14 maja 2022

Technologiczny bank nie pozwala klientom odejść „za darmo”? Niezła komedia przy zamykaniu konta. Nieporozumienie czy coś poważniejszego?

Technologiczny bank nie pozwala klientom odejść „za darmo”? Niezła komedia przy zamykaniu konta. Nieporozumienie czy coś poważniejszego?

Konto w Aion Banku można otworzyć szybko i bezproblemowo. Niestety jego późniejsze zamknięcie już wcale nie musi być takie proste. Pan Łukasz donosi nam o dziwnych praktykach banku i o swoich problemach ze złożeniem wypowiedzenia. Pomagam mu to ogarnąć i podpowiadam, jak zamknąć konto w Aion Banku (o ile ktoś w ogóle chce je zamykać)

Zobacz również:

Niedługo minie rok od debiutu Aion Banku w Polsce. W tym czasie chwaliliśmy ich za wysokie oprocentowanie, ale i zwracaliśmy uwagę na różne kontrowersje. Natomiast niedawno pisaliśmy też, że szybko poszło i Aion Bank wycofał z oferty bezwarunkowo darmowy pakiet usług. Aion Bank ciągle jednak walczy o nasze oszczędności. Ostatnio po raz kolejny podniósł oprocentowanie (pewnie miały na to wpływ działania konkurencji). Teraz w planie Light oprocentowanie wynosi 2%, w planie Smart – 2,5%, a w planie All-Inclusive – 3%. W skali roku oczywiście.

Najtańszy plan Light kosztuje 19,99 zł miesięcznie. To też jedyny plan, w którym można uniknąć opłaty – wystarczy utrzymywać saldo na kontach oszczędnościowych w wysokości minimum 5000 zł. Wydaje się, że taki warunek nie będzie żadną przeszkodą dla osób, które są bardziej zamożne i po prostu wybrały Aion Bank na miejsce przechowywania swoich oszczędności. Zgłosił się do nas jednak czytelnik, który chciał zamknąć konto w Aion Banku i okazało się, że nie może uniknąć jednej z opłat miesięcznych. O co chodzi?

Jak zamknąć konto w Aion Banku? Zapłać 19,99 zł

Napisał do nas pan Łukasz, któremu przestało się podobać w Aion Banku (trochę to dziwne, ale cóż – mogło się zdarzyć) i postanowił wypowiedzieć umowę. Niestety nie wszystko poszło po jego myśli, bo procedura zamykania konta okazała się, krótko pisząc, mało zrozumiała. Czytelnik donosi, że:

„Aion Bank robi problemy. Aby zamknąć rachunek, trzeba „opróżnić konto” na 44 dni i zostawić 19,99 zł na opłatę. Innej możliwości nie ma”.

Jeżeli to prawda, to faktycznie bank wymaga nadmiernych formalności. Dlaczego w ogóle bank miałby pobrać opłatę, jeśli pan Łukasz spełniał warunki bezpłatnego konta? Problematyczny jest zapis, że minimalne saldo na rachunkach oszczędnościowych w wysokości 5000 zł musimy utrzymywać „przez cały okres, za który należna jest dana miesięczna opłata”.

Koszt konta w Aion banku
Koszt konta w Aion banku

Czyli jeżeli wypłacimy wszystkie oszczędności z Aion aBnku nawet na jeden dzień przed zamknięciem konta, to taka opłata się naliczy za cały miesiąc rozliczeniowy. Trochę słabo. Rozwiązaniem mogłoby być pozostawienie na koncie oszczędności (minimum 5000 zł), które bank automatycznie by przelał na IBAN, który podajemy przy zamknięciu konta. Tak właśnie chciał zrobić pan Łukasz.

Niestety – jak donosi czytelnik – Aion Bank wymaga także, by zamknąć zarówno konta oszczędnościowe (a więc nie będziemy mogli utrzymywać na nich salda), jak i karty płatnicze jeszcze przed uruchomieniem procedury zamykania konta. Czyli częściowo produkty zamykamy sami, a potem przychodzi bank i przekręca klucz w drzwiach. Skomplikowane. Warunek bezpłatności konta jest więc niemożliwy do spełnienia w ostatnim okresie rozliczeniowym.

