spółka była w pełni uprawniona do przekazywania bonów Klientom.”

Według przedstawiciela spółki vouchery są ważne przez kilka lat od chwili otrzymania i nie ma podstaw do ich anulowania. W wiadomości przeczytałam, że spółka Erli gwarantuje swoim klientom wysokie standardy współpracy i obsługi oraz planuje udzielić swoim klientom niezbędnego wsparcia. Na czym to wsparcie będzie polegać? Tego również nie wiem, ale zostałam zapewniona, że w związku z zaistniałą sprawą spółka Erli już skontaktowała się ze Holiday Park&Resort z prośbą o wyjaśnienie sytuacji.

W wiadomości, jaką otrzymałam, nie było żadnej informacji o zaległościach finansowych. A skoro spółka nie zaprzeczyła, to możemy się domyślać, że hotel nie wziął tych kwot z kosmosu. Pytanie jednak, czy zaległości spółki, które być może powiązane są z voucherami, mogą być podstawą do odrzucania legalnie zdobytych voucherów?

O to zapytałam w swojej wiadomości do Holiday Park&Resort. Przedstawiciel hotelu potwierdził, że vouchery na pobyt w hotelu zostały przekazane do Erli, ale to nie znaczy, że można je realizować bez zapłaty.

„Było to ściśle związane z uregulowanymi w umowie zasadami współpracy, w szczególności z zasadami dokonywania przez Erli.pl sp. z o.o. płatności na naszą rzecz. Musimy w związku z tym podkreślić, że stroną dla nas jest Erli.pl sp. z o.o. To spółka Erli.pl sp. z o.o. dokonała dystrybucji voucherów wśród jej klientów i to ona jest względem nich odpowiedzialna. W związku z faktem trwałego zaprzestania wykonywania ww. umowy o współpracy przez Erli.pl sp. z o.o. nasza spółka nie ma możliwości realizacji voucherów. Odpowiedzialność za ten stan rzeczy wobec uczestników programu lojalnościowego Erli.pl sp. z o.o. spoczywa tylko i wyłącznie na tej spółce.”

Dalej przeczytałam, że technicznie większość wyemitowanych voucherów  nigdy nie została przez Erli.pl sp. z o.o. zakupiona, ale pomimo tego trafiły one do klientów Erli. Vouchery, za które dokonano zapłaty, zostały zrealizowane. Za vouchery wydane, ale nie zrealizowane, hotel cały czas nie otrzymał zapłaty, a zatem nie mogą być zrealizowane. Jak tłumaczy przedstawiciel hotelu – ich realizacja oznaczałaby, że hotel w całości sfinansuje pobyty w ośrodkach wypoczynkowych dla klientów spółki Erli bez wynagrodzenia. A na to nie mogą sobie pozwolić.

„Nie mieści się w ramach działalności żadnej spółki prawa handlowego finansowanie przedsięwzięć innej spółki – zwłaszcza w sytuacji, gdy jest to przedsięwzięcie podmiotu, który zawiódł nasze zaufanie w rażący sposób i naraził nas na wysokie straty poprzez brak wykonywania podpisanej umowy. Naturalne jest, że jako wykonawca określonych świadczeń objętych voucherami wstrzymujemy ich realizację w sytuacji, gdy nie dostajemy za nie żadnej zapłaty.”

Hotelarze sugerują, że należy bliżej przyjrzeć się działalności Erli.

„Rozumiejąc w pełni rozgoryczenie osób, które otrzymały vouchery od Erli.pl sp. z o.o. – zmuszeni jesteśmy skierować Państwa uwagę na działalność tej właśnie spółki. To ta spółka zobowiązała się wobec swoich klientów – skrótowo rzecz ujmując – zakupić nasze usługi i przekazać je swoim klientom. Usług tych jednak od nas skutecznie nie kupiła – więc i o przekazaniu ich dalej swoim klientom nie może być mowy. Nie możemy wywiązać się z tej obietnicy w miejsce Erli.pl sp. z o.o. Analogicznie wyobrazić można sobie sytuację, w której spółka Erli.pl sp. z o.o. rozdała swoim klientom talony na prezenty, ale za prezenty te nigdy, ich dostawcy – wbrew umowie – nie zapłaciła. Taka sytuacja nie może obligować dostawcy prezentów do wydania ich za darmo posiadaczom talonów.”

Co dalej z poszkodowanymi klientami Erli?

Trudno nie zgodzić się z argumentami hotelu. Nikt chyba nie chciałby realizować usługi, za którą nie dostał zapłaty, tym bardziej że wcale nie chodzi o małą kwotę. A według zapewnień hotelu, Erli było wielokrotnie wzywane do zapłaty. Jednocześnie Erli zapewnia, że vouchery zostały zakupione w sposób prawidłowy, a firma była uprawniona do przekazywania ich swoim klientom.

Znaczenie w sprawie może mieć fakt, że Erli w 2021 r. przeżyło przemiany – zorganizowaną część przedsiębiorstwa przeniesiono do spółki akcyjnej, zaś spółkę z o.o. postawiono w stan upadłości. Spółka, z którą hotel miał umowę, już nie istnieje, ale jej prawa i obowiązki przejęła inna spółka. Być może więc po drodze tych przekształceń własnościowych ktoś o czymś zapomniał, czegoś nie przepisał? Tyle że kosztami potencjalnego zaniedbania nie powinni być obciążani klienci. A sprawa trwa już od pewnego czasu.

W regulaminie hotelu dotyczącym promocji nie ma mowy o tym, że jakikolwiek obowiązek ze strony Erli musi zostać wypełniony, żeby można było zrealizować vouchery. Pomimo więc, że rozumiem rozgoryczenie hotelu oraz brak chęci do realizacji voucherów, mam wątpliwości czy aby na pewno hotel ma prawo odmowy ich realizacji, bo nie wynika to jasno z regulaminu. Z drugiej strony to przecież Erli dostarczyło swoim klientom niedziałające vouchery i to Erli ponosi za nie pełną odpowiedzialność.

Nie wiem, jakie były dokładnie warunki umowy. Przedstawiciel Erli w odpowiedzi na moje pytanie nie podał żadnych szczegółów, właściwie to zupełnie nie poruszył tematu umowy, a wręcz wydał się zaskoczony tym, że vouchery nie są realizowane. Nie wiem, czy wspomniana kwota 119 200 zł to cena za same vouchery czy w ramach umowy były jeszcze jakieś inne usługi i czy Erli miało jakiekolwiek podstawy do tego, żeby z umowy się nie wywiązać.

Niezależnie od dokładnych warunków umowy zarówno Erli, jak i Holiday Park&Resort powinno zależeć na szybkim wyjaśnieniu tej sprawy.  I temu też służy ta publikacja. Bo nie chodzi tu już tylko o same vouchery, ale o wiarygodność firmy. Skoro vouchery nie pokrywają tego, co miały zapewnić, to co z innymi produktami? Skoro wiemy o zaległościach na ponad 100 000 zł wobec jednego z kontrahentów, to co z innymi partnerami biznesowymi?

Posłuchaj też najnowszego podcastu „Finansowe Sensacje Tygodnia”. Jak powstaje koszyk inflacyjny GUS? Czy inflacja będzie dalej spadać? Wielki wyciek danych medycznych – to główne tematy podcastu. Do posłuchania tutaj.

————

RANKING LOKAT – GDZIE DOSTANIESZ NAJLEPSZY PROCENT? 

Obawiasz się inflacji? Zastanawiasz się, co zrobić z pieniędzmi? Sprawdź „Okazjomat Samcikowy” – to aktualizowane na bieżąco rankingi lokat, kont oszczędnościowych, a także kont osobistych, rachunków firmowych i kart kredytowych. Wszystkie tabele znajdziesz w zakładce „Rankingi” na stronie głównej www.subiektywnieofinansach.pl. Zacznij zarabiać w bankach!:

>>> Tutaj ranking najwyżej oprocentowanych depozytów

>>> Tutaj ranking najlepszych kont oszczędnościowych

>>> Tutaj ranking najlepszych kart kredytowych dla konsumentów

>>> Tutaj ranking najlepszych bankowych kont osobistych

>>> Tutaj ranking najlepszych kont dla małej firmy

————

Zdjęcie tytułowe: Freepic/Lookstudio

Subscribe
Powiadom o
97 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Pawceluto
1 rok temu

„Pomimo więc, że rozumiem rozgoryczenie hotelu oraz brak chęci do realizacji voucherów, mam wątpliwości czy aby na pewno hotel ma prawo odmowy ich realizacji, bo nie wynika to jasno z regulaminu” – już dawno nie czytałem głupszego wniosku. Czyjego regulaminu, firmy Erli? No bez żartów.. Jeżeli firma A sprzedaje firmie B pralki, a potem firma B rozdaje je SWOIM klientom w ramach konkursu za darmo, po czym ci klienci odbierają te pralki bezpośrednio z magazynu firmy A to nie ma ŻADNEGO znaczenia co firma B zapisze w swoim regulaminie dla firmy A bo o tym decyduje tylko i wyłącznie zapis… Czytaj więcej »

maciek szmacik
1 rok temu
Reply to  Pawceluto

[CENZURA-red]
Nie wiem, czy od jakiegos czasu wasz poziom leci na pysk, czy jest bez zmian, a to ja dopiero teraz to dostrzegam, wraz ze wzrostem wiedzy.

Radek
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

Czyli szkoda że najpierw powstaje artykuł a potem przychodzi refleksja, że trzeba to przeanalizować pod kątem prawnym. Fajnie by było, żeby redaktor/-ka wybadał temat, skonsultował się z ekspertem i wtedy przedstawił sprawę ze wstępnymi wnioskami zamiast nie wiem co z tym, nie wiem co z tamtym, w sumie nie wiem nic. I na koniec czytelnik też nie wie nic

Karol
1 rok temu
Reply to  Radek

Skąd wiesz, że refleksja była potem? Ja nieraz wykonując pracę na którą mam zaplanowane 4 godziny mam masę pomysłów co jeszcze bym mógł tu zrobić ale mam tyle czasu ile mam, możnaby ten perfekcyjny artykuł pisać pewnie całe życie wtrącając wątki prawa innych krajów, zakładając własny hotel i poznając od środka działanie tego biznesu, próbując innych strategii marketingowych, próbując ich na różnych kontynentach i to wszystko opisać. Ale koniec końców nie o to chodzi i nie to da największą społecznie wartość, jak dorośniesz to zrozumiesz.

Przemysław
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

Kto wydał vouchery? Hotel czy Erli?

jsc
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

(…)Zastanawiam się jednak, czy z perspektywy klienta faktycznie hotel może odmówić realizacji voucheru.(…)
Z perspektywy klienta to jest legalnie nabyte roszczenie… ergo hotel powinien się wywiązać.

A zresztą… od kiedy to klienta interesują wewnętrzne rozliczenia między kontrahentami? Czy Pan Redaktor na ten przykład wcina się między bank, w którym ma swoje lokaty, a NBP?

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Roszczenie kogo wobec kogo? Klienta wobec hotelu na podstawie jakiegoś nic niewartego i nieważnego światka papieru z kolorowym rysunkiem? Czy klienta wobec Erli, żeby ten się nie wygłupiał i dał mu pełnowartościowy Voucher, a nie napisaną na kolanie kartkę „prosze przyjąć mojego zwycięzcę kod:ITakWamN13Zaplacimy”?

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)a nie napisaną na kolanie kartkę „prosze przyjąć mojego zwycięzcę kod:ITakWamN13Zaplacimy”?(…)
Idąc tą logiką to można podważać wartość każdego papieru wartościowego… z banknotem włącznie..

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Podważać sobie możesz, to twoje emocje co myślisz i masz do nich prawo. Natomiast fakty są faktami. Ustawa obliguje np. sprzedawców w sklepach do przyjęcia płatności w polskich złotych i jak bardzo Ci by nie chcieli się rozliczać w euro albo świniach, to będąusieli to zrobić albo dotknie ich kara. Próbowałem zapłacić kartą podarunkową do euro na 100 zł i wyobraź sobie że Pani w Biedronce nie przyjęła. Więc jak widzisz jest różnica między banknotami a tymi światłami papieru. Oczywiście to nie znaczy ze sklepu mogą pobierać pieniądze i nie realizować swoich kart podarunkowych. Ale nieopłacona karta to jedynie świstek… Czytaj więcej »

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…) Ustawa obliguje np. sprzedawców w sklepach do przyjęcia płatności w polskich złotych i jak bardzo Ci by nie chcieli się rozliczać w euro albo świniach, to będąusieli to zrobić albo dotknie ich kara.(…) Sprzedawcy faktycznie mają obowiązek przyjęcia zapłaty w złotych polskich… ale zapominasz, że te złote polskie muszą być wyprodukowane w wspólnie i w porozumieniu z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych. Chyba się zgodzisz, że nie wszystkie banknoty wprowadzane w obieg spełniają ten warunek. Inaczej doszlibyśmy do takich absurdów, że trzeba np. uznać wyniki wyborów z komisji, w której było powiedzmy fafnaście razy tyle kart do głosowania niż wyborców biorących… Czytaj więcej »

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

„…ale zapominasz, że te złote polskie muszą być…” Ja o niczym nie zapominam, twierdzisz że ustawa o tym zapomniała? Czy w którym zdaniu mojego komentarza wyraziłem opinie sprzeczną z ustawą, że wymagasz doprecyzowania? „Inaczej doszlibyśmy do takich absurdów, że trzeba np. uznać wyniki wyborów z komisji” I ten obowiązek uznawania twoim zdaniem wyniknie z ustawy zmuszającej sklepikarzy do przyjmowania płatności w złotych? Bo ja o żadnej innej nie wspominałem, więc albo znowu sobie coś odpowiadasz i dyskutujesz ze swoimi demonami albo masz marne szanse że zmusisz sąd do uznania ewidentnie sfałszowanych wyborów powołując się na tą ustawę, znowu wychodzi twój… Czytaj więcej »

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

„Idąc tą logiką to można podważać wartość każdego papieru wartościowego…”
Voucher (nawet ten opłacony do którego realizacji poczuwa się przedsiębiorca) to nie papier wartościowy.
I w praktyce masz prawo podważyć wartość każdego papieru wartościowego. Jak przyjdę do ciebie z akcjami Tesli i powiem że nie mam złotówek ale mam akcje Tesli i pokaże ci na stronie że jedna akcja jest warta 100 zł to masz pełne prawo stwierdzić, że cena jest nadmuchana przez fanboyow Tesli i że ty możesz wziąć te akcje ale 60 zł za sztukę – tj. właśnie masz pełne prawo podważyć wartość papieru wartościowego.

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)Voucher (nawet ten opłacony do którego realizacji poczuwa się przedsiębiorca) to nie papier wartościowy.(…)
Jak nie jest papierem wartościowym to czym? Jakimś świstkiem papieru nie uprawniającym do żadnych roszczeń? W takim razie uważaj, żebyś pewnym razem nie okazało się, że kupując bilet na pociąg zmarnowałeś kasę.

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Bilet nie jest papierem wartościowym – odsyłam do definicji. Voucher też nie jest. Natomiast pytanie po co sklepy/przewoźnicy mieliby podważać zaufanie do siebie przywłaszczając pieniądze klientów i nie realizując nic w zamian. Oczywiście że poprawnie opłacony bilet/voucher w sądzie skończy się obowiązkiem jego uznania (mimo że nie jest papierem wartościowym), tylko w tym przypadku z artykułu klienci nie udowodnią że opłacili te vouchery bo erli zgodnie z opinią hotelu przekazało klientom nic nie warte nieopłacone świątki papieru, które każdy sobie może wydrukować i stwierdzić że niby zostały wydane zgodnie z tym regulaminem. Jak erli jednak opłaciło vouchery a hotel leci… Czytaj więcej »

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)Bilet nie jest papierem wartościowym – odsyłam do definicji. Voucher też nie jest.(…)
Skoro tak… to frajer dał się wykiwać i można się rozejść.

Xxx
1 rok temu
Reply to  jsc

Można, np. Grecja nie spłaciła swoich obligacji w pełni i co jej zrobisz?

jsc
1 rok temu
Reply to  Xxx

Nooo… mocniejszego dowodu chyba nie trzeba.

Przemysław
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

[q]Zastanawiam się jednak, czy z perspektywy klienta faktycznie hotel może odmówić realizacji voucheru. Klient po spełnieniu określonych warunków otrzymał voucher na pobyt w wybranym hotelu, który brał udział w promocji, a potem się okazuje, że hotel jednak go nie zrealizuje.[/q]

Pytanie czy to są klienci Erli czy klienci hotelu, bo wszystko wskazuje że są to klienci Erli, więc ewentualnie roszczenia mogą mieć do Erli, bo rozumiem że z hotelem nie łączy ich żadna umowa.

To tak jak ja bym teraz wszystkim kupującym wystawił vouchery na kolację z red. Samcikiem. Czy wtedy Pan Maciej miałby się czuć do czegokolwiek zobowiązany? 😉

jsc
1 rok temu
Reply to  Przemysław

(…)Czy wtedy Pan Maciej miałby się czuć do czegokolwiek zobowiązany? ????(…)
Do złożenia wniosku o twoje ścignie na pewno… a reszta zalezy od tego czy była jakaś umowa czy nie. Jeśli była to nawet nadużyta to kolacja musi być.

scj
1 rok temu
Reply to  jsc

Po pierwsze na pewno jest obowiązek złożenia wniosku o ściganie? Jaka jest kara za niespełnienie tego obowiązku?

Po drugie jesteś pewny że mógłbyś kogoś ścigać o to że wystawia komuś nic niewarte dokumenty, których zapisów nie jest w stanie zrealizować?
Właśnie wystawiłem 10000 voucherów na darmową kolację z tobą mojemu bratu, jak mnie za to nie zamkną to się skompromitowałaś kolego i odpowiedź na twoje stwierdzenie to „jsc był w błędzie dwukrotnie”.

jsc
1 rok temu
Reply to  scj

(…)Po pierwsze na pewno jest obowiązek złożenia wniosku o ściganie? Jaka jest kara za niespełnienie tego obowiązku?(…)
Masz to w art. 304 KPK, a przestępstwem fałszowanie dokumentów/papierów wartościowych 270 art. KK i 310 art KK.

(…)Właśnie wystawiłem 10000 voucherów na darmową kolację z tobą mojemu bratu, jak mnie za to nie zamkną to się skompromitowałaś kolego i odpowiedź na twoje stwierdzenie to „jsc był w błędzie dwukrotnie”.(…)
Każdy kto dostał taki voucher w sytuacji uwiarygadniającej istnienie umowy zakładającej ich realizację ma prawo traktować go jako papier wartościowy, ergo… podrobiłeś 1000 papierów wartościowych… a to jest już grubo.

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

304 kpk i 270 i 310? [CENZURA-red] Kończę dyskusje bo to ewidentny trolling z twojej strony.
Po primo uroczyście oswiadczam że mam w szufladzie napisane przeze mnie tysiąc voucherów które obiecują posiadaczowi vouchera kolację z panem Maciejem. Wydane przeze mnie, a nie sfałszowane – jak możesz zarzucić mi fałszerstwo jak nawet nie widziałeś tego dokumentu naiwny jsc bez krzty kompetencji? To że ktoś nie jest w stanie zrealizować umowy nie znaczy że ją sfałszował, hahahaha jak zwykle jsc nie zna definicji słów które używa.

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

Masz odwagę wystawić te 1000 świstków papieru na kolację z Jackiem Strzemiecznym [CENZURA-red]?

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

[CENZURA-red]
Czy w takim razie jeżeli hotel nie uzna voucherów to znaczy, że jsc ma obowiązek zawiadomić prokuraturę wynikający z art 310 kpk w związku z 270 art. KK i 310 art KK? Bo nikt inny tego nie zrobi bo wie że nie ma bo do takiego przestępstwa nie doszło, ale jsc w to wierzy więc zawiadomi i opublikuje tutaj zawiadomienie, czy przyznał się jac do kłamstwa? Czy po prostu nakłamał ale się nie przyzna?

jsc
1 rok temu
Reply to  scj

A wiesz co? Wystawiaj te vouchery… na personalia Jacek Strzemieczny.

jsc
1 rok temu
Reply to  scj

A wiesz co? Wystawiaj te vouchery… na personalia Jacek Strzemieczny. Jeśli zachodzi taka potrzeba to mogę wysłać Panu Samcikowi dowód, że faktycznie się tak nazywam.

scj
1 rok temu
Reply to  jsc

Jeszcze PESEL jest potrzebny. Bo tak nie będzie wiadomo na kolację z kim jest wystawiony ten nic nie warty świstek papieru.

jsc
1 rok temu
Reply to  scj

Po przejściu procedury KYC u Pana Samcika chyba nie potrzebujesz PESEL’u… znajdziesz go sobie w internecie.

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Czyli podpisujesz umowę z panem Maciejem że klient w zamian za voucher będzie kolacja w ramach konkursu „wstawaj wcześniej umrzyj szybciej”, dogadujecie się na 125 tys. zł za każdą kolację, zamawiasz trzy vouchery płacisz 375 tys. zł po czym odpisujesz sobie jeszcze 50 takich voucherów (które przecież są tylko karteczkami) i pan Maciej ma zasponsorować kolacji za ponad 5 mln zł bo jakąś umowa była w której było coś napisane? Raczej liczy się całość ustaleń i pan Maciej (tak samo jak hotel) będzie miał prawo zarówno nie realizować tego co nie zostało opłacone jak i pozwać cwaniaczka za psucie jego… Czytaj więcej »

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

Z twojego rozumowania za wiele wynika… to może dla uproszczenia napisz jakie paragrafy KK i w kogo rzucasz.

Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Ja na żadne bo ja wiem że nie wynika to z przepisów. To ty twierdzisz że pan Maciej musi zawiadomić teraz prokuraturę ale jednocześnie realizować nieopłacone vouchery.

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)ale jednocześnie realizować nieopłacone vouchery(…)
Ma realizować umowę, na której podstawie wystawiono te nieopłacone vouchery.

Tristian
1 rok temu
Reply to  jsc

Ale nie znamy treści umowy i tu cały problem, bo teraz spekulujesz co do zapisów tej umowy, że brakuje w niej zapisu który jest w większości umów.

jsc
1 rok temu
Reply to  Tristian

Last edited 1 rok temu by jsc
Tomasz
1 rok temu
Reply to  Monika Madej

Wygląda na to, że cały problem polega na tym, że Erli nie powinno dostać voucherów bez zapłaty i nie mieli by co rozdawać 😉

Karol
1 rok temu
Reply to  Tomasz

Nie cały problemy polega na tym że Erli powinno dać swoim klientom vouchery, a nie puste, nic nie warte, nieopłacone kartoniki.

Vvg
1 rok temu

Sprawa mocno niejasna. Wydaje mi się że należy UOKiK poprosić o wsparcie w związku z podejrzeniem zbiorowego naruszenia interesu konsumentów lub wręcz prokuraturę w związku z podejrzeniem oszustwa. Wnioski to już temat dla właściwych podmiotów.

jsc
1 rok temu

Sprawa jest dla mnie prosta… Hotel powinien się wywiązać z z tych voucherów, a Erli powinna mieć zarzuty.

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Z jakich voucherów? Są nic niewarte kartki z jakimś durnym losowym napisem, które do niczego nie zobowiązują, które ktoś próbuje nazwać voucherami choć są tyle samo warte co poniższy kod na darmową pralkę JDHEUCU83C. Erli dał klientom jakieś karteczki i wmówił im że są czymś czym nie są i tyle. Jak hotel się myli to Erli/klienci mają drogę sądową go zmusić. Jak hotel się nie myli to klienci mogą mieć żal do Erli i się sądzić o swoje.

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

Hola! Hola! Bo tak można potraktować nawet banknoty…

Marco
1 rok temu
Reply to  jsc

Banknoty NBP są prawnym środkiem płatniczym

jsc
1 rok temu
Reply to  Marco

Nawet te wydrukowane u fałszerza?

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Jak zwykle w formie sam sobie zaprzeczasz [CENZURA-red]. Nawet definicji banknotu nie znasz skoro wydaje Ci się że fałszerz produkuje banknoty. Marco ma rację Banknoty NBP są prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Zachował też precyzję wskazując na NBP bo jak spróbujesz zapłacić prawdziwymi jenami albo dolarami w żabce to pewnie pan/pani tak stojąca cię odprawi po normalne pieniądze.

I wszyscy to wiedzą ale żeby pouczyć kompromitującego się jsc to informuję Cię jsc, że to co produkuje fałszerz to nie są banknoty tylko nic nie warte papierki na których jakiś głupol nadrukowano sobie jakieś znaczki i literki i cyferki.

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)Nawet definicji banknotu nie znasz skoro wydaje Ci się że fałszerz produkuje banknoty.(…)
Ojej! Widać twórcy Kodeksu Karnego też nie znają definicji banknotu:
art. 310 podpkt. 2
(…)Kto pieniądz, inny środek płatniczy lub znak pieniężny albo dokument określone w § 1 puszcza w obieg(…)
(…)

art. 312
(…)Kto puszcza w obieg podrobiony albo przerobiony pieniądz, inny środek płatniczy albo dokument określony w art. 310 § 1,(…)

Chyba się zgodzimy, że banknot należy do grupy: pieniądz.

