13 lutego 2019

Niecodzienna oferta. 300 zł dla każdego, kto zgodzi się… zrezygnować z usług banku. Co ich skłoniło do tego niecodziennego pomysłu?

Rzadka sytuacja. Bank zaoferował swoim klientom 300 zł w gotówce jeśli zgodzą się… zamknąć wszystkie swoje konta i karty. Oferta jest ograniczona czasowo, ale chyba korzystna. Zwłaszcza, że chodzi o bank, który za swoimi klientami już nie przepada. W dużej części przypadków – z wzajemnością

Jednym z mikrobanków, prowadzących na polskim rynku działalność detaliczną niejako „z przymusu”, jest norweski DNB. Jakiś czas temu to był nieźle zapowiadający się bank detaliczny, ale – podobnie, jak większość skandynawskich instytucji finansowych – nie znalazł nad Wisłą wystarczająco dużo fanów i zaznaczył swoją obecność głównie udzielonymi kredytami hipotecznymi.

Kłopot w tym, że te kredyty DNB sprzedawał w „zgrzewkach” z kontami i kartami, więc gdy zdecydował się wycofać z polskiego rynku, został mu „nawis” w postaci klientów hipotecznych „ubranych” w te dodatkowe produkty.

Mniej więcej wtedy DNB przestał tych klientów lubić i doszedł do wniosku, że trzeba z nich wycisnąć ile się da. Bank ustalił, że część kredytobiorców nie przestrzega warunków, które uprawniają ich do promocyjnej, niższej marży kredytu hipotecznego. Te warunki to m.in. „wykręcenie” kartą kredytową określonych miesięcznych obrotów, albo zapewnienie w każdym miesiącu określonych wpływów na konto. Bank zaczął podwyższać klientom marżę, co oznaczało dla wielu z nich podwyższenie kosztu kredytu o kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Czytaj też: Od trzech lat walczą o to, by bank zachował się przyzwoicie. Teraz dostali do ręki ważny argument

Pomysł na „ostatni skok” nie był zły, ale Norwegowie przekombinowali. Część klientów – ci, którzy zostali ukarani za minimalne niedociągnięcia (np. zasilili konto ostatniego dnia miesiąca, a bank zaksięgował wpłatę o dzień później) – zaczęła się burzyć. Bank najpierw oświadczył, że zasad trzeba przestrzegać, a potem pewnej części klientów ulżył, uwzględniając ich reklamacje po trzecim lub czwartym podejściu. Część osób odesłanych z kwitkiem złożyła pozwy do sądu. Ostatnio UOKiK wydał decyzję, która być może części klientów pomoże, ale nie jest to w 100% pewne.

List z banku DNB: weź 300 zł i rozstańmy się w pokoju

Już widać DNB na całym zamieszaniu niewiele zyskał, a może sporo stracić. Bank chyba ma już tej całej „zabawy” powyżej uszu i postanowił ją zakończyć szybkim cięciem. Jeden z klientów DNB doniósł mi, że ostatnio dostał od banku list z propozycją nie do odrzucenia.

„Bank namawia mnie do zamknięcia konta osobistego i oszczędnościowego oraz do likwidacji kart debetowych i kredytowych w zamian za 300 zł. Kartę kredytową oczywiście wcześniej trzeba spłacić, w moim przypadku to kwota 7500 zł. Nie rozumiem – karta, konto i kredyt hipoteczny były ze sobą powiązane warunkiem niskiego oprocentowania kredytu. Teraz bank namawia mnie, żebym z tych produktów dodatkowych zrezygnował”

Z pisma wynika, że DNB chce całkowicie wycofać się z usług bankowości detalicznej i skupić się na obsłudze największych firm w Polsce. Kredyty hipoteczne nadal klienci będą mogli spłacać, ale bank nie chce zajmować się kontami, ani kartami.

„Chcąc zrekompensować niedogodności związane ze zmianą strategii przez bank, przygotowaliśmy dla Państwa specjalną ofertę, która polega na wypłaceniu Państwu kwoty 300 zł brutto, o ile spełnią Państwo określone wymagania”

– czytamy w liście. Jakie to wymagania? Złożenie rezygnacji ze wszystkich posiadanych produktów poza kredytem hipotecznym (kont osobistych i walutowych oraz rachunków oszczędnościowych, kart debetowych oraz kredytowych, a także korzystania z bankowości elektronicznej) poprzez złożenie w banku załączonego do listu formularza oraz całkowitą spłatę zadłużenia w kartach kredytowych do 24 maja.

Dyspozycję zamknięcia wszystkich produktów klienci DNB mają złożyć do końca marca. Można wysłać ją pocztą zwykłą lub wysłać skan e-mailem. Obiecane trzy stówki bank wpłaci 31 maja na wskazane przez klientów konta w innych bankach. Od czerwca bank udostępni klientom nowy rachunek techniczny do spłaty rat oraz prosty system do sprawdzania sald, wpłat i harmonogramów online.

„W najbliższym czasie skontaktują się z Państwem nasi konsultanci celem przedstawienia warunków niniejszej oferty specjalnej i udzielenia dodatkowych informacji”

– pisze bank. I dorzuca mimochodem, że oferta jest ograniczona czasowo i trzy stówki nie będą czekały bez końca.

Akcja-ewakuacja, czyli koniec toksycznej relacji z bankiem?

Akcja jest obliczona najwyraźniej na to, żeby w miarę możliwości wszyscy klienci sobie poszli i ograniczyli swoje związki z DNB do terminowego wpłacania rat kredytowych na rachunek techniczny.

Oferta chyba nie jest nowa, została umieszczona na stronie internetowej DNB już 24 grudnia 2018 r. Być może mój czytelnik odczytał list z opóźnieniem lub też bank dopiero teraz rozpoczął „papierową” komunikację z klientami.

Czy warto ulżyć bankowi i sobie pójść? W zasadzie chyba tak. Po co siedzieć tam, gdzie nas nie chcą? Ale gdy już zadzwonią, to pewnie warto zadać kilka pytań. Z listu nie wynika czy po rezygnacji z produktów dodatkowych klienci będą mogli nadal korzystać z dotychczasowych marż, które bank do tej pory w przypadku przygniatającej większości klientów uzależniał od obrotów na kontach i kartach. Z regulaminu oferty, który „wisi” na stronie to również nie wynika.

Nie wiem do jak dużej grupy klientów ten list został wysłany. Na pewno ofertą nie są objęci ci klienci, którzy mają promocyjną marżę w zamian za korzystanie z podsuniętego przez DNB ubezpieczenia, bo to akurat wprost wynika z regulaminu powieszonego na stronie.

Czytaj też: Nie chcesz bankowej polisy? Bank nałoży na ciebie 500 zł kary

Ciekawe też co ta propozycja oznacza dla klientów, którzy są w sporze z bankiem DNB w sprawie podwyżek ich marż a powodu nie spełniania warunków promocji. Czy oni również zasłużą na „wolność”, czyli anulowanie roszczeń banku i możliwość utrzymania niższej marży? Jeśli bankowi rzeczywiście zależy na zakończeniu obsługi ROR-ów i kart…

Z całą pewnością DNB ma już dość walk z klientami, bo zaczyna kosztować to więcej, niż jest warte. Może więc ta oferta stanowi rodzaj gałązki oliwnej? „Weź, kliencie, kasę i już przestań nam głowę zawracać”. Rozwód za porozumieniem stron wydaje się być dobrym rozwiązaniem. Szkoda, że od kredytu hipotecznego DNB i klienci nie mogą wziąć rozwodu. No, ale to akurat nie jest dziwne. W końcu nie od dziś wiadomo, że kredyt wiąże bardziej, niż jakikolwiek ślubny kwitek.

 

100
Dodaj komentarz

avatar
25 Comment threads
75 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
40 Comment authors
haniaPrzemekMarcinPiotrKasia Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Krzysztof A.
Gość
Krzysztof A.

Żadnego pytania przez telefon nie polecam, wyłącznie deklaracje na piśmie, bo potem z telefonicznych deklaracji wycofają się rakiem, a nagrania rozmów dziwnym trafem okażą się nieosiągalne lub niewiążące w przeciwieństwie do tych co są dla klientów niekorzystne 🙂

gosc
Gość
gosc

To niezły przykład na to, że bankowi nie opłaca się być zbyt chciwym w stosunku do swoich klientów, bo klienci mogą swoimi reklamacjami, skargami do UOKiK i pozwami sądowymi znacząco podnieść koszty funkcjonowania banku – do tego stopnia, że bank na tym straci. W sumie to tracą i klienci, i bank bo zamiast zgodnej współpracy doprowadzili do kosztownej dla obu stron wojny.
Dla klientów jest to ostrzeżenie aby uważać przy kupowaniu pakietów usług – bank może podnieść cenę całego pakietu podnosząc opłatę tylko dla jednej z usług. Warto przyjrzeć się regulaminom pod tym kontem.

eddie
Gość
eddie

Co za szumowiny z tych klientów. Nabrali produktów finansowych tylko po to, by się awanturować i uprzykrzać życie krystalicznie „zbyt uczciwym” bankierom…

Michał
Gość
Michał

Skorzystałem z tej opcji i zamknąłem wszystko. Według mnie postawa godna naśladowania, zamiast ściemniać to po prostu zamykają i utrzymują stare zasady. U mnie tak było, marża bez zmian i zostało tylko to konto techniczne na poczet kredytu hipotecznego.

Marcin
Gość
Marcin

Michale w jakiej walucie jest konto techniczne, w złotówkach czy w euro?

Michał
Gość
Michał

W złotówkach ale pytałem w banku i ponoć mogę je zamienić na euro ale jakoś nie ruszyłem jeszcze tematu

Marcin
Gość
Marcin

To przeczytaj sobie regulamin obowiązujący od 10 maja 2019 szczególnie paragraf 7. Jak masz kredyt indeksowany w euro to będziesz miał znowu spread bo nie zapłacisz walutą tylko Ci przeliczą Twoje złotówki np. Po 4.60 za 1 euro zamiast po 4.30 które płaciłbyś w kantorze. ziemniak0@interia.pl pisz jalby co pogadamy

Greg
Gość
Greg

a co w takim razie z ustawą antyspredową? znaleźli sposób żeby ją obejść? http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20111650984/T/D20110984L.pdf

Ja już niestety wysłałem te pisma, mam nadzieję że nie wpakowałem się na minę.

Marcin
Gość
Marcin

Panie Michale jeszcze jedno pytanie mam, czy ten rachunek techniczny ma taki sam numer jak numer konta avista (z umowy kredytu hipotecznego), z którego była dotychczas pobierana rata kredytu? Bo jeśli tak to jeszcze nie jest najgorzej, a jeśli numer jest inny to moim zdaniem pakują ludzi na minę. Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź. ziemniak0@interia.pl

hania
Gość
hania

Witam.a ja nie skorzystałam z tej oferty. Zastanawia mnie bardzo fakt dlaczego Bank sam nie wypowie tych dodatkowych produktów tylko oferuje klientom pieniądze za ich inicjatywę w tym temacie.śmierdzi to na kilometr i jak dla mnie jest to zrobione po to by w przyszłości chcąc pozbyć się kredytobiorców ( do mnie juź dzwoni ono kilka razy z propozycją spłaty całkowitej kredytu )podnieść im marzę która była promocyjna w przypadku posiadania ROR. W umowie kredytu mam wyraźny zapis źe gdy ja zrezygnuje z ROR to bank moźe podnieść marzę. Proponowałam bankowi by zawrzeć aneks do umowy kredytu w którym bank zapewni… Czytaj więcej »

Pawel
Gość
Pawel

Dwa komentarze:
1. A wiadomo może czy ten czerwcowy prosty system do sprawdzania rat online będzie darmowy? W 2017 roku za dostep internetowy do rachunku technicznego DnB zyczyl sobie 13 zl miesięcznie.
2. Jak to się ma do przyszłych kontaktow z bankiem? W zeszłym roku DnB napisał mi: „Bank pozostawi tylko rachunek do spłaty kredytu – prowadzony bezpłatnie. Jedyna forma kontaktu z Bankiem to listowna lub wizyta w oddziale Banku.”. W przypadku mieszkania w innym miescie niż Warszawa to zdecydowanie utrudni jakikolwiek kontakt.

Kuba
Gość
Kuba

W moim liście od Banku dostałem następującą informację: „Bank udostępni bezpłatny elektroniczny dostęp do informacji o saldzie rachunku, zadłużeniu kredytowym, harmonogramie spłat oraz historii spłat. Dodatkowo za pośrednictwem tego narzędzia, będziecie Państwo mogli składać wnioski i formularze…”

Łukasz
Gość
Łukasz

Po skorzystaniu z tej oferty trzeba zapłacić podatek od bonusa. DNB sporządzi i wyśle do Urzędu Skarbowego „odpowiednią deklarację”. Ale nie wiem, czy do klienta też wyślą – trzeba będzie pamiętać przy następnym rozliczeniu pita.
https://onbank.pl/dnb-bank-daje-pieniadze-za-zamkniecie-konta/

A z oferty chyba nie trzeba korzystać, jeśli komuś tam jest dobrze.

Jacek
Gość
Jacek

Również polecam dużą ostrożność. Posiadając jedynie rachunek techniczny do kredytu i nic ponad to, opłata to wspomniane już wcześniej 13 zł. Żadnej informacji o możliwości przejścia na jakiś wariant bezpłatny nie otrzymałem.

Darius
Gość
Darius

Szczęśliwie otrzymałem propozycję z banku wczoraj i w pierwszej chwili pomyślałem że w końcu uwolnię się od produktów z których nie korzystam. Moje wątpliwości pojawiły się gdy w pismach znalazłem rozbieżności, jednak największa wątpliwość to załatwienie całej sprawy podpisem na jednej dyspozycji zamknięcia posiadanych produktów. Zazwyczaj jeśli bank proponuje promocję lub inne rozwiązanie opisane w regulaminie, to klient w określonej formie akceptując regulamin akceptuje te zasady jako wiążące dwie strony. Pobieżnie przejrzałem umowę kredytu hipotecznego i w mojej ocenie jest wiele punktów które wymagają aneksowania w związku z likwidacją w ofercie rachunków czy ubezpieczeń grupowych. Podam jeden przykład. W umowie… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Otrzymałem potwierdzenie (pisemne poprzez bankowość internetową), że:
1. rachunek techniczny i dostęp do niego będzie bezpłatny do czasu całkowitej spłaty zobowiązania wobec banku
2. warunki cenowe pozostaną na promocyjnym poziomie pomimo nie spełnienia (na skutek wypowiedzenia rachunków i innych produktów) warunków obniżających marżę
3. W przypadku skorzystania z propozycji banku – zamkniecie rachunków nie może być podstawą wypowiedzenia przez bank umowy kredytu

Marcin
Gość
Marcin

Dostałeś tą informację jako aneks do umowy kredytu hipotecznego czy jako luźny świstek, który wg mnie nijak ma się do umowy kredytu hipotecznego. Akt niższego rzędu nie może zmieniać aktu wyższego rzędu, tak jest w prawie, a moim zdaniem umowa kredytu hipotecznego jest tu ważniejszym świstkiem

Marcin
Gość
Marcin

Doszedłem do podobnych wniosków co Ty, moim zdaniem bank dąży do tego abyśmy sami wypowiedzieli umowę kredytu hipotecznego lub dali mu do tego podstawy. Co powiesz na wiadomość z 9 kwietnia, którą zapewne przesłał Ci bank, jak i wszystkim, którzy wcześniej się nie zdecydowali na zamknięcie rachunków bieżących. Pozdrawiam i zostawiam kontakt: ziemniak0@interia.pl

Piotr
Gość
Piotr

A jak z kosztami przelewu na techniczny rachunek EUR prowadzony na potrzeby spłaty kredytu. Sam rachunek będzie darmowy ale jak planujecie ograniczyć koszty przelewu SEPA? Do tej pory korzystałem z Walutomatu gdzie koszt za przelew byl na poziomie 1 €.

Kuba
Gość
Kuba

Ja od początku korzystałem z usług cinkciarz.pl a to dlatego, że mają własny rachunek EUR w DNB. Przelewy z cinkciarza na moje konto techniczne były traktowane jako wewnętrzne (zero zł).

Tylko pytanie czy Cinkciarz.pl też dostał propozycję zamknięcia tego rachunku za 300 zł ? I czy z niej skorzysta ? 😀

Aga
Gość
Aga

Cinkciarz nie posiada rachunku walutowego w EUR od pół roku:) Ostatnie przelewy realizowałam przez nich z mBanku.

Marcin
Gość
Marcin

Przelew przychodzący ma być bez opłat. Koszty przelewu ponosi w całości wysyłający. Koszty przelewu z walutomatu nie zmienią się – w ramach przelewu Euroregulowanego opłata do 50tys EUR jest ryczałtowa i wynosi 5PLN

Piotr
Gość
Piotr

Jeśli walutomat, cinkciarz nie będą już mieli raxhunku w DNB to może warto spróbować z Revoluta. Ktoś już testował ?

Greg
Gość
Greg

Ja przelewam z revoluta od jakiegoś czasu, wychodzi taniej niż z walutomatu

Patryk
Gość
Patryk

Ja cały czas zastanawiam się nad wysłaniem tego pisma, ponieważ najpierw zadzwonił jakiś człowiek na zlecenie DnB, że niby miał rozwiać wszelkie moje wątpliwości, ale nie potrafił odpowiedzieć na pytanie: co jeśli tego nie złożę? Następnie zadzwoniłem na infolinię banku i od Pani w słuchawce, na powyższe pytanie usłyszałem: w takim razie, będzie wszystko obowiązywało, tj. wpływ na konto i transakcja kartą. Dodam, że przez cały okres umowy – od 2012/2013 co miesiąc przelewałem 5k oraz robiłem płatność kartą (nigdy opóznienia). Poza tym, nie wiem jak u Was, ja na początku przez 2-3 lata płaciłem na początku roku Ubezpieczenie Niskiego… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Teraz przysłali 9 kwietnia kolejne kwity, że chcą zamknąć bez naszej zgody rachunki, zmieniając regulamin kredytu hipotecznego. Jak dla mnie to bank sobie z nami pogrywa. Albo zamkniemy Ci rachunki, a jak się nie zgadzasz to wypowiedz umowę hipoteczną, mówiąc po krótce. Czas do 10 maja co robicie, bo mam mętlik w głowie. Dla tych co mają podobny dylemat zostawiam kontakt do siebie: ziemniak0@interia.pl

Mag
Gość
Mag

A co z kasa na rachunku osobistym? Przeciez w tym pismie z 9 kwietnia nie ma mowy o wskazaniu nowego rachunku aby dnb mogl przelac zgromadzona tam kase. Zamknie konto 10 maja i co dalej? Hmmm

Marcin
Gość
Marcin

Dlatego piszę kolejny komentarz pod tym artykułem skrzyknijmy się bo jest mało czasu. Ja również mam ten sam problem, moja wypłata spływa na ror pz personale, poza tym mam zasilone konto avista w euro na kilka kolejnych miesięcy. Pisz na ziemniak0@interia.pl

Michał
Gość
Michał

Nie wiem co z tym zrobić. Dostałem tylko info o zamknięciu konta. Zastanawiam się czy nie iść do sądu o unieważnienie umowy kredytowej z uwagi na klauzule abuzywne 6380 zanim roszczenie się przedawni.

Łukasz
Gość
Łukasz

Jak widze nie jestem sam z tym zmartwieniem. Tez dostalem to pismo i watpliwosci moich nie rozwiewa.
Wypowiedzenia konta nie zlozylem. Zobaczymy co dalej. O ile sie nie myle w pismie bylo info ze rachunek techniczny bedzie w walucie kredytu … czyli dla mnie Euro.

Pozostaje rozwiazac problem zakupu i przelewania euro.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Wynka z tego że bank jak zwykle chce wyrolować przynajmniej tych klientów, którzy spłacają kredyt w walucie. Konto techniczne ma być w PLN a przewalutowanie do kwoty kredytu po paskarskich kursach przeliczeniowych banku. Ten bank jakoś nie umie zachowywać się fair wobec swoich klientów.

