BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie praktycznie każdy z klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.
BLIK wspiera osoby z niepełnosprawnościami nie tylko w zakresie dostosowanej komunikacji. BLIK oznacza przede wszystkim dostępność – przez to, że jest metodą płatności, która ułatwia codzienne transakcje wszystkim Polakom. Osoby niewidome i niedowidzące szczególnie doceniają możliwość płatności zbliżeniowych, ponieważ dzięki asystentowi głosowemu mogą dowiedzieć się o szczegółach transakcji. Z kolei osoby z niepełnosprawnością ruchową podkreślają, że dużym ułatwieniem są dla nich transakcje z użyciem kodu przez to, że aby je sfinalizować, nie potrzebują sięgać do czasem trudno dostępnego terminala.
- Wymarzony moment, żeby inwestować w fundusze obligacji? Podcast z Pawłem Mizerskim [POWERED BY UNIQA TFI]
- Nowe funkcje terminali płatniczych. Jak biometria zmieni świat naszych zakupów? [POWERED BY FISERV]
- BaseModel.ai od BNP Paribas: najbardziej zaawansowana odsłona sztucznej inteligencji we współczesnej bankowości!? [POWERED BY BNP PARIBAS]
BLIK to metoda płatności stworzona w duchu projektowania uniwersalnego. Dzięki temu może być ona od samego początku wykorzystywana przez wszystkich ludzi bez konieczności dodatkowej adaptacji. W rezultacie, niezależnie od specjalnych potrzeb użytkowników operacje przebiegają bezpiecznie, a sam proces jest intuicyjny i nie sprawia trudności. BLIK jako firma odpowiedzialna społecznie angażuje się w działania mające na celu zniesienie istniejących barier. W ramach szerzenia świadomości na temat osób z niepełnosprawnościami marka nawiązała współpracę z Polskim Związkiem Głuchych i Agencją Unmute.
Jej owocem było stworzenie kampanii informacyjnych z treściami przekazywanymi w kilku kanałach sensorycznych. BLIK poprzez podjęte działania zwraca uwagę, że dla osób głuchych czy niewidomych treści w mediach tradycyjnych i społecznościowych bywają często niedostępne lub trudno dostępne. Dlatego jego spoty są tworzone z myślą o wszystkich odbiorcach i użytkownikach BLIKA. Szczególnym przykładem jest kampania pt. „Strofki BLIKA”, którą przetłumaczono na polski język migowy oraz wzbogacono o audiodeskrypcję i kontrastowe napisy, aby zwiększyć dostępność treści. Jednak celem BLIKA jest nie tylko wprowadzenie różnych udogodnień dla osób ze szczególnymi potrzebami, ale także zwrócenie większej uwagi widzów na potrzeby osób z niepełnosprawnościami zarówno w zwykłych informacyjnych treściach, jak i tych reklamowych.