Last edited 1 rok temu by jsc
Karol
1 rok temu
Reply to  jsc

Ostatnia rzecz która Ci tłumacze, bo tracę siłę, nic nie rozumiesz, nic, a teraz jeszcze twierdzisz że z KK wynika że fałszerz produkuje pieniądze (co bez kontekstu oznacza legalny środek płatniczy w Polsce, definicja banknotu nie obejmuje fałszywki, fałszywka to nie banknot i nie mieści się w definicji banknotu i koniec kropka jsc, oczywiście masz pełne prawo nie rozumieć bo np. jesteś dzieciakiem i dalej twierdzić swoje farmazony i wyciągać błędne wnioski). Art 310 paragraf drugi mówi o pieniądzu ale w kontekście paragrafu 1, czyli o podrobionym pieniądzu (niestety czytać trzeba umieć), tj. takim który imituje prawidziwy pieniądz (być może… Czytaj więcej »

jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

Do stwierdzenia, że podrobiony pieniądz nie jest pieniądzem brakuje tylko literalnego zapisu w KK… a ten jest z artytkule?

Last edited 1 rok temu by jsc
Nomad
1 rok temu
Reply to  jsc

Ja wiem, ja wiem! To że podrobiony banknot nie jest banknotem wynika z tego samego zapisu prawa z którego wynika że kaczka wypchana śledziami na którą defekował kojot nie jest banknotem. Podrobiony pieniądz nie jest pieniądzem i to łatwo stwierdzić. Jeżeli weźmiesz 1000 podrobionych złotówek i pójdziesz do dowolnego Polaka i powiesz „to jest tysiąc podrobionych złotówek (bo jesteś przecież przykładnym obywatelem i nie chcesz go oszukać co do natury transakcji którą oferujesz), którymi chciałbym uregulować rachunek za kotlet wynoszący 40 zł, reszta to napiwek” to jestem absolutnie pewny, że ogół społeczeństwa nie przyjmie płatności w takim towarze, a to… Czytaj więcej »

jsc
1 rok temu
Reply to  Nomad

(…)zapisu prawa z którego wynika że kaczka wypchana śledziami na którą defekował kojot nie jest banknotem.(…)
No to dawaj adres… chętnie go przeczytam.

Nomad
1 rok temu
Reply to  jsc

Znaczy się nie znasz przepisu z którego wynika że taka kaczka jest banknotem? I w związku z tym uważasz, że taka kaczka jest banknotem?

jsc
1 rok temu
Reply to  Nomad

Uważaj z tą kazuistyką… nigdzie nie napisano, że koń nie może być senatorem.

Last edited 1 rok temu by jsc
jsc
1 rok temu
Reply to  Karol

(…)Eot. Serio nie mam dla ciebie czasu kobieto.(…)
Wydaje mi się, że już się przedstawiłem…

Marco
1 rok temu

Jak duża jest skala problemu?

Cassandra
1 rok temu

Rozstrzygający jest stosunek między Erli a hotelem i to czym on był/jaka to umowa… Jest coś takiego jak świadczenie na rzecz osoby trzeciej w k.c. gdy dwie strony umawiają się że jedna z nich wykona świadczenie na rzecz podmiotu trzeciego (zwykle dlatego że jest dłużnikiem swojego kontrahenta) i wtedy ta osoba trzecia ma bezpośrednie roszczenie do tego zobowiązanego o wykonanie tego świadczenia… Trzeba dokładnie znać ustalenia tych 2 podmiotów (hotel, Erli) żeby móc się wypowiedzieć czy klienci Erli mają bezpośrednie roszczenie do Hotelu, bym takiej możliwości nie wykluczała…

Mama
1 rok temu

Erli była kiedyś spółką Śledzia. Dwa lata temu odłączyła się – nie zdziwiłabym się gdyby okazało się, że że tam jeden wałek za drugim. Jeśli Erli otrzymał vouchery to znaczy, że za nie zapłacił. W innym przypadku nie dostali kodów. Proste.

Kopanina
1 rok temu

Przecież obie spółki założył Piotr Śledź i w momencie wystawiania tych kuponów zarówno hotele jak i Erli należały do niego. Opisujecie sztuczny problem który jest po prostu kreatywną księgowością i zwykłym oszustwem w białych rękawiczkach. Oczywiście wszystko zgodne z prawem więc sprawy nie ma i nie będzie.

Grażyna
5 miesięcy temu

Czy coś w tej kwestii udało się Państu ustalić? Erli jak i Holiday Park&Resort wzajemnie się wskazują że winna leży u tych drugich

Admin
5 miesięcy temu
Reply to  Grażyna

Nic nowego niestety nie wiemy w tej sprawie, jeśli będziemy mieli jakieś nowe ustalenia – damy znać

Katarzyna
5 miesięcy temu

Mam dwa i nie mogę skorztac czuje się oszukana

Admin
5 miesięcy temu
Reply to  Katarzyna

Słusznie czuje się Pani oszukana. Jest tylko problem z ustaleniem przez kogo

Krzysztof
4 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzień dobry. Czy wiadomo coś w sprawie voucherów?.

Admin
4 miesięcy temu
Reply to  Krzysztof

Niestety nie mam na razie nowych informacji. Jeśli otrzymam – niezwłocznie je opiszę

Patryk
4 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Również w rodzinie posiadamy około 10 voucherów i pewnie sprawa się rozwiąże jak ich termin minie.