Marcin
Gość
Marcin

A gdzie przeczytałeś że konto techniczne ma być w PLN? (będzie jeśli walutą spłaty kredytu są złotówki)
Przecież Bank sam w piśmie napisał że konto techniczne będzie rachunkiem do spłaty kredytu w walucie spłaty produktu hipotecznego.
Spłacasz w PLN to w PLN
Spłacasz w EUR to EUR
Masz możliwość wysłać zapytanie do Banku poprzez bankowość elektroniczną? Wyślij, będziesz miał na piśmie.

Marcin
Gość
Marcin

Ja zadałem to pytanie bankowi poprzez bankowość elektroniczną i dostałem potwierdzenie:
Szanowny Panie, Uprzejmie informujemy, że Pana nowy rachunek techniczny Banku do spłaty KH prowadzony jest w walucie EUR. Jeżeli wpłata na ten rachunek będzie w PLN to nastąpi automatyczne przewalutowanie na EUR. Natomiast wpłata w walucie EUR na ten rachunek odbywa się bez przewalutowania. Z poważaniem Zespół Obsługi Klienta

Mag
Gość
Mag

Tez nie skorzystalem z oferty 300pln aby samemu wypowiedziec umowe. Czekam na kolejny krok ze strony banku. Ot tak nie moze zamknac rachunku ROR najpierw przeciez musi sie bank zwrocic do nas o podanie rachunku na ktory ma przelac zgromadzone tam srodki. Czy dobrze rozumiem?

Marcin
Gość
Marcin

dlatego w piśmie które posłali ostatnio piszą, żeby zaktualizować dane o sobie. W zwrocie 300zł w formularzu było gdzie mają być przelane środki, teraz w tym piśmie nie było nic. \\\\\\\\\\\\\\samowolka banku
Ja po prostu wszystko co mam przelewam gdzie indziej, wypłatę przekierowuję tez na inne konto i niech się bujają zobaczymy co będzie dalej

Łukasz
Gość
Łukasz

Czy wiecie juz cos wiecej ?

Ja nie dostalem zadnego dokladnego info od Banku w sprawie rachunku technicznego. Zadnych namiarow.
Macie jakies informacje ?

Mariusz
Gość
Mariusz

Ja wysłałem rezygnacje z produktów 23.04. Dostałem 300 zł na konto, mam otwarty rachunek techniczny w Eur, czekam na przelew Eur z poprzedniego rachunku do spłat kredytu. W bankowości internetowej widzę tylko rach techniczny i harmonogram spłat kredytu.Do logowania używam dotychczasowych loginów i haseł.

Piotr
Gość
Piotr

Cześć Mariusz, ja sytuacja taka jak twoja – ale dziś zonk. Też czekałem na przelew euro z poprzedniego rachunku na nowo utworzony rachunek techniczny i się doczekałem, ale na rachunek w innym banku prowadzony w złotówkach, który podałem w dyspozycjach do przelewania środków w złotówkach z rachunku osobistego i oszczędnościowego. Nie rozumiem tego działania dnb. Wszystkie środki z euro dnb wywaliło do innego banku i teraz 05.05.2019 mam termin spłaty raty i nie mam pokrycia na nowym rachunku technicznym utworzonym 01.05.2019.

Mariusz
Gość
Mariusz

Piotr, ja dostałem z dnb przelew w Eur na Eur w innym banku, bo tak podałem w dyspozycji. Natomiast wcześniej wysłałem Eur na rachunek techniczny,mam nadzieje ze zaksięgują go szybko:)Oni celowo zrobili tą cała szopkę na weekend majowy aby klienci spóźnili się z rata:(

Piotr
Gość
Piotr

ale w dyspozycji można było podać wylacznie rachunek w zlotowkach w innym banku, a nie w euro…nie rozumiem jak mogli nie przerzucić srodkow z walutowego w eurona nowy rachunek techniczny w euro…juz zlozylem reklamację 02.05.

Mariusz
Gość
Mariusz

Piotr, ja w dyspozycji miałem możliwość wybrania przelania środków na rachunki prowadzone w innym banku w walutach :
PLN,EUR,CHF,USD,GBP, NOK. Myśle ze propozycja zamknięcia rachunków była uzależniona od tego w jakim okresie został udzielony kredyt i z jakiej promocji klient korzystał. Mogło być kilka wersji dla różnych grup klientów.

Mariusz
Gość
Mariusz

Ja złożyłem dyspozycje przelewu Eur na konto Eur w innym banku. Wysłałem środki na rachunek techniczny, jednak obawiam się ze dnb może je zaksięgować z opóźnieniem .Celowo zrobili cały ten cyrk w weekend majowy , bo klienci mogą nie zdążyć z zapewnieniem środków na nowym rachunku

Łukasz
Gość
Łukasz

No to ja mam zwrot sytuacji … na moje pytanie kiedy otrzymam info odnosnie rachunku technicznego … dostalem taka odpowiedz z Banku :

„Dzień dobry, uprzejmie informujemy, że zamkniecie produktów niehipotecznych odbywa się na podstawie złożonej dyspozycji. Jeżeli nie złożyli Państwo dyspozycji wypowiedzenia, produkty (rachunki, itp. )nie są zamykane. Z poważaniem Zespół Obsługi Klientów”.

Czyli skoro nie zlozylem dyspozycji zamkniecia konta, dla mnie nic sie nie zmienia …

Margo
Gość
Margo

W piśmie dotyczącym dyspozycji zamknięcia konta z wydluzeniem terminu na decyzję do 23/05 jest wskazane że nowy rachunek techniczny jest aktywowany w momencie złożenia dyspozycji zamknięcia produktów bankowych. Ja nie chce składać tej dyspozycji. Czyli jeśli nie skorzystam z „promocji 300+” to rachunek do spłaty jest nadal ten sam? Mam obawy czy z tego nowego regulaminu nie wynika inaczej i może wpłacić podwójnie czerwcowy ratę? Ps. Liczyłam że decyzja uokik będzie mnie dotyczyć, ale nic z tego. Dzwonili do mnie z Banku czy skorzystam z zamknięcia rachunków i powiedzialam ze nie. Lepszym rozwiązaniem by było żeby Bank przywrócił marzę z… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Ja też dostałem taką informację, że dla mnie si nic nie zmienia, jak nie złożyłem dyspozycji zamknięcia rachunków, a na moje pytanie co w związku z nowym regulaminem wchodzącym w życie 10 maja to powiedziano mi, że te pisma dotyczące nowego regulaminu dotyczą tych co się zgodzili zamknąć konta, a tym co tego nie zrobili nic to nie zmienia.Jak spytałem dlaczego dostałem ten list odpowiedzieli, że liczyli że większość ludzi pozamyka konta i posłali do wszystkich bo i tak będą dążyć do pozamykania tych kont. Cyrk na kołach. Co Pan na to Panie |Macieju

B&A
Gość
B&A

Na przywrocenie tej początkowej marzy właśnie czekamy. Mimo przelewania co miesiąc w wyznaczonym terminie 5000zl, podnieśli nam promocyjna marzę do zwykłego poziomu, ponieważ 3x pracodawca się spóźnił z przelewem (wypadał weekend albo jakieś święto na pocz.miesiaca). Ale przelaliśmy tę kwotę z innego konta w DnB, z konta o innym numerze. Bank jednak tego nie uznał mówiąc, że jest to tzw.”przelew wewnętrzny”, a takowych nie zakceptuja i podnieśli nam ratę kredytu o jakieś 300zl. Jesteśmy gotowi zamknąć te konta, gdyby przywrócili nam początkową marzę, bo nas decyzja UOKiKu również nie objęła.

Patryk
Gość
Patryk

Cześć wszystkim. Ponad miesiąc temu wrzuciłem tu komentarz, że się waham i proszę bardzo.. Bank wysłał mi jeszcze raz, propozycję zamknięcia rachunków i karty kredytowej z możliwością wydłużenia spłaty karty kredytowej z maja do września. Jak widać, próbują zrobić przesianie, ale ja dalej stoję na swoim stanowisku. Od 300+ nie zbiednieję, natomiast, czekam aż UOKiK przyjrzy się dwóm kwestiom: 1. Czy Bank, mógł wrzucić takie warunki: 5.000 wpływy i 1transakcja kartą? 2. Nie wiem jak u Was, ale pisałem o tym, że przez 2-3 lata co roku, płaciłem Ubezpieczenie Niskiego Wkładu Własnego, pózniej Bank wziął to na siebie (po decyzji UOKiK), a na pytanie, czemu mi… Czytaj więcej »

Mag
Gość
Mag

Ja nadal czekam na jakieś nowe pismo z banku. Narazie cisza.

Mag
Gość
Mag

Dzis juz 13 maja. Czy komus zamkneli konto?

Michał
Gość
Michał

Ja otrzymałem dopiero Dziś pismo z banku proponują 300zl za zamknięcie kont oraz 200 za rezygnację z grupowego ubezpieczenia.

Marcin
Gość
Marcin

Ja wracam do używania z powrotem kont, bo myślałem, że zlikwidują po 10 i wycofałem wszystkie środki, ale okazało się, że nowy regulamin (ponoć) dotyczy tylko tych co podpisali. Także nie wiem czy celowo nie mieszają. Ja nic nie likwiduje i nie mam zamiaru.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

wiadomo co dalej, jeśli ktoś nie wysłał papierów żeby z korzystać z oferty zamkniecia rachunku i karty? Wpłaty raty na wcześniejsze konto? Czy nowy regulamin obowiązuje wtedy?
Dzięki z góry za informacje.

B&A
Gość
B&A

Zadzwoniliśmy do banku z pytaniem czy wszystkim zamykają czy tylko tym, którzy dobrowolnie podpiszą rezygnację. Odpowiedzieli, że ci, którzy nic nie podpisza, będą korzystać z usług banki na dotychczasowych zasadach. Korzystamy więc nadal tak samo. Odejdziemy jak przywrócą nam promocyjna marzę do spłaty kredytu, która niesłusznie nam podwyższyli

Mag
Gość
Mag

Dzis w skrzynce kolejne pismo z Banku. Znow proponuja 300zl za rezygnacje z konta. Tym raxem czas do 24.06 z uwagi na bodajze prosby ludzi o wydluzenie terminu zamkniecia konta. Hmmm

B&A
Gość
B&A

Dostaliśmy to samo. Zastanawialiśmy się wcześniej co zrobić, ale nie podpisaliśmy rezygnacji i korzystamy z kont na dotychczasowych zasadach. Zamkniemy dopiero wtedy, jak nam przywrócą promocyjna marzę, która niesłusznie nam podwyższyli. Tłumaczą, że nie zanotowali na czas wpływu wymaganych 5000zl, ale przelew wykonaliśmy my (pracodawca spóźnił się z przelaniem pensji, bo był akurat weekend). Z tym, że my zrobiliśmy ten przelew z innego konta w DnB i tego już nie zaakceptowali – napisali, że powinno to być inne konto, najlepiej w innym banku, a skoro przelew poszedł z DnB do DnB, to jest to przelew wewnętrzny i się nie liczy… Czytaj więcej »

Ewa
Gość
Ewa

Dostałam jakiś czas temu list z DNB. Widnieje na nim data 14.06.2019 jako termin złożenia dyspozycji zamknięcia rachunku i rezygnacji z ubezpieczenia DOM. Jest napisane, że bezpłatny rachunek techniczny będzie w walucie spłaty produktu hipotecznego. Skoro rata jest w EUR, to rozumiem, że ten rachunek będzie w EUR. Nie wiem jednak jak interpretować taki zapis w regulaminie: „W przypadku Kredytu / Pożyczki udzielonego w walucie polskiej indeksowanego do waluty obcej kapitał, odsetki oraz inne zobowiązania z tytułu Kredytu / Pożyczki spłacane będą w złotych jako równowartość kwoty podanej w walucie obcej przeliczonej wg kursu zgodnego z Tabelą kursów walut DNB… Czytaj więcej »

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Zamknij
social-facebook social-feed social-google social-twitter social-instagram social-youtube social-linkedin social-rss