Jak zamknąć konto w Aion banku
Jak zamknąć konto w Aion banku

To pierwszy raz, gdy spotykam się z sytuacją, w której bank uniemożliwia spełnienie warunków bezpłatności swoich produktów. Gdy zamykam jakieś konto lub kartę w bankach, to najczęściej nie muszę już spełniać warunków bezpłatności po złożeniu wypowiedzenia, a – jeżeli muszę – to mam jak. W tym wypadku bank prosi o zamknięcie konta oszczędnościowego, a od zwolnienia z opłaty chroni nas 5000 zł trzymane na takim koncie. Pomieszanie z poplątaniem?

Czytaj też: Czy banki na Zachodzie łamią prawo? Podstawowy rachunek ma być dostępny dla każdego w Unii Europejskiej. Czytelnicy zgłaszają: „odsyłają nas z kwitkiem”. Radzę!

Celowe działanie? Nieporozumienie? Pytam w banku

Zapytałem w Aion Banku o powyższą sytuację. A w szczególności o to, czy to celowa strategia banku, aby każdy klient poniósł przynajmniej jedną opłatę miesięczną. Chciałem też wiedzieć, czy istnieje możliwość złożenia wypowiedzenia konta, ale pozostawiając na nim minimum 5000 zł, które bank nam przetransferuje na inne konto po zakończeniu okresu wypowiedzenia. Czego się dowiedziałem?

Wygląda na to, że wystąpił jakiś szum komunikacyjny na linii pracownik obsługi klienta – pan Łukasz. Chociaż, czytając rozmowę czytelnika z bankiem na czacie (której wycinek wkleiłem powyżej), mam wrażenie, że bardziej szumiało jednak po stronie banku. Całe szczęście, że wszystko się dobrze skończyło.

„Gdy klient powiadomi nas, że zamierza zamknąć konto, to okres wypowiedzenia trwa 30 dni. Może jednak potrwać dodatkowe 14 dni ze względu na konieczne rozliczenia na koncie w celu przetworzenia wszelkich zaległych transakcji. Klienci mogą korzystać ze swojego konta, ponieważ upewniamy się, że produkty są zamykane przed końcem okresu. Innymi słowy: członkowie planu Light, posiadający 5000 zł na koncie oszczędnościowym, nie będą musieli uiszczać opłaty w wysokości 19,99 zł podczas zamykania konta

– pisze do mnie pan Clint z Aion Banku. Czyli, aby zamknąć konto w Aion Banku, musimy złożyć wypowiedzenie i podać numer IBAN, na który bank powinien przetransferować nam wszelkie środki, które się tam znajdą po zamknięciu konta. Jeżeli chcemy uniknąć opłaty w wysokości 19,99 zł, to wystarczy pozostawić na koncie oszczędnościowym minimum 5000 zł. Czyli dokładnie tak, jak chciał zrobić pan Łukasz.

Obiecano mi także, że bank skontaktuje się z naszym czytelnikiem, przeprosi go za zamieszanie i wyjaśni całą sytuację. Oby tak było, bo w innym przypadku pan Łukasz zapewne mi się poskarży. Miejmy nadzieję, że pracownicy obsługi klienta zostaną też odpowiednio przeszkoleni, aby podobna sytuacja nie spotkała innych klientów banku. Jeżeli wystąpią jakieś problemy, to oczywiście – piszcie do mnie.

Czytaj też: Korzystasz z aplikacji Revolut? Przez ten niepozorny haczyk możesz stracić masę czasu i nerwów na szukanie zaginionego przelewu

Na szczęście wszystko było skutkiem nieporozumienia. Pytanie brzmi, czy konsultanci udzielający niepełnych informacji zostaną przeszkoleni oraz ilu klientów nie zdecydowało się na drążenie tematu, pozostawiając w banku dodatkową opłatę „na pożegnanie”.

Zdjęcie główne: mix AIon.eu i RobinHiggins / pixabay

Subscribe
Powiadom o
85 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Maciej
2 lat temu

W nawiązaniu do powyższego, zaskoczyło mnie, że konta nie można ponownie otworzyć. Tak przynajmniej informowali mnie na czacie Aionu.

Admin
2 lat temu
Reply to  Maciej

O do diaska! Kwarantanna?

Hieronim
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Karny jeżyk 😉

Admin
2 lat temu
Reply to  Hieronim

Tak jest!

krzysztof
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

tu akurat bym bronil banku, po prostu po co taki kileint, ktory zaklada i zamyka( i np bierze premie) konto? pozytku z tego zadnego nie ma tylko koszty

swiatlak
2 lat temu
Reply to  krzysztof

Toś pojechał… Ludziom zdarza się rozwodzić i pobierać po raz drugi (ta sama para), a tu ban… ekhm, jakaś instytucja finansowa się obraża?

Mike
2 lat temu
Reply to  Maciej

Przy zamykaniu konta kilka lat temu w Revolut konsultant poinformował mnie, że powinienem się dobrze zastanowić, ponieważ „kolejne otwarcie konta może być utrudnione”. Niestety nie miałem potrzeby powracać do tej usługi, żeby sprawdzić jakie to utrudnienia mnie czekają 🙂

Admin
2 lat temu
Reply to  Mike

Głównym utrudnieniem może być nicość 😉

Maciek
2 lat temu
Reply to  Maciej

Informują o tym w FAQ na stronie internetowej. Absurd.

Mal
2 lat temu
Reply to  Maciek

Mnie odmówiono powrotu do Revo. Konto mogę otworzyć i zaraz zamykają. Choć teraz tyle alternatyw. Przypomina się zakaz wstępu do Panderozy u Pana Boga za piecem. Tylko że teraz panderoza co róg. Alior ma podobne zasady. Tam tylko jest chyba jakaś karencja

Admin
2 lat temu
Reply to  Mal

Trzeba pójść do Canossy i się ukorzyć 😉

Maciek
2 lat temu

Kolejnym problemem jest brak całodobowej obsługi klienta nawet w sprawach nie cierpiących zwłoki, jak (od)blokowanie kart czy kanałów dostępu w sytuacji gdy ktoś nas okradł lub Bank uzna jakieś działania za podejrzane i sam nałoży blokadę. Można co najwyżej wysłać maila, bo czat w aplikacji ani „poczta głosowa” nie działają. Parę dni temu zablokowali mi przelewy wychodzące, gdy próbowałem przelać zaskórniaki do innego banku. Co ciekawe karta wcale nie przestała działać, więc część pieniędzy przeszła do Revoluta. Kontakt w celu wyjaśnienia sprawy był niemożliwy, bo Bank w nocy nie pracuje! Kolejnego ranka złożyłem wypowiedzenie. Może powinni na wszelki wypadek wyciągać… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Maciek

Pewnie oszczędzają na helpdesku

Grażyna
2 lat temu

Zamknąć nie można … otworzyć ponownie też nie można … jakiś dziwny ten bank. Wolę się w jego kombinacje z klientem nie angażować i nie być zaskakiwana jakimiś sztuczkami. Pozdrawiam.

Admin
2 lat temu
Reply to  Grażyna

No, niestety popsuł się dość mocno…

Waldek
2 lat temu

Jak tylko zapowiedzieli opłaty złożyłem wypowiedzenie. Musiałem zamknąć wszystkie konta zostawić tylko główne. Widać oszczędziłem sobie 20zl na bochenek chleba. Dziadowski start banku…

Michał
2 lat temu

Ja zleciłem zamknięcie konta na czacie zaraz po informacji że plan light będzie płatny (Aion był mi potrzebny tylko do wyjazdów zagranicznych których mam 1-2 w miesiącu, konta oszczędnościowe miały dla mnie drugorzędne znaczenie). Wszystko poszło dobrze, i pani poinformowała mnie że po zamknięciu konta dostanę maila z potwierdzeniem. W połowie marca aplikacja przestała logować się do banku, a potwierdzenia do dziś nie ma. Mam nadzieję tylko że za jakiś czas nie dostanę żadnych wezwań do zapłaty.

Admin
2 lat temu
Reply to  Michał

Trzymamy kciuki 🙂

Marek
2 lat temu
Reply to  Michał

Miałam dokładnie taką samą sytuację złożyłem wypowiedzenie w momencie gdy dowiedziałem się że plan lite będzie płatny i też poinformowano iż otrzymam maila po zamknięciu konta niestety nie otrzymałem aplikacja przestała działać tyle że ja na czacie sprawdziłem jak sytuacja wygląda poinformowali że konto zostało zamknięte. Tyle że zanim poinformowali to aby mnie zweryfikować żądali przesłania przez aplikację skanu dowodu osobistego

Przemek
2 lat temu
Reply to  Michał

Też miałem taką sytuację, ostatnio przyszedł mail przypominający o opłacie 19,99 zł za plan light. Dopiero ponowne ściągnięcie aplikacji i kontakt na czacie potwierdził moje przypuszczenia – konto było ciągle otwarte, ponieważ prośba o wypowiedzenie umowy nie została ich zdaniem „poprawnie złożona”. Miałem konto otwarte od ich pierwszego dnia w Polsce i trzymałem kciuki za bank, ale niestety nie jest to pierwsza niepoważna sytuacja z ich strony.

Admin
2 lat temu
Reply to  Mariusz

O kurczę, jak już otwarcie rachunku okazuje się błędem życia, to grubo 😉

swiatlak
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Ja bym raczej zazdrościł braku innych problemów 🙂

Admin
2 lat temu
Reply to  swiatlak

Dajcie mi człowieka, a znajdzie się ten, co… problem 😉

Mariusz
2 lat temu

Jeszcze powinni poprawić FAQ:

Jak-zakończyć-relację-z-Bankiem-Support-center.png
Stefan
2 lat temu

Aion w ogóle jest dziwny. Na przykład nigdy nie wiemy, po jakiej cenie zostanie zrealizowana konwersja walut. Kurs jest owszem pokazywany na ekranie, ale ostateczna cena będzie z momentu kliknięcia przycisku „Przelej”. Wydawałoby się, że różnica będzie kosmetyczna… ale nie, w godzinach niskiej płynności Forex cena potrafi skakać o dobrych kilka groszy na takim USDPLN. Zerowe spready to też bujda marketingowa, o ile w środku tygodnia jest ok, to na weekendy sobie podkręcają wbrew własnemu regulaminowi.

Admin
2 lat temu
Reply to  Stefan

Widać nie działa to tak online’owo jak powinno

Kulson
2 lat temu
Reply to  Stefan

W weekendy zaczęli oszukiwać na kursach od niedawna. Jeszcze parę tygodni temu działało jak trzeba, dziś ok. 1% narzutu. Oczywiście o żadnej zmianie nie poinformowali, stąd oszustwo jest właściwym tutaj słowem.

Marek
2 lat temu

Bzdura, to nie jest problem jedynie Pana Łukasza, czy jednego niedoinformowanego konsultanta. Jak zamykałem konto to również zostałem poinformowany, że muszę najpierw zamknąć wszystkie rachunki oszczędnościowe i zlikwidować karty zanim będą mogli przyjąć wniosek o zamknięcie konta.

Moim zdaniem to celowe i systemowe działanie. Na obecnym etapie mojego życia niestety nie mam już czasu użerać się z bankowymi hienami więc pozostawiłem 20zl na koncie i więcej na ten pseudo bank nawet nie spojrzę.

Admin
2 lat temu
Reply to  Marek

To by oznaczało, że mamy typowe oszustwo. Mam nadzieję, że nie będzie się dłużej chciał pod nim podpisywać Wojciech Sobieraj. W tej sytuacji będziemy dalej wiercić dziurę w brzuchu Aiona.

Kulson
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

A czyż to nie jest modus operandi Wojciecha Sobieraja? Zgarnąć klientów na fajne warunki, a potem przykręcić śrubę? Tylko że tutaj: raz że bardzo szybko poszło, dwa, że zaczynają jazdę po bandzie. O ile w Aliorze legalnie zmieniali TOIP, to tutaj łamią prawo.

Admin
2 lat temu
Reply to  Kulson

Nie chciałbym tak myśleć, ale powoli to zaczyna tak wyglądać

Łukasz
2 lat temu
Reply to  Marek

Tak samo. Zamknij wszystko poza głównym, wyczyść konta, ale zostaw 19.99 PLN, 44 dni.

Jakub
2 lat temu

A u mnie jeszcze inaczej – konsultant Aion banku na czacie powiedział żeby już teraz wypłaci wszystkie środki, nawet te 5000 zł, a opłata i tak nie będzie naliczona za ostatni miesiąc.

Admin
2 lat temu
Reply to  Jakub

Czyli oni sami nie wiedzą co mówią i co piszą. Dość skandaliczne

Kulson
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Albo nie wiedzą, lub też pan Clint, Global Head of Communications (Aion Bank/Vodeno) wulgarnie kłamie w żywe oczy. Nieładnie, panie Clincie.

Admin
2 lat temu
Reply to  Kulson

Clinta bym nie denerwował, niewykluczone, że na nazwisko ma Eastwood 😉

krzysztof
2 lat temu

Napisał do nas pan Łukasz, któremu przestało się podobać w Aion Banku (trochę to dziwne, ale cóż – mogło się zdarzyć)

hmm a co w tym dziwnego? to co bank oferuje teraz nijak sie ma do tego co oferowal kilka miesiecy temu gdy ktos tam konto zakladal…wiec dlaczego autor zdziwiony,ze gdy bank z bezplatnego konta robi takie z 20zl oplata( i dosc ciezkimi warunkami na jej zniesienie, bo przypomne,ze mozna miec w Polsce bezplatne konto za kilka transakcji i kilkaset zlotych wplywow a nie za trzymanie 5 tysiecy zlotych na dosc srednim oprocentowaniu) a klient chce je zamknac?

Tomasz
2 lat temu
Reply to  krzysztof

Są przynajmniej 2 banki, gdzie masz konto i kartę darmowe bezwarunkowo…

Marek
2 lat temu

Ja zamknołem w piątek i chociaż miałem tam więcej niż 5000 do zeszłego tygodnia też kazali już sobie zapłacić 19.99 zł.oszczędnozściowe zamknęli od razu a osobiste każą czekać miesiąc

Admin
2 lat temu
Reply to  Marek

Jeśli bank pobierze opłatę z tych 5000 zł, to prosimy o kontakt – będziemy nagłaśniać, interweniować i dawać odpór

Marek (ale inny)
2 lat temu
Reply to  Marek

Dokładnie. U mnie było dokładnie tak samo.

Rsa127
2 lat temu

Paine Macieju, czemu Pan się dziwi ze ktoś chce zamknąć konto? W świetle podwyżek oprocentowania w innych bankach, oferta Aion przestała być konkurencyjna.

Admin
2 lat temu
Reply to  Rsa127

Robodoradcę do inwestowania mają fajnego… 🙂

Jakub
2 lat temu

Czy bank moze wogule pobierac taka oplate bez wysylki regulaminu? Przyznam sie szczerze ze konto otworzylem rok temu bo bank wydawal sie „fajny”. Po doczytaniu informacji o bfg i kontakcie z infolinia, stwierdzilem to nie dla mnie. Nigdy nie wplacilem tam pieniedzy ani nie zamawialem fizycznej karty. W zeszlym tygodniu otrzymalem maila ze bank wprowadza platne uslugi, sprawdzilem poczte to jedyny mail od banku w tym temacie. Bilns mojego konta wyonosi 0.00 czy faktycznie bede musial zaplacic 19.99 a moze nawe 39.98 ? Czy moze powiedziec Pan kilka slow na temat legalnosci takiego rozwiazania? 20/40 zl to nie pieniadze ale… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Jakub

Sprawdzimy czy bank przy okazji nie złamał prawa, ale najprostszą metodą „odejścia za darmo” jest ta, która zakłada pozostawienie w Aion 5000 zł w okresie wypowiedzenia i poinformowanie banku na jaki rachunek ma przesłać tę kasę

Jakub
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Ja niestety nie mam i nigdy nie miałem tam nigdy ani grosza na koncie.

Na pewno nie wplace tam 5k żeby potencjalnie zaoszczędzić 20 zł 😉

Nie ukrywam że chciałbym uniknąć tych 20 zł.

Admin
2 lat temu
Reply to  Jakub

Sprawdzimy czy takie podstępowanie jest zgodne z prawem

Dominik
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

blackcatcard też po 6 miesiacach nieaktywności pobiera opłatę. Po 3 się dowiedziałem anulowali całośc ponad 40 euro kary moze tutaj podobnie kto się kłóci ma za darmo kto nie płaci.

Jakub
2 lat temu

Edit Jednak 2 lutego dostalem maila informujacego o oplatach

jjf
2 lat temu

Dobijam leżącego i to bez skrupułów. Do listy Waszych żali dołączam poniższe nie mniej istotne zarzuty. Otworzyłem konto mamiony darmowymi natychmiastowymi przelewami i wymianą walut tudzież zakupami na świecie bez spreadu. Od prawie roku czat nadal informuje mnie, że przelewy natychmiastowe w PLN będą „wkrótce”. Przelewy natychmiastowe w Euro to fikcja. Jest to sepa instant i to do 1000 Euro ( w euro jest limit do 100000) . Ta sepa instant wymaga jednak obsługiwania tego przelewu przez bank odbiorcy. (analogicznie jak u nas express elixir, bluecash czy tp.). W Polsce żaden bank nie obsługuje sepa instant. Chyba tylko jakiś kantor… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  jjf

Dzięki za informacje w imieniu społeczności!

Kulson
2 lat temu

UWAGA! Aion po cichutku pogorszył kursy wymiany!!! Jeszcze do niedawna był w czołówce, razem z ZEN-em, nieco przed Revolutem, i bezapelacyjnie wygrywał w weekendy, kiedy to revolut dolicza 1% (do nie najlepszych kursów), zen 0,4% (do lepszych kursów niż revolut), a aion nie doliczał nic. Tymczasem właśnie teraz, w niedzielę. Kupno 100 EUR: revolut: 474,41 aion: 470,77 zen: 468,63 Jak widać, zen z już doliczonym 0,4% bije na głowę aiona. Jutro sprawdzę, czy to tylko w weekend, czy już na stałe, ale to i tak kolejny argument, żeby pożegnać to dziadostwo! Kursy słabe, oprocentowanie żenujące, opłata z sufitu. Jedyne, do… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Kulson

Bardzo dzięki za informację w imieniu społeczeności

JJF
2 lat temu
Reply to  Kulson

Kulsonie – nie po cichutku podwyższył ale dzieje się tak od dawna. Jestem już po bojach z aion bankiem w tej kwestii. Konsultant i Complaints (dział reklamacji) zarzekają się, że wymiana jest po kursie międzybankowym i odrzucają zarzut naliczenia spreadów. Żeby było śmieszniej wpisują cały czas te same bajki o ruchach kursów, dynamice a na pytanie gdzie szukać kursu międzybankowego odsyłają (sic!) do strony bloomberga:). Portal medialny czy stacja TV (solidna nawiasem mówiąc) ma być źródłem kursów banku? Ubaw. W dniu dzisiejszym (15.05) marża na euro jest ponad 5gr: 4,656-4,707. Bank zgodnie z regulaminem powinien stosować kurs wymiany z ostaniego… Czytaj więcej »

Grzesiek
2 lat temu

tak samo jak z zamknięciem indeksowanego konta oszczędnościowego Toyota Banku- tu opłata wynosi 30 zł ale jest zwracana jeśli nie ma żadnej wypłaty środków w miesiącu. Chcąc zamknąć konto musimy tę opłatę ponieść.

Tomasz
2 lat temu
Reply to  Grzesiek

Nie tak samo, bo IKO masz za darmo, więc zamykać nie musisz, choćby nawet trzymając zerowe saldo do końca życia. Natomiast w Aion to dranstwo.

Grzesiek
2 lat temu
Reply to  Tomasz

Opłatę ponosisz gdy wypłacasz cokolwiek z tego konta. Jeśli chcesz jej nie ponieść musiałbyś pozostawić środki „do końca życia”

Maciek
2 lat temu
Reply to  Grzesiek

Gdzieś czytałem że można przelać z KO na lokatę, po czym ją zlikwidować. Nie pamiętam tylko czy chodziło o Toyotę czy inny bank. Warto sprawdzić regulaminy.

Przemek
2 lat temu

Jest to kolejny już problem z Aion bankiem. Ja np. po otwarciu konta i skorzystaniu z promocji na 6 miesięcy planu max otworzyłem konto oszczędnościowe. Chcąc zamknąć to konto przed 6 miesiącami, nie mogłem tego zrobić – wyskakiwał błąd pomimo wypłaty pieniędzy. Okazało się, że nie można zlikwidować konta oszczędnościowego przed wypłatą odsetek, co następuje raz w miesiącu. Było to niezgodne z regulaminem, który mówił o zamknięciu konta w każdym czasie. Ostatecznie opłata 50 zł za najdroższy plan została mi pobrana i po reklamacji zwrócona, dodali też możliwość zamknięcia konta oszczędnościowego od razu. Niemniej ewidentnie aplikacja Aion banku jest niedopracowana,… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Przemek

Kolejne ostrzeżenie, dzięki!

Maciek
2 lat temu
Reply to  Przemek

To musiał być błąd techniczny na Twoim koncie. Po pierwszej podwyżce oprocentowania (w lutym?) była informacja że obowiązuje tylko dla nowych kont oszczędnościowych, więc stare zamknąłem bez żadnego problemu.

Tomasz
2 lat temu

A ja zarobiłem na Aionie 30 zł (premia powitalna), zamknąłem za darmo (gdy jeszcze był plan darmowy) i to w kilka dni – na mocy ustawy o umowach zawieranych na odległość. Te pół roku temu to był jeden z najlepszych banków a teraz jest już jednym z najgorszych… o-O

Admin
2 lat temu
Reply to  Tomasz

Z nieba do piekła. Też się dziwię, jak wchodził to naprawdę wstydu nie było

Dominik
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Najlepszą funkcję zabrali bardzo dobre kredyty na 6,7% były. Teraz już nie ma. A stałoprocentowy kredyt na 6,7% jak ktoś teraz ma to bajka. Tutaj bardzo dobra współpraca wszystko online, 1 dokument na e-mail czasami np. potwierdzenie zarobków i kredyt przyznany klientce. Dodatkowo spokojne klika dni na przeczytanie i na zatwierdzenie umowy. Umowa prosta i przejrzysta. Teraz o zgrozo 17,5% już jest nawet ! A zagraniczny odział bardzo ładnie premię 100 Euro wypłacił zabrał w opłatach z 50 Euro ale 50 Euro na czysto było za przetestowanie. Polskiego nie ruszałem. Jakby było IKE, IKZE, OIPE w tym robocie to wtedy… Czytaj więcej »

Admin
2 lat temu
Reply to  Dominik

Od kredytów stałoprocentowych na 6,7% to oni by teraz zbankrutowali ;-). A pisałem, że to już ostatni last call ;-):
https://subiektywnieofinansach.pl/ostatni-tani-kredyt-gotowkowy-banki-szykuja-zmiany-w-ofertach/

Dominik
2 lat temu
Reply to  Maciej Samcik

Jak ktoś ma to nawet na 8 lat. Śmieszne to ale jak ktoś wziął gotówkowy u nich to ma tańszy od hipotecznego aktualnie.

Admin
2 lat temu
Reply to  Dominik

Prawie że interes życia 😉

Subiektywny newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślę ci powiadomienie o najważniejszych tematach dla twojego portfela. Otrzymasz też zestaw pożytecznych e-booków. Dla subskrybentów newslettera przygotowuję też specjalne wydarzenia (np. webinaria) oraz rankingi. Nie pożałujesz!

Kontrast

Rozmiar tekstu