Damian
4 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Ja po złożeniu reklamacji do erli i uzyskaniu odp j.w. skierowałem sie do powiatowego rzecznika konsumentów. Wysłane zostało pismo do erli. Jak odpowiedzą i odmówią sprawa będzie kierowana do sadu rej w sprawie cywilnej.. jesli ktos już tak działał zapraszam do kontaktu gumingo@op.pl

Admin
4 miesięcy temu
Reply to  Damian

Jak będzie odpowiedź z Erli to prosiłbym o kontakt

Paweł
3 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Erli nie odpowiedziało jak do tej pory również rzecznikowi na zapytanie w moim i imieniu. Maja zwyczajnie w d… ostatnie ponaglenie dostali 9.07 i jak do tej pory cisza. Chyba faktycznie pozostaje sąd

Admin
3 miesięcy temu
Reply to  Paweł

Pewnie dogorywają

Damian
3 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Odpisali mojemu powiatowemu rzecznikowi a konkretnie kancelaria ich reprezentującą. Generalnie jeden wielki szwindel na skalę kraju. Odpisali ze vouchery w 2021 nabyla od holiday park i nam dystrybuowala spolka erli zoo, zas obecnie prowadzaca portal erli.pl erli s.a. nabyla jedynie część zorganizowana spółki zoo i oni nue mają nic do tego. Piszą ze jest ok i mam dochodzić praw od holiday. Spółka erli zoo zostala postawiona w stan upadłości a następnie przemianowana na er solar sp zoo. Rzecznik i do nich napisał. Zobaczymy. Ale nie spodziewam sie szału. K…. ukradniesz batonik w Biedronce i cię wsadzają a tu wal na… Czytaj więcej »

Admin
3 miesięcy temu
Reply to  Damian

No, niestety, jest to w pewnym sensie emanacja państwa z kartonu…

Paweł
3 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

U mnie sie właśnie ruszyło. Otóż jestem etap dalej i już Er Solar mówi, że ER Solar może przejąc zobowiązanie od ERLI. Tyle, że druga strona Holiday nie mają najmniejszej ochoty rozmawiać ze mną, dla nich strona jest ERLI. Wiec pozostaje nadzieja, że się dogadają między sobą i pozwolą wykorzystać Voucher (za który rozliczyć się zgadza nawet ER Solar)

Admin
3 miesięcy temu
Reply to  Paweł

Wydaje się, że sprawa ruszyła, to najważniejsze

Damian
3 miesięcy temu
Reply to  Paweł

A co myślicie aby sprobowac wystąpić z jakimś zbiorowym roszczeniem do er? W końcu otrzymaliśmy voucher, który nie ma pokrycia w stanie rzeczywistości. Er chce a holiday nie. To nadal sytuacja w której otrzymaliśmy produkt nie mający pokrycia w realizacji? Gdyby bylo nas kilka osób. Jest ktoś chętny do rozważenia?

Paweł
3 miesięcy temu
Reply to  Damian

Zobaczymy jak się sytuacja potoczy. Na chwilę obecną jestem na etapie ze Er Solar chce przejąc zobowiązanie, w gruncie rzeczy nie wiem jak chcą tego dokonać skoro Holiday nie chce z nimi rozmawiać :). Problem pewnie taki, żę Holiday ma jakieś roszczenia wobec jeszcze Erli (wiele wykorzystanych voucherów z których się z nimi Erli nie rozliczyło).

Adam
3 miesięcy temu
Reply to  Damian

Również posiadam dwa kody, których nie mogę zrealizować. Jaki bieg sprawy przyjąć? Pisać reklamację do Erli czy jakoś zbiorowo właśnie? I czy to Erli czy Er Solar?

Damian
3 miesięcy temu
Reply to  Adam

Udaj się do rzecznika konsumentów wg twojego zamieszkania. I wg tego co piszemy wyżej. Czekam co odpisze er solar. Jak zaproponują mi cos, jeśli to bede myślał co dalej. Pewne trochę to potrwa

Justyna
2 miesięcy temu

Witam, ja również mam dwa vouchery i odpowiedź z Erli, że to już ER Solar jest. Żądałam wypłaty odszkodowania za utracone korzyści, ale odpowiedź jest odmowna. Zgłosiłam do rzecznika praw konsumenta.Jestem chętna na pozew zbiorowy.
Kontakt do mnie: justynapilna@op.pl

Justyna
2 miesięcy temu

I na pewno jest masa ludzi takich jak ja nabitych w butelkę. Tylko nie umiem do nich dotrzeć. A trzeba by było nagłośnić tę sprawę….

Turistas
2 miesięcy temu

Jaki jest finał? Właśnie się jorgnąłem ze miałem taki voucher i nie zrealizowałem go, ponieważ hotel przestał je realizować, ( dokładnie dezaktywował w 2023 )

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Turistas

Nie ma jeszcze finału, jakaś inna firma przejęła podobno prawa i obowiązki związane z voucherami, ale – o ile mi wiadomo -jeszcze się z tego nie wywiązała

Aga
2 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Tak ERLI mi odpisało: Szanowna Pani,    Zostało do mnie przekazane Pani zgłoszenie. Działając w imieniu ERLI S.A. uprzejmie wyjaśniam, iż stroną umowy z Holiday Park&Resort Sp. z o.o. Sp.k., na podstawie której były wydawane vouchery nie była spółka ERLI S.A., a Erli.pl Sp. z o.o., która obecnie działa pod firmą ER Solar Sp. z o.o.   ERLI S.A. nabyła zorganizowaną część przedsiębiorstwa Erli.pl Sp. z o.o., w skład którego wchodzi marketplace w pierwszym kwartale 2023 r.   ERLI S.A. proponowała pisemnie Holiday Park&Resort Sp. z o.o. Sp.k. przejęcie praw i obowiązków z umowy z Erli.pl Sp. z o.o., jednak… Czytaj więcej »

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Aga

A może mi Pani wysłać oba pisma na maciej.samcik@subiektywnieofinansach.pl?

Damian
2 miesięcy temu
Reply to  Maciej Samcik

Dzień dobry. Ja juz przeszedłem etap Rzecznika i pism do er solar. Żadne z dwóch pism nie uzyskalo odpowiedzi. Zlozylem pozew cywilny a rzecznik ze swojej strony wniosek o ukaranie z racji zignorowania pism. Nawet jak za jakiś czas wygram to i tak walka z wiatrakami z uzyskaniem odszkodowania. Spółka się zmyje i tyle a jej kapital zakladowy to 10tys zl. Tak się drodzy Państwo robi wały! Próbowałem zainteresowac tym problemem onet, uwage, interwencje, interie, ale wszyscy mnie olali. Jakby problem dotyczyl syna tuska lub innego z koalicji nieprawia to by juz palkarzy do nich wysłali. A my jesteśmy tylko… Czytaj więcej »

Admin
2 miesięcy temu
Reply to  Damian

Problem polega na tym, że to Erli jeszcze działa. Jeśli firma nie bierze odpowiedzialności za własne vouchery to ja się dziwię jak może funkcjonować na rynku

Justyna
1 miesiąc temu
Reply to  Maciej Samcik

Erli Sp. z o.o., która wydała vouchery jest już zlikwidowana, a na jej miejsce zawiązano ER Solar Sp. z o.o. Można to sprawdzić w wyszukiwarce KRS, NIP: 7851806847.

Admin
1 miesiąc temu
Reply to  Justyna

Tak, wiemy, ale niestety chyba ten twór też nie wywiązuje się ze zobowiązań

piotr
1 miesiąc temu

Dzień dobry
Również jestem chętny na pozew zbiorowy – mam u nich 4 vouchery

Ewelina
25 dni temu
Reply to  piotr

Dzień dobry
Ja też jestem chętna na pozew zbiorowy- mam 3 vouchery

Marcin
19 dni temu
Reply to  Ewelina

Witam, posiadam 3 vouchery – Jeżeli macie jakieś info dajcie znać – marcin13105@wp.pl

Damian
15 dni temu
Reply to  piotr

Dzień dobry. pisałem jakiś czas temu, że swoją sprawę o vouchery skierowałem do Rzecznika konsumentów, jednak ER solar olał odpis. Postanowiłem więc skierować sprawę do sądu. Odbyłem wizytę i konsultację prawną. Złożyłem pozew. Po półtorej miesiącu otrzymałem nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym wg którego er solar ma wypłacić mi odszkodowanie za 3 vouchery +koszty sądowe+odsetki. teraz czekam jeszcze tydzień na uprawomocnienie. Jeśli nie będzie sprzeciwu pobieram tyt. egzekucyjny i do komornika. Jeśli ktoś jest chętny mogę wzór pozwu udostępnić. I jako, że słono zapłaciłem za konsultację, przegląd i napisanie chciałbym aby ktoś poczuwając się zwrócił mi 1/3 wartości. Jeśli ktoś… Czytaj więcej »

Admin
15 dni temu
Reply to  Damian

Panie Damianie, proszę o sygnał jeśli ta droga okaże się skuteczna i odzyska Pan pieniądze

Wiktor
6 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

JA TEŻ MAM 2 VOUCHERY I NIC NIE MOGĘ Z TYM ZROBIĆ, TO JEST NIE DO ZAAKCEPTOWANIA…CO DALEJ Z TYM ROBIMY? PRZECIEŻ ERLI MUSI PONIEŚĆ TEGO KONSEKWENCJĘ. A NA TĄ CHWILĘ POSZKODOWANI SA TYLKO KLIENCI

Admin
5 dni temu
Reply to  Wiktor

Możemy cisnąć na Erli i to będziemy robili, skoro są takim potężną platformą e-commerce, to moim zdaniem nie chcą być postrzegani jak oszuści…

Wiktor
5 dni temu
Reply to  Maciej Samcik

WIADOMOŚĆ OD NICH Z DZISIAJ JAK ICH POCISNĄŁEM
Dzień dobry,

przepraszamy za długi czas oczekiwania.
Sprawa jest w trakcie wyjaśniania z Holiday Park&Resort.
Jeśli tylko otrzymamy informacje, zostaną one natychmiastowo przekazane.
Pozdrawiam,
Małgorzata Zborowska
Starszy Specjalista ds. Obsługi Klienta
pomoc@erli.pl

Admin
5 dni temu
Reply to  Wiktor

Jest to na swój sposób wzruszające, że wciąż próbują to wyjaśnić 😉

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu