Organizatorzy

Partnerzy

Identyfikacja klienta za pomocą palca, twarzy, oka. To szansa na większą dostępność usług. Jak banki używają biometrii, a jak by chciały to robić?

Biometria w bankowości to z jednej strony wielka szansa na przyspieszenie identyfikacji klienta, błyskawiczne zatwierdzanie transakcji i skuteczniejszą walkę z fraudami, a więc uczynienie bankowości bardziej wygodną i dostępną. Z drugiej strony – to też nowe wyzwania. Jak banki używają biometrii, a jak chciałyby to robić? 

Firmy finansowe muszą zmienić sposób myślenia o dostępności swoich usług. Rzecznik Finansowy zapowiada kodeks dobrych praktyk

Przepisy o dostępności usług są obszerne, ale operują dość szerokimi pojęciami. Banki i inne przedsiębiorstwa nie będą jednak musiały działać po omacku. Państwowe instytucje, które są odpowiedzialne za nadzór nad dostępnością usług finansowych planują opracować zestawy dobrych praktyk. Michał Sas, dyrektor w Biurze Rzecznika Finansowego zdradza, kiedy mogą one powstać i jak ta instytucja chce pomagać nadzorowanym firmom, zanim jeszcze przepisy zaczną obowiązywać

Co nam powiedziały pierwsze warsztaty w ramach akcji „Dostępne Finanse”? Burza mózgów o dostępności i… sporo konkretnych pomysłów!

W ramach akcji „Dostępne Finanse” organizujemy warsztaty z udziałem stowarzyszeń osób ze specjalnymi potrzebami i branży finansowej. Żebyśmy mogli się nawzajem wysłuchać i się od siebie uczyć. Za nami pierwszy taki warsztat. Będą następne. „Subiektywnie o Finansach” przystępuje też do programu Dostępność +

Internet jest jak coraz bardziej ekskluzywny klub. Im bardziej rozwijają się technologie, tym więcej osób nie umie wsiąść do tego pociągu. Powinien zwolnić?

Internet to coraz bardziej ekskluzywny klub. Postępująca w szalonym tempie digitalizacja sprawia, że coraz częściej do tego pociągu nie potrafią wsiąść wszyscy chętni. Nawet narzędzia, które mają w założeniach pomagać i zwiększać dostępność usług czy informacji, jeśli są źle zaprojektowane i tylko zwiększają wykluczenie cyfrowe.

Dostępność w placówkach bankowych to nie tylko podjazd dla wózków. Czy banki pamiętają o klientach o specjalnych potrzebach? Zbadał to Rzecznik Finansowy

O dostosowaniu usług do potrzeb osób z niepełnosprawnościami mówi się dużo. Ale czy równie wiele się robi? Biuro Rzecznika Finansowego zbadało, w jakim stopniu banki dbają o dostępność w placówkach bankowych. Stan przygotowań do wchodzących za rok przepisów pozostawia wiele do życzenia. Są jednak powody do tego, by mieć nadzieję na poprawę sytuacji

Nadchodzą „Dostępne Finanse”: już w przyszłym roku banki i płatności będą musiały zmienić się nie do poznania. Chcemy im pomóc

Z jednej strony nadchodzące unijne regulacje, z drugiej – rosnąca liczba usług finansowych oferowanych wyłącznie zdalnie, samoobsługowo, a z trzeciej – rosnąca w społeczeństwie liczba osób wymagających wsparcia lub finansowo wykluczonych. Banki i firmy finansowe będą musiały tak zmienić swoje usługi, żeby były one dostępne i bezpieczne dla wszystkich. Będziemy o tym opowiadać w akcji edukacyjnej „Dostępne Finanse”   

Dostępne finanse, czyli… co? Banki i firmy od płatności w blokach startowych. Jak idzie im znoszenie barier w dostępności usług?

Dostępne finanse od połowy roku będą już obowiązkowe. Jakie nadzieje wiążą z tym organizacje zrzeszające osoby z niepełnosprawnościami? Jak przygotowują się banki i firmy od płatności? Jakie przeczucia ma Rzecznik Finansowy, który będzie kontrolował finansistów pod względem jakości wprowadzanych procedur? Eksperci komentują

Wkrótce regulacje dotyczące dostępności w bankowości detalicznej: od kredytów hipotecznych po bankomaty. Czego może wymagać konsument?

W połowie przyszłego roku mają wejść w życie przepisy, które podniosą standardy dostępności usług i produktów w Unii Europejskiej. Obejmą także sektor finansowy. Czy banki i inne instytucje zdążą się przygotować? Jak daleko idą regulacje? Dostępność w bankowości detalicznej nie powinna jednak kojarzyć się wyłącznie z potrzebami osób z niepełnosprawnościami. Wymóg zrozumiałości czy postrzegalności może stać się ważnym uprawnieniem dla wszystkich konsumentów.

Opinie Partnerów

Wizytówki Partnerów